کد خبر 650073
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

معاون امور مطبوعاتی در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از حضور بیش از 620 غرفه در بخشهای مختلف نمایشگاه امسال سخن گفت.

به گزارش مشرق، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از 14 تا 21 آ‌بان در مصلی تهران آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: فرآیند ثبت نام و حضوررسانه ها به شکل الکترونیک انجام شده و بیش از 620 غرفه در بخش‌های مختلف دایر می شوند همچنین این امکان فراهم شده که برخی غرفه ها میهمانانی از رسانه های دیگر را بپذیرند.

انتظامی تصریح کرد: نمایشگاه مطبوعات بهترین فرصت برای ارزیابی فضای رسانه ها و ارتباط آنها با مخاطبانشان است.

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد اظهار کرد: امسال موسسات مطبوعاتی جمعا 23 مورد هستند، رسانه های استانی 65 مورد ، تشکل های مطبوعاتی 8 مورد و حوزه‌های کسب و کار مرتبط با رسانه ها در 20 مورد در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا می کنند.

در این بخش از نشست خبری نمایشگاه مطبوعات همچنین از پوسترهای دوره بیست و دوم رونمایی شد.

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به شعار بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: شعار نمایشگاه امسال صداقت و شفافیت است و این شعار در تداوم شعارهای سالهای گذشته انتخاب شده است و ما به عنوان نماینده رسانه ها تلاش می کنیم این شفافیت هر چه بیشتر افزایش پیدا کند.

انتظامی ادامه داد: به طور یقین با افزایش شفافیت، فساد در جامعه کمتر می شود و دولتها هم باید به تحقق این امر کمک کنند چرا که در این صورت در راستای توسعه مردم سالاری گام بر می داریم.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: نمایشگاه بیست و دوم مطبوعات روز جمعه بازگشایی می شود اما افتتاح رسمی آن در روز شنبه 15 آبان صورت می گیرد و به همکاران رسانه ای اعلام شده که تا روز جمعه تمامی فعالیت های مربوط به برپایی غرفه های خود را انجام دهند. در نمایشگاه امسال و در هر روز، یکی از روزنامه ها عهده دار انتشار ویژه نامه نمایشگاه است.

وی با اشاره اختتامیه دوره بیست و دوم نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: مطابق 4 سال گذشته در اختتامیه نمایشگاه امسال نیز از رسانه های برتر در حوزه زبان و ادبیات فارسی ضمن معرفی آنها، تقدیر می شود که انتخاب رسانه های برتر در حوزه های مختلفی همچون روزنامه ها، روزنامه های استانی، روزنامه های ورزشی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری صورت می گیرد. ساعت کار بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات نیز از 9 صبح تا 20:30 است.

انتظامی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به برپایی سه نمایشگاه عکس در نمایشگاه مطبوعات امسال گفت: امسال سه عنوان نمایشگاه عکس در خلال نمایشگاه مطبوعات برگزار می شود که دراین زمینه می توان از نمایشگاه های عکس ایران درسالی که گذشت، محیط زیست و نمایشگاه ایران وکره جنوبی نام برد.

انتظامی:صداقت و شفافیت شعار نمایشگاه مطبوعات امسال شد/نمایشگاه جمعه 14 آبان بازگشایی می‌شود

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نظام نامه نمایشگاه مطبوعات که شامل الزامات و قوانین این دوره از نمایشگاه است، در سایت قابل دسترسی است ضمن اینکه باید اعلام کنیم رسانه هایی که در اختتامیه به عنوان رسانه های برگزیده معرفی می شوند ، سال آینده و درراستای اختصاص غرفه ها شامل تخفیف هایی می شوند.

وی همچنین اظهار کرد: امسال موارد انصرافی از بین رسانه ها جهت حضور درنمایشگاه داشته ایم اما باید به این نکته اشاره کرد که به لحاظ دیدگاه سیاسی در رسانه ها ، امسال شاهد تنوع بیسیار بیشتری نسبت به سال گذشته هستیم علاوه بر اینکه در زمینه حضور رسانه ها نیز در نمایشگاه مطبوعات رشدی 30 درصدی را تجربه می کنیم.

انتظامی تصریح کرد: به دلیل استقبال بسیار زیاد از نمایشگاه امسال، ستاد نمایشگاه مجبور شد طبقه بالایی نمایشگاه را نیز وارد فعالیت کند. امسال اداره کل رسانه های خارجی همراه با میهمانان خارجی در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا می کنند اما غرفه ای با عنوان غرفه خارجی نداریم.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییر الگوی مصرف رسانه ای، توضیح داد: در شرایط کنونی الگوی مصرف رسانه ای تغییر کرده و رسانه های نو کم کم در حال جایگزینی برای رسانه های سنتی هستند اما معنای این اتفاق این نیست که این رسانه ها قافیه را کاملا ببازند بلکه می توانند با تاکید بر وجوه مثبت رسانه ای خود به ماندگاری هر چه بیشتر آن کمک کنند ضمن اینکه الان رسانه ها مکمل یکدیگر هستند و در دوره فعلی جنبه های تعاملی باید افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به لزوم توسعه هرچه بیشتر فرآیند الکترونیک در مسیر فعالیت ها، یادآورشد: فرآیند الکترونیک در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس دولت الکترونیک باید  گسترش پیدا کند چرا که در این صورت مزایای بسیاری از جمله افزایش فراگیری و افزایش نظارت پذیری را به همراه دارد و تکریم واقعی ارباب رجوع نیز در چنین حالتی صورت می گیرد که او بدون نیاز به رفت و آمد بتواند امور خود را انجام دهد. در چنین روندی و مانند امسال، وقتی جانمایی غرفه ها نیز به صورت الکترونیک صورت بگیرد طبیعتا جایی برای گله باقی نمی ماند.

انتظامی با اشاره به انتخاب مصلی تهران برای برپایی بیست و دومین دوره از نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: تصمیم گیری درباره محل برگزاری نمایشگاه مطبوعات را خود رسانه ها بر عهده داشتند و بنا به ملاحظات مختلفی نظیر نزدیک بودن به محل رسانه ها و همچنین لزوم حضور اهالی رسانه دررسانه های خود برای بستن صفحه های روزنامه و مواردی نظیر آن چنین تصمیمی گرفته شد.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: فضای مربوط به رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات امسال بر حسب گروهی که در آن قرار دارند مرتب اطلاع رسانی شده به عنوان نمونه خبرگزاری های عمومی با رتبه بالاتر دارای 96 متر فضا و خبرگزاری های عمومی با رتبه پایین تر دارای 46 متر فضا هستند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس