کد خبر 452840
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶

فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا، در نوشتاری با عنوان 'رویاها و واقعیت ها' که در رسانه های کوبا منتشر شد، از سیاست های خارجی و اقتصادی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا، در آستانه سفر تاریخی 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا به 'هاوانا' پایتخت کوبا برای افتتاح سفارت آمریکا، در نوشتاری با عنوان 'رویاها و واقعیت ها' که در رسانه های کوبا منتشر شد، از سیاست های خارجی و اقتصادی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری 'بی بی سی'، وی در این مقاله خطاب به مردم کوبا اعلام کرد که ایالات متحده به خاطر سال ها تحریم کوبا میلیون ها دلار به این کشور بدهکار است.

کوبا که از سال 1960 میلادی از سوی ایالات متحده تحریم شده است، اعلام کرده که به خاطر این تحریم ها بسیار متضرر شده است.

کاسترو روز پنجشنبه هشتاد و نهمین سالگرد تولد خود را با حضور 'اوا مورالس' رییس جمهور بولیوی و 'نیکلاس مادورو' روسای جمهوری ونزوئلا و بولیوی جشن گرفت.

جان کری، نخستین مقام عالی رتبه آمریکایی است که از سال 1945 میلادی تاکنون به کوبا سفر می کند. هدف از این سفر، برقراری روابط دیپلماتیک میان این دو کشور است که روابطشان از دوران جنگ سرد قطع شده بود.

کری، روز جمعه سفارت آمریکا را در پایتخت کوبا بازگشایی خواهد کرد. در این مراسم تعدادی از مقامات هر دو کشور و گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا نیز حضور دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس