کد خبر 540218
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

پارلمان اروپایی با تصویب قطعنامه‌ای خواهان اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه عربستان سعودی به دلیل نقض حقوق بشر بین‌المللی توسط این کشور در یمن شد.

 به گزارش مشرق، در این قطعنامه از کشورهای اتحادیه اروپا درخواست شده تا زمانی که اتهامات وارده به عربستان سعودی درباره نقض حقوق بشر بین‌المللی در یمن بررسی نشده است، از ارسال تسلیحات نظامی به این کشور خودداری کنند.

آلین اسمیت، سخنگوی روابط خارجی سبز‌ها در پارلمان اروپایی گفت: «درخواست پارلمان اروپا برای تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی یک اقدام بی‌سابقه بوده و نشانگر خشم فزاینده از جنگی است که نیروی هوایی این کشور در یمن به راه انداخته است.»

وی در ادامه گفت: «عربستان سعودی یکی از بزرگترین مشتریان تسلیحاتی انگلستان و فرانسه بوده و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد از این تسلیحات در نقض قوانین بین‌المللی در یمن استفاده شده است. کشوری که از زمان آغاز جنگ در مارس 2015 هزاران غیرنظامی در آن کشته شده‌اند.»

اسمیت با اشاره به اینکه «دلایل محکمی وجود دارند که باور کنیم سیستم‌های تسلیحاتی تولید شده در اتحادیه اروپایی به عربستان صادر می‌شوند» از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، خواست که درباره چگونگی اعمال این تحریم‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهد.

عربستان سعودی لابی گسترده‌ای را در پارلمان اروپایی انجام داده بود تا مانع از تصویب این قطعنامه و اعمال تحریم‌های تسلیحاتی شود. عبدالرحمان الاحمد، سفیر عربستان در بروکسل، با ارسال نامه‌ای به نمایندگان ضمن دفاع از مداخله نظامی کشورش در یمن از آنها خواسته بود به این قطعنامه رأی ندهند.

الاحمد در این نامه که در اختیار روزنامه گاردین نیز قرار گرفته مدعی شده دلیل دخالت عربستان اقدامات ایران بوده است. وی همچنین مدعی شده =اقدامات ریاض در یمن شامل کمک‌های بشردوستانه نیز می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    قمپزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس