انتظار می‌رفت، موزه هنرهای معاصر تهران در ایام محرم آثاری از هنرمندان را به نمایش بگذارد اما گویا وزارت ارشاد روی موج بی‌تفاوتی است و جایی برای ارائه این کارها ندارد.

به گزارش مشرق، روزهای سوگواری برای اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) و یاران باوفای ایشان در تاریخ آئین‌های مذهبی کشورمان سابقه دیرینه دارد و هنرمندان بسیاری در این رابطه آثاری را خلق کردند.

از جمله این هنرمندان می‌توان به استاد حسین قوللر آغاسی از بنیانگذاران نقاشی قهوه‌خانه‌ای، حسن اسماعیل‌زاده مشهور به چلیپا، محمدباقر آقامیری،حسین عصمتی، خشایار قاضی‌زاده، جلیل جوکار و جمشید سرحدی، حسن روح‌الامین، کاظم چلیپا و حبیب‌الله صادقی اشاره کرد که آثار تعدادی از هنرمندان در گنجینه موزه هنرهای معاصر نگهداری می‌شود.

با توجه اینکه آثاری در گنجینه موزه هنرهای معاصر وجود دارد، در این ایامی که زمین و آسمان و مسلمان و غیرمسلمان به سوگ سیدالشهدا نشسته‌اند، جای خالی نمایشگاهی از این آثار در موزه هنرهای معاصر تهران احساس می‌شود؛ شایسته بود جایی که محل بازدید هنرمندان داخلی و خارجی و توریست‌ها است، در این ایام به موضوع عاشورا می‌پرداخت نه اینکه فقط تابلوهایی از کویر را به نمایش بگذارد.

شهبازی مسئول سابق گنجینه موزه هنرهای معاصر درباره تعداد آثار در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گفت: حدود 10 ـ 15 اثر فاخر از هنرمندان در گنجینه نگهداری می‌شود که می‌توان به تابلوهای حسین قوللر آغاسی، حسن اسماعیل‌زاده مشهور به چلیپا و عباس بلوکی‌فر اشاره کرد.

وی افزود: ضمن اینکه تعدادی از نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای در گنجینه وجود دارد که مربوط به دوران زندیه و صفویه است اما هنرمندان این آثار شناسایی نشده‌اند.

شهبازی درخصوص برپایی نمایشگاهی از این آثار بیان داشت: در سال‌های گذشته چند بار نمایشگاهی از آثار عاشورایی در معرض دید عموم قرار گرفته بود. 

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رفت، موزه هنرهای معاصر تهران در ایام محرم آثاری از هنرمندان را به نمایش بگذارد اما گویا وزارت ارشاد در تدارک ارسال آثار گنجینه به رم و برلین است و فرصتی برای ارائه این کارها ندارد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس