محمدحسن حبیب‌الله‌زاده کاردار غیرمقیم سفارت ایران در لندن گفت هنگامی که برخی از مسائل باقیمانده حل و فصل شوند، تهران و لندن سفارت‌های خود را کاملاً بازگشایی می‌کنند و فعالیت‌ها از سرگرفته خواهد شد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/3/25 به شرح زیر است:

روزنامه بین‌الملل مشرقایران:

سنا هفته آینده متمم مربوط به تمدید قانون تحریم‌های ایران تا سال ۲۰۲۶ را بررسی می‌کند

پایگاه خبری المانیتور- سنای آمریکا هفته آینده لایحه دفاعی سالانه این کشور را به نتیجه خواهد رساند. این لایحه، متممی نیز دارد که توسط مارک کرک سناتور تندرو و ضدایرانی جمهوری‌خواه ارائه شده است. متمم ارائه شده توسط کرک به دنبال تمدید قانون تحریم‌های ایران تا سال 2026 است.

به محض حل‌و‌فصل مسائل باقیمانده سفارت‌های ایران و انگلیس بازگشایی خواهد شد

روزنامه تلگراف چاپ انگلیس- محمد حسن حبیب الله زاده کاردار غیر مقیم سفارت ایران در لندن گفت که ایران و انگلیس در حال مذاکره برای بازگشایی سفارت‌های خود در هر 2 کشور هستند. هنگامی که برخی از مسائل باقیمانده حل و فصل شوند تهران و لندن سفارت‌های خود را کاملا بازگشایی می‌کنند و فعالیتها از سرگرفته خواهد شد.

معاون ظریف عازم عربستان شد

خبرگزاری فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری‌ اسلامی درباره یمن راهی جده شد. این اجلاس همزمان با برگزاری گفت‌وگوهای ملی یمن در ژنو، به مدت یک روز و به صورت فوق العاده در جده برگزار می‌شود.

انتقال زندانیان ایرانی در اقلیم کردستان عراق در آستانه ماه رمضان به کشور

خبرگزاری فارس- در دیدار حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق توافق شد که به زودی عملیات انتقال زندانیان به ایران آغاز شود. همچنین مقرر شد در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و عراق و به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، دستورالعمل اجرایی انتقال محکومان به امضای عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و محمد هاودیانی وزیر کار و امور اجتماعی اقلیم رسیده و انتقال زندانیان به ایران در ماه مبارک رمضان عملیاتی شود.

دستور جدید واشنگتن به منافقین درباره نحوه همکاری با داعش در موصل و سوریه

خبرگزاری فارس- منابع آگاه دیپلماتیک غربی اعلام کردند که واشنگتن به عناصر گروه تروریستی منافقین (موسوم به مجاهدین خلق) که هنوز در شهر موصل به سر می‌برند و در حال جنگ در کنار داعش هستند توصیه کرده که این شهر را ترک کنند و به اردن بروند. از این افراد خواسته شده تا به اتاق عملیات ویژه در نزدیکی مرزهای سوریه ملحق شوند و خود را برای مرحله پس از بشار اسد آماده کنند.

روزنامه بین‌الملل مشرقیمن:

نمایندگان احزاب یمنی سرانجام راهی ژنو شدند

شبکه خبری المیادین- هواپیمای سازمان ملل حامل هیات‌های احزاب سیاسی یمن شرکت کننده در کنفرانس ژنو، فرودگاه صنعاء را به مقصد ژنو در سوئیس ترک کرد. هواپیمای سازمان ملل برای انتقال نمایندگان احزاب سیاسی یمن به ژنو، طی روزهای گذشته چندین بار در فرودگاه صنعاء فرود آمد، اما گروه‌های یمنی از جمله انصارالله به دلیل ابهام و تناقض بیانیه‌های فرستاده سازمان ملل در امور یمن حاضر به شرکت در این کنفرانس نشدند.

حمله عربستان به تعز یمن ۱۷ کشته بر جای گذاشت

شبکه المنار- ۱۷ نفر از مردم بی گناه یمن در تجاوز هوایی یکشنبه عربستان سعودی به تعز کشته شدند. در این حمله هوایی، چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

هواپیمای حامل نمایندگان انصارالله برای شرکت در نشست ژنو در جیبوتی متوقف شده است

خبرگزاری فارس- منابع خبری از زمین گیر شدن هواپیمای حامل نمایندگان انصارالله یمن در جیبوتی که برای شرکت در نشست ژنو عازم سوئیس بودند خبر می‌دهند. علت توقف هواپیمای نمایندگان در جیبوتی امتناع مصر از ورود هواپیمای آنها به حریم هوایی این کشور بوده است.

بان کی‌‌مون: خواستار آتش‌بس مجدد در یمن در ماه رمضان شدیم

خبرگزاری فارس- بان کی مون دبیرکل سازمان ملل پس از دیدار با هیأت اعزامی از ریاض و نمایندگان رئیس‌جمهور مستعفی یمن گفت که خواستار آتش‌بس مجدد در یمن با آغاز ماه مبارک رمضان شده است.

بان‌کی مون بدون دیدار با هیأت صنعا، ژنو را ترک می‌کند

المیادین- بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که قرار بود با هر دو هیأت یمنی از ریاض و صنعا دیدار و گفت‌وگو کند، تنها به دیدار با هیأت اعزامی از سوی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن که در ریاض به سر می‌برد، بسنده کرد. وی قرار بود با هیأت اعزامی از صنعا شامل نمایندگان انصارالله، حزب کنگره مردمی و سایر احزاب یمنی نیز دیدار کند اما به دلیل مانع‌تراشی‌های عربستان و همپیمانانش، هواپیمای حامل این افراد هنوز در جیبوتی به سر می‌برد.

ابهام در مکانیزم، مهم‌ترین مانع حضور یمنی‌ها در ژنو

خبرگزاری فارس- احزاب سیاسی یمن در آستانه برگزاری کنفرانس صلح در ژنو از شرکت در این کنفرانس خودداری کردند. انصارالله یمن بزرگ‌ترین حزب یمنی ضمن تأکید بر ابهام و تناقض بیانیه‌های فرستاده سازمان ملل درباره کنفرانس ژنو اعلام کرد که سازمان ملل باید رسماً توضیحات لازم درباره سازو‌کار و مکانیزم مذاکرات ژنو را ارائه کند. جنبش انصارالله اعلام کرد که اگر توضیحات لازم سازمان ملل درباره هیات‌های شرکت کننده در کنفرانس یمن در ژنو داده شود، درباره حضور در این کنفرانس تصمیمگیری میکنند و منتظر دریافت نامه رسمی سازمان ملل و ارائه توضیح مکانیزم مذاکرات ژنو هستند.

روزنامه بین‌الملل مشرقسوریه:

یکی از مهمترین پایگاه‌های داعش در استان رقه سقوط کرد

خبرگزاری فارس- ائتلاف موسوم به اتاق عملیات آتشفشان فرات، متشکل از کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه و تعدادی از گروه‌های وابسته به گروهک ارتش آزاد موفق شدند، شهر سلوک، واقع در شمال شهر رقه را آزاد کنند. شهر سلوک یکی از مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی تکفیری داعش در استان رقه در شمال شرق سوریه است.

جبهة النصره، سناریوی داعش در ماه رمضان برای لبنان را فاش کرد

روزنامه السفیر- یکی از سران گروهک تروریستی جبهة النصره شاخه القاعده در سوریه، اعلام کرد که گروه داعش در اول ماه رمضان قصد دارد یک طرح تروریستی را علیه ارتش لبنان اجرا کند. این اقدام می‌تواند در راستای جنگ روانی درباره پیامدهای عملیات قلمون و عرسال بر امنیت لبنان یا در چهارچوب رقابت بین جبهه النصره و داعش صورت می‌گیرد.

روزنامه بین‌الملل مشرقآمریکا:

مانور خطرناک جنگنده‌های روسی در کنار هواپیمای شناسایی آمریکا

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز آمریکا- دو فروند جنگنده روس به هواپیمای پهن‌پیکر شناسایی آمریکایی نزدیک می‌شوند و یکی از جنگنده‌ها، در عملیاتی متهورانه، درست از زیر بدنه هواپیمای آمریکایی عبور کرده و سپس در سمت راست آن قرار می‌گیرد. جنگنده روس در فاصله 10 فوتی یعنی حدوداً 3 متری پرنده آمریکایی قرار گرفته بوده است. با توجه به جثه‌عظیم و قابلیت مانور پایین پرنده آمریکایی نسبت به جنگنده‌های کوچک‌تر روسی، این عملیات کاری خطرناک بوده و نشانه‌ای از قدرت‌نمایی روس‌هاست.

بوش سوم از روز دوشنبه رسماً مبارزه انتخاباتی خود را آغاز می‌کند

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال- جب بوش فرماندار سابق ایالت فلوریدا و برادر رئیس جمهور سابق آمریکا از روز دوشنبه رسماً مبارزات انتخاباتی خود را آغاز می‌کند.

مذاکرات ورشو با واشنگتن درباره استقرار سلاح‌های سنگین آمریکا در خاک لهستان

خبرگزاری فرانسه- وزیر دفاع لهستان در اظهاراتی از مذاکرات ورشو و واشنگتن برای استقرار سلاح‌های سنگین آمریکا در خاک لهستان خبر داد. توماس سیمونیاک اعلام کرد: لهستان در حال مذاکره با واشنگتن درباره استقرار سلاح‌های سنگین آمریکا در خاک خود است.

روزنامه بین‌الملل مشرقترکیه:

رهبر حزب حرکت ملی ترکیه فراخوان اردوغان برای گفت‌وگو را رد کرد

خبرگزاری فارس- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، رهبران هر چهار حزب سیاسی پیروز در پارلمان جدید این کشور را دعوت به گفت‌وگو در خصوص تشکیل ائتلاف کرد اما دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) این دعوت را رد کرد و گفت در حوزه اختیارات رئیس‌جمهور نیست که رهبران احزاب پارلمان را برای بحث درباره تشکیل ائتلاف فراخواند.

روزنامه بین‌الملل مشرقفلسطین:

رژیم صهیونیستی، حماس را به ارتکاب جنایت جنگی‌ متهم کرد

روزنامه جروزالم‌پست- وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی پیشدستانه در مقابل گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جنایات جنگی این رژیم در جنگ غزه، گزارشی درباره این جنگ تهیه کرده و اقدامات خود در جنگ غزه را قانونی خوانده و حماس را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده است. در این گزارش که عنوان آن جنگ غزه 2014: ابعاد واقعی و قانونی ادعا شده: راهبرد حماس این بوده تا به عمد جنگ را به مناطق شهری بکشاند و از مناطق مسکونی و حضور جمعیت غیرنظامی برای مزیت‌های تاکتیکی و دستاوردهای سیاسی استفاده کند.

روزنامه بین‌الملل مشرقیونان:

مذاکرات نجات مالی یونان بدون نتیجه پایان یافت

رویترز- مذاکرات نمایندگان اتحادیه اروپا و یونان برای یافتن راهی به سوی نجات مالی آتن، بدون نتیجه پایان یافت و طرفین اعلام کردند که اختلافات قابل‌توجهی باقی مانده است. یونان خواستار آخرین قسط از کمک‌های مالی به ارزش 7 میلیارد و 200 میلیون یورو است و می گوید در صورت عدم دریافت این کمک، اقساط مربوط به کمک‌های پیشین خود را نیز پرداخت نمی‌کند.

روزنامه بین‌الملل مشرقسودان:

وزیر اطلاع رسانی سودان شمالی: عمر البشیر آفریقای جنوبی را ترک کرد

بلومبرگ- عثمان سعید وزیر اطلاع رسانی سودان شمالی گفته که عمر حسن البشیر رئیس جمهور این کشور آفریقای جنوبی را به مقصد خارطوم ترک کرده است. وی تصریح کرده که کار البشیر در آفریقای جنوبی به اتمام رسیده است و او به خارطوم بازمی‌گردد. عمر البشیر که به ژوهانسبورگ رفته با حکم دادگاه آفریقای جنوبی باید تا دوشنبه منتظر حکم دادگاه درباره خروج از آفریقای جنوبی بماند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • صاعقه ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    حالا چه مکانی بوده که هم هواپیمای روس اونجا بوده هم آمریکا؟ اوکراین بوده؟. چندباره من دارم میگم بوی جنگ جهانی سوم میاد
  • مهدی ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    انشالله که هیچ وقت از سر گرفته نشده . انگلیس خبیث دشمن ازلی و ابدی ملت ایران است .
  • محمدرضا ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    خانه خبیث ها هرچه محدوتر بهتر . مرگ برانگلیس خبیث ،مادر رژیم اشغالگر قدس
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    انشالله كه اين روباه پير هيچ وقت پاش دوباره به تهران نرسه
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    مرگ بر انگلیس آزموده را آزمودن خطاست! کسی که از دیگران عبرت نگیرد خود مایه عبرت دیگران می شود! مومن از یک سوراخ 10 بار گزیده نمیشه!!!!!!!!!! بازم بگم یا خودتون رو زدید به خواب به اصطلاح "برخی از" مسئولین یا ....
  • جلال ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    ميرزا آقا خان نوري آسوده بخواب ما بيداريم با تشكر سريع الخودباخته
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق نظرم اصولا باید به انگلیس و نوکرانش بر بخورد تو چکاره ای؟ چرا نگذاشتی؟
  • مهدی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    پس به تمام روباهای ایران بگیم بین لنگ بندازین کسی داره میاد که روی همتون رو کم میکنه.انگلیس خبیث ملت ایران یادش نمیرودچه روباه مکاری هستی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس