وبگاه خبری شبکه سی.ان.ان یادداشتی با موضوع مشارکت عربستان در اجلاس منافقین در پاریس، منتشر کرد که در آن آمده که هیچ یک از اهداف عملیات عربستان در یمن محقق نشده و ریاض کاملا شکست خورده است.

به گزارش مشرق، وبگاه خبری شبکه «سی.ان.ان عربی» در یادداشتی به قلم «شمس الدین النقاز» نویسنده تونسی، نوشت که «دور جدیدی از کشمکش عربستان و ایران که در سالهای اخیر مشتعل شده، آغاز شده است».

سی.ان.ان نوشت: اما این بار شیوه‌ها و ابزارهای جدیدی که بی‌سابقه بوده به میان آمده به طوری که... سیاستمداران عرب و عجم نُهم ژوئیه رهسپار پاریس محل برگزاری اجلاس معارضان ایران شدند، جایی که شرکت‌کنندگان خواستار سرنگونی نظام ایران شدند...».

النقاز نوشت که ترکی الفیصل رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان در این اجلاس همزبان با معارضان ایران (منافقین) خواستار سقوط نظام ایران شد... «کار این مسئول سعودی به اینجا ختم نشد؛ مسئولی که پوچ سخن نمی‌گوید و آنچه میگوید نظر رسمی کشورش در همه مناسبات بین‌المللی است. او لحنش علیه سیاستمداران ایرانی را خیلی تند کرد و گفت بهتر است [آیت‌الله] خامنه‌ای و [حسن] روحانی به مشکلات داخلی کشور خودشان بپردازند...».

النقاز با بیان اینکه «از سخنان مریم رجوی [سرکرده منافقین] میگذرم، اضافه کرد که «فکر میکردم این اجلاس معارضان ایران نیز مثل سالهای گذشته برگزار شود و چیز جدیدی نداشته باشد اما وقتی شاهزاده ترکی الفیصل در آن حاضر شد و سخنرانی آتشینی کرد، مفاهیم تغییر کرد و روشن شد که استفاده از برگ معارضان ایران، گام آتی عربستان علیه دشمن سرسختش، ایران است».. .

النقاز افزود: بعد از شکست عملیات توفان قاطع عربستان در محقق کردن اهدافش که به خاطر آن آغاز شد، مثل آزاد کردن یمن از چنگ حوثی ها، سیطره بر صنعاء (پایتخت) و بازگرداندن دولت [به‌اصطلاح] قانونی به آن، کشمکش میان عربستان و ایران در لبنان و بحرین بدون اینکه راه حلی یافت شود، افزایش یافت در حالی که سیطره ایران بر عراق و سوریه ادامه یافت و نباید فراموش کنیم که عمق عربستان از طریق شیعیان آن تهدید میتواند شود... .

سی.ان.ان در پایان این یادداشت نوشت که «میتوانیم بگوییم که جنگ عربستان [با] ایران چند سال است مشتعل شده و به درگیری مستقیم در یمن رسیده که بسرعت هم تمام نخواهد شد هرچند که ایران چندین بار اعلام کرده که آماده گفت‌وگوست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس