کد خبر 618141
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

منابع یمنی از شهادت دست‌کم ۳۵ شهروند در حملات هوایی عربستان با بمب‌های آتش‌زا خبر دادند؛ در همین حال هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا مناطق مختلفی در استان ابین را بمباران کردند.

 به گزارش مشرق، «احمد الهشامی» یک منبع پزشکی یمن اظهار داشت: دشمن سعودی در حمله وحشیانه دیگر خود شهروندان بی‌گناه را با بمب‌های آتش‌زا که از جمله سلاح‌های ممنوعه بین المللی است، هدف گرفت.

وی افزود: جنگنده‌های سعودی ده‌ها فروند موشک در مناطق مسکونی صنعا و تعز فروریخته که شامل مواد آتش‌زایی است که استفاده از آن علیه غیرنظامیان در سطح بین المللی ممنوع و تاکنون 25 نفر از شهروندان را به شهادت رسانده است.

الهشامی گفت: یک بیمارستان میدانی در تعز بر اثر حمله هوایی عربستان کاملا به خرابه‌ای تبدیل شد.

این منبع پزشکی تاکید کرد: همزمان شبه نظامیان تروریست با حمله به شهرها و مناطق مسکونی در نقاط مختلف یمن مردم بی گناه را هدف می‌گیرند.

سیل ده‌ها خانواده یمنی را در خوبه آواره کرد

از سوی دیگر ده‌ها تن از اهالی منطقه الخوبه در شهر لحیه که خانه‌هایشان بر اثر سیل ویران شده و در صحرا به سر می‌برند، خواستند شورای محلی استان حدیده و همه نهادهای محلی و بین المللی هر چه سریع‌تر برای آنها کمک‌های پزشکی و سرپناهی فراهم کند.

بر اساس آمار اعلام شده بیش از 86 خانواده شامل 592 نفر بر اثر سیل و طوفان آواره شدند، 18 قایق ماهیگیری نیزبه همراه موتورها و تجهیزاتشان بر اثر سیل ویران و غرق شده است.

این در حالی است که به گفته منابعی در منطقه خوبه اهالی آنجا هنوز در معرض خطر سیل و طوفان هستند و ریزش باران‌های سیل آسا از عصر روز شنبه تاکنون متوقف نشده است.

حملات گسترده آمریکا به ابین

ساکنان محلی ابین در جنوب یمن نیز از حملات هوایی گسترده به مناطق پراکنده در این استان خبر دادند.

نیروهایی نظامی هم مسیر ورودی به عدن را از منطقه العلم مسدود کردند و برخی اطلاعات حاکی از آمادگی برای حمله نظامی از عدن است.

یک منبع قبیله‌ای که خواست نامش فاش نشود از حملات گسترده و بی وقفه هواپیماهای بدون سرنشین به مناطقی در شقره، زنجبار و دیگر مواضعی خبر دادند که گفته می‌شود عناصر القاعده در آنجا حضور دارند.

در همین حال از شنبه شب مسیر بین عدن و ابین مسدود شده و احتمالا حمله نظامی بزرگی برای مبارزه با القاعده طی روزهای آتی آغاز شود.

یک منبع امنیتی در عدن گفت حملات هوایی که به نظر می‌رسد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی انجام داده باشند مواضعی در اطراف منطقه ساحلی شقره در ابین را که گمان می‌رود محل استقرار عناصر القاعده است بمباران کردند.

به گفته این منبع، پس از شناسایی فردی که با خود بمب‌های دستی به عدن می‌برد، مسیر مواصلاتی علم به ابین بسته شده است.

رسانه‌ها در عدن از سه حمله هوایی به منطقه صحرایی دوفس در غرب زنجبار خبر دادند و گفتند ستون‌هایی از دود از فراز این نقطه به آسمان برخاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس