اسرائیلی‌ها تلاش کرده‌اند تا از مسیری به جز دوستان آمریکایی و غربی خود به فحوای مذاکرات دست یابند؛ چندین کشور غربی میزبان مذاکرات هسته‌ای هدف حمله بدافزاری به نام دوکو 2 بوده‌اند؛ تیم سازنده دوکو 2، همان تیمی است که بدافزار معروف "فلیم" را ساختند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز شنبه 94/3/30 به شرح زیر است:

حمله جاسوسان هسته‌ای از ایران این‌بار به هتل محل مذاکرات/ ارتش سایبری یمن همچنان سعودی‌ها را بمباران می‌کندایران:

پیشنهاد و راهکارهای سفیر عربستان در تهران برای تغییر نظام در ایران

ارتش سایبری یمن- یکی از صدها هزار سند افشا شده از وزارت خارجه، کشور و دفاع عربستان نشان می‌دهد که سفیر عربستان در ایران راهکارهایی را برای کمک به تغییر نظام در ایران، به ریاض پیشنهاد داده است. سفیر عربستان در این سند ادعا می‌کند که بالا بودن نرخ بیکاری و تورم در ایران و آن‌چه او آن را رشد فساد و پارتی‌بازی در طبقه میانی و بالای دولت ایران، خواند سبب انتشار حس ناامیدی در میان شهروند ایرانی شده و در نتیجه تمایل زیادی به تغییر دولت و نظام دارد.

افخم گزارش سالانه تروریسم وزارت خارجه آمریکا درباره ایران را مردود خواند

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش سالانه تروریسم وزارت خارجه آمریکا در خصوص ایران را کاملا مردود دانست و ضمن تکراری خواندن آن گفت: نگرش سیاسی نسبت به پدیده شوم و ضد انسانی تروریسم و به کارگیری معیارهای دوگانه از ریشه‌های معضل پیچیده و رو به گسترش تروریسم است.

هکرهای محل مذاکرات ایران همان سازندگان فلیم و گاس هستند

خبرگزاری فارس- هفته گذشته بود که انتشار گزارشی از سوی یک موسسه روسی خبرساز شد؛ حمله سایبری به هتل‌های میزبان مذاکرات هسته‌ای. تمامی شواهد آنطور که لابراتوار معتبر کسپرسکی اعلام کرد، به یک واقعیت اشاره دارد، آن هم اینکه اسرائیلی‌ها تلاش کرده‌اند تا از مسیری به جز دوستان آمریکایی و غربی خود به فحوای مذاکرات دست یابند. چندین کشور غربی میزبان مذاکرات هسته‌ای هدف حمله بدافزاری به نام دوکو 2 بوده‌اند. هرچند این ویروس را تیمی مجزا از تیم سازنده ویروس مخرب استاکس‌نت تولید کرده، اما این احتمال وجود دارد که این دو تیم زمانی همکار یکدیگر بوده باشند. تیم سازنده دوکو 2، همان تیمی است که بدافزار معروف "فلیم" را ساختند. فلیم سال 2012 و به صورت مشترک توسط اسرائیل و آمریکا تولید شد و هدف آن جمع‌آوری اطلاعات از برنامه هسته‌ای ایران بود. تروجان "گاس" هم از دیگر مواردی است که آقای رایو می‌گوید همان سازندگان دوکو آن را ساخته‌اند؛ بدافزاری که در سال 2012 رایانه‌های بسیاری را در خاورمیانه از جمله لبنان و کرانه باختری آلوده کرد و مأموریتش جاسوسی بود.

هندیجان؛ شبکه فارسی‌زبان ضدایرانی عربستان سعودی

خبرگزاری فارس- یکی از صدها هزار سند افشا شده از وزارت خارجه، کشور و دفاع عربستان توسط ارتش سایبری یمن نشان می‌دهد که ریاض در صدد راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی به زبان‌های فارسی و انگلیسی برای هدف قرار دادن ایرانیان و شیعیان در منطقه خلیج فارس بود. این سند که از حمایت مطلق سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان سعودی از راه‌اندازی این شبکه تلویزیونی با نام پیشنهادی هندیجان حکایت دارد، قرار بود از بحرین و به دو زبان فارسی و انگلیسی پخش شود. سعود الفیصل در تاریخ 25 مارس 2012 در نامه‌ای به دیوان پادشاهی عطف به طرح پیشنهادی راه‌اندازی شبکه هندیجان، می‌نویسد: حمایت خود کامل از (طرح) وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی را اعلام می‌کنم و (معتقدم که) رویکردش باید شیعیان را در منطقه خلیج (فارس) مورد هدف قرار دهد.

سفر العبادی به تهران نتایج عملی مهمی داشت

خبرگزاری فارس- عباس البیاتی نماینده ائتلاف ملی در پارلمان عراق در خصوص سفر اخیر حیدر العبادی، نخست وزیر کشورش به ایران اظهار داشت: سفر العبادی به جمهوری اسلامی ایران با نتایج عملی مهمی در زمینه سیاسی، نظامی و اقتصادی همراه بود. العبادی در حالی از ایران بازگشت که از فضای ملاقات‌های خود با مقامات ایرانی ابراز خرسندی زیادی داشت و به تمجید از اعلام حمایت سران ایران و در راس آن مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه‌ای و دیگر مسئولین ایرانی پرداخت که تاکید کرده بودند عراق را در مبارزه با داعش تنها نمی‌گذارند.

حمله جاسوسان هسته‌ای از ایران این‌بار به هتل محل مذاکرات/ ارتش سایبری یمن همچنان سعودی‌ها را بمباران می‌کندیمن:

شرط هیات ریاض برای موافقت با آتشبس در یمن

المیادین- منابع دیپلماتیک خبر دادند که هیات مذاکره کننده ریاض در ژنو با تعیین پیش‌شرط برای موافقت با آتش بس در یمن، اعلام کرد که اگر انصارالله و حوثی‌ها و احزاب داخلی یمن، مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به رسمیت بشناسد، آتش بس را می پذیرد.

یمن با شلیک ۳۶ موشک یک پایگاه جنوبی عربستان را منهدم کرد

المیادین- ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله در واکنش به ادامه حملات عربستان، برج المعین در جیزان را هدف حملات موشکی خود قرار دادند. ارتش و کمیتههای مردمی با 36 موشک پادگان نظامی در ظهران واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

بیانیه جنبش انصارالله یمن در پی انفجارهای تروریستی اخیر در مساجد صنعا

خبرگزاری فارس- شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در نخستین بیانیه پس از اعلام شکست مذاکرات در ژنو، اعلام کرد: ما انفجارهای تروریستی و جنایتکارانه طی چند روز نخست ماه مبارک رمضان را که تاکنون شمار زیادی شهید و زخمی برجای گذاشته است، محکوم می‌کنیم. انفجارهایی که در مسجدهای الکبسی، القبة الخضراء، الحشحوش و قبة المهدی روی داد.

شلیک ۷۰ موشک از یمن به سوی پایگاه‌های نظامی عربستان در جازان

المیادین- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 70 موشک به سوی پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی در جازان شلیک کردند. شنبه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله در واکنش به ادامه حملات عربستان، برج المعین در جازان را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

حمله جاسوسان هسته‌ای از ایران این‌بار به هتل محل مذاکرات/ ارتش سایبری یمن همچنان سعودی‌ها را بمباران می‌کندفلسطین:

خبر شهادت شیخ خضر عدنان تکذیب شد

خبرگزاری فلسطینی صفا- قدره فارس رئیس باشگاه الاسیر ویژه رسیدگی به امور اسرا اعلام کرد برخی اخبار رسانه ای مبنی بر شهادت شیخ خضر عدنان از اسرای بارز جهاد اسلامی که 48 روز است اعتصاب غذا کرده، صحت ندارد. بر اساس تماس‌هایی که جواد بولس مدیر واحد قانونی باشگاه الاسیر با معاون بیمارستان صرفند (اساف هاروفیه) محل بستری شیخ عدنان داشته، خبر شهادت وی تکذیب شده است.

احتمال دستگیری شائول موفاز در لندن در صورت پایبندی انگلیسی‌ها به قانون

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل- شائول موفاز وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی که اتهامات جنایات جنگی علیه وی وارد است، در آستانه سفر به انگلیس و دستگیری احتمالی قرار دارد. پیش از بلند شدن چرخ‌های هواپیمای موفاز به مقصد لندن، متیو گولد سفیر انگلیس در سرزمین‌های اشغالی خطاب به خود موفاز و دیپلمات‌های صهیونیست در لندن گفت که تلاش‌ها برای گرفتن مصونیت دیپلماتیک برای وزیر جنگ سابق، ناموفق بوده است و احتمال دستگیری موفاز در لندن وجود دارد.

لازم باشد به مناطق مسکونی در غزه و لبنان حمله می‌کنیم

روزنامه آلمانی‌ تسایت- ژنرال عمیر اشل فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به حماس و حزب‌الله هشدار داد، اگر لازم باشد، اسرائیل در حمله به مراکز فرماندهی نظامی آنها در ساختمان‌های مسکونی در غزه یا لبنان تردید نخواهد کرد.

حمله جاسوسان هسته‌ای از ایران این‌بار به هتل محل مذاکرات/ ارتش سایبری یمن همچنان سعودی‌ها را بمباران می‌کندعربستان سعودی:

آمادگی عربستان برای رشوه 10 میلیارد دلاری به اخوان المسلمین برای آزادی مبارک

خبرگزاری فارس- یکی از صدها هزار سند افشا شده از وزارت خارجه، کشور و دفاع عربستان توسط ارتش سایبری یمن نشان داد، ریاض به همراه دیگر کشورهای خلیج فارس قصد داشته 10 میلیارد دلار هزینه کند تا آزادی حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر تضمین شود. ریاض در سال 2012 قصد داشته به اخوان المسلمین که در آن زمان در مصر بر سر قدرت بودند 10 میلیارد دلار پرداخت کند تا حسنی مبارک از زندان آزاد شود.

مجتهد فاش کرد؛ عربستان به دنبال سقوط اسد نیست

توئیتر- مجتهد فعال توئیتری عربستانی بار دیگر در راستای افشاگری‌های خود درباره خاندان آل سعود با اشاره به سفر اخیر محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولی‌عهد عربستان به مسکو اشاره کرده و گفت محمد بن سلمان به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که ریاض به دنبال سقوط اسد نیست، زیرا او مانع قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی می‌شود.

حمله جاسوسان هسته‌ای از ایران این‌بار به هتل محل مذاکرات/ ارتش سایبری یمن همچنان سعودی‌ها را بمباران می‌کندمصر:

حضور محمد مرسی برای اولین بار با لباس اعدام در دادگاه

پایگاه خبری الیوم السابع مصر- دادگاه جنائی قاهره یک‌شنبه محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و 10 تن از رهبران این گروه را در پرونده جاسوسی برای قطر پیگیری می‌کند. این جلسه دادگاه به ریاست قاضی محمد شرین فهمی در آکادمی پلیس قاهره برگزار خواهد شد و برای اولین بار مرسی که در پرونده فرار از زندان وادی النطرون به اعدام محکوم شده با لباس قرمز مخصوص اعدامیان در دادگاه حاضر می‌شود.

حمله جاسوسان هسته‌ای از ایران این‌بار به هتل محل مذاکرات/ ارتش سایبری یمن همچنان سعودی‌ها را بمباران می‌کندآمریکا:

واکنش اوباما به تیراندازی چارلستون: ابراز همدردی کافی نیست، باید کاری بکنیم

خبرگزاری فارس- باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حمله مسلحانه یک جوان سفیدپوست آمریکایی به کلیسای ایمانوئل و کشتن 9 سیاهپوست آمریکایی گفت: ابراز همدردی کافی نیست. وقت آن رسیده که کاری در اینباره بکنیم. دیلان روف روز پنجشنبه هفته گذشته به یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای سیاهپوستان در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی حمله کرد و 9 نفر از سیاهپوستان را با گلوله کشت و مأموران پلیس او را دستگیر کردند.

حمله جاسوسان هسته‌ای از ایران این‌بار به هتل محل مذاکرات/ ارتش سایبری یمن همچنان سعودی‌ها را بمباران می‌کندانگلیس:

تظاهرات تاریخی ده‌ها هزار نفر از مردم انگلیس علیه سیاست‌های اقتصادی دولت

خبرگزاری فارس- ده‌ها هزار نفر از مردم لندن و گلاسگو شنبه در راهپیمایی اعتراضی علیه سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار تجمع کردند. ده‌ها هزار نفر از مردم بریتانیا در این دو تجمع حضور یافتند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    درود بر رزمندگان یمنی
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    خخخخخخ
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    عمیر اشل فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به حماس و حزب‌الله هشدار داد، اگر لازم باشد، اسرائیل در حمله به مراکز فرماندهی نظامی آنها در ساختمان‌های مسکونی در غزه یا لبنان تردید نخواهد کرد.
  • علی حقجو ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    این حمله سایبرب به هتل مذاکرات شوخیه دیگه . چرا حمله کنند؟ آهان حتما میخوان قبل از اینکه جان کری اخبار را به اونا برسونه خودشون زودتر خبر دار بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس