یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که نیازی به حل مسئله ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/3/29 به شرح زیر است:

فعلاً نیازی به حل پی‌ام‌دی نیست/ تهدید پاکستان علیه انصارلله/ عربستان رو به روسیه آورده است/ایران:

آمانو: نیازی به حل مسئله ابعاد احتمالی تا 30 ژوئن نیست

خبرگزاری اینترفاکس روسیه- یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که نیازی به حل مسئله ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد.

پزشکان فعلاً به جان کری اجازه سفر به وین نمی‌دهند

ایتارتاس- منابع خبری می‌گویند پزشکان به جان کری، وزیر خارجه آمریکا فعلاً اجازه نمی‌دهند برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای به وین سفر کند. بر همین اساس امکان دیدار وزرای خارجه بین ایران و گروه 1+5 تا 25 ژوئن میسر نخواهد بود.

علیرغم مخالفت پزشکان جان کری به وین سفر می‌کند

لس‌آنجلس‌تایمز- یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که وزیر خارجه این کشور علی‌رغم مشکلات شکستگی پا اواخر ماه جاری به اروپا سفر می‌کند تا در مذاکرات نهایی ایران و 1+5 حاضر شود. جان کری به طور شخصی مایل است قبل از پایان مهلت مذاکرات در ۳۰ ژوئن به مذاکرات ملحق شود.

ایران اقدامات تروریستی در صنعا را محکوم کرد

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در صنعا که موجب کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد با خانواده قربانیان این حرکت ضد انسانی ابراز همدردی کرد. مرضیه افخم با تاکید بر اینکه مردم مظلوم یمن در حال حاضر با دو جبهه تروریسم داخلی و عملیات نظامی نیروهای خارجی به رهبری عربستان سعودی مواجهه و در پیکار هستند، ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد توقف بمباران ها و برقراری آتش بس باشیم.

وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ بین ۲۵ تا ۳۰ ژوئن با یکدیگر دیدار می‌کنند

اسپوتنیک- معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه توافق هسته‌ای احتمالا تا قبل از 30 ژوئن نهایی می‌شود، از برگزاری نشست مشترک وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 بین 25 تا 30 ژوئن خبر داد.

مذاکرات زنگنه برای بستن قراردادهای پرسودتر

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال- ایران در حال آماده شدن برای انعقاد قراردادهای طولانی‌مدت و پرسودتر با طرف‌های خارجی پس از برداشته شدن تحریم‌ها است. پس از انعقاد این قراردادها، انتظار می‌رود که شرکای خارجی، تکنولوژی و دانش مدیریتی بیش‌تری را با ایرانیان به اشتراک بگذارند.

فعلاً نیازی به حل پی‌ام‌دی نیست/ تهدید پاکستان علیه انصارلله/ عربستان رو به روسیه آورده است/یمن:

قبل از توافق، هیچ عقب‌نشینی از عدن انجام نخواهد شد

خبرنگار المیادین- نماینده روسیه و همچنین انصارالله هرگونه عقب‌نشینی از عدن را قبل از توافقی روشن و کلی مبنی بر تشکیل دولت در صنعا رد کرده‌اند.

سازمان ملل خواستار آتشبس و ارسال فوری غذا و دارو به یمن شد

رویترز- سازمان ملل درباره معضل گرسنگی یمنی‌ها به دلیل محاصره این کشور ناشی از حملات عربستان سعودی هشدار داد. فائو و برنامه جهانی غذا همچنین اعلام کردند: یمن شدیدا به توقف درگیری‌ها و آتش‌بس، افزایش دسترسی و کمک مالی برای کمک‌های انسان دوستانه و ازسرگیری فوری واردات نیاز دارد.

عربستان در اولین روز ماه رمضان، ۴ بار به صنعا حمله هوایی کرد

پایگاه خبری رصد ۲۴- جنگنده‌های عربستانی در اولین روز ماه مبارک رمضان مواضع نظامی حوثی‌ها در صنعا را بمباران کردند.

ارتش یمن پایگاه نظامی عربستان را تصرف کرد

خبرگزاری فارس- ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور، پایگاه نظامی سعودی المخروق در شهر نجران در جنوب عربستان را تحت تصرف خود درآوردند. نیروهای یمنی همچنین پس از احاطه بر پایگاه نظامی اللبنات در شهر جوف، مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفتند و پرچم یمن را در این پایگاه به اهتزار درآوردند.

بندهای بیانیه پایانی مذاکرات ژنو در مورد یمن

شبکه المیادین- سازمان ملل در حال آماده کردن بیانیه پایانی مذاکرات صلح ژنو در مورد یمن است. بندهای اصلی بیانیه پایانی مذاکرات ژنو از این قرار است: 1- مورد آتش بس دو طرفه حداقل در طول ماه رمضان. 2- تسهیل در امر کمک رسانی و ورود کمک‌های انسان دوستانه به تمام مناطق یمنی. 3- ایجاد ساز و کار عقب‌نشینی همراه با آتش‌بس انسان‌دوستانه. 4- ضرورت ایجاد ساز و کاری برای اجرای توافق و نظارت بر حسن اجرای آن. 5- لزوم شروع روند سیاسی از طریق گفت‌و‌گوی میان گروه های یمنی.

در صورت نفوذ حوثی‌ها به مرزهای عربستان، ارتش پاکستان از ریاض دفاع خواهد کرد

روزنامه اردو نیوز- ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد در صورتی که به مرزهای عربستان تجاوزی صورت گیرد ارتش این کشور آماده دفاع از ریاض است.

فعلاً نیازی به حل پی‌ام‌دی نیست/ تهدید پاکستان علیه انصارلله/ عربستان رو به روسیه آورده است/عربستان سعودی:

بن سلمان در پی خرید موشک‌ بالستیک اسکندر

روزنامه روسی کامرسانت- یک روزنامه روسی به سفر محمد بن سلمان وزیر دفاع، جانشین ولی‌عهد و پسر شاه عربستان به روسیه پرداخت و نوشت که سفر هیأت بلندپایه سعودی به ریاست جانشین ولی عهد عربستان به کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ (پایتخت شمالی روسیه) زمینه‌سازی برای سفر آتی سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان به این کشور است. یک تیم نظامی سعودی اخیرا با مقامات نظامی روسی در خصوص خرید موشک های بالستیکی-تاکتیکی اسکندر Iskander رایزنی کرده بودند.

شاه عربستان دعوت پوتین برای سفر به مسکو را پذیرفت

خبرگزاری فارس- محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی که به مسکو سفر کرده، روز پنج‌شنبه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، گفت سلمان پادشاه عربستان به زودی به مسکو سفر می‌کند. به گفته وی این سفر به دعوت پوتین انجام می‌شود، اما هنوز تاریخ دقیق انجام آن مشخص نشده است.

مسکو و ریاض توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای امضا کردند

شبکه روسیاالیوم- عربستان سعودی و روسیه در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین هوا فضا توافقامه همکاری امضا کردند. عربستان و روسیه غیر از دو مورد ذکر شده، چهار توافقنامه دیگر نیز امضا کردند. دو کشور همچنین بر سر تشکیل کمیتهای مشترک همکار‌ی نظامی توافق کردند.

فعلاً نیازی به حل پی‌ام‌دی نیست/ تهدید پاکستان علیه انصارلله/ عربستان رو به روسیه آورده است/فلسطین:

یورش به مسجدالاقصی در اولین روز ماه رمضان

وبگاه خبری فلسطین الیوم- شهرک‌نشینان صهیونیست صبح پنجشنبه مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان به مسجدالاقصی یورش بردند و در میان تدابیر شدید امنیتی آن را مورد هتک حرمت قرار دادند. این یورش به مسجدالاقصی در حالی صورت گرفت که تعداد زیادی از نمازگزاران فلسطینی در داخل مسجد بودند.

تکلیف دولت توافق ملی دوشنبه مشخص می‌شود

وبگاه خبری النشره- رامی الحمدالله نخست‌وزیر دولت منحل شده توافق ملی فلسطین پنجشنبه اعلام کرد که سرنوشت این دولت دوشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد. دوشنبه هفته آینده کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ساف جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و موضوع دولت توافق ملی روشن خواهد شد.

فعلاً نیازی به حل پی‌ام‌دی نیست/ تهدید پاکستان علیه انصارلله/ عربستان رو به روسیه آورده است/عراق:

لایحه خروج تمامی نظامیان آمریکایی از عراق در مجلس نمایندگان آمریکا رد شد

خبرگزاری رویترز- مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه لایحه‌ای را رد کرد که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را موظف می‌کرد تمامی نظامیان آمریکایی را ظرف یک ماه از عراق خارج کند.

فعلاً نیازی به حل پی‌ام‌دی نیست/ تهدید پاکستان علیه انصارلله/ عربستان رو به روسیه آورده است/مصر:

دعوت اخوان‌المسلمین از مردم مصر برای تظاهرات علیه حکم مُرسی

وبگاه خبری الیوم السابع مصر- سرویس امنیتی مصر حالت آماده‌باش کامل را اعلام کرد. در پی درخواست گروه اخوان المسلمین از مردم برای برگزاری تظاهرات و از بیم حمله تظاهرات کنندگان به نهادهای حساس این کشور حالت آماده باش برقرار است.

فعلاً نیازی به حل پی‌ام‌دی نیست/ تهدید پاکستان علیه انصارلله/ عربستان رو به روسیه آورده است/آمریکا:

مجلس نمایندگان آمریکا طرح شراکت ترنس‌-پاسیفیک را تصویب کرد

خبرگزاری فارس- مجلس نمایندگان آمریکا طرح موسوم به شراکت ترنس - پاسیفیک را به تصویب رساند. موافقان این طرح معتقدند این پیمان موجب باز شدن بازارهای آسیا به صادرات اجناس آمریکایی می شود، اما منتقدان تاکید دارند حامیان این پیمان سرمایه‌دارانی هستند که تنها به سود و منفعت خود می‌اندیشند و می‌خواهند کارگران و مالیات‌دهندگان بار همه هزینه ها را بر دوش بکشند.

عامل جنایت هولناک ایالت کارولینا از ۶ ماه قبل برای کشتن سیاه‌پوستان برنامه داشت

خبرگزاری فارس- چهارشنبه شب گذشته ایالت کارولینای جنوبی آمریکا شاهد حادثه تیراندازی یک سفیدپوست نژادپرست دیگر بود که به موجب آن 9 سیاه‌پوست به قتل رسیدند. این حادثه در کلیسای باستانی شهر چارلستون متعلق به سیاه‌‌پوستان به دست یک جوان 21 ساله سفیدپوست به وقوع پیوست. فرد قاتل به نام دیلان استرم روف صبح روز بعد در 395 کیلومتری محل وقوع جرم و در کارولینای شمالی دستگیر و به چارلستون بازگردانده شد. در پی این حادثه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به این حادثه تیراندازی گفت که خشونت‌هایی از این دست در سایر کشورهای پیشرفته دنیا رخ نمی‌دهد.

فعلاً نیازی به حل پی‌ام‌دی نیست/ تهدید پاکستان علیه انصارلله/ عربستان رو به روسیه آورده است/یونان:

نشست سران اتحادیه اروپا برای بررسی بحران بدهی یونان

خبرگزاری فارس- رئیس شورای اروپا از برگزاری جلسه سران اتحادیه اروپا به منظور گفتگو درباره بحران بدهی یونان خبر داد. بحران بدهی یونان از آنجا تشدید شده که آتن یونان خواستار آخرین قسط از کمک‌های مالی به ارزش 7 میلیارد و 200 میلیون یورو است و می‌گوید در صورت عدم دریافت این کمک، اقساط مربوط به کمک‌های پیشین خود را نیز پرداخت نمی‌کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    پاکستان غلط میکنه ما در صورت دخالت پاکستان باید بحرین رو ابتدا آزاد کنیم
  • سروش ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    پاکستان اول بره جلوی پهپاد های امریکایی را بگیرد بعد بیاد از بی عرضه های وهابی که ناجوانمردانه جنگ میکند دفاع کند اگر مردم خودش بمیرند باید حتما از سوسمارهورها دفاع کند؟
  • جواد ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    خوبه،بزا،سرباز،بره.عربستان جنازه بیاد پاکستان
  • غلام ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    فعلا که همه هر غلطی بخوان میکنن ، ما هیچکار نمیکنیم
  • امیرحسین ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    ایران دفع کننده حملات هست نه جنگ طلب عمو
  • محسن از اصفهان ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    منظور از قرار دادهای پرسودتر انشاءالله تکرار کرسنت که نیست.
  • محسن ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    مثل اینکه پاکستان هم می خواهد خود را تجزیه کند تا مبادا از آل سعود عقب بیافتد؟!! به عنوان یک مسلمان به عربستان توصیه می کنم سرنوشت کشور مسلمان و مؤمن پاکستان را به خاندان در حال متلاشی شدن آل سعود گره نزند که قطعا عاقبت خوبی برای دولت و ملت کشور برادر پاکستان ندارد. امیدوارم کارشناسان و عقلای اهل فکر و اندیشه در پاکستان این موضوع را جدی گرفته و باعث زحمت مردم رشید پاکستان نشوند.
  • محسن ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    مثل اینکه پاکستان هم می خواهد خود را تجزیه کند تا مبادا از آل سعود عقب بیافتد؟!! به عنوان یک مسلمان به دولت پاکستان توصیه می کنم سرنوشت کشور مسلمان و مؤمن پاکستان را به خاندان در حال اضمحلال آل سعود گره نزنند که قطعا عاقبت خوبی برای دولت، ملت و کشور برادر پاکستان ندارد. امیدوارم کارشناسان و عقلای اهل فکر و اندیشه در پاکستان این موضوع را جدی گرفته و باعث زحمت مردم رشید پاکستان نشوند.
  • رحمن ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    این آمریکای جنایتکار و ابواب جمعیش به مرگ می گویند تا به تب راضی شوید اول 25 نفر بعد خب 15نفر هر گز این بازجویی از دانشمندان ما جایز نیست که باعث ننگ است و در تاریخ می ماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس