تلفات تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا و پیشنهاد ساخت یک فیلم توسط سید حسن نصرالله از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری چهارشنبه 28 مهرماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 
 اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر برخی از وزرا در کابینه گفت: تغییر وزرا در کابینه (وزرای ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی) بیشتر جنبه انتخاباتی دارد و انگیزه انتخاباتی در این موضوع غلبه بیشتری دارد تا مشکلات معیشتی مردم.
 
با توجه به عکس‌هایی که از این جلسه در خبرگزاری دولت منتشر شده، صندلی‌های متعلق به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان خالی مانده است.
 
تغییرات در کابینه رنگ و بوی انتخاباتی/ قیمت بلیت اتوبوس برای ایام اربعین افزایش نمی‌یابد/ پیشنهاد ساخت یک فیلم توسط سید حسن نصرالله/ 35 مدیر دو تابعیتی برکنار شدند/ جای خالی ۲ وزیر در جلسه امروز دولت/ قیمت میوه‌های نوبرانه بازار/ البغدادی کجاست؟/ تلفات تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا/ توهین جدید اوباما به ترامپ/ حواشی تمرین امروز پرسپولیس/ چند درصدی تهرانی‌ها در سرشماری اینترنتی شرکت کردند؟/ اعلام شرایط وام ضروری بازنشستگان کشوری 
 
 فراکسیون امید طی نامه‌ای خواستار استعفای علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش شد.
 
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس با بیان اینکه 79 مدیر دارای تابعیت مشکوک بودند گفت: دوتابعیتی بودن 35 نفر از این مدیران اثبات شد و در نتیجه آنها برکنار شدند.
 
 بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه 28 مهر با حضور در جمع خبرنگاران، به تشریح جزییات جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پرداخت.
 
 
 فرهنگ و هنر
 
 فیلمبرداری فیلم سینمایی «شعله ور» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و به کارگردانی حمید نعمت اله هفته گذشته در سکوت خبری در کرج آغاز شده است.  در اولین سکانس های این فیلم «امین حیایی» در گلخانه ای در کرج مقابل دوربین رفته است.
 
گفتنی است «امین حیایی» به همراه پسر خود «دارا حیایی» در این فیلم سینمایی ایفای نقش می کند و به زودی بازیگران جدیدی به این پروژه اضافه خواهند شد.
 
 نشست خبری فیلم سینمایی «ابوزینب» محصول مشترک سینمای ایران و لبنان با حضور علی غفاری کارگردان اثر، مرتضی شعبانی، تهیه کننده و محمود غلامی نویسنده فیلم برگزار شد.
 
 
 اقتصاد
 
 در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد 1013میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 212میلیارد تومان در 72هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت افزایش 242واحدی به ارتفاع 78 هزار و 91واحد صعود کرد.
 
 شورای رقابت در 6 اردیبهشت ماه سال جاری با افزایش 1.81درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و 0.4درصدی سایپا موافقت کرده بود و براساس آن شرکت های خودروساز مجاز به افزایش قیمت های خود شدند اما اعلام برخی از قیمت ها و عدم مطابقت آنها با مجوز شورای رقابت باعث شد تا درصد سقف حداکثری قیمت انواع خودرو توسط شورا اعلام شود.
 
 معاون دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری درباره تمهیدات این سازمان در ایام اربعین حسینی(ع) گفت: نرخ بلیت‌ و کرایه ناوگان به‌غیر از شرایط خاص و بدون تائید مراجع حاکمیتی نباید افزایش یابد.
 
 در دولت هفتم و اوایل دولت هشتم معیار اشتغال در کشور 2 روز در هفته یا همان 16ساعت در هفته بود که به اذعان پارسا، تغییر تعریف بیکاری در دولت هشتم آغاز شد. از زمان دولت اصلاحات بود که یک ساعت کار در هفته هم اشتغال به حساب می‌آید.

 رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در مورد میزان و قیمت میوه‌های نوبرانه موجود در بازار خاطر نشان کرد: نارنگی، خرمالو، انار، لیموشیرین، گریپ فروت و پرتقال از جمله میوه‌های نوبرانه موجود در بازار هستند.
 
 
 جهان
 
گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان السیسی را تهدید کرده که اگر سریعا جزایر تیران و صنافیر را به ریاض تحویل ندهد به سرنوشت مبارک دچار می شود.
 

زیباری: البغدادی هنوز داخل شهر موصل است


 با آغاز عملیات آزادسازی موصل از روز دوشنبه (26 مهر 1395) اخبار ضد و نقیضی از سرنوشت و محل حضور «ابوبکر البغدادی» سرکرده تکفیری‌های داعش منتشر شده است.
 
 «علی الحوثی» یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: در پی تلفات سنگین شبه نظامیان تروریست در استان مأرب، رزمندگان یمنی توانستند چند حمله تروریستی دیگر را نیز در چندین محور این استان ناکام بگذارند.
 
 
 خبرنگار المیادین از کشته شدن وعد یونس والی داعش در سهل نینوا در پی یک حمله هوایی در منطقه برطله در شمال شرق موصلص خبر داد.
 
 یکی از مراکز زیرمجموعه وال استریت سرمایه خالص هر یک از رؤسای جمهور آمریکا در طول تاریخ را منتشر کرد و بر اساس آن مشخص شد فقیرترین رئیس جمهور آمریکا دستکم یک میلیون دلار سرمایه دارد.
 
 بنابر آنچه که برخی مسئولان امنیتی سوریه گفتند، پیش‌بینی می شود تعداد مسلحینی که فردا از شرق حلب خارج خواهند شد، ٩٠٠ نفر باشد که این تعداد به وسیله حدوداً ٣٠ اتوبوس منتقل خواهند شد.
 
علت این تیراندازی که چهار زخمی برجا گذاشته هنوز مشخص نشده و حال یکی از مجروحین که یک دختر نوجوان است وخیم اعلام شده است.
 

احتمال استفاده داعش از تسلیحات شیمیایی در موصل

 
 چند تن از مقامات آمریکایی در گفتگو با رویترز ضمن بیان این مطلب عنوان داشتند: آمریکا انتظار دارد که داعش برای عقب راندن نیروهای ارتش عراق در عملیات موصل از تسیحات شیمیایی استفاده کند.
 
 تارنمای "بوندس ریگیرونگ"  درگزارشی به نقل از صدر اعظم آلمان نوشت: که هرکس از عربستان سعودی حمایت کند، قبل از آن پولش را دریافت می کند.
 
 «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا خطاب به «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور گفت: دست از نق زدن بردار.
 
 در حالیکه در اکثر نظرسنجی‌های اخیر آمریکا که در سطح ملی انجام می‌گیرد، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است اما در یکی از جدیدترین نظرسنجی‌ها، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان موفق شده است با اختلاف بسیار اندک از هیلاری کلینتون پیشی بگیرد.
 
 
 ورزش
 
 مهدی ماهانی بازیگر سینما و تلویزیون میهمان تمرین امروز استقلال بود.
 
 تغییرات در کابینه رنگ و بوی انتخاباتی/ قیمت بلیت اتوبوس برای ایام اربعین افزایش نمی‌یابد/ پیشنهاد ساخت یک فیلم توسط سید حسن نصرالله/ 35 مدیر دو تابعیتی برکنار شدند/ جای خالی ۲ وزیر در جلسه امروز دولت/ قیمت میوه‌های نوبرانه بازار/ البغدادی کجاست؟/ تلفات تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا/ توهین جدید اوباما به ترامپ/ حواشی تمرین امروز پرسپولیس/ چند درصدی تهرانی‌ها در سرشماری اینترنتی شرکت کردند؟/ اعلام شرایط وام ضروری بازنشستگان کشوری
 
 ووراوی ماکودی، عضو پیشین کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به دلیل جعل سند در انتخابات به مدت پنج سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شد.
 
 آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از سفر این تیم به اهواز امروز از ساعت 11 در ورزشگاه خیریه عمل برگزار شد.
 
 کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که برای بررسی امکانات میزبانی کشورهای تایلند و مالزی راهی شرق آسیا شده بود، جمعه آینده به ایران بازخواهد گشت.
 
 
 حسینیه
 
 نزاکت و سنگینی و وزانت عزاداری باید حفظ شود و از بیان مطالب حرامی چون دروغ، غلو نسبت به اهل‌بیت (ع) و دون شأن یک مسلمان باید پرهیز کرد.
 
 رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: امسال با وجود کاهش تعداد چادرهای بین راهی خدمات را افزایش داده و تا لحظه حضور آخرین زائر نیروهای ما در عراق به خدمت رسانی مشغول خواهند بود.
 
 استاندار ایلام از آمادگی این استان برای پذیرایی از زائران راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کشور عراق خبر داد و گفت: تمامی مسئولین این استان آماده اند که میهمان نوازی به یاد ماندنی را در استقبال و بدرقه زائران اربعین از خود به یادگار بگذارند.
 
 
 جهادومقاومت
 
 همسر شهید مدافع حرم عبدالله باقری می‌گوید: وقتی آقا عبدالله را در قبر گذاشتند از پیکرش عکس گرفتم واصلا به بچه‌ها نشان ندادم، ولی وقتی گوشی من دست زینب بوده، پنهانی آن عکس را دیده بود. یک شب دیدم که دائم گریه می‌کند.
 
 این طرح به دو صورت گروهي و انفرادي برگزار مي شود و خواهران مشتاق در منزل خود اقدام به بافت كلاه مي نمايند و كلاه هاي بافته شده را به دفتر ستاد مدافعان حرم (عباس پور) ارسال مي نمايند.
 
در این یادواره که با یاد شهیدان سردار شوشتری، شهرام زلفی، فرشاد شفیع پور و روح الله نوزاد برگزار می شود، پرویز سروری، رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران سخنرانی خواهد کرد.
 
 
 دفاع و امنیت
 
 جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری پیشرو در سطح منطقه و در جهان اسلام، موفق به طراحی و تولید "سیستم حفاظت فعال" برای نصب روی زره‌پوش‌ها، خودروهای زرهی و . . . شد.
 
 در آخرین روز رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 6، یک فروند جنگنده میگ 29 طی عملیات رهگیری هوایی اقدام به شناساییی یک فروند پهپاد کرّار کرد و با شلیک یک موشک هوا به هوا آن را منهدم کرد.
 
 در آخرین روز رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت ٦،عملیات سوخت‌گیری هوایی توسط تانکر سوخت رسان 747 به چهار فروند جنگنده اف 4 در منطقه انارک صورت گرفت.
 
 
 جامعه
 
 براساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۸۱ هزار و ۷۰۰ نفر در کشور متولد شده اند که از این تعداد ۴۵۱ هزار و ۴۳۰ نفر پسر و ۴۳۰ هزار و۲۷۰ نفر دختر بوده اند.
 
 عیسی فرهادی، فرماندار تهران در مراسم افتتاحیه سرشماری نفوس مسکن شهر تهران که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 30 درصد مردم تهران از طریق ثبت‌نام اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کرده اند که امیدواریم در فرصت باقیمانده، این میزان افزایش یابد.
 
 بنا بر اعلام ستاد سرشماری کشور ثبت نام حضوری سرشماری نفوس و مسکن از امروز در سراسر کشور آغاز شده و ثبت نام اینترنتی نیز تا ساعت 24 روز جمعه 30 مهرماه تمدید شده است.
 
 صندوق بازنشستگی کشوری، عباس رشیدی، اعلام کرد: مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه اول آبان ماه 95 آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    با سلام به طور کلی ادب و انسانیت با جامعه امریکایی غریبه شده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    چرا در هیچ زمان برای وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدامی نمی کنند .فقط همه جا بازنشستگان کشوری و لشگری مطرح هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس