واشنگتن در حال مهیا شدن برای ارائه راهکاری در چارچوب پروتکل الحاقی در زمینه بازرسی‌های ناگهانی از تاسیسات ایران است. آمریکا بدین طریق با بازرسی‌های محدود با اعلام قبلی دو هفته‌ای موافقت خواهد کرد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز چهارشنبه 94/3/27 به شرح زیر است:

آمریکایی‌ها با ورق پی‌ام‌دی بازی کردند، امتیاز بازرسی سرزده گرفتند/ مرسی کدام را ترجیح خواهد داد؛ طناب دار یا عفو السیسی/ایران:

دبکا مدعی عقب‌نشینی واشنگتن از بازرسی‌های سرزده شد

وبگاه دبکا فایل- واشنگتن در حال مهیا شدن برای ارائه راهکاری در چارچوب پروتکل الحاقی در زمینه بازرسی‌های ناگهانی از تاسیسات ایران است. آمریکا بدین طریق با بازرسی‌های محدود از تاسیساتی که تهران آن‌ها را تاسیسات هسته‌ای معرفی می‌کند، با اعلام قبلی دو هفته‌ای موافقت خواهد کرد.

تدابیر گسترده دولت اتریش برای مقابله با جاسوسی از هتل کوبورگ

خبرگزاری فارس- به دنبال انتشار خبر جاسوسی از هتل محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای که با اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق ارسال یادداشت‌های رسمی به دولت‌های اتریش و سوئیس روبرو شد، دولت اتریش تدابیر احتیاطی گسترده‌ای برای مقابله با جاسوسی از هتل کوبورگ اتخاذ کرده است. از جمله پیش از ورود معاونان به وین، تیم‌های تخصصی پلیس وین جستجوهای خاص برای کشف ابزارهای شنود و استراق سمع در هتل کوبورگ را آغاز کرده‌اند.

آمریکا به شرط بازرسی‌های سخت، حاضر به کنار گذاشتن PMD است

پایگاه آمریکایی فارین پالیسی- جان کری سه شنبه شب در کنفرانس خبری وزارت خارجه آمریکا گفت برای حل PMD اصراری بر توضیح فعالیت‌های گذشته از سوی ایران نیست. دولت اوباما آماده کنار گذاشتن یکی از تقاضاهای بلندمدت خود از تهران درباره تحقیق محرمانه موشکی است به این شرط که ایران با بازرسیهای سفت و سخت موافقت کند.

ابراز نگرانی افخم از صدور حکم اعدام برای مرسی

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور حکم اعدام برای نخستین رئیس جمهور منتخب در انتخابات آزاد و رقابتی مصر ابراز نگرانی کرد. افخم با تاکید بر اهمیت جمهوری عربی مصر و نقش آن در منطقه و سیاست روشن ایران در جهت همکاری در حوزه‌های مشترک اظهار داشت: چالش‌های این کشور تنها از طریق مراجعه به آراء عمومی و مکانیسم‌های انتخاباتی و شناخته شده دموکراتیک مبتنی بر گفت‌وگوی ملی و توافق سیاسی قابل حل است.

آیپک سخنان جان کری درباره PMD را نگران‌کننده خواند

خبرگزاری فارس- بعد از سخنان جان کری مبنی بر اینکه لزومی ندارد تحریم‌ها بعد از حل کامل مسئله ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران (PMD) حل شود، کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل موسوم به آیپک از موضع آمریکا در قبال مذاکرات هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کرد.

آغاز نشست سه جانبه عراقچی، روانچی،‌ شرمن و اشمیت در وین

خبرگزاری فارس- در ادامه رایزنی‌های هسته‌ای در شهر وین در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشست سه جانبه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنج‌شنبه در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد.

آمریکایی‌ها با ورق پی‌ام‌دی بازی کردند، امتیاز بازرسی سرزده گرفتند/ مرسی کدام را ترجیح خواهد داد؛ طناب دار یا عفو السیسی/یمن:

انصارالله و ارتش کنترل فرودگاه عدن را در دست گرفتند

خبرگزاری فارس- اسماعیل البدوی یکی از رهبران انصار الله خبر داد: جنبش انصار الله فرودگاه عدن و مناطق مسکونی نزدیک فرودگاه را تحت کنترل خود گرفت. سیطره انصار الله بر این مناطق در پی عقب‌نشینی شبه نظامیان تروریست از مواضع خود در شهر عدن محقق شد.

یک تروریست القاعده‌ای عضو هیئت ریاض در مذاکرات ژنو است

شبکه المیادین-یکی از اعضای هیئت دیپلماتیک انصارالله در ژنو خبر داد که یکی از اعضای القاعده در تیم مذاکره کننده هیئت ریاض حضور دارد. این فرد که عبدالوهاب الحمیقانی نام دارد توسط مراجع بین الملل تحت پیگرد و در لیست سیاه قرار دارد.

داعش مسئولیت حملات تروریستی صنعا را به عهده گرفت

خبرگزاری فارس- گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به 4 مسجد در صنعا را برعهده گرفت. عصر چهارشنبه چهار بمب که در نزدیکی مساجد القبه الخضراء، الحشوش و الکبسی در مرکز صنعاء کار گذاشته شده بود، منفجر شدند و چندین نفر کشته و زخمی شدند. وزارت بهداشت یمن آمار کشته‌های این حملات تروریستی را دو نفر و تعداد افراد زخمی شده را 60 تن گزارش کرده و این در حالی است که خبرگزاری فرانسه تعداد کشته‌ها را تا 31 نفر مخابره کرده است.

کارشکنی ترکیه و فرانسه برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات ژنو

خبرنگار تلویزیون المیادین- از مذاکرات میان طرف‌های یمنی در ژنو سوئیس گزارش شده که دیپلمات‌هایفرانسوی و ترکیه‌ای تلاش دارند تا مانع از دستیابی به توافق در مذاکرات شوند.

مذاکرات ژنو تا شنبه تمدید شد

شبکه المیادین- علی العماد از اعضای هیئت صنعا در ژنو اعلام کرد که توافق شده است، مذاکرات تا روز شنبه تمدید شود.

آمریکایی‌ها با ورق پی‌ام‌دی بازی کردند، امتیاز بازرسی سرزده گرفتند/ مرسی کدام را ترجیح خواهد داد؛ طناب دار یا عفو السیسی/سوریه:

طرح 7 ماده‌ای آنکارا برای تحولات شمال سوریه

کردپرس- آنکارا نگرانی خود را از تحولات اخیر در شمال سوریه و پیشروی‌های نیروهای نظامی کُرد در منقطه تل أبیض به صورت آشکار اعلام کرده و برای حل و فصل مسئله شمال سوریه و مقابله با بحران در این منطقه طرحی در 7 ماده ارائه کرده است. این طرح بدین ترتیب است: 1- در کوتاهترین زمان ممکن در مرزهای شمالی سوریه منطقه پرواز ممنوع و منطقه حائل امنیتی به وجود آید. 2- مناطقی که دولت اسلامی عراق و شام (داعش) آن جا را ترک می کند به جای نیروهای YPGکه شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) است، نیروهای ارتش آزاد سوریه (ÖSO)قرار گرفته و کنترل آن جا را بر عهده خواهد گرفت. 3- هر چه سریعتر به پاکسازی‌های نژادی و مذهبی اعراب و ترکمنهای شمال سوریه خاتمه داده شده و ممنوعیتهایی برای این اقدامات طراحی خواهد شد. 4- تمامیت ارضی سوریه حفظ خواهد شد. 5- شرایطی به وجود خواهد آمد که پناهندگان سوری در کشورهای مختلف به خصوص در ترکیه بتوانند به کشور خود بازگردند. 6- سازمانهای بین المللی در خصوص خاتمه دادن به بحران سوریه باید مسئولیت بیشتری پذیرفته و اقدامات عملی صورت دهند. 7- حکومت موقت در سوریه تشکیل شود.

حمله اسرائیل به مقر لشگر 150 ارتش سوریه در سویدا

وبگاه خبری قاسیون وابسته به معارضان سوریه- رژیم صهیونیستی به یک مقر نظامی ارتش سوریه در استان ریف سویدا در جنوب سوریه حمله کرد. سویدا در 100 کیلومتری جنوب دمشق، در روزهای اخیر شاهد پیشروی ارتش سوریه و شکست‌های متوالی گروهک جبهة النصره است که مورد حمایت اطلاعاتی، هوایی و حتی پزشکی رژیم صهیونیستی است.

عقب‌نشینی واشنگتن از بازرسی‌های سرزده/ تدابیر اتریش برای مقابله با جاسوسی از هتل مذاکراتعراق:

10 کشته و زخمی در پی انفجار تروریستی در کاظمین

روداو-انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در کاظمین منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 8 تن دیگر شد.

وزارت دفاع عراق سقوط جنگنده در الرمادی را تکذیب کرد

رویترز- وزارت دفاع عراق، پنجشنبه اعلام کرد که برخی رسانه‌ها مدعی سقوط یک فروند هواپیمای ارتش عراق در شهر الرمادی به دست تکفیری‌های داعش شده بودند. این خبر صحت ندارد و انتشار این شایعات صرفا در چارچوب جنگ روانی است.

عقب‌نشینی واشنگتن از بازرسی‌های سرزده/ تدابیر اتریش برای مقابله با جاسوسی از هتل مذاکراتفلسطین:

تل‌آویو برای تعرض به کودکان فلسطینی جایزه می‌دهد

خبرگزاری فلسطینی وفا- دیمتری دلیانی عضو شورای انقلابی جنبش فتح اعلام کرد که رژیم صهیونیستی انواع سیاست تحریک به خشونت علیه کودکان فلسطینی را با دستگاه‌های اجرایی خود اعمال می‌کند. سیاست تحریک نظامیان برای انجام جنایات در حق ملت فلسطین به صورت کلی و به ویژه کودکان از خلال دادن پاداش به این نظامیان آشکار شده است به نحوی که نظامیانی که به روی کودکان اسلحه می‌کشند، آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و از الفاظ توهین‌آمیز برای آنها استفاده می‌کنند ارتقا درجه می‌گیرند و پاداش داده می‌شوند.

اعلام آمادگی حماس برای مشارکت در دولت جدید فلسطین

خبرگزاری فارس- زیاد الظاظا عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرده که دولت وحدت ملی به هیچ کدام از وظایفش از زمان تشکیل عمل نکرده است. الظاظا با اشاره به آمادگی حماس برای مشارکت در دولت وحدت ملی خواستار نشست فوری میان رهبران فتح و حماس در این زمینه شد.

عقب‌نشینی واشنگتن از بازرسی‌های سرزده/ تدابیر اتریش برای مقابله با جاسوسی از هتل مذاکراتمصر:

احتمال صدور عفو ریاست جمهوری مصر برای مرسی

پایگاه خبری عربی 21- بعد از صدور حکم اعدام برای محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و تعدادی از رهبران این گروه که با انتقادهای وسیع داخلی و خارجی مواجه شده، برخی چهره‌های حامی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر از احتمال عفو السیسی از مرسی خبر دادند. السیسی از احکام اعدام اخیر صادر شده به عنوان برگ برنده‌ای استفاده خواهد کرد و اعدام احکام اعدام بدون شک جزئی از هرگونه توافق احتمالی میان خوان و السیسی برای پایان دادن به بحران کنونی مصر خواهد بود.

عقب‌نشینی واشنگتن از بازرسی‌های سرزده/ تدابیر اتریش برای مقابله با جاسوسی از هتل مذاکراتبحرین:

اتحادیه اروپا هم حکم صادر شده علیه شیخ علی سلمان را محکوم کرد

النشره- اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای حکم صادر شده علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق توسط دادگاهی در بحرین محکوم و خواستار تجدید نظر در این حکم شد.

عقب‌نشینی واشنگتن از بازرسی‌های سرزده/حمله اسرائیل به مقر لشگر 150 ارتش سوریه در سویداترکیه:

دیدار وزیر خارجه ترکیه با پادشاه عربستان در جده

خبرگزاری فارس- مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه ترکیه در رأس هیأتی در جده حضور دارد و در دیدار با مقامات عربستانی آخرین تحولات منطقه و تحولات بین المللی را مورد بررسی قرار داده است.

عقب‌نشینی واشنگتن از بازرسی‌های سرزده/حمله اسرائیل به مقر لشگر 150 ارتش سوریه در سویداروسیه:

موافقت شورای اروپا با تمدید ۶ ماهه تحریم‌های روسیه

خبرگزاری رویترز- اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه روسیه را تا پایان ژانویه 2016 تمدید کرد. نمایندگان و سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تمدید تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه موافقت کردند. بدین ترتیب تحریم‌های اروپایی ضد مسکو تا پایان ژانویه 2016 تمدید شده است.

عقب‌نشینی واشنگتن از بازرسی‌های سرزده/حمله اسرائیل به مقر لشگر 150 ارتش سوریه در سویداافغانستان:

۲ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان می‌جنگند

IHS Jane's- علی‌رغم پایان ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان، حدود 2 هزار نیروی این کشور در قالب عملیات ضد تروریسم مشغول مبارزه با طالبان، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی موجود در افغانستان هستند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی7 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    مرسی یک منافق احمق بود.بهتر که رفت
  • جواد ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    هیچ وقت شده از پیشرفت ها دنیا بگید؟ خداوکیلی یه نگاه به اخبار هاتون بندازید همش درد و غصه و موج منفی و اعصاب خوردی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس