مفتی اعظم عربستان از ثروتمندان و بانک های این کشور خواست تا به ارتش این کشور کمک مالی کنند کاهش قیمت نفت و افت درآمدهای نفتی بحران اقتصادی در عربستان را تشدید کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از نشنال، مفتی اعظم عربستان از بانک‌ها و ثروتمندان این کشور خواست تا برای حل مشکلات مالی سربازان این کشور دست به کار شوند.

این اقدام نشان دهنده این حقیقت است که سعودی ها فکر می کنند در زمانی که این کشور با مشکل جدی کاهش درآمدهای نفتی ناشی از افت شدید قیمت در بازار جهانی نفت روبرو هستند، بانک ها و ثروتمندان این کشور به اندازه کافی در کمک به دولت سعودی فعال نیستند.

عربستان از فروردین سال گذشته با هدف روی کار آوردن مهره فراری خود با همراهی برخی دیگر از کشورها از جمله امارات حمله به یمن را کلید زده است.

تا کنون صدها سرباز سعودی  از جمله مرزبانان این کشور در حمله به یمن کشته شده اند.

شیخ عبدلعزیز بن عبدالله الشیخ، مفتی اعظم مکه و عربستان، در یک برنامه رادیویی  گفت سربازان سعودی در حال به خطر انداختن جان خود برای امنیت منطقه هستند و ثروتمندان نیز باید برای پرداخت حقوق آنها کمک کنند.

وی تأکید کرد فعالان اقتصادی این کشور باید به عنوان حامی وارد عمل شده و از ثروت خود به سربازان این کشور کمک کنند.

وی ادامه داد دولت عربستان به وظایف خود در این زمینه عمل کرده است و موسسات اقتصادی این کشور باید برای کمک در این زمینه وارد عمل شوند.

عربستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده نفت جهان، طی سال های گذشته با بحران شدید مالی ناشی از سقوط قیمت نفت دست و پنجه نرم می کند.

بحران کاهش درآمدهای نفتی استانداردهای زندگی در سطح کشور عربستان را به شدت متزلزل کرده است.

از سوی دیگر با آغاز انقلابهای عربی در سال 2011، رفاه عمومی از نظر سیاسی نیز در عربستان بسیار اهمیت پیدا کرده است.

پیشتر نیز مقرن بن عبدالعزیز، جانشین پیشین ولی عهد عربستان، در سال 2014 از انفعال بانک های این کشور در کمک به حل مشکلات اقتصادی عربستان انتقاد کرده بود.

رسانه‌های سعودی نیز بارها و بارها گزارشاتی را نسبت به مشکلات سربازان این کشور در پرداخت بدهی خود به بانک ها پخش و منتشر کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    کاشکی ماهم بودجه ارتشمون زیاد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس