پذیرش درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی کذب است و آزادسازی 7روستای دیگر توسط نیروهای عراقی از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری چهارشنبه پنجم آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: رئیس‌جمهور توضیح دهد که چه کسانی در اختلاس و سوء استفاده‌ها دست داشتند و چه کسانی حامی این افراد بودند که آنها منصوب شدند و چه اقداماتی برای برخورد با آنها صورت گرفته است.
 

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز از اضافه شدن افراد جدیدی به شورای مرکزی جامعه روحانیت پس از رأی گیری در جامعه روحانیت خبر داد.
 

دادستان تهران گفت: اینکه برخلاف ادعای برخی سایت‌های خبری پذیرش درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی کذب است. 
 

رئیس فراکسیون امید گفت: پس از برگزاری جلسه با وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان درباره رای اعتماد به آنها تصمیم گیری خواهیم کرد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 


لیلا زمردیان همسر مجید شریف‌واقفی و سازمان مجاهدین خلق به تاریخ پیوستند اما اعضا سرنوشت غریبی داشتند. همه عمر قفس می‌ساختند اما به فکر پریدن بودند. سازمان هیچ کمکی به خلق نکرد؛ تنها اعضای خود را نفله کرد و به مردم خیانت کرد.
 

صبح امروز با اکران ۲ فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» و «متولد 65» در سینماها، رنگ پرده تغییر کرد.
 

بیشترین منتقدان ما مردان هستند که به ما می‌گویند چرا اینقدر می‌نویسید که باید هوای همسرانمان را داشته باشیم! مردان منتقد به ما می‌گویند چرا اینقدر نقشی ندارند؟ در واقع 90 درصد اعتراض‌ها اتفاقا از سوی مردان است!
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

۲۴ فیلم از ۱۴۷ پروژه سینمایی با مضامین مختلف در مرحله فیلمبرداری قراردارند. 
 
 
اقتصاد
 

بعد از تغییر ۳ وزیر در کابینه، بر خلاف انتظار برخی کارشناسان هیچ تغییری در تیم اقتصادی دولت اعمال نشد، این در حالی است که معاون رئیس جمهور از عملکرد تیم اقتصادی به شدت دفاع کرده است.
 

بانک مرکزی نرخ تورم در پایان مهر ماه امسال را 8.7 درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل 0.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.
 

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده رهن آپارتمان متراژ بالا در مناطق شهری تهران طی مهر ماه 95 است. بنابر عرف بازار، در ازای کم کردن یک میلیون تومان از ودیعه، 30 هزار تومان به اجاره‌بهای ماهیانه اضافه می شود. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می باشد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

بیکاری یکی ازموضوعات مهمی است که در اقتصاد کشور باید به آن توجه بیشتری شود ولی با این وجود در طرح سرشماری نفوس و مسکن هیچ اشاره‌ مستقیمی به بیکاری نشده و همه افراد اعم از خانه دار جز شاغلین به شمار می‌آیند. 
 
 
جهان
 

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود به سمت موصل موفق شدند ۷ روستای دیگر در اطراف این شهر را از لوث داعش آزاد کنند.
 

ترکیه اعلام کرده است که به عملیات نظامی در سوریه تا زمانی ادامه خواهد داد که تروریست‌های داعش از شهر الباب بیرون رانده شوند.
 

آمریکا، فرانسه و ناتو اعلام کردند که قصد دارند عملیاتهای موصل و رقه به صورت همزمان صورت گیرد و در این میان از نیروهای بومی این مناطق استفاده شود. نیروهای «الحشد الشعبی» اما قصد دارند که اجازه ندهند این مسئله رخ دهد و از این روی به «تل عفر» اعزام شده‌اند.
 

مغز متفکر اقتصادی داعش به همراه زنی که مسئول جذب نیروهای زن در این گروه تروریستی بود، با در اختیار داشتن میلیون‌ها دلار ناپدید شدند. 
 
 
ورزش
 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با استفاده از تعطیلات لیگ، سفری یک هفته‌ای به کرواسی در پیش خواهد داشت.
 

رئیس فدراسیون جهانی شطرنج گفت که همه کشورها باید به مقررات میزبان مسابقات احترام بگذارند. او همچنین از برگزاری مسابقات قهرمانی زنان جهان در ایران حمایت کرد. 
 

سایت «بلیچر ریپورت» تیمی متشکل از غایبان اصلی کاندیداهای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان را منتشر کرد. 
 

مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: خبر خداحافظی من از فوتبال به دلیل مصدومیت کذب محض است و با تمام توان از 10 روز دیگر به تمرینات بازخواهم گشت. 
 
 
جامعه
 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: آنچه مورد گلایه ما است، کندی پیشرفت این پروژه است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظار دارد تا مراحل انجام تست‌های مختلف این طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود.
 

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حوزه درمان، کمک‌هزینه‌های زیادی در حمایت از بازنشستگان انجام می‌شود که برخی از آنها امسال بیشتر شده است. 
 

سرپرست اداره کل بین الملل معاونت امور زنان گفت: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد رتبه ایران ازنظر شکاف جنسیتی در بین 144 کشور 139 است. 

رییس پلیس بین الملل ناجا ضمن اشاره به ارتباط با ۱۹۰ کشور دنیا از طریق اینترپل، درباره پرونده خاوری نیز گفت: الان پلیس، خاوری را شناسایی کرده، اما برای ادامه باید مقامات قضایی و سیاسی اقدام کنند. 
 
 
دفاع و امنیت
 

رییس مرکزملی فضایی ایران گفت: در صورت فراهم بودن شرایط تا پایان سال جاری پرتاب ماهواره خواهیم داشت.
 
 
سرلشکر محمدعلی جعفری با اشاره به روند و چگونگی تشکیل مجموعه سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در زمان جنگ و در صحنه‌ی نبرد با آمریکا متولد شد.
 
 
حسینیه
 

دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی مدت زمان حضور زائران مراسم اربعین در کشور عراق را تا ۲۰ روز بلامانع اعلام کرد.
 

معاون امور کنسولی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه همه زائرین اربعین بیمه هستند خاطر نشان کرد: مسئولین تا به امروز به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام داده اند لذا در شرایط فعلی نوبت مردم است که وظیفه خود را با رعایت قانون انجام دهند و با داشتن ویزا برای حضور در مراسم اربعین حاضر شوند. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    آقا قشقاوی طبعا شخص آقای روحانی باید مورد سؤال قرار بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس