اکران فیلمی که قربانی اختلاف‌ نظرها شد!، آیا مصر از دروازده دمشق وارد معادلات منطقه می‌شود؟، از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه سوم آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 


نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به عدم اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی به‌خاطر عدم مرزبندی با فتنه ۸۸ نوشت: آیا در این چند سال این آقایان یا فتنه گرانی که از آنها حمایت می کردند، تغییری کرده اند؟!
 

با وجود 6 ماه تا برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تغییر فرمانداران در استان تهران کلید خورد. 
 

من خودم اين قدر گرفتاري و مصيبت دارم و اين قدر عيب و نقص در من هست كه اگر بخواهم به همين ها مشغول شوم تا قرن ها بعد هم نوبت به ديگران نمي رسد و فرصت نمي كنم در باره ديگران قضاوت كنم و موضعي داشته باشم ! 
 
 

عضو هیئت رئیسه مجلس از اعلام وصول نامه رئیس جمهور درباره معرفی وزرا در جلسه فردای پارلمان خبر داد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

جمشید مشایخی در واکنش به خبر نامساعد بودن حالش گفت: اگر ترک سیگار باعث نامساعد بودن حال آدم می شود پس احتمالا حال من هم نامساعد هست.
 

فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در چند جشنواره مختلف مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه بزرگ جشنواره کربلا را دریافت کرد و تولیت آستان امام حسین(ع) با صدای بلند عنوان کرد که «کربلا جغرافیای یک تاریخ» باید الگوی فیلم‌هایی در ارتباط با امام حسین(ع) باشد. 
 

فیلمبرداری فیلم سینمایی «ایرلندی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی فوریه سال 2017 با حضور آل پاچینو و رابرت دنیرو کلید خواهد خورد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

فیلم «اروند» را می‌توان تنها واکنش سریع سینمای ایران به یکی از وقایع و فرازهای مهم سال‌های اخیر دانست. واکنشی که نسبت به وقایع و حوادث و فراز و نشیب‌های تاریخی که در اغلب مواقع اصلا صورت نمی‌گیرد و یا در موارد بسیار اندک، خیلی دیر رخ می‌دهد، قابل تحسین و ستایش است. 
 
 اقتصاد
 

دولت همزمان با صدور مصوبه‌ای مبنی بر جایگزینی نرخ ارز آزاد به‌جای نرخ ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری۲۰ فرآورده نفتی، طرح گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع روغن موتور و قیر در بازار را کلید زد. 
 

آنچه در زیر می‌آید قیمت جدیدترین انواع موبایل‌های موجود در سطح بازار تهران است.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، پرهزینه ترین خانواده‌های ایرانی در تهران زندگی می‌کنند. 
 

رقابت سودی بانک‌ها باوجود هشدار بانک مرکزی و مصوبه سودی شورای پول و اعتبار تمامی ندارد و اینبار هم نرخ سود تا ۳۰ درصد پیش رفته است. 
 
جهان
 

تحرکات و موضع‌گیری‌های مصر از گرایش قاهره به محور تهران-دمشق-مسکو در بحران سوریه حکایت دارد. با این حال برخی محافل رسانه‌ای جهان عرب اظهارنظر در این خصوص را کمی زود می‌دانند.
 

نیروهای شرکت کننده در عملیات آزاد سازی موصل موفق به رهایی چندین روستای دیگر از لوث تکفیری ها شدند. 
 

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن وارد صنعا پایتخت این کشور شد. 
 

رسانه های خارجی از کنترل کامل ارتش سوریه بر منطقه تله بازو در حلب خبر دادند. 
 
ورزش
 

مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: چنانچه این‌بار هم مثل 4 سال گذشته انتخاب وزیر ورزش به تاخیر بیافتد، ممکن است تیم ملی صدمه ببیند.
 

پیشکسوت فوتبال کشورمان در آستانه حضور در باشگاه سیاه‌جامگان است.
 

باشگاه استقلال خوزستان از سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیسی ها، شکایت خواهد کرد. 
 

فدراسیون فوتبال در مورد چمدان‌ پول‌های توقیف شده در فرودگاه تاشکند توضیح داد. 
 
جامعه
 

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه روزانه بیش از هزار ایرانی می‌میرند، گفت: بیماری قلب و تصادفات باعث بیشترین مرگ در ایران است.
 

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون تمام نان های مردم با آهن غنی سازی میشود از کار تحقیقاتی برای اضافه کردن ویتامین D به نان‌های کشور خبر داد و گفت: مشکل عمده تغذیه ای جامعه ایرانی جاقی و اضافه وزن است. 
 

یک متخصص روانشناسی با اشاره به دلایل خیانت مردان به همسرانشان، توصیه‌هایی را به زنان برای جلوگیری از این آسیب خانوادگی بیان کرد. 
 

به گفته کارشناسان برخی مواد خوراکی موجب احساس خواب آلودگی و سستی در انسان می شوند. 
 
دفاع و امنیت
 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به گزارش نیویورک تایمز از طرح نیترو زئوس، گفت: آمریکایی‌ها سامانه‌هایی در زیرساخت‌های ایران قرارداده‌اند که هم به آنها اطلاعات بدهد و هم قدرت تخریب داشته باشد که نمونه‌هایی را کشف کرده‌ایم.
 

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران از ۴ تا ۷ آبان‌ماه با حضور ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    تو تهران زندگی کردن کار هر کسی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس