وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص لغو کنسرت ها و انتشار مجدد نشریه یالثارات گفت: قصد داریم با برگزاری نشست با مسئولان قوه قضائیه اختلاف نظرها را کاهش دهیم.

به گزارش مشرق، علی جنتی در پاسخ به سوالی در مورد لغو کنسرت ها و انتشار مجدد نشریه یالثارات و اینکه آیا در این مورد وزارت ارشاد مانند موضوع نیروی انتظامی آیین نامه ای تصویب خواهد کرد گفت: مشکل خاصی نیست، ما سعی و قصد داریم با نشست های بیشتر با مسئولان قوه قضائیه این نوع تنش ها را کمتر کنیم. قوه قضائیه قانون خود را دارد و با بحث نیروی انتظامی متفاوت است.
 
وزیر که در مراسم اختتامیه جشنواره دوسالانه جایزه ادبی پروین در جمع خبرنگاران حضور داشت ادامه داد: بر اساس قوانین،قوه قضائیه از اختیاراتش استفاده می کند. در مورد نیروی انتظامی آیین نامه دولت متعلق به سال 1336 بود که احتیاج به تجدید نظر داشت و انجام شد.
 
جنتی در مورد انتشار مجدد نشریه یالثارات با وجود لغو مجوز آن تاکید کرد: حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود این رای را به قوه قضائیه فرستادیم، اما آنها گفتند نرسیده است. من هم بررسی کردم و متوجه شدم لغو پروانه این نشریه را به خودشان ابلاغ کردند که نباید این نشریه منتشر شود اما نشریه بعدا در دادگاه شکایت کرده و موقتا اجازه انتشار داده اند.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی در این مورد که چرا کمترین نشست را میان وزرا داشته اید گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنگو دارد و همین امر وزارتخانه را از اظهارنظر مستغنی می کند؛ ولی حتما نشست خبری در هفته دولت با حضور خبرنگاران رسانه های خارجی حاضر در تهران و رسانه های داخلی خواهیم داشت.
 
هفتمین دوره جایزه ادبی دوسالانه پروین با حضور عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام، اعضای هیات علمی و داوران این جایزه عصر دوشنبه در سالن همایش های فرهنگستان هنر و معماری برای معرفی برگزیدگان 6 رشته برگزار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس