وزیر خارجه عربستان سعودی می‌گوید، کشورش از هرگونه همکاری روسیه و آمریکا در سوریه با هدف پایان دادن به نظام «بشار اسد»، استقبال می‌کند.

الجبیر: از همکاری روسیه و آمریکا علیه «اسد» استقبال می‌کنیمبه گزارش مشرق به نقل از «رای الیوم»، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، روز پنجشنبه اعلام کرد، کشورش «از هرگونه همکاری آمریکا و روسیه با هدف پایان دادن به نظام بشار اسد در سوریه استقبال می‌کند.

این اظهارات وزیر سعودی در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک پس از نشست با «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل مطرح شد که در اشاره به دیدارهای برنامه‌ریزی‌های «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مسکو با شماری از مقام‌های روسی برای رایزنی درباره بحران سوریه است.

در این خصوص، الجبیر گفت: «همکاری آمریکا و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم درخواست سعودی بود ولی نکته اساسی در این خصوص فعال‌سازی موضع به سمت روند سیاسی است.»

وی افزود «باید سوریه به سمت روند انتقال سیاسی، که بر ایجاد شورای حکومت انتقالی تصریح می‌کند، پیش رود و در نهایت به سوریه‌ای جدید بدون حضور بشار اسد منتهی شود.»

براین اساس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در چارچوب ازسرگیری تلاش‎ها برای همکاری عمیق با روسیه در جنگ ضد داعش در سوریه، وارد مسکو شد. این دومین سفر کری به پایتخت روسیه طی سال جاری و سومین سفر طی 12 ماه اخیر محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، بان کی‌مون، روز پنجشنبه با الجبیر به مدت 15 دقیقه دیدار کردند.

«استفان دوگاریک» سخنگوی بان کی‌مون درباره این دیدار خاطرنشان کرد، دبیرکل از حمایت‌های سعودی از «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، قدردانی کرد.

این سخنگو همچنین درباره گزارش سازمان ملل در ارتباط با حمایت از کودکان در درگیری‌های مسلحانه، گفت: «کی‌مون از آمادگی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برای اتخاذ تدابیری ملموس و ضروری جهت پایان دادن به نقض حقوق کودکان، استقبال می‌کند.»

این در حالی است که سازمان ملل، ماه گذشته گزارشی منتشر و در آن ائتلاف سعودی را به دلیل کشتار کودکان یمنی در فهرست سیاه قرار داد که همین امر به تشدید تنش بین این سازمان جهان و عربستان سعودی منجر شد. ولی دو روز بعد از این گزارش، دبیرکل این سازمان در برابر فشارها و تهدیدهای مالی سعودی‌ها تسلیم شد و نام ائتلاف را از این فهرست «به صورت موقت» خارج کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    خیلی بیجا می کنی تو سگ کی باشی
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    روسیه عاقبت ایران برشکست میکند چون روسها سابقه دارن
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    دیر نباشد که مکه رو فتح کنیم پس ای جبیر یابو آماده باش
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    بمیر بابا مرده زاییدی
  • ایرانی ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    متوهم گزافه گو
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بمیر بابا مرده زاییدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس