پاسخ بجای لاریجانی به انتقاد بیجای کواکبیان،برخورد جدی در انتظار مدافع ملی پوش استقلال و تعرض به زنی در محل پارلمان انگلیس از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری سه‌شنبه 27 مهرماه به شرح زیر است:
 
 
 سیاست
 
 براساس این مصوبه مجلس، هرگونه تبلیغ خدمات و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت موضوع ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.
 
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل دلنوشته‌ای برای قاسم سلیمانی نوشت.
 
 عضو هیئت رئیسه مجلس سؤال ملی ۴ نماینده مجلس از وزرای نیرو و ورزش و جوانان را اعلام وصول کرد.
 
 طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
 
 رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض کواکبیان نماینده تهران که نسبت به ارسال نامه لاریجانی به رهبر انقلاب درباره برنامه ششم توسعه منتقد بود، گفت: از این پس به دفترم اعلام می‌کنم قبل از نامه نوشتن، به امضای پروفسور کواکبیان برسد!
 
 عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارائه سومین گزارش وزارت خارجه درباره روند اجرای برجام به این کمیسیون خبر داد.
 
 محمد جواد جمالی عضو شورای اجرایی مجلس ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی با بیان اینکه صد و سی و پنجمین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی از اول تا هشتم آبان در ژنو برگزار می‌شود، اظهار کرد: هیئت پارلمانی کشورمان نیز متشکل از 9 نماینده در این مجمع شرکت می‌کند.
 
 
 فرهنگ و هنر
 
 فیلمبرداری فیلم سینمایی «انزوا» اولین فیلم بلند سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی به تهیه‌کنندگی پیمان جعفری به پایان رسید.
 
فیلمبرداری این فیلم پر بازیگر که لوکیشن‌های آن از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه تهران بوده است، در حالی به پایان رسید که در آخرین سکانس‌های «انزوا» جمشید هاشم‌پور بازیگر پیشکسوت سینمای ایران پس از دو سال دوری از سینما مجددا مقابل دوربین رفت.
 
دلنوشته وزیر بهداشت برای حاج قاسم/ اعلام وصول استیضاح فانی با 45 امضا در مجلس/ پاسخ بجای لاریجانی به انتقاد بیجای کواکبیان/ تعرض به زنی در محل پارلمان انگلیس/ زمان آخرین مناظره انتخاباتی ترامپ و کلینتون/ بمب نقل و انتقالات فوتبال ایران در راه اسپانیا/ برخورد جدی در انتظار مدافع ملی پوش استقلال/ زمان دربی تبریز تغییر کرد/ روایتی از تنبیه دانش‌آموزان بخاطر عزاداری در محرم 
 
 سازمان هنری رسانه‌ای اوج پیش تولید سریال الف ویژه «هنگام بیداری» را به کارگردانی سیروس مقدم آغاز کرد.
 
 امین حیایی در صفحه شخصی خود تصویری از گریم متفاوت خود در فیلم «شعله ور» حمید نعمت الله منتشر کرد.
 
دلنوشته وزیر بهداشت برای حاج قاسم/ اعلام وصول استیضاح فانی با 45 امضا در مجلس/ پاسخ بجای لاریجانی به انتقاد بیجای کواکبیان/ تعرض به زنی در محل پارلمان انگلیس/ زمان آخرین مناظره انتخاباتی ترامپ و کلینتون/ بمب نقل و انتقالات فوتبال ایران در راه اسپانیا/ برخورد جدی در انتظار مدافع ملی پوش استقلال/ زمان دربی تبریز تغییر کرد/ روایتی از تنبیه دانش‌آموزان بخاطر عزاداری در محرم 
 
 
 صفوی گفت: پیش‌زمینه‌ای راجع به یکی از آشنایانی که جانباز بودند در ذهن داشتم و محمد کاظمی هم سوژه‌ای را داشت که برایم خواند و با همدیگر کامل کردیم و به سوژه‌ای که در ذهن من بود نزدیک کردیم تا به نتیجه رسیدیم. من این قطعه را خیلی دوست دارم.
 
 
 اقتصاد
 
 وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه سیستم بانکی دچار مشکلات پیچیده‌ای است، گفت: بانک‌ها حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند و سودی هم از دولت در سال‌های مختلف نتوانسته‌اند اخذ کنند.
 
 عباس رشیدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری امروز (سه شنبه) اعلام کرد: مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه اول آبان ماه 95آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.
 
 شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 142 واحد رشد به پله 77 هزار و 849 واحدی رسید.
 
 ترکیب انواع هزینه‌های یک خانوار شهری در سال 1394 حاکی از آن است که آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده‌های آن سهم 22 درصدی در میان هزینه‌های خوراکی و دخانی خانوار دارد. پس از آن، گوشت با سهم 21 درصدی، میوه‌ها و سبزی‌ها با سهم 18 درصدی، شیر و فرآورده‌های آن و تخم‌مرغ با سهم 11 درصدی و نوشابه، غذاهای آماده و دخانیات با سهم 8 درصدی، در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند.
 
 دلنوشته وزیر بهداشت برای حاج قاسم/ اعلام وصول استیضاح فانی با 45 امضا در مجلس/ پاسخ بجای لاریجانی به انتقاد بیجای کواکبیان/ تعرض به زنی در محل پارلمان انگلیس/ زمان آخرین مناظره انتخاباتی ترامپ و کلینتون/ بمب نقل و انتقالات فوتبال ایران در راه اسپانیا/ برخورد جدی در انتظار مدافع ملی پوش استقلال/ زمان دربی تبریز تغییر کرد/ روایتی از تنبیه دانش‌آموزان بخاطر عزاداری در محرم
 
 
 جهان
 
 برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) در گفت وگوهای خود در راهروی پارلمان، خبر از سفر مدیرکل سابق امور بین الملل مجلس به سوریه دادند.
 
 «پس از دابق جهان را مورد تاخت و تاز قرار خواهیم داد»، این جمله معروف ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش در تقریبا یک سال گذشته بود که تروریست‌های تحت امرش روز گذشته بدون شلیک حتی یک گلوله از این منطقه عقب‌نشینی کردند.
 
 یک زن با شکایت به متروپلیتن گفته است روز جمعه گذشته در مقر پارلمان انگلیس مورد حمله و تجاوز قرار گرفته است.
 
 ساعت 9 شب چهارشنبه به وقت شرقی آمریکا (4:30 بامداد پنجشنبه 29 مهر به وقت تهران) دانشگاه نوادا شهر لاس وگاس ایالت نوادا، میزبان آخرین مناظره نامزدهای دمکرات و جمهوریخواه خواهد بود.
 
 
 ورزش
 
 کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: افتخار بزرگی نصیب من شد، هر وقت از سوی مردم به هر بهانه ای انتخاب می شوم حس بسیار خوبی است.
 
 سروش رفیعی که این روزها در دو راهی تراکتورسازی و پرسپولیس قرار گرفته است با یک پیشنهاد ویژه روبرو شد.
 با اینکه دفعه قبل امید نورافکن، مدافع جوان استقلال برای همراهی تیم جوانان از کادرفنی استقلال اجازه نگرفته بود و با انتقادات زیادی روبرو شد، بازهم این اتفاق تکرار شده است.
 
 با توجه به برگزاری دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی تراکتورسازی و ملوان در تاریخ 10 آبان با تصمیم مسئولان زمان برگزاری دربی تبریز یک روز تغییر کرد.
 
 
 حسینیه
 
 رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ضمن تأکید بر اینکه زائران از طریق سامانه سماح برای پیاده روی اربعین ثبت نام کنند تا بیمه عمر و درمان شوند، گفت: فقط گروه‌های خاص در این سفر نیاز به تزریق واکسن دارند.
 
 
 حاج مهدی سلحشور نوشت: از اولین باری که سعید را در سوریه دیدم به دلم برات شد چند روزی بیشتر مهمان ما نیست، طوری از شهادت صحبت می‌کرد که یک عاشق از گمشده‌ی دیرینش صحبت می‌کند.
 
 
 جهادومقاومت
 
 شهید مصطفی رضا زاده در تاریخ 23 بهمن 64 در عملیات والفجر 8، در منطقه فاو و در گردان حبیب لشگر 27 حضرت رسول آسمانی شد. این شهید بزرگوار در آخرین مأموریت در دوران زندگی زمینی اش، در تاریخ 14 دی 1364 به لشکر 27 محمد رسول الله (صلی الله علیه آله) رفت و حدود 43 روز بعد در حالی که کمتر از یک سال از ازدواجش می گذشت، به شهادت رسید. همسرش سرکار خانم فاطمه روح افزا نیز این مبلغ را در ازای قرض های همسرش به بیت المال بخشید.
 
 مستند تلویزیونی بربال فرشتگان (سیدمهدی) درباره شهید مدافع حرم مهدی حسینی است که با نام جهادی (سیدمهدی) در جبهه مقاومت به شهادت رسید.
 
 
 دفاع و امنیت
 
 دو ناو از یگان‌های دریایی خزر روسیه صبح امروز از بندرگاه انزلی وارد آبهای جمهوری اسلامی ایران شدند.
 
 
 جامعه
 
 سرهنگ سعید سپهری، فرمانده عملیات و کنترل طرح های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران درباره مخدوش کردن پلاک ماشین ها از سوی رانندگان جهت ورود به محدوده زوج و فرد اظهار کرد:ماموران "پلیس پلاک" ورودی های طرح را پوشش می دهند و با این تخلف برخورد خواهند کرد ، برابر با ماده 720 مجازات اسلامی اقدام به تغییر و دستکاری پلاک 6 ماه تا یک سال حبس خواهد داشت .
 
 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی موظف به ذخیره داده های کاربران خود در زمان معین هستند.
 
 پس از کش و قوس‌های فروان و تایید و تکذیب‌های انجام‌شده مشخص شد معلم کلاله‌ای با فحاشی و کتک‌کاری دانش‌آموزانی را که به مناسبت محرم عزاداری‌ می‌کردند تنبیه کرده و مسؤولان آموزش و پرورش هم با بدعهدی به دنبال ساکت کردن والدین بوده‌اند.
 
پلیس تهران جزئیات انفجار در محله ارسباران که منجر به مجروح شدن دو شهروند شد را تشریح کرد.
 

در هر دقیقه چند نزاع در پزشکی قانونی ثبت می‌شود؟


 محمد اربابی صبح سه‌شنبه در افتتاحیه سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران که در بیمارستان میلاد برگزار می شود، گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار ایرانی کشور را ترک می کنند که ۱۵۰ هزار نفر از این افراد جوان و افراد تحصیلکرده هستند در واقع هر سال یک شهر کشور خالی می شود.
 
وی با اعلام اینکه هر دقیقه یک نزاع در سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت می شود، تاکید کرد: نیاز است به روانپزشکی وسیع تر نگاه کنیم و جنبه های اجتماعی آن را مورد توجه قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    اموزش و پرورشی که یه زمانی کانون نیروهای انقلابی و مومن بود به یمن گزینش های کتره ای و شل شلکی داره از اون جایگاه انقلابی خارج میشه چشم مسئولین روشن
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    حاج قاسم هم شه محملی برای پررنگ شدن سیاسیون و هنرمندا هر منشی می خوان در پیش میگیرن بعد با یه دلوشته برای حاج قاسم خودشونو انقلابی معرفی میکنن
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    دو تا گریمی که گذاشتید باحالن
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    بانکها از دولت طلبکارن، همون که به بخشنامه های دولت اهمیت نمیدن
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    به نظرم نباید جاسوسی از کاربران اینترنت حالت عمومی داشته باشه و فقط از کسانی جاسوسی بشه که حکم قضایی دربارشون صادر شده باشه غیر این باشه اعتماد عمومی از نیروهای داخلی سلب میشه نباید در حریم خصوصی کسی سرک کشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس