کد خبر 611612
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

حاشیه های جشن سینمایی «حافظ» که هفته گذشته برگزار شد همچنان گریبانگیر اهالی فرهنگ و هنر است، از همان فردای برگزاری این جشن، گروهی نسبت به رعایت نشدن برخی موازین عرفی و شرعی جامعه ایرانی هشدار دادند و برخی هم پارا فراتر گذاشته و مواضع تند و گاه همراه با توهینی را منتشر کردند.

به گزارش مشرق، حاشیه های جشن سینمایی «حافظ» که هفته گذشته برگزار شد همچنان گریبانگیر اهالی فرهنگ و هنر است، از همان فردای برگزاری این جشن، گروهی نسبت به رعایت نشدن برخی موازین عرفی و شرعی جامعه ایرانی هشدار دادند و برخی هم پارا فراتر گذاشته و مواضع تند و گاه همراه با توهینی را منتشر کردند.

در این یادداشت کوتاه اصلا قصد نداریم که دوباره سراغ حواشی این جشن برویم و یا به برگزارکنندگان آن خرده بگیریم، آنچه در ادامه می خوانید فقط یادآوری چند نکته به جناب آقای نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد است که امروز صبح درباره این جشن به اظهارنظری پرداخته اند که کمی عجیب به نظر می رسد، ایشان گفتند: « در این موضوع (مراسم جشن حافظ) خیلی بزرگنمایی شد چرا که جشن حافظ هر سال توسط بخش خصوصی برگزار می شود و ربطی به دولت و وزارت ارشاد ندارد.»

وقتی این اظهار نظر عجیب را می شنویم، آن هنگام باید از خودمان چند سوال بپرسیم:

1ـ اگر گروهی از جامعه به هر دلیلی در برابر یک رویداد فرهنگی و هنری که در محلی برگزار شده است که متعلق به بنیاد رودکی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گلایه و انتقادی داشته باشند، ‌باید به کجا و کدام ارگان مراجعه کنند؟ و چه نهادی پاسخگوست؟

2ـ متولی جشن حافظ کیست؟ مجله ای با نام «دنیای تصویر» که مدیریت آن را آقای علی معلم بر عهده دارد. این مجله مجوز فعالیتش را از کجا دریافت کرده است؟ آیا نهادی به غیر از وزارت ارشاد مجوز داده است؟ آیا نهادی غیر از وزارت ارشاد باید بر آنچه مجموعه فعالیت های فرهنگی این مجله است نظارت کند و پاسخگو باشد؟

3ـ فرموده اند «بخش خصوصی ست و ربطی به دولت و وزارت ارشاد ندارد»، با این حساب اگر یک مغازه شیر و پنیر و برنج را گران بفروشد و یا تخلف دیگری از آن سر بزند نباید ربطی به دولت و... داشته باشد و هرکس هر کاری می خواهد انجام دهد چون بخش خصوصی ست! آیا این رویکرد مصداقی از ولنگاری فرهنگی نیست؟


منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس