کد خبر 606043
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰

با اینکه آل سعود خود خوب می‌دانند که منافقین در ایران جایگاهی ندارند و این مهره سوخته فقط هزینه روی دست آنها می‌گذارد اما می‌خواهند این پیام را به آمریکا و اسرائیل بدهند که برای جلب توجه آنان از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، اگرچه در کینه توزی‌ و دشمنی آل سعود با ایران و ایرانی سابقه‌ای طولانی است، با این وجود در سال‌های اخیر شکل این دشمنی‌ها علاوه بر افزایش، علنا شکلی آشکار به خود گرفته است. نگاهی به برخی رفتارهای سعودی طی سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد که اراده سعودی‌ها در چه سمت و سویی قرار گرفته است؛ از تلاش برای اخلال در مذاکرات هسته‌ای و ناتوانی سازی ایران در بازار نفت گرفته تا "واقعه مشکوک منا” و متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه و… همگی گویای این مطلب است که بوی خوش از این اوضاع به مشام نمی‌رسد.

ماجرای حضور رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی آل سعود در نمایش اخیر منافقین در پاریس و اظهارات خصمانه‌اش نسبت به جمهوری اسلامی هرچند شرط بندی بر روی اسب لنگ هم محسوب نمی‌شود، با این وجود نفس حضور این شاهزاده سعودی در این نشست و آرزوی سرنگونی برای نظام جمهوری اسلامی از هر چیز دیگر مهمتر است، چرا که این بار مقامات سعودی به صراحت زبان به دشنام و تهدید جمهوری اسلامی گشوده‌اند.

به راستی این بار چه چیز موجب شده است که سعودی‌ها با عبور از خطوط قرمز روابط بین‌الملل و اصول همسایگی دشمنی، کینه و عداوت خود با جمهوری اسلامی ایران را به اطلاع همگانی برسانند! گروهکی که نه تنها در بین ملت ایران، بلکه در بین سایر گروه های اپوزیسیون داخل و خارج هم جایگاهی ندارد!

در این رابطه باید گفت به نظر نماینده سعودی در این کنفرانس(ترکی الفیصل) پیش از آنکه بخواهد مردم ایران یا مقامات ایران را مخاطب خود قرار دهد، حامیان اسرائیلی و آمریکائی خود را مخاطب قرار داده است. اعلام دوستی با دشمنان قسم خورده ملت ایران(منافقین) در واقع اعلان دوستی و همسویی با اهداف و اقدامات اسرائیل و آمریکاست. همسویی و همرایی که به بهای حفظ بقا و تداوم موجودیت نظام فرسوده سلطنتی سعودی گدایی می‌شود. به عبارتی مقامات سعودی پیش از آنکه در تلاش  برای گسترش نفوذ و رقابت منطقه‌ای با ایران باشند، بقای سلطنت پوشالی خود را در حمایت‌های آمریکا و اسرائیل می‌بینند! نظامی که با افزایش نارضایتی و مطالبات مردم عربستان از رژیم غیردموکراتیک آن، و همچنین گسترش بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی، ناکارآمدیش آشکارتر شده است. براین اساس و بویژه در سال‌های اخیر آل سعود تلاش نموده تا از سوی با مستحکم‌تر کردن روابط میان خود و تل‌آویو و از سوی دیگر ابراز دشمنی با ایران بعنوان تنها مانع مستحکم در ممانعت از اهداف شوم آمریکا و اسرائیل در منطقه، هر چه بیشتر خود را به آمریکا و اسرائیل نزدیک کرده، توجه آنها را به خود جلب نمایند.

بنابراین با اینکه آل سعود خود خوب می‌دانند که منافقین در ایران جایگاهی ندارند و این مهره سوخته فقط هزینه روی دست آنها می‌گذارد اما می‌خواهند این پیام را به آمریکا و اسرائیل بدهند که برای جلب توجه آنان از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند. که البته با افزایش اختلافات و گمانه زنی‌ها بر سر جانشینی ملک سلمان- پاشاه پیر و بیمار سعودی- بیشتر نیز محتاج این توجه خواهند شد.

احمد رشیدی نژاد

پایگاه رصد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    اگر منافقین در این نفوذ و پایگاه ندارند چطور به اطلاعات هسته ای ما دسترسی یافتند؟ چطور شهید لاجوردی و شهید صیاد را ترور کردند؟ دشمن را دست کم نگیرید.
  • مهدی دوصفرهفت ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 0
    مرگ بر این سگ های سعودی
  • ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 1
    چون ایران ضعیف شده هم از نظر نظامی هم اقتصادی هم فرهنگی هم مدیریتی هم سن مسئولین
  • خیاط ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 0
    این که خیلی واضح بوده و هست به همون دلیلی که صدام با ایران دشمن بود.(احتمالا عاقبتشونم مثل همه)
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 1
    قبلا ایران رهبر معنوی جهان اسلامی و جنبشهای اسلامی بود و امثال عربستان از او حساب می بردند. اما الان حوزه نفوذ ایران به چند گروه شیعه محدود شده و آل سعود حمایت اهل سنت را جلب کرده است. پس چرا دشمنی نکند؟
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    آخه کی می خواد سلطنت شون رو تهدید کنه؟؟؟ ملت بی بخارشون که آلت دست چنتا سگ وهابی هستن؟ سالهاست دارن حکمرانی می کنن در مسلک و مذهب اونا خروج علیه حاکم ( حتی ظالم و طاغوت صفت) معنایی ندارد شاید قراره ما بریم اونا رو از بند رها کنیم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس