کد خبر 658066
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

حسن روحانی در نامه ای که به دو وزیر کشور و دادگستری ارسال کرد عناوین و القاب محیر العقولی را به علی مطهری نسبت داد که تا کنون در تاریخ ریاست جمهوری وی به کس دیگری تعلق نگرفته بود.

 به گزارش مشرق، روز گذشته و پس از غوغاسازی رسانه های خاص از لغو یک سخنرانی در شهر مشهد که طبق قانون و به صلاحدید دادستان مشهد صورت گرفت – که در جای خود باید در مورد علل پیدای و پنهان این تصمیم به مردم اطلاع رسانی شود - شاهد نامه نگاری علی مطهری به رئیس جمهور بودیم.

 

نامه ای که حکومت را متهم کرد

در حالی که اکثر رسانه های ارزشی کشور دست بر روی بخشی از نامه گذاشتند که وی امام جمعه مشهد را به لغو سخنرانی خود متهم کرده بود اما آنچه تأسف بار تر است این است که وی رسما حکومت جمهوری اسلامی را متهم کرده که عامدانه اقدام به نقض آزادی بیان می کند! وی در پایان نامه خود به رئیس جمهور می گوید: قبول دارم که تلاش برای محدودسازی آزادی بیان از سوی برخی نهادهای حکومتی معمولا در زمان دولت‌هایی که گرایش اصلاح طلبی دارند بیشتر است..

اتهام مطهری به حکومت و نهادهای حاکمیتی از سوی مقام دوم مجلس کشور به عنوان حافظ امانت الهی و میراث دار خون صدها هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس بسیار قبیح، بی سابقه و کریه است.

 

ورود آنی وزیر کشور در روز تعطیلی اربعین و حکم روز بعد روحانی به وی!

گرچه به محض روی دادن این مسئله در روز اربعین حسینی وزیر کشور به عنوان مقام مستقیم و مسوول خاص این رویداد وارد صحنه شد و یک هیأت ویژه برای بررسی آن تشکیل داد اما پس از طی روال قانونی و آنی در این خصوص توسط رحمانی فضلی، روز بعد و در کمال تعجب خبری مخابره شد که رئیس جمهور هم اقدام به نامه نگاری به وزیر کشور! و وزیر دادگستری کرده که زوایای این موضوع را بررسی کرده و گزارشی تهیه نمایند. ورود عالی ترین مقام اجرایی کشور پس از اخذ تصمیم وزیر کشور و تشکیل هیأت بررسی ویژه در این خصوص سوال های فراوانی در ذهن افکار عمومی ایجاد کرد که مگر برای بیکاری، قاچاق، فساد هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، حقوق های نجومی و ... آیا با این سرعت اقدام شد که در مورد تصمیم قانونی دادستان مشهد این تصمیم گرفته شد!

 

نامه به دو وزیر بود یا قصیده ای در مدح یک رجل سیاسی

با بررسی تمام نامه نگاری های رئیس جمهور در طول دوره ریاست جمهوری مشخص شد که تنها نامه ای که در آن از 10 لقب، صفت و عنوان برای کسی استفاده شده است همین نامه ای بود که به دو وزیر کشور و دادگستری برای پیگیری علت لغو سخنرانی علی مطهری نگاشته شده بود. 

قطار القاب و عناوین روحانی برای چه کسی ردیف شد؟

نکته جالب تر اینکه حتی در سخنرانی های شفاهی رئیس جمهور در مدح دکتر ظریف که بالاترین و جدی ترین آنها در دو مورد همایش "تجلیل از افتخارآفرینان برجام" و همایش "اجرای برجام؛ فصلی نو در اقتصاد ایران" بوده است چنین القاب و صفاتی به وزیر امور خارجه دولت خودش که برجام را از جانب خدا به ایران آورد! داده نشده بود. 

قطار القاب و عناوین روحانی برای چه کسی ردیف شد؟

هندوانه زیر بغل چه کسی می گذارند؟

در ضرب المثل های فارسی "هندوانه زیر بغل کسی گذاشتن" معنی جالبی دارد. منظور نیز آن است که فرد مورد نظر ظاهری با هیبت پهلوانانه پیدا می‌کند تا در چشم برخی از مردم بزرگ جلوه کند! در معانی این ضرب المثل نوشته اند کنایه از آن است که فرد یا افرادی را برای عملی خاص با تشویق و ترغیب‌های کاذب باد کنند یا به عبارتی بهتر، باد زیر بغلشان بدمند تا آنان را با دیگران درگیر کنند. حال باید مواظب بود که هندوانه زیر بغل چه کسانی می گذارند!

منبع: ثامن پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    احسنت بر شما که حرف حساب زدید بخدا دیگه اعصاب این سیاسی بازیها و لوس بازیها را نداریم
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    بسوزید!!!
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    روحانی را دوست دارم
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    آب رو بریزید آن جایی که میسوزه
  • ناشناس ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    بیکاری، قاچاق، فساد هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، حقوق های نجومی و ... آخ خ خ خ خ خ خ كه چه از دل ملت گفتي ، نويسنده ي محترم
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    اف برشما ضرری که شما به این ملت می زنید از شرق و غرب بیشتر است بی تدبیری های زنجیره ای شماها و خود تحریمی و آب به آسیاب دشمن ریختن و.....
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق جان کلیپش را بگذار در سایت: رهبرمعظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس در خرداد ۱۳۹۵: "خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود." رهبر عزیزمان مسئولیت اجرایی ندارند اما بار شرمندگی بی لیاقتی دولت را هم باید بر دوش داشته باشند؟
  • مسعود ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    نوبت سوختن شماها هم انشاءالله خواهد رسيد.اما سوختن ما با سوختن شماجماعت تفاوت از زمين تا آسمان دارد.ما از برزمين ماندن آرمانها و اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي و خواسته ها ومنويات بنيانگذار كبير انقلاب حضرت امام روح الله رحمةالله عليه و خلف صالحش سيدعلي مظلوم اما مقتدر و حكيم ,دلنگران و غمين هستيم و مي سوزيم و در اين سوختنها جز ملتهاي مظلوم و آزاديخواه منطقه و سايرمناطق دينا همدل و همراهي نداريم ,اما شما جماعت وقتي به سوختن مي افتيد كه مملكت از چنبره دغلبازان وطن فروش دل خوش كرده به دشمنان قسم خورده اسلام خارج بشه! در ضمن شما هم دراين سوختن تنها نيستين.اما همراهان شماها بوقهاي تبليغاتي دشمنان اسلام و ايران امثال بي بي سي و راديو آمريكا و راديو اسرائيل و منافقين و سلطنت طلبها و خواننده هاي هرزه درباري و وهابيون خبيث و انواع واقسام سايتها و كانالهاي مجازي غربي و عبري و عربي و ...هم همراه و همدل با شما جماعت مي سوزند!!!
  • مسعود ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    عجب رويي داريد شما جماعت افتضاح طلبي كه به راحتي آب خوردن بازيچه دست شياطين غربي و عبري و عربي شده و مي شويد!! يا واقعا" از درك شرايط و مسائل سياسي و حوادث روز دنيا و نيات پليد جهانخواران غربي بخصوص كدخداي وحشي غرب (آمريكا) عاجزيد و يا اينكه خوتون رو به نفهمي مي زنين! اينكه ايستادگي در برابر دشمنان و حفظ استقلال و عزت و شرافت و آقايي براي هر ملت آزاديخواه , هزينه داره و بدون تحمل سختيها و مرارتها ,شدني نيست. اينكه دشمني ابرجنايتكاران زياده خواه و متكبر دينا با ملت آزاديخواه ايران حقيقتي انكارناپذيره و برخلاف تفكرات شما جماعت زاييده خيال و فكر ما نيست .اين واژه خودتحريمي هم زاييده خيال شماهاست كه از سوي بوقهاي و دستگاههاي تبليغاتي استعمارگران در فكر و خيال و مغز شماها فرو كرده و مي كنند! و الا هر آدم عاقل و منصفي براش از روز روشنتره كه تحريمهاي دشمنان بر عليه ملت ايران نقش حداكثر 30 درصدي داره و 70 درصد عقب ماندگيها و مشكلات گذشته و فعلي و آينده ما به واسطه بي تدبيري و بي خيالي و سوء مديريتهاي مسئولان گذشته و فعلي ماست و ربطي به تحريم و اينجور حرفها نداره! اين را اكثر كارشناسان اقتصادي و اجتماعي كشور تأييد كرده و مي كنند. تا وقتي كه مسئولا كشور اعم از اجرايي و مقننه و...به اين خودباوري نرسند كه با عمل به وصاياي راهگشاي امام راحل عظيم الشأن و منويات خلف صالح ايشان امام خامنه اي عزيز و حكيم و بصير, مي توان از سد بسياري از مشكلات اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي و سياسي گذشت, نه تنها گرهي از كارها باز نخواهدشد بلكه بايد شاهد افزايش روز به روز مشكلات باشيم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس