نوش آبادی از برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ایثار و رسانه در دو بخش برگزار می شود و رسانه ها میتوانند آثار خود با موصوع ایثار به معاونت مطبوعاتی ارسال کنند.

به گزارش مشرق، سی و سومین نشست خبری سخنگوی ارشاد دوشنبه مورخ 29 شهریور در سالن جلسات دفتر وزارتی برگزار شد.
 
* غدیر نشان میدهد که اسلام به موضوع مدیریت جلامعه اهمیت می دهد
 
بر اساس این گزارش نوش آبادی ضمن تبریک فرارسیدن عیدغدیر گفت: غدیر عید ولایت است و ولایت هم به معنای وحدت امت و امام است. این عید سیاست اسلامی به شمار میرود.
 
وی با بیان اینکه رهبری تعابیر زیبایی درباره غدیر دارندِ افزود: غدیر نشان میدهد که اسلام به موضوع مدیریت جلامعه اهمیت می دهد و تعیین امام علی به عنوان ولی امر مسلمین حادثه بزرگی است.این واقعه نشان داد انتخاب شخصیتی بی بدیل همچون امام علی با شخصیتی معتدل منصف و وفادار به عهد ابعاد مدیریت را برای ما روشن می‌کند.
 
سخنگوی وزیر ار شاد با اشاره به لزوم رفع تبعیض خاطر نشان کرد: غدیر یعنی حرکت به سوی برترین ها.امروز جامعه ما نیازمند عدالت است تا تبعیض را ریشه کن کند تا جامعه علوی و نبوی جلوه گر شود.
 
* مراسم هفته دفاع مقدس: از تفاهم نامه تا جشنواره ایثار و رسانه
 
نوش آبادی از برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ایثار و رسانه در دو بخش برگزار می شود و رسانه ها میتوانند آثار خود با موصوع ایثار به معاونت مطبوعاتی ارسال کنند.  
 
این مقام مسئول در وزارت ارشاد تصریح کرد: جشنواره فیلم و عکس علوی با مشارکت سازمان ها در فضای مجازی برگزار می شود. همچنین در این هفته با بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تفاهم نامه ای منعقد می شود تا هشت سال ایثارگری ایرانیان ثبت شود.
 
سخنگوی ارشاد به اهداف اشاره کرد و گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه حمایت از فعالیت های مردم نهاد، خرید و کتب محصولات و حمایت از خبرنگاران و خبرگزاری دفاع مقدس است که در این تفاهم نامه مورد توافق قرار گرفته است.
 
* برپایی نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی در تالار وحدت
 
وی از برگزاری نخستین نمایشگاه لباس عاشورای از 26 مهر تا 2 آبان
در تالار وحدت خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف توسعه فرهنگ عاشورایی برگزار میشود.
 
* موضع ارشاد در قبال یالثارات/ پروانه نشریه لغو شده و از فهرست نشریات دارای مجوز خارج شده است/ قوه قضائیه رسیدگی می‌کند
 
وی پیرامون حواشی این روزهای نشریه «یا لثارات» بیان کرد: موضع ارشاد اعلام شده و پروانه نشریه لغو شده و از فهرست نشریات دارای مجوز خارج شده است. در هیات رسیدگی به فعالیت مطبوعات این تصمیم گرفته شده و یالثارات لغو پروانه شده و در دستگاه قضایی در حال پیگیری است. بر اساس وظایف قوه قصاییه به ان رسیدگی می‌شود.
 
* کمک وزارت بهداشت برای بهبود شجریان
 
نوش آبادی پیرامون روند درمان محمدرضا شجریان متذکر شد: همانطور که رسانه ها اعلام کردند باپیگیری خانواده و موافقت پزشکان امریکا و همچنین تسهیلات وزارت بهداشت ادامه درمان در کشور صورت می‌گیرد و وزارت بهداشت هرکمکی برای بهبود ایشان انجام می‌دهد.
 
* «فروشنده» با اکثریت آراء به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد/ این انتخاب به معنای نادیده گرفتن سایر فیلم ها نیست
 
سخنگوی ارشاد درباره موضوع عرفی فیلم «فروشنده» برای اسکار گفت: «فروشنده» به عنوان نماینده ایران برای اسکار انتخاب شد، این اثر با اکثریت آرا برای نامزدی در اسکار منتخب شده است.
 
وی ادامه داد: این امر توسط چند نهاد صورت گرفت که امیدواریم انتخابی شایسته باشد و ظرفیت سینما را نشان دهد. البته این انتخاب به معنای نادیده گرفتن سایر فیلم ها نیست. امیدواریم فیلم ها به نیازهای داخلی جواب دهد و در دنیا افتخار افرین باشد. امیدواریم فیلم ها به نیازهای داخلی جواب دهد و در دنیا افتخار افرین باشد.
 
* تفاهم نامه بین تهران و برلین / ماجرای نامه تعدادی از هنرمندان تجسمی
 
وی به امضای تفاهم نامه بین ایران و برلین برای به نمایش درآمدن آثار گنجینه ملی در برلین اشاره و خاطر نشان کرد: نامه تعدادی از هنرمندان تجسمی را دیدیم که انتقاداتی به انتقال آثار به برلین داشتند. تفاوتی بین موزه هنرهای معاصر با برلین و روم امضا شده است که قرار است در اذر و دی 60 اثر شامل 30 اثر ایرانی و 30 اثر خارجی در این کشورها به نمایش بیاید.
وی تصریح کرد: تفاهم نامه معتبری بسته شده که هرگونه تعرض به آثار از جمله تعویض و تخریب آن جرم است. آثار بدون صدمه ارسال می‌شود و بازمی‌گردند. ممکن است گنجینه های سایر کشورها هم درایران به نمایش درایند. نیازی هم به تصویب مجلس نیست چراکه تفاهم نامه بین دو دستگاه اجرایی کشورهاست.
 
* مشکل شجریان به حوزه فرهنگ و هنر ارتباطی ندارد/نمی توانیم به جای سایر دستگاه های ذیربط تصمیم بگیریم
 
نوش آبادی به محدودیت و ممنوعیت پخش صدای شجریان در دولت یازدهم گفت:
ارشاد پیگیر وضعیت شجریان است و امیدواریم پسر ایشان همایون شجریان ادامه دهنده راه وی باشد.
 
وی افزود: ما نمی‌توانیم به جای سایر دستگاه های ذیربط تصمیم بگیریم. مشکل ایشان به حوزه فرهنگ و هنر ارتباطی ندارد، اما ازحل مشکل استقبال کردیم تا مساله را برطرف سازیم. تاکنون روند خوبی نداشته و به حوزه وزارت ارشاد به طور خاص و به دولت هم به طور عام ربطی ندارد و سایر دستگاه ها باید اظهارنظر کنند.

وی با بیان اینکه شجریان هنرمند بی بدیلی است، افزود: ما برای رفع نگرانی ها تلاش می‌کنیم. بهبودی ایشان برای همه اولویت اول است و امیدواریم بحث‌های دیگر به خوبی پیگیری شود.
 
* کارگروهی با همکاری ارشاد و وزارت خارجه برای پیگیری حقوق خانواده شهدای منا تشکیل شده است/ نمی گذاریم این فاجعه فراموش شود و تا رسیدن به نتیجه دست از تلاش برنمی‌داریم
 
سخنگوی وزیر ارشاد درباره پیگیری حقوق خانواده شهدای منا اظهار داشت:
کارگروهی با همکاری ارشاد و وزارت خارجه تشکیل شده تا پیگیر ابعاد حقوقی خانواده های شهدا باشند. 450 وکالت نامه رسیده و شکایتی از سوی نیروی انتظامی به اینترپل دادیم. 800 مصاحبه نیز با شاهدان عینی جمع اوری و دراختیار وزارت خارجه قرار گرفته است و دولت مصمم به پیگیری حقوق خانواده های شهداست. نمی گذاریم این فاجعه فراموش شود و تا رسیدن به نتیجه دست از تلاش برنمی‌داریم.
 
وی با بیان اینکه قطع ارتباط با عربستان کار را برای ما سخت کرده است افزود: عدم شکایت کشورهای حادثه دیده از عربستان نقطه ضعفی است. 7 هزار مسلمان از 40 کشور جان باختند، اما تنها ایران شاکی است و سایر کشورها انگیزه ای برای پیگیری حقوق خانواده های انها ندارند. البته قرار است از وکلای سایر کشورها حتی خود عربستان هم برای پیگیری این امر استفاده شود.
 
* برخی تصمیم های نادرست موجب شد جمعیت کشور را نه تنها کنترل بلکه سیر نزولی دهیم
 
نوش آبادی با اشاره به سیاست های ابلاغی خانواده از سوی رهبری خاطرنشان کرد: اسیب هایی که به دلیل سیاست اشتباه کنترل جمعیت بود نگرانی برای مسیولان ایجاد کرد. برخی تصمیم های نادرست موجب شد جمعیت کشور را نه تنها کنترل بلکه سیر نزولی دهیم. همه نهادها مورد خطاب سیاست های ابلاغی در این زمینه هستند ارشاد هم موظف است با ابزار هنر فرهنگ و رسانه برای تحقق مطالبات رهبری تلاش کند. امروز خانواده کانون مهم رشد و تعالی و محور صیانت از اسیب هاست. فرهنگ فرزنداوری را باید در جامعه نهادینه کنیم.
 
* کتاب غیراخلاقی «تمشک‌های خیس»: قصوری باشد رسیدگی می‌شود
 
سخنگوی وزیر ارشاد درباره کتاب غیراخلاقی «تمشک های خیس» توسط یکی از اساتید دانشگاه تصریح کرد: ضوابط و معیارهای حوزه کتاب و نشر همچنان مانند گذشته اعمال می‌شود و هیچ کم کاری از چارچوب های اخلاقی نباید صورت گیرد. ارشاد بر اساس قوانین مصوب و ابلاغیه ها کار را با سرعت دنبال می‌ کند. اگر قصوری باشد رسیدگی خواهدشد و حتی گزارشها مبنی بر تخلف بررسی می شود و تمامی بخش های حوزه نشر در انطباق سیاست ها جدی عمل می کنند.
 
* حضور وزیر ارشاد در محفلی سنتی بود نه مراسم صوفیان و دراویش/ مجوزی هم به گروه های منحرف تشکل های غیرهمسو با نظام و فرقه های ضاله نمی دهیم
 
وی با اشاره به حضور وزیر ارشاد در محفلی نامتعارف افزود: محفل اجرای نمایش سنتی توسط هنرمندان بود نه مراسم صوفیان و دراویش. حضور ایشان با توجه و دقت و نگاه کاملا فرهنگی بود. مجوزی هم به گروه های منحرف تشکل های غیرهمسو با نظام و فرقه های ضاله نمی دهیم. ملاحظات جدی است و اجازه نمی دهیم فرهنگ و هنر کشور دستخوش جریان های نامتعارف و غیرشرعی شود.
 
* تفاهم نامه میان ارشاد و وزارت دارایی مبنی بر معاف کردن تشکل های فرهنگی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده منعقد شد
 
نوش آبادی به رایزنی دولت و مجلس برای معافیت از مالیات تشکل های فرهنگی افزود:
تفاهم نامه میان ارشاد و وزارت دارایی مبنی بر معاف کردن تشکل های فرهنگی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده منعقد شد، البته گاهی عدم اجرای آن دیده می‌شد که اکنون تمام نهادهای فرهنگی از مالیات معاف شدند. به حقوق چاپخانه داران و ناشران کم لطفی شد که مقرر شد انها هم در فهرست معافیت قرار گیرند. امیدواریم با تعیین تکلیف حقوقی چاپ و نشر کشور که پایه رشد فرهنگ و علم است مورد عنایت بیشتر قرار گیرد.
 
*  8 شهریور آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات به وزارت کشور ابلاغ شد
 
وی با بیان اینکه 8 شهریور آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات به وزارت کشور ابلاغ شد گفت: این ایین نامه در 4 فصل و 37 تبصره به تصویب رسیده که براساس آن مدیران مسئول رسانه ها موظف به بیمه تمامی کارکنان و خبرنگاران شدند. در غیر اینصورت از مزایای ارشاد محروم می‌شوند. در آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات رسانه اجاره ای مطرح و تصریح شده که صاحب امتیاز باید به هیات نظارت درخواست کتبی دهد و در صورت تصویب به شخص حقیقی و حقوقی مزایا اعطا می‌شود.
 
*  دستگاه قضایی نیز در بحث فیلترینگ سایت ها دخل و تصرف دارد
 
سخنگوی ارشاد درباره تعطیلی و فیلتر برخی سایت ها گفت: ما موضع خود را اعلام کردیم. ارشاد از این اتفاقات خوشحال نیست، اما سایر دستگاه ها با توجه به وظایف می‌توانند دست به فیلتر سایت ها بزنند. دستگاه قضایی نیز در بحث فیلترینگ سایت ها دخل و تصرفی دارد. باتوجه به شکایات از برخی سایت ها فیلتر صورت گرفته است و تصمیم فیلتر مربوط به شورای فضای مجازی نبود.
 
* رسانه‌های تحریم کننده نمایشگاه مطبوعات سال گذشته امسال حضور دارند
 
نوش آبادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات خاطرنشان کرد: این نمایشگاه ویترینی از توانمندی‌های مطبوعات است. استقبال مطبوعات استانی و محلی افزایش یافته به طوری که در مجموع 25 درصد تقاضای حضور مطبوعات ارتقا یافته است برهمین اساس نمایشگاه مطبوعات امسال در دو طبقه برگزار خواهد شد. بیشتر رسانه هایی که سال گذشته هم نمایشگاه را تحریم کرده بودند امسال حضور خواهند داشت.
وی درباره انجمن صنف روزنامه نگاران نیز افزود وزارت ارشاد باتوسعه تشکل ها و انجمن های صنفی در حوزه رسانه موافق است و سعی داریم بستری برای این امر ایجاد کنیم تا به خوبی نقش افرینی کنند.
 
این خبر در حال تکمیل است...
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسافر تنها ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    استاد شجریان که برای امریکاییها این همه اواز خواند چرا در امریکا مداوا یش نکردن و حالا باید از مالیات فقرا استفاده کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس