کد خبر 602571
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

در شرایطی که دولت توافق ملی لیبی امروز به صورت رسمی کار خود را در دفتر جدیدش در پایتخت این کشور آغاز کرد، دفتر سابق این دولت توسط افراد ناشناس مورد هجوم قرار گرفت.

آغاز به کار دولت توافق ملی لیبی در دفتر جدید
به گزارش مشرق به نقل از رأی الیوم، دولت توافق ملی لیبی به صورت رسمی در دفتر نخست وزیری واقع در نزدیکی جاده السکه در طرابلس پایتخت لیبی آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش کابینه دولت توافق ملی لیبی امروز با حضور «فائز السراج» نخست وزیر و دیگر اعضای کابینه در دفتر جدید مجلس وزیران در طرابلس رسما آغاز به کار کرد.

از سوی دیگر تنها یک روز پس از انتقال مقر دفتر دولت وحدت ملی لیبی، مقر پیشین آن در یکی دیگر از نقاط طرابلس پایتخت لیبی در منطقه بوسته مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفت.

دفتر پیشین دولت وحدت ملی لیبی در حال حاضر در اختیار یک شرکت فعال در زمینه تلفن همراه است که مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفت اما نیروهای امنیتی با حضور در محل اقدام به مقابله با آنها کردند.

این در حالی است که یکی از مقامات نظامی لیبی به نام «ایوب قاسم» اخبار منتشر شده در این خصوص و حمله به دفتر سابق دولت وحدت ملی لیبی را رد کرد و آن را تکذیب کرد.

در همین راستا «مارتین کوبلر» نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی نیز گفت: سازمان ملل و اتحادیه عرب باید برای برقراری ثبات و امنیت در لیبی هماهنگ شوند تا بتوانند از این طریق با تروریسم نیز مقابله کنند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به «احمد ابو الغیظ» دبیرکل جدید اتحادیه عرب بیان داشت: وضعیت لیبی به هیچ وجه مورد رضایت نیست و این وضعیت به صورت گسترده بر روی زندگی مردم این کشور تاثیر گذاشته است.

نماینده سازمان ملل همچنین رفع تحریم ها برای تسلیح ارتش لیبی به منظور بهبود اوضاع امنیتی در این کشور را خواستار شد. وی همچنین بر یکسان سازی صفوف در لیبی برای مبارزه با تروریسم و همچنین اعتماد پارلمان لیبی به دولت وحدت ملی این کشور تاکید کرد.

در تحولات میدانی نیز ۲ نفر از نیروهای وابسته به شورای ریاست جمهوری لیبی در درگیری ها با گروه تروریستی داعش در شهر سرت کشته شدند و ۲۴ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس