بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خلال مذاکرات با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در خصوص احیای روند سازش، بار دیگر پرونده مذاکرات ایران و 1+5 را روی میز گذاشت.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز یک‌شنبه 94/3/31 به شرح زیر است:

آیا فرانسه دوباره نقش پلیس بد را بازی خواهد کرد/ پیش‌بینی لشکرکشی داعش به عربستان/باید یاد بگیریم با داعش زندگی کنیم/چرا نتانیاهو جلسه کابینه را ترک کرد/در معرض قدرت امپریالیستی ایران قرار داریمایران:

درخواست نتانیاهو از فرانسه: محکم جلوی توافق هسته‌ای بایستید

خبرگزاری رویترز- بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خلال مذاکرات با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در خصوص احیای روند سازش، بار دیگر پرونده مذاکرات ایران و 1+5 را روی میز گذاشت.

رای نمایندگان ایرانی با فریاد الله اکبر

خبرگزاری آسوشیتد پرس- مجلس ایران ممنوعیت دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای به تاسیسات نظامی ایران را تصویب کرد .در حالی‌که برخی از نمایندگان مجلس ایران شعار مرگ بر آمریکا سر دادند، مجلس این کشور امروز رای به عدم دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای به تاسیسات نظامی، اسناد و دانشمندان به عنوان بخشی از توافق آینده با قدرت‌های جهانی بابت برنامه هسته‌ای خود داد .در صورت تصویب این لایحه به قانون ممکن است این امر آینده مذاکرات کنونی هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را در وین در حالی بغرنج کند که طرف‌های درگیر مذاکرات با تمدید خود ایجاد کرده ۳۰ژوئن به عنوان زمان پایانی گفت‌وگوها روبرو هستند.

پایان نشست معاونان ظریف و موگرینی بعد از حدود یک ساعت

خبرگزاری فارس- در ادامه رایزنی‌های روز یکشنبه در وین سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساعت 12:30 به وقت محلی برای دومین بار طی روز یکشنبه به گفت‌وگو نشستند و این رایزنی‌ها بعد از حدود یک ساعت پایان یافت.معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 9 صبح روز یکشنبه به وقت محلی (11:30 به وقت تهران) نیز در راستای ادامه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به گفت‌وگو پرداختند که در اواسط این نشست وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز به آنها پیوست که این گفت‌وگوها حدود سه ساعت به طول انجامید.

بدون دریافت دسترسی‌های لازم، با ایران توافق نمی‌کنیم

شبکه بلومبرگ-یک مقام آمریکایی روز یکشنبه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص کلیات طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای، واکنش نشان داد.یک مقام وزارت خارجه آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که واشنگتن با توافقی که در آن دسترسی‌ها و اقدامات شفاف‌ساز لازم برای ارزیابی کامل برنامه هسته‌ای ایران لحاظ نشده باشد، موافقت نخواهد کرد.مقام آمریکایی مصوبه مجلس را تصمیمی اولیه توصیف کرده و گفته است که هنوز تا تصویب نهایی این طرح و تبدیل آن به قانون فاصله وجود دارد.

تبادل اطلاعات کاخ سفید با ایران و لو دادن ماموریت‌های جاسوسی اسرائیل

پایگاه خبری عاروتص شوا-یک سناتور آمریکایی در اظهاراتی عجیب مدعی لو دادن ماموریت‌های جاسوسی اسرائیل علیه ایران شد. سناتور جمهوریخواه لویی گومرت چندی قبل در سخنانی مدعی شد که دولت اوباما پیشتر 2 ماموریت ویژه جاسوسی اسرائیل را علیه ایران بر ملا کرده بود.لویی گومرت مدعی شد که دولت اوباما پیش‌تر یک ماموریت جاسوسی تیمی از جاسوسان اسرائیل را که با یک کشتی باری وارد آب‌های ایران شده بودند به اطلاع دولت این کشور رسانیده بود.

تعامل پکن و تهران تبعات گسترده بر سیاست‌های واشنگتن دارد

اندیشکده واشنگتن-ایران دارای ارزش سیاسی، جغرافیایی برای چین است. ایران برای آسیای مرکزی نیز تنها کشوری غیر روس است که می‌توان از طریق آن به آب‌های آزاد راه پیدا کرد. ایران تنها کشور شرق به غرب و شمال به جنوب برای برقراری رابطه تجاری با آسیای مرکزی است.ایران برای چین نیز ارزش‌های سیاسی، جغرافیایی‌ است و اهمیت موقعیتش به عنوان یکی از 2 راه زمینی به سوی غرب بیشتر نیز شده است.راه دیگر چین به سوی غرب قزاقستان است اما ایران در واقع مسیر مهم‌تری است زیرا این کشور هم به اروپا و هم به خلیج فارس متصل است.

سنا مؤلفه‌های کلیدی برجام را بررسی می‌کند

کمیته روابط خارجی سنا- در حالی که کمتر از 10 روز تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 زمان باقی مانده است، کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که قصد دارد به بررسی مولفه‌های کلیدی توافق احتمالی هسته‌ای با ایران بپردازد. در نشستی که روز پنج‌شنبه تحت عنوان ارزیابی مولفه‌های کلیدی برنامه جامع اقدام مشترک با ایران برگزار می‌شود، دیوید آلبرایت مدیر موسسه علوم و امنیت بین‌الملل، که نقش پررنگی در پرونده‌سازی علیه برنامه هسته‌ای ایران داشته، به عنوان کارشناس حضور خواهد داشت.این نشست به ریاست باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا برگزار می‌شود. کورکر هفته گذشته به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، به وی توصیه کرده بود در صورتی که توافق نهایی امکان حل مسئله ابعاد احتمالی نظامی را فراهم نکرده و ضمنا حق بازرسی در هر زمان و از هر مکان را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌دهد، از مذاکرات دست بکشد.

ریولین: در معرض تهدید قدرت ایران هستیم

جروزالم پست-لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه در ادامه نشست‌هایش با مقامات اسرائیلی، با رئوین ریولین رئیس رژیم‌صهیونیستی دیدار کرد.وی در نشست خبری مشترک با ریولین، گفت پاریس به امنیت اسرائیل متعهد است و از ابتدای مذاکرات هسته‌ای با ایران همواره مقید به جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای بوده است.

همکاری با ایران برای حل مشکلات پناه‌جویان ایرانی

پایگاه وست آسترالیان- جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا از همکاری‌ها با ایران برای مشکلات باقی مانده از حزب کارگر خبر داد. بیشاپ که وزیر خارجه تونی ابوت از حزب لیبرال است، روز دوشنبه از رایزنی با ایران برای حل مشکلات پناه‌جویان ایرانی، مشکلات باقی مانده از زمان حزب حاکم پیشین یعنی حزب کارگر، خبر داد.

کتاب شهرزاد میرقلی‌خان منتشر شد

خبرگزاری فارس-کتاب شهرزاد؛ یک داستان واقعی شرح دوران 5 ساله محکومیت و حبس غیرقانونی شهرزاد میرقلی‌خان در زندان‌های آمریکا به زبان انگلیسی منتشر شد.میرقلی‌خان در این کتاب 500 صفحه‌ای به شرح رویدادها و اتفاقاتی که طی این سال‌ها در زندان‌های آمریکا بر سر او آمده، پرداخته است.شهرزاد میرقلی‌خان که چند سال قبل به اتهام واهی خرید تجهیزات دوگانه به همراه همسرش در اتریش دستگیر شد و با گذراندن دوران محکومیت و تبرئه توسط دادگاه این کشور، به ایران بازگشت، اما در سفری به قبرس در سال 1386 توسط مأموران این کشور دستگیر و به درخواست آمریکا به این کشور منتقل و در اقدامی غیرانسانی و غیرحقوقی به 5 سال حبس در آمریکا محکوم شدو۱۹دسامبر۲۰۰۷در آمریکا زندانی شد و بعد از گذراندن۵سال دوران محکومیتش تیر ماه۱۳۹۱به کشور بازگشت.

بی‌اعتمادی به آمریکا، اسرائیل را نسبت به اقدام علیه ایران مردد کرده است

هاآرتص-مایکل اورن می‌گوید علت تردید اسرائیل برای حمله به ایران، تردید این رژیم درباره حمایت دولت آمریکا از اقدام آنها بوده است.

مایکل اورن که اخیر کتابی تحت عنوان متحد را به نگارش در آورده است، انتشارات رندم هاوس را تحت فشار قرار داده تا کتاب او را هر چه زودتر چاپ کند زیرا به گفته او، اسرائیل پیش از ضرب‌الاجل مذکرات هسته‌ای با ایران و رای‌گیری درباره قطعنامه فرانسه بر سر فلسطین در شورای امنیت، در نقطه سرنوشت‌سازی قرار دارد.او در این باره گفته: یکی از اهداف نگارش این کتاب برانگیختن خوانندگانم در قبال این چالش‌هاست تا به جای اینکه بایستند، حرکتی انجام دهند. این کتاب درباره نه گفتن به توافق با ایران است که همه در کنست قاطعانه معتقدند توافق بدی است.مایکل اورن این لحظه را با آنچه عصر هولوکاست خواند، مقایسه کرد، یعنی زمانی که او مدعی است، یهودیان آمریکایی فرصت داشتند پا در میانی کنند و جان میلیون‌ها یهودی را نجات دهند.

به همکاری با مسکو در موضوع هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم

آسوشیتدپرس-وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی پیش از دیدار با مقامات اروپایی خواستار رویکرد قوی و متوازن ناتو در قبال روسیه شد.

اشتون کارتر که قرار است روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل شرکت کند، در اظهاراتی به موضوع اختلافات غربی‌ها با روسیه پرداخت.وزیر دفاع آمریکا که قرار است امروز دوشنبه در برلین با مقامات آلمانی دیدار کند، در

روسیه درصدد تحویل آنتی۲۵۰۰به ایران به جای سامانه اس۳۰۰

روزنامه کامرسانت روسیه-روسیه قصد دارد پس از لغو شکایت ایران از این کشور، به جای سامانه اس-300، سامانه دفاعی آنتی 2500 به ایران تحویل دهد.پس از آنکه وضعیت پرونده مشخص شد، روسیه و ایران قرارداد جدیدی برای تحویل سامانه جدید آنتی-2500 امضا می‌کنند.مرتضی سرمدی معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرده بود که تهران و مسکو در حال مذاکره برای حل مسئله شکایت ایران از روسیه هستند. به گفته سرمدی، این مذاکرات نتایج مثبتی داشته و طرفین در مورد افزودن الحاقاتی به قرارداد، قیمت جدید و ساز و کار لغو شکایت، صحبت کرده‌اند.

وارد مرحله نهایی مذاکرات شده‌ایم

خبرگزاری رویترز-فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در آغاز نشست وزرای خارجه این اتحادیه، گفت در پایان نشست در لوکزامبورگ، با محمد جواد وزیر امور خارجه ایران نیز دیدار خواهد کرد.وی همچنین گفت در این نشست وزرای خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس نیز حضور خواهند داشت.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص دستور کار نشست چهارجانبه در لوگزامبورگ، گفت: داریم وارد مرحله نهایی مذاکرات می‌شویم و می‌خواهیم در مورد موضوعات اصلی باقی‌مانده در مذاکرات هسته‌ای با ایران، گفت‌وگو کنیم.

اتحادیه اروپا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد

خبرگزاری فارس-در ادامه ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی علیه ایران، اتحادیه اروپا در گزارشی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد. شورای اتحادیه اروپا دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از انتشار گزارش سالیانه اتحادیه اروپا درباره حقوق بشر و دموکراسی در جهان در سال 2014 خبر داد.موضعگیری اتحادیه اروپا درباره وضعیت حقوق بشر امری است که قبلا هم سابقه داشته است. این نهاد اروپایی پیشتر بارها ادعاهای بی اساس و در مواقعی مداخله‌جویانه‌ای علیه ایران داشته و حتی به بهانه‌های حقوق بشری تحریم‌هایی ضد تهران اعمال کرده است.در بخش ایران این گزارش 384 صفحه‌ای، در ادامه مواضع غربی‌ها علیه تهران، درباره وضعیت حقوق بشر در ایران ادعا شده است: علی رغم نشانه‌های امیدوارکننده پس از انتخاب رئیس‌جمهور روحانی در سال 2013، هیچ پیشرفتی در سال 2014 درباره حقوق بشر صورت نگرفت.

آیا فرانسه دوباره نقش پلیس بد را بازی خواهد کرد/ پیش‌بینی لشکرکشی داعش به عربستان/باید یاد بگیریم با داعش زندگی کنیم/چرا نتانیاهو جلسه کابینه را ترک کرد/در معرض قدرت امپریالیستی ایران قرار داریمعراق:

پاریس مستقیما به منطقه کردستان اسلحه می‌دهد

روزنامه السفیر-معاون نماینده منطقه کردستان عراق در پاریس، پایتخت فرانسه، اعلام کرد که این گشور قصد دارد به طور مستقیم و بدون هماهنگی دولت فدرال عراق، به منطقه کردستان اسلحه دهد.این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا اعلام کرد که مسئله آموزش و تجهیز کُردها در چارچوب همکاری با دولت عراق صورت می‌گیرد. علی الدولمری معاون نماینده دولت منطقه کردستان عراق در فرانسه اعلام کرد، جا اف لودریان وزیر دفاع فرانسه، طی چند روز آینده به منطقه کردستان سفر خواهد کرد و با طرف‌های عالی‌رتبه در این منطقه رایرنی خواهد کرد.

آیا فرانسه دوباره نقش پلیس بد را بازی خواهد کرد/ پیش‌بینی لشکرکشی داعش به عربستان/باید یاد بگیریم با داعش زندگی کنیم/چرا نتانیاهو جلسه کابینه را ترک کرد/در معرض قدرت امپریالیستی ایران قرار داریمعربستان سعودی:

داعش به عربستان لشکرکشی خواهد کرد

شبکه المنار- محمد رعد رئیس فراکسیون وفا به مقاومت حزب‌الله در پارلمان لبنان اعلام کرد، کسانی که به پیروزی داعش در سوریه امید دارند، مصلحت خود را نمی‌دانند، اما کینه‌ای که در قلب آنها است باعث می شود که به چنین امید واهی دل خوش کنند.محمد رعد رئیس فراکسیون وفا به مقاومت افزود: داعش به عربستان لشکرکشی خواهد کرد و همچون بمبی است که در این کشور کارگذاشته شده است تا در زمان مناسب منفجر شود.

آیا فرانسه دوباره نقش پلیس بد را بازی خواهد کرد/ پیش‌بینی لشکرکشی داعش به عربستان/باید یاد بگیریم با داعش زندگی کنیم/چرا نتانیاهو جلسه کابینه را ترک کرد/در معرض قدرت امپریالیستی ایران قرار داریمفلسطین:

نتانیاهو با عصبانیت نشست هفتگی کابینه خود را ترک کرد

تایمز اسرائیل- نتانیاهو جلسه کابینه را زود به اتمام رساند و اتاق را ترک کرد. تنها زمانی که وزرای خاطی بازگشتند، نتانیاهو برگشت و جلسه کابینه را از سر گرفت.این دومین بار است که نتانیاهو ظرف سه هفته، از وزرای کابینه خود عصبانی می‌شود. در نشست 7 ژوئن، برخی از وزرا بدون اعلام قبلی در نشست هفتگی کابینه شرکت نکردند. از این رو بود که نتانیاهو از مسئول دفتر کابینه خواست موشه یعلون وزیر جنگ، آریه دری وزیر اقتصاد و سیلوان شالوم وزیر امور داخلی را به خاطر عدم حضور در نشست کابینه جریمه کند.

پس از سه سال مصر سفیر جدیدی به تل‌آویو می‌فرستد

پایگاه خبری النشره-وزارت کشور مصر اعلام کرد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور حازم خیرت معاون وزیر خارجه مصر در امور دیپلماتیک و کنسولگری را به عنوان سفیر مصر به تل‌آویو انتخاب کرده است.مصر از سال 2012 تا کنون سفیری در تل‌آویو نداشت و انتخاب سفیر برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی نشان دهنده بهبود روابط قاهره و تل‌آویو است.محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در نوامبر سال2012 و بعد از ترور یکی از رهبران برجسته حماس به وسیله اسرائیل و ادامه درگیری‌ها به مدت چند هفته سفیر وقت مصر را از تل‌آویو فرا خوانده بود.

آیا فرانسه دوباره نقش پلیس بد را بازی خواهد کرد/ پیش‌بینی لشکرکشی داعش به عربستان/باید یاد بگیریم با داعش زندگی کنیم/چرا نتانیاهو جلسه کابینه را ترک کرد/در معرض قدرت امپریالیستی ایران قرار داریمانگلیس:

مدیر سابق ام آی۶:نمی‌توانیم داعش را نابود کنیم

ایندیپندنت- مدیر ارشد سابق ضد تروریسم در سازمان اطلاعات خارجی انگلیس، داعش را نابودنشدنی توصیف کرد.در حالی که بحثها و اظهارات مقامات و رسانه‌های غربی درباره داعش ادامه دارد، ریچارد بارت مدیر سابق ام آی 6 در یاداشتی نوشت: ما نمی‌توانیم داعش را نابود کنیم. ما مجبور خواهیم بود که زندگی با آن را یاد بگیریم .این مقام سابق اطلاعاتی تاکید کرد: تا آنجایی که به بریتانیا مربوط می‌شود، پرداختن به عوامل انگیزشی که سبب می‌شود مردان و زنان عادی بلیط یک طرفه گرفته و به خلافت داعش بپیوندند، بیشتر از آنکه چالش امنیتی باشد، چالش اجتماعی است .او همچنین مدعی شد: چالش سیاستگذاری این نیست که به دنبال نابودی خلافت باشیم. داعش هویت قدرتمندی دارد و حس مبتنی بر داشتن هدف دارد و اینها را به افرادی که این دو را ندارند، ارائه می‌کند و به آنها فرصت می‌دهد .

فالن: باید به تقویت ناتو ادامه دهیم

خبرگزاری رویترز-مایکل فالن وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگویی با شبکه خبری بی‌بی‌سی روز یکشنبه گفت انگلیس تعهد خود به ناتو را در شرق اروپا افزایش می‌دهد.مایکل فالن در این گفت‌وگوی تلویزیونی بیان داشت: باید به تقویت ناتو ادامه دهیم چرا که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیروهای نظامی خود را به رخ می‌کشد.وی افزود: خیلی مهم است که به پوتین این پیام را برسانیم که ما در راستای تعهد خود برای دفاع جمعی از ناتو مصمم هستیم.فالن گفت انگلیس شمار نیروهای خود را افزایش داده و سال آینده این تعداد به هزار نفر و سال بعد از آن به 3 هزار نفر افزایش خواهند یافت و بعد از آن سالیانه هزار نیروی نظامی انگلیس به ناتو اضافه خواهند شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    این اس 300 عاقبت آبروی جمهوری اسلامی ایران را میبرد :( من به شخصه حاضرم کلا انرژی هسته ای رو بیخیال بشیم و همه وسایل رو با کشتی(مثل قذافی) بدیم به غرب ولی این اس300 رو از این روسیه کمونیست حرامزاده بگیریم
  • افشین تهران ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    یعنی مسئولین ایرانی انقدر ساده هستند که از شکایت خود صرف نظر کنند و بجای اس300انتی 2500بگیرند!!!!انشالله که اینجوری نباشه والا باید بحساب کمالات دولت اعتدال بگذاریم.
  • ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    صهیونیست و امریکای جهانخوار چون مشاوران علمی و تخصصی و دکتر بدون سهمیه دارند از اینرو روی مخ مسلمان چه عرب و غیر عرب با روش علمی و اماری و تحلیلی کار میکنند و با روشهای روانشناسی و وعده و وعید درمان بیماری و نکات ضعف آنها را علیه هم مسلح میکند تا همدیگر را از بین ببرند ولی تاکنون مسلمان نتوانسته روی مخ زنان اروپا و امریکا که مورد تعرض اند و حقشان پایمال شده و سرخ و سیاهپوست که رانده شدگان هستند کار کند و انها را علیه دولت مرکزی بشوراند تا همدیگر را نابود کنند.
  • 100 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    این عربستان حق اش همینه که داعش به آن کشور حمله کنه وسلاطین ابن سعود را منقرض کنه چون داعش ساخته دست خود این سعودیهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس