ترکیه به دنبال عملیاتی شبیه «سپر فرات» در موصل، یک خواننده دیگر بازیگر شد، خریدهای بد برانکو و سرنوشتی که در انتظار اوست از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه اول آبان ماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 

رئیس جمهور در آخرین سال دولت در حالی دست به ترمیم کابینه و تغییر سه وزیر زده است که هیچ کدام ارتباطی با زندگی سالم و معیشت مردم ندارد. آقای روحانی! مردم از رئیس سازمان محیط زیست ناراضی هستند از اینکه حق طبیعی آنها برای نفس کشیدن سالم به مخاطره افتاده، آیا هنوز وقت شنیدن صدای مردم برای ترمیم این سازمان نرسیده است؟
 

عضو کمیسی تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چند روزی است که با حالت قهر جلسات کمیسیون تلفیق را تحریم کرده و در این جلسات شرکت نمی‌کند. 
 

مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه درباره ادعاهای محمود صادقی درباره این دانشجویان از این نماینده مجلس برای مناظره دعوت کرد. 
 

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت با کنار گذاشتن فانی نگذاشت مسائل مربوط به فساد ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف‌سازی شود و با این کار به فرهنگیان ظلم کرد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

دیگر عادی شده است، خواننده ها بازیگر می شوند، بازیگر ها خواننده ، فوتبالیست ها کارگردان، هنرپیشه ها فوتبالیست! اما جدیدترینشان «عماد طالب زاده» است که پس از اینکه از لس آنجلس به تهران آمد و توانست مجوز بگیرد و حتی تیتراژ سریال بخواند، حالا به بازیگری روی آورده است.
 

فیلم انیمیشن «پسر و جهان» به کارگردانی آله آبر و محصول کشور برزیل از اول آبان در گروه سینماهای «هنر و تجربه» اکران می‌شود. 
 

در فاصله زمانی بیش از ۲ ماه مانده به هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ارسال اولین بسته‌ اکران مردمی این رویداد فرهنگ به اکران‌کنندگان نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود. 
 

تصویری دیده نشده از کودکی رضا صادقی منتشر شد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
اقتصاد
 

با گذشت بیش از دو ماه از کشف خودروهای لوکس قاچاق هنوز تصمیم نهایی برای این خودروها گرفته نشده است و با اظهارات متفاوتی که از سوی دستگاه ها و سازمان های مسئول دراین زمینه مطرح شده، همچنان این خودروها در دو راهی صادر شدن و امحاء قرار دارند.
 

اگر تا دهه های گذشته خانوار های ایرانی قادر به تأمین معیشت خود با یک درآمد بودند، در حال حاضر کاهش درآمدها به حدی رسیده است که دیگر یک درآمد کفاف تأمین معیشت را نمی دهد. 
 

فرار دولت از پاسخگویی در مورد فساد ۸ هزار میلیاردی/  آقای روحانی! «معصومه ابتکار» را از قلم انداختید/ نرخ بلیت‌های اربعین در آستانه نجومی شدنرئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل با بیان اینکه بازار خرید و فروش خودروهای جدید داغ شده است، گفت: اختلاف قیمت در این خودروها به مرز ۱۴ میلیون تومان هم رسیده است. 
 
 

اربعین یکی از ایامی است که با نزدیک شدن به آن تب و تاب سفر به اماکن متبرکه افزایش می‌باید که شواهد حاکی از این امر است که نرخ بلیت هواپیما با نزدیک شدن به این ایام حدود دو برابر می‌شود. 
 
 
جهان
 

منابع خبری بلژیک امروز از تخلیه یک مرکز تجاری در حومه بروکسل از بیم وقوع حمله تروریستی خبر دادند.
 

کارشناس سابق ایران در ترکیه معتقد است ترکیه به دنبال آغاز عملیاتی شبیه عملیات سپر دفاعی فرات در موصل است که این موضوع اختلاف عمیقی بین ترکیه و دولت مرکزی عراق ایجاد کرده است. 
 

تروریست‌های تکفیری داعش خسارت‌های فراوانی را به کلیسای «مار متی» واقع در روستای «برطله» در شهر موصل عراق وارد آورده اند. 

ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات، روز جمعه در سفری اعلام نشده وارد پایتخت عربستان سعودی شد. 
 
 
ورزش
 

درحالی که از ابتدای فصل پیدا بود فشار لیگ، جام حذفی، لیگ قهرمانان و حضور بازیکنان در تیم ملی برای پرسپولیس بسیار زیاد است اما خریدهای دوم بد کار برانکو را شبیه به قلعه‌نویی کرده است.
 

در روز چهارم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان، چهره ۴ تیم برتر مسابقات مشخص شد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

مربیان و آنالیزورهای ۱۶ تیم لیگ برتری بهترین بازیکن خود را معرفی کردند. 
 

هشدار یک هوادار باعث شد شناگر استرالیایی تحت عمل جراحی قرار بگیرد و زندگی‌اش را نجات بدهد. 
 
 
جامعه 
 

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت سیستمی شدند که می تواند انواع سرطان هایی که نیاز به نمونه برداری دارند را با بیشترین دقت و در کمترین زمان تشخیص دهند.
 

وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش قریشی» از ارایه لایحه اعتراضی‌اش به دادگاه در هفته جاری خبر داد و گفت: پنج شنبه هفته گذشته تعدادی از بانوان انسان‌دوست برای اخذ رضایت با خانواده ستایش دیدار کردند. 
 

رئیس مرکز آمار از فراهم شدن امکان ویرایش اطلاعات ثبت‌شده خانوارها در سرشماری نفوس و مسکن خبرداد و گفت: از امروز به مدت یک هفته، خانوارها می‌توانند تنها یک بار، اطلاعات خود را ویرایش کنند. 

آیا تاکنون از خود پرسیده اید چرا اغلب شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، تلگرام و... لوگوی خود را به رنگ آبی طراحی کرده‌اند؟ 
 
دفاع و امنیت
 

جانشین سازمان وظیفه عمومی با اعلام خبر ارسال اخطاریه کتبی به منازل سربازان غایب از اول آبان، گفت: اگر مشمولان غایب به مهلت مقرر در اخطاریه توجه نکرده و برای تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام نکنند، تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر می‌شوند.
 

جدیدترین رادار ایرانی با نام "مطلع‌ الفجر ۳" و با ۵۰۰ کیلومتر برد رونمایی شد. 
 
حسینیه
 

زماني كه با خيل عظيم زائراني مواجه شويم كه در سامانه سماح اطلاعاتي از آنها وجود ندارد عملاً ستاد مركزي اربعين و كميته هاي متعدد آن كاركرد خود را از دست مي دهند.
 

مداحی جدید میثم مطیعی صدای شبکه تلویزیونی «العربیه» وابسته به دربار آل سعود را در آورده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس