کد خبر 601989
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

رسانه‌های سعودی در ادامه تلاش‌های خود برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت‌ها و حقایق پشت‌پرده تروریسم، در پی انفجارهای اخیر درعربستان به اتهام‌زنی به ایران پرداختند.

 به گزارش مشرق، رسانه‌های سعودی در ادامه تلاش‌های خود برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت‌ها و حقایق پشت‌پرده تروریسم، در پی انفجارهای اخیر درعربستان به اتهام‌زنی به ایران پرداختند.

در این میان روزنامه الریاض با انتشار کاریکاتوری تلاش کرد تا حکومت سعودی و دیگر حامیان تروریست‌های تکفیری را از دست داشتن در اقدامات تروریستی تبرئه کرده و با وجود آشکار شدن دیدارها و نشست‌های مقامات سعودی و صهیونیستی، ادعای مضحک همسویی ایران و تل‌آویو را به خوانندگان خود القا کنند که این شگرد نخ‌نماشده با اعترافاتی که در یک رسانه سعودی دیگر بیان شد، رنگ باخت.

خیال‌پردازی رسانه‌های سعودی

روزنامه سعودی الوطن از مهمترین رسانه‌های رسمی آل سعود در گزارشی تلاش کرد افکار عمومی را از پشت‌پرده انفجارهای اخیر عربستان از طریق اتهام‌زنی به ایران منحرف کند و در این زمینه با افرادی به‌اصطلاح تحلیلگر که با دریافت دلارهای نفتی سعودی حاضر به دروغگویی و اتهام‌زنی به هر فرد و طرف و کشوری که آل سعود بخواهد، هستند به مصاحبه پرداخته تا در پایان این‌گونه به‌خیال واهی خود نتیجه‌گیری کنند که انفجارهای اخیر در عربستان کار ایران بوده است.
 
عربستان در صدر صادرکنندگان تروریست 

الوطن با وارونه کردن واقعیت‌ها از جمله جنایت هولناک آل سعود در به رگبار بستن حجاج مظلوم ایرانی در حج سه دهه پیش در جوار حرم امن الهی مدعی شد انفجارهای اخیر عربستان، انفجارهای سال 1409 هجری در جوار حرم مکی را یادآوری می‌کند که ایران در آن دست داشت. این رسانه مدعی شد: منفجر کردن مراکز عبادتی، حمله به افراد بیگناه و ارعاب حجاج و افراد عبادت کننده تخصص ایران است و انفجار مرقد امامین  عسکریین(ع) در سامراء هم کار ایران بوده است.

این رسانه که به‌صراحت از گروهک تروریستی منافقین حمایت و آنها را به‌عنوان نیروهای مقاومت خطاب کرده است، در ادامه مدعی شده است: در هر چیزی که پادشاهی سعودی را هدف قرار می‌دهد چه عملیات تروریستی یا فتنه سیاسی، به‌دنبال ایران بگردید!

ابراهیم آل مرعی یکی دیگر از این تحلیلگران وابسته ادعا کرد: ایران با داعش برای هدف قرار دادن پادشاهی سعودی همپیمان شده است که در سه عملیات همزمان و سه منطقه مختلف همزمان با شلیک موشک بالستیک صورت گرفت.

خالد المطرفی هم مدعی نقش ایران در انفجار اخیر در مدینه منوره شد و گفت: آیا ایران شهروندان ما (عربستان) را به‌صورت غیرمستقیم برای دست زدن به اقدام علیه وطن به نام دین به خدمت گرفته است؟ ایران بیگناه نیست!

الوطن در تلاش برای فریب افکار عمومی، این‌گونه ایران را متهم و ادعا می‌کند: اگر رابطه میان داعش ــ متهم اول در انفجارهای اخیر چه در جده یا مدینه یا قطیف ــ و ایران را که از تهدید مستقیم داعش علیه خاک خود و یا عملیات داعش در خاک خود خبر نداده، در نظر بگیریم، وجود رد پای تهران در هر اقدامی که برهم زدن امنیت یا هدف قرار دادن محرمات مسلمانان به‌ویژه در عربستان را که مسئولیت حمایت از مقدسات و عقیده مسلمانان را به‌عهده دارد، مورد تأکید قرار می‌دهد!

عربستان در صدر صادرکنندگان تروریست

نفاق رسانه‌های سعودی: چرا ایران در معرض حملات داعش قرار نمی‌گیرد؟

سایت سبق سعودی هم در تلاش برای القای ارتباط داعش با ایران و منحرف کردن افکار عمومی از دلایل و عوامل اصلی انفجارهای اخیر یعنی افکار و آموزه‌های وهابیت مدعی شد: چرا ایران در معرض هیچ‌یک از عملیات‌های داعش قرار نگرفته است، در حالی که عربستان سعودی بیشتر از کشورهای دیگر هدف حملات این گروه جنایتکار قرار داشته است.

ادعای این رسانه سعودی در حالی است که همین چند روز پیش جمهوری اسلامی ایران از کشف و خنثی‌سازی توطئه بزرگ تروریست‌های تکفیری وابسته به داعش برای بمب‌گذاری و حملات انتحاری در 50 نقطه تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران خبر داده است، بنابراین به‌خلاف جوسازی رسانه‌های سعودی، ایران بیشتر از دیگر کشورها در معرض تهدیدهای تروریستی قرار دارد و فقط به‌خاطر ایمان و عزم و اراده و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و دیگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و حضور مردم همیشه در صحنه بوده که تروریست‌های تکفیری و اربابان آنها در اجرای توطئه‌های شومشان ناکام مانده‌اند، اما رژیم عربستان نمی‌تواند با متهم کردن ایران، افکار عمومی را از این حقیقت گمراه کند که عاملان انفجارهای عربستان خارجی نیستند بلکه همگی یا سعودی‌‌الاصل هستند یا تربیت شده مکتب وهابیت، هیچ تروریستی از خارج عربستان را هدف قرار نداده بلکه همگی محصول مدارس و مراکزی هستند که همه‌ساله هزاران نفر را با افکار خطرناک و افراطی فارغ التحصیل می‌کنند و آنها برای ارتکاب هر جنایتی و توجیه آن در آمادگی کامل به سر می‌برند، هنوز هیچ کس جنایت  اخیر دو برادر داعشی در قتل هولناک مادرشان در ریاض را از یاد نبرده‌‌اند،‌ آیا آن دو برادر هم با ایران ارتباط داشته‌اند و دست به این جنایت زده‌اند؟ حنای رژیم سعودی و رسانه‌هایشان دیگری رنگی ندارد و آنها دیگر نمی‌توانند با نفاق رسانه‌ای و سیاسی و خرید دیگران با دلارهای نفتی به فریب افکار عمومی دست بزنند.

همان‌طور که روزنامه رسمی الریاض با کاریکاتور خود به‌طور تلویحی، تروریست‌های تکفیری را تحریک کرد که به‌جای انجام عملیات تروریستی در کشورهای عربی، ایران را هدف قرار دهند، سایت سعودی سبق هم خواستار حملات تکفیری‌ها به ایران شده است، این نفاق رسانه‌ای سعودی‌ها در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که انفجارهای تروریستی اخیر عربستان را محکوم کرد.

کسانی که دست به اقدامات تروریستی در عربستان می‌زنند، نتیجه افکار رایج در جامعه این کشور (افکار وهابی) است و هیچ ارتباطی با خارج آن‌طور که برخی (مقامات و رسانه‌های سعودی) مطرح می‌کنند، ندارند و حتی اکثر این قاتلان از شهر یا روستای خود در عربستان خارج نشده‌اند (با خارج ارتباطی ندارند)

تهران بارها به کشورهای حامی تروریست‌ها به‌ویژه عربستان و تجهیز آنها به پول و سلاح و استفاده از تروریست‌ها به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به اهدافشان هشدار داده و به آنها گوشزد کرده است که روزی آتش اقدامات تروریستی‌شان، دامن خود آنها را خواهد گرفت.

هرچند سعودی‌ها بخواهند حمایت خود از تروریسم و تروریست‌ها را انکار کنند، نمی‌توانند آزادی مطلقی را که به افکار تکفیری و صاحبان آن داده‌اند و انواع امکانات را در اختیار آنها قرار داده‌اند، انکار کنند، افکاری که تغذیه‌کننده و انگیزه اصلی تکفیری‌ها برای انجام عملیات تروریستی است، همان‌طور که بارها شاهد بودیم عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی به‌صراحت بر ادامه حمایت مالی و تسلیحاتی این رژیم از گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه تأکید کرده است.

افشاگری تکان‌دهنده تحلیلگر سعودی/ وقتی سعودی‌ها همدیگر را محکوم می‌کنند

«طلال ملائکه» تحلیلگر سعودی در مقاله‌ای در سایت الحدث آنلاین سعودی به‌صراحت گفته است: کسانی که دست به اقدامات تروریستی در عربستان می‌زنند، در نتیجه افکار رایج در جامعه این کشور (افکار وهابی) است و هیچ ارتباطی با خارج آن‌طور که برخی (مقامات و رسانه‌های سعودی) مطرح می‌کنند، ندارند و حتی اکثر این قاتلان از شهر یا روستای خود در عربستان خارج نشده‌اند (با خارج ارتباطی ندارند).

وی این‌گونه درباره خطرات افزایش افراط‌گرایی و خشونت در جامعه عربستان سخن می‌گوید: «مسئله مهم این است که ما در برابر معضل خطرناکی قرار داریم که امنیت استراتژیک، ملی و قومی ما را تهدید می‌کند، یکی از عوامل اصلی که ما به آن اعتراف نکرده‌ایم، این است که فکر تکفیری ریشه‌دوانده در میان ما (جامعه عربستان)، علت اصلی (تروریسم) است که ما از  ابتدا درد را به‌طور دقیق و صحیح تشخیص ندادیم و در نتیجه شیوع سرطان (تروریسم) ادامه یافت. بله ای آقایان، ممکن است برخی خشمگین شوند، باید بگویم که این قاتلان، از فرزندان ما هستند نه از کشورهای دیگر، متأسفانه فکر آنها در حال توسعه و تحول است،‌ به‌نظر من، به‌خلاف آنچه برخی مکرر مطرح می‌کنند، سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر، این جوانان قاتل و تروریست را جذب نکرده‌‌اند بلکه اکثریت آنها حتی تا خارج شهر یا روستای خود هم نرفته‌اند».

عربستان در صدر صادرکنندگان تروریست

وی راهکار جالبی برای مبارزه با تروریسم مطرح می‌کند: «هرچند اکنون به‌طور کلی همه جهان بر مبارزه با تروریسم از طریق دوره‌های متقابل، کنفرانس‌ها و توافق‌های بین المللی و تلاش‌های نظامی و اطلاعاتی جهانی تکیه کرده‌اند، ولی معتقدم این تلاش‌ها برای موفقیت به این عوامل نیاز دارد: این‌که عربستان تلاش کند قطعنامه‌ای در سازمان ملل تصویب شود که همه جهان درباره آن توافق کرده و این قطعنامه بر ضرورت احترام به تمام ادیان و مذاهب و طوایف دینی و عدم توهین و تحقیر آن تأکید کند و عربستان در این زمینه پیشگام شود (بیشتر از همه کشورها به پیروان مذاهب و عقایدی که خلاف وهابیت است، توهین و حمله می‌شود،‌ این‌که به‌سرعت گام‌های اصلاحی داخلی مطلوب برای انجام تغییرات در زمینه‌های مختلف برداشته شود».

فرید ایهم تحلیلگر عرب در مطلبی نوشته است: برای رژیم سعودی،‌ هیچ دشمنی جز ایران وجود ندارد، خصومت‌ورزی آل سعود با ایران به اوج خود رسیده است در حالی که عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل با آهنگ پرشتابی ادامه دارد و زمان زیادی طول نخواهد کشید تا ما خبر ائتلاف ریاض و تل‌آویو را بشنویم.

وی می‌گوید: بخش اعظم جنون آل سعود امروز علیه ایران است که دلایلی متعددی دارد، آل سعود از این می‌ترسد که نفوذش را از دست دهد، این رژیم همچنان به نبردهای مستقیم و غیرمستقیم علیه ایران ادامه می‌دهد و وارد نبردهایی با ایران در صحنه سیاست، نفت، رسانه‌ها، دین و حتی حج شده است و حتی برایش لازم باشد، صدها میلیارد دلار را برای ضربه زدن اقتصادی به ایران هزینه می‌کند در حالی که رویکرد ریاض در قبال تل‌آویو کاملاً متفاوت است، مژده‌ و بشارت یک بار از سوی فرد کوچکی مانند انور عشقی و بار دیگر از سوی عادل الجبیر وزیر خارجه بی‌تجربه سعودی و یک بار هم از سوی ترکی الفیصل، همه این مقامات سعودی روابط متمایزی را با صهیونیست‌ها در صورت باز شدن باب صلح با آنها مژده می‌‌دهند.

این تحلیلگر عرب با استناد به آیه مبارکه قرآن کریم درباره پیامبر(ص) و پیروان واقعی‌اش که اشدّاء علی الکفّار و رحماء‌ بینهم هستند، آورده است: تیم سلمان (شاه سعودی)، اشدّاء علی العرب و المسلمین و رحماء‌ علی الصهاینه (مهربان با صهیونیست‌ها و همپیمانانشان و دشمن و سخت‌گیر نسبت به مسلمانان و اعراب هستند) و به نام عربیت و اسلام، جنگ علیه اعراب و مسلمانان را رهبری می‌کنند.

«بله ای آقایان (آل سعود)، ممکن است برخی خشمگین شوند، باید بگویم که این قاتلان، از فرزندان ما هستند نه از کشورهای دیگر، متأسفانه فکر آنها در حال توسعه و تحول است،‌ به‌نظر من، به‌خلاف آنچه برخی مکرر مطرح می‌کنند، سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر، این جوانان قاتل و تروریست را جذب نکرده‌‌اند».

حکومت آل‌سعود به‌دنبال مقصر نگردد، چرا که خود مقصر و مسئول است

شکی نیست که در موج تروریسمی که چند وقتی است دامان آل سعود را در داخل مرزهای عربستان گرفته،‌ هیچ دولتی به‌اندازه سعودی مسئول نیست و هیچ پدیده‌ای بیش از ایدئولوژی تکفیری نقش ندارد، سعودی‌ها و رسانه‌های دروغ‌پراکن و فتنه‌گر آنها به‌جای در پیش گرفتن سیاست اتهام‌زنی به ایران و حزب‌الله و دیگر اعضای محور مقاومت و تشدید خصومت‌ورزی با آنها باید به حقیقت تلخی که خود از آن بیشتر آگاه هستند، علناً اعتراف کنند،‌ این‌که تروریسم تکفیری و داعش و امثال آن همگی ریشه در تفکر انحرافی و جاهلانه وهابیت دست‌پرورده استعمارگران غربی و مدارس و مراکزی دارد که مروج این افکار خطرناک منجر به اقدامات تروریستی می‌شود و پس از اعتراف در عمل برای ریشه‌کنی این افکار تلاش کنند که البته با توجه به پیوند عمیق و قدیمی میان آل سعود و وهابیت چنین امری هرگز محقق نخواهد شد، زیرا آل سعود برای بقای خود و مشروع جلوه دادن اقدامات ضداسلامی و توطئه‌هایشان علیه امت اسلام به مفتیان و مبلغان وهابی و فتاوای آنها در تأیید سیاست‌های خود نیاز دارند و هرگز اقدام عملی علیه وهابیت برای حذف آن انجام نخواهند داد.

اعتراف مهم حامیان آل‌سعود درباره ارتباط این رژیم با داعش

اخیراً نمایندگان سنای آمریکا در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سازمان اطلاعات این کشور، به بررسی موضوع وهابیت در عربستان و ارتباط آن با داعش و نقش وهابیت در افراطی‌گری در منطقه پرداختند.

"هنک جانسون" از اعضای سنا در این جلسه اذعان کرد: داعش و القاعده از طریق وهابیت با یکدیگر در ارتباطند و وهابیت گروهی افراطی است که از عربستان آغاز شد.

وی در سؤالات خود این موضوع را مطرح کرد: آیا خانواده حاکم در عربستان سعودی مشروعیت خود را از عقیده وهابیت نمی‌گیرد، آیا وهابیت دین رسمی عربستان نیست؟

به‌گفته وی، خاندان حاکم سعودی، وهابیت را از طریق مساجد و مدارس دینی مورد حمایت خود در کل دنیا گسترش می‌دهد، و هزینه این کار را از فروش نفت و گاز تأمین می‌کند.

این عضو سنای آمریکا تصریح کرد: عقیده وهابیت مطابق عقیده داعش است، و حمایت عربستان سعودی از وهابیت محیطی حاصلخیز برای داعش جهت جذب نیرو فراهم می‌کند، به همین دلیل بدون توقف حمایت مالی خاندان حاکم عربستان، نمی‌توانیم گروه‌های افراطی را شکست دهیم، گروه‌هایی که به وهابیت ــ دین رسمی سعودی‌ها ــ تکیه دارند.

«مسئله مهم این است که ما در برابر معضل خطرناکی قرار داریم که امنیت استراتژیک، ملی و قومی ما را تهدید می‌کند، یکی از عوامل اصلی که ما به آن اعتراف نکرده‌ایم، این است که فکر تکفیری ریشه‌دوانده در میان ما (جامعه عربستان)، علت اصلی (تروریسم) است که ما از  ابتدا درد را به‌طور دقیق و صحیح تشخیص ندادیم و در نتیجه شیوع سرطان (تروریسم) ادامه یافت».

داعش و وهابیت دو روی یک سکه

در چند سال اخیر گروه‌های تروریستی مربوط به فرقه وهابیت، فعالیت‌های همه‌جانبه را علیه مسلمانان گسترش داده است. این گروه‌ها از شرق آسیا تا غرب آفریقا با نام‌های مختلف از قبیل سپاه صحابه، لشکر جهنگوی، انصار السنه، بوکوحرام، القاعده، جبهه النصره و داعش دارای تفکر و عمل همسان هستند. تکفیر و کشتار مسلمانان و خشونت از نمادهای این گروه‌ها است که به تفکر وهابیت منتهی می‌شود، زیرا مبنای فرقه وهابیت را ترور و تکفیر مسلمانان تشکیل می‌دهد. هنگامی که محمدبن عبدالوهاب خواست مذهب خود را به‌تحریک و حمایت انگلیسی‌ها آشکار کند با در دست داشتن کتاب کوچکی دعوتش را چنین آغاز کرد: "خدا را شاهد می‌­گیرم که من پیرو این کتاب هستم و هرچه در آن هست حق است"، در این هنگام علی‌بن ربیعه که از قوم تمیم بود از او پرسید "اگر کسی این کتاب را نپذیرد چه‌کار کنیم؟" او در جواب گفت: "کار را با شمشیر حل می­‌کنیم‌". به همین دلیل «محمد صلاح زاید» دبیرکل حزب «النصر» مصر با انتقاد شدید از وهابیت گفته بود: تروریسمی که امروز، ما در منطقه خاورمیانه به‌ویژه در مصر و عراق شاهد آن هستیم محصول افکار انحرافی وهابیت است؛ زیرا این فرقه مغز جوانان را از بین برده است.

گروه تروریستی داعش که مقامات سعودی، هر انفجار و حمله‌ای را در داخل عربستان به این گروه نسبت می‌دهند،  از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی وهابیت است که عراق، سوریه،‌ لیبی و مناطق دیگر را آماج حملات وحشیانه‌ خود قرار داده که جنایت هولناک در منطقه الکراده که دست‌کم 300 کشته به جا گذاشته از وحشیانه‌ترین جنایات آنها طی روزهای اخیر بوده است.

عربستان در صدر صادرکنندگان تروریست

به‌گفته تحلیلگران، برای اثبات ارتباط گروه‌های تروریستی با وهابیت، نیازی به اقامه دلیل نیست، زیرا عقاید و تفکرات، نحوه عملکرد و موضع‌گیری آنان در قبال مسلمانان و اعمال خشونت و ارتکاب جنایت آنان خود دلیل روشن بر این است که این گروه‌ها، گروه‌های تروریستی وهابیت است که در کشورهای اسلامی از طرف این فرقه به وجود آمده‌اند. امروز تمام تکفیری‌های جهان ریشه در فرقه وهابیت دارند به‌گونه‌ای که اگر وهابیت و دولت آل سعود از زمین برداشته شود دیگر چیزی به‌نام تکفیری در دنیا معنا ندارد.

در رابطه با گروه داعش یک رسانه آمریکایی از سرمایه‌گذاری عظیم آل‌سعود در تجهیز این گروه پرده برداشته بود، به‌نوشته پایگاه «ورلد‌نت دیلی»، داعشی‌ها به‌شدت از سوی آل سعود تجهیز شده‌اند و صدها میلیون دلار در این زمینه از سوی سعودی‌ها هزینه شده است.

دیگر رسانه‌‌های غربی نیز چنین گفته‌اند، از جمله ایندیپندنت تأکید کرده است هیچ شکی وجود ندارد مبنی بر اینکه داعش از حمایت‌های مالی قطری‌ها و سعودی‌ها برخوردار است. گروه تروریستی داعش همانند فرقه وهابیت هیچ مشکلی با کفار و دشمنان شماره یک امت اسلام یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارد.

روزنامه رأی الیوم چاپ لندن اخیراً در مقاله‌ای با تأکید بر اینکه گروه داعش سنگ بنای عقیده وهابی را پیاده می‌کند،‌ اصلاح شیوه‌ آموزشی و مراکز آموزشی دینی عربستان را تنها راه ریشه‌کنی داعش در عربستان دانست.

به‌نوشته این روزنامه، خطر هسته‌های داعش در عربستان در بی‌نیازی مالی این گروه است که به کمک‌های خارجی نیاز ندارد و همدردی بسیاری بین جوانان سعودی و نسل جدیدی از مبلغان و علمای دینی که دارای تفکر وهابی هستند، یافته است هرچند این گروه از مبلغان و علمای دینی برای دور کردن اتهام‌ها از خود مبنی بر نظارت بر تروریسم و حمایت از آن، از این گروه انتقاد تدریجی می‌کنند. سخنگوی وزارت کشور سعودی اخیراً اعتراف کرده بود که آل سعود قادر به جلوگیری از همبستگی سعودی‌ها با داعش نیستند.

مهرماه 1393 بود که روزنامه الحیات عربستان فاش کرده بود اتباع سعودی، هماهنگی و انجام اکثر عملیات انتحاری و بمب‌گذاری را به‌عهده دارند. بر اساس این افشاگری، سعودی‌های وابسته به گروه تروریستی داعش در 60 درصد عملیات انتحاری و بمب‌گذاری در عراق دست داشته‌اند.

به‌گفته برخی تحلیلگران سیاسی، عربستان یکی از مراکز اصلی آموزش تروریست‌های تکفیری در منطقه و از حامیان مهم آنها به شمار می‌رود. طی سال‌های اخیر، نیروهای امنیتی عراق شمار قابل توجهی از تروریست‌های سعودی را دستگیر کرده‌اند و اعترافات آنها هم از رسانه‌های مختلف عراقی منتشر و یا پخش شده است.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز چند سال پیش در زمان  دولت جرج بوش فاش کرده بود با وجودی که مقامات دولت جرج بوش تمایل دارند انگشت اتهام را به‌سمت ایران و سوریه درباره حمایت از تروریست‌ها در عراق نشانه روند، با این حال بیشترین تعداد جنگجویان خارجی و انتحاری از عربستان سعودی وارد عراق می‌شوند.

این روزنامه نوشته بود 45 درصد جنگجویان خارجی که وارد عراق می‌شوند، از عربستان هستند.

نکته مهم دیگر اعتراف سخنگوی وزارت کشور سعودی درباره جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تروریست‌های تکفیری از سوی سعودی‌ها است که واکنش وزارت خارجه عراق را به‌دنبال داشته و خواستار توضیح حکومت سعودی در این زمینه شده است.

منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور سعودی پنجشنبه 20 خرداد 95 به کمک سعودی‌ها به تروریست‌های داعشی در پوشش کمک به کودکان فلوجه اعتراف کرد و گفت گروه‌هایی در عربستان سعودی هستند که تحت عنوان «کمک به کودکان فلوجه» اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای داعش می‌کنند.

وی با اشاره به دستگیری 226 نفر در ارتباط با حمایت مالی از تروریسم در عربستان در تلاش برای توجیه ارسال کمک‌های مالی از سوی سعودی‌ها برای تروریست‌های تکفیری در عراق، حضور تأثیرگذار نیروهای داوطلب مردمی در نبرد آزادسازی فلوجه را عامل ارسال این کمک‌ها دانست و مدعی شد حضور حشد شعبی طرفدار ایران باب کمک‌های مالی برای داعش را باز کرده و کنترل عواطف و احساسات مردم (عربستان) غیرممکن است.

طی سال‌های اخیر تروریست‌های داعشی که در عراق دستگیر شده‌اند به داشتن رابطه مستقیم با حکومت سعودی اعتراف کرده‌اند، یکی از شبکه‌های تلویزیونی عراق، اعترافات شماری از تروریست‌های دستگیر شده داعش را پخش کرده بود که به‌صراحت گفته بودند با آل‌سعود ارتباط دارند، آنها همچنین به نقش سعودی‌ها در حملات تروریستی در برخی از استان‌های عراق اعتراف کرده بودند، حتی یکی از این تروریست‌ها گفته بود برخی مقامات نظامی سعودی به وی دستور داده بودند چندین عملیات تروریستی انجام دهد.

پیوند عمیق تروریسم تکفیری و وهابی

مخلوف تحلیلگر عرب درباره انفجارهای اخیر در عربستان،‌ بر پیوندهای عمیق میان وهابیت و گروه‌های تروریستی تکفیری به‌ویژه داعش تأکید کرده و می‌نویسد: بهشت وهابیون و داعشی‌ها شبیه لاس‌وگاس است از این نظر که این بهشت برای استقبال از هر دو (وهابیون و داعشی‌ها) و پرتاب کردن حورالعین در آغوش آنها (تروریست‌های تکفیری پیش از هلاکت خود از آرزویشان برای رسیدن به حورالعین در بهشت موهوم خود حرف می‌زنند) و رودهایی از عسل و شیر برای پر کردن شکم‌هایشان در یک جشن عربده‌کشی آسمانی به‌عنوان پاداشی برای ریختن خون‌ها در زمین آماده می‌شود.

وی در ادامه آورده است: گروه داعش همچون یک کفتار برای انجام حملاتش به برادران شریعت جهادی وهابی (سعودی‌ها) تلاش می‌کند، در عرف سلفی هر چیزی که خلاف بلندپروازی‌هایشان باشد، حرمت ندارد، خلافت در نظر اینها، در سرکوب و تسلط است و کسانی که مقهور و مغلوب می‌شوند، باید اطاعت کنند و کاملاً تسلیم شوند.

این تحلیلگر عرب می‌گوید: عملیات انتحاری نزدیک مسجدالنبی(ص) و قطیف در راستای خدمت به رژیم سعودی قرار دارد که برای تحکیم این فکر با این مضمون تلاش می‌کند که از سوی افراط‌گرایی و تروریسم تهدید می‌شود، زیرا (مدعی  است) با آن مبارزه می‌کند.

با وجود منطقی بودن این فرضیه، این مسئله در عین حال وجود اختلاف واقعی میان رژیم سعودی و داعش را تکذیب نمی‌کند، به‌عنوان مثال، القاعده همانند داعش تهدید قابل توجهی برای عربستان ندارد، همان‌طور که از اختلاف میان القاعده و داعش سخن گفته شده است، در حالی که هر دو گروه از یک رحم (وهابیت) هستند. در ارتباط با رژیم سعودی باید گفت که این رژیم،‌ مذهب افراطی وهابیت را به‌عنوان مذهب رسمی و تنها مذهب رواج داده است که همان رفتارها و اقداماتی که داعشی‌ها و القاعده انجام می‌دهند، در آن انجام می‌شود، اعمالی همچون سر بریدن، قطع اعضا، شلاق زدن و پیگرد به‌خاطر مسائلی همچون ترک نماز، حضور زنان در پارک‌های عمومی یا رانندگی خودروها و رفتارهای دیگر میان آنها مشترک  است.
 
عربستان در صدر صادرکنندگان تروریست 

وی با تشبیه رژیم سعودی به ببر کاغذی می‌گوید: «درباره جنگ برادران خلافت سلفی القاعده، داعشی و وهابی سعودی می‌توان گفت که این جنگ یک جنگ کاملاً سیاسی است، در هر لحظه‌ای ممکن است که یک وهابی به اردوگاه داعشی القاعده منتقل شود، چرا که هیچ تفاوت‌ها و اختلافاتی از نظر ایدئولوژیکی میان آنها وجود ندارد و این چالش بزرگی برای مقامات آل سعود است. جامعه عربستان مملو از داعشی‌های بالقوه است (جامعه عربستان بالقوه داعشی است) و این مسئله در چندین نظرسنجی از سعودی‌ها مورد تأکید قرار گرفته است که گفته‌اند داعش شریعت اسلامی را اجرا می‌‌کند، در نتیجه رژیم سعودی در مرکز دریایی از داعشی‌ها در مقر داخلی خود قرار گرفته است و ممکن است ما در روزهای آینده هم خبرهایی درباره عملیات تروریستی در عربستان بشنویم، ولی این مسئله مانع بیان این حقیقت نمی‌شود که آل سعود قطعاً از این مسائل (اقدامات تروریستی) سود خواهد برد به‌خلاف ادعایش که می‌گوید از افراط‌گرایی و تروریسم رنج می‌برد و بهشت وهابیون سعودی به‌اصطلاح جهادی و القاعده‌ای‌ها و داعشی‌ها هم منتظر ورود مجاهدانشان است که بی‌صبرانه مشتاق وصال حورالعین‌های خود هستند که پاداشی برای عملیات انتحاری آنها علیه یکدیگر است».
 
عربستان در صدر صادرکنندگان تروریست
تروریست‌های انتحاری سعودی که تصاویرشان را روزنامه‌های سعودی منتشر کرده‌اند

آل‌سعود می‌خواهند خود را قربانی نشان دهند

فؤاد ابراهیم معارض عربستانی در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به انفجارهای اخیر در چند شهر عربستان از جمله مدینه منوره نوشت: طبیعی است که آل سعود خود را به‌عنوان قربانیان آل سعود معرفی خواهند کرد، دیگران جانشان را از دست می‌دهند و آل سعود ویژگی قربانی را کسب می‌کنند، این در حالی است که  افکار آل سعود تحریک‌آمیز است، اما اینها با خون افراد بیگناه،‌ خود را قربانی جلوه می‌دهند.

گزارش رسمی آمریکا: عربستان و تونس در صدر صادرکنندگان تروریسم

اخیراً یک گزارش امنیتی از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد که در این گزارش، رژیم آل سعود در کنار کشور تونس در صدر صادرکنندگان تروریست تکفیری اعلام شده‌‌اند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش حدود 19 هزار تروریست خارجی در سوریه و عراق به خدمت گرفته است.

در این گزارش آمده است که از سال 2011 تا 2016، 27 تا 31 هزار تروریست از 86 کشور به داعش در سوریه و عراق پیوسته‌اند که تروریست‌های تونسی و سعودی در صدر قرار دارند. بر اساس این گزارش، 2500 تروریست سعودی طی این مدت به داعش پیوسته‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس