نخست وزیر روسیه اعلام کرد: «حملات پاریس نشان داد باید در برابر افراط گرایی متحد شویم».

به گزارش مشرق، رسانه‌های فرانسه، بامداد شنبه از وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» خبر داده‌اند. 

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ده‌ها نفر در حملاتی است که به طور همزمان در چندین نقطه از پاریس به وقوع پیوسته‌اند. 

اولین اتفاق، هنگامی رخ داد که یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد.

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها
(برای دیدن تصاویر بیشتر کلیک کنید)

پس از آن گزارش شد دست‌کم دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود، به وقوع پیوسته است. این اتفاق در حالی رخ داد که ساعاتی پیشتر گزارش شده بود که به دنبال تهدید تروریستی تیم فوتبال آلمان، هتل محل اقامت بازیکنان تیم ملی این کشور تخلیه شده بود. 

سومین گزارش‌ از بحران پاریس مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی منتشر شد. گزارش‌ها حاکی است این دو مرد مسلح دست‌کم 20 گلوله به سمت جمعیت شلیک کردند و نزدیک به 100 نفر از حاضران را گروگان گرفتند.  این گروگان‌گیری در نزدیکی مرکز هنری «باتاکلان» انجام شده است.

پلیس فرانسه، ساعت‌ها بعد، اعلام کرد که حملات تروریستی دست‌کم در هفت نقطه پاریس به وقوع پیوسته است. 

شمار تلفات، لحظه به لحظه تغییر کرد. اولین گزارش‌ها از کشته شدن دست‌کم 18 نفر در جریان این اتفاقات حکایت داشت، اما این رقم، تقریباً هر لحظه تغییر کرد. 

گزارش زیر، تحولاتی است که لحظه به لحظه از وقایع بامداد شنبه پاریس در رسانه‌های معتبر بین‌المللی منتشر شده است.


23:21: منابع آمریکایی: حملات پاریس احتمالاً کار القاعده بوده و نه داعش

22:49: نخست‌وزیر فرانسه: به حملات خود علیه مواضع داعش در سوریه ادامه می‌دهیم

21:57: دادستان پاریس آخرین آمار تلفات جانی حملات دیشب را اینگونه اعلام کرد: 129 کشته و 352 زخمی که 99 نفر از آنها، وضعیت وخیمی دارند.

20:55: رسانه‌های فرانسه اعلام کرده‌اند که هیچ نشانه‌ای در دست نیست که پاسپورت سوری پیدا شده در محل تیراندازی‌های شب گذشته پاریس، متعلق به مهاجمین بوده باشد.

20:53: بلژیک اعلام کرد که سه نفر از عوامل حملات تروریستی شب گذشته، از طریق خاک بلژیک وارد فرانسه شده بوده‌اند.

20:41: منابع دولتی یونان می‌گویند که گذرنامه سوری پیدا شده در صحنه قتل در پاریس، متعلق به یک پناهجو است که در ماه اکتبر از طریق آب‌های یونان، وارد اروپا شده است.

19:30: یک مرد فرانسوی که سلاح گرم همراه داشت، در فرودگاه «گتویک» لندن بازداشت شد.

19:29: پلیس بلژیک برای دستگیری افراد مرتبط با تیراندازی شب گذشته پاریس، به یک خانه در حومه بروکسل یورش برد.

18:56: روزنامه فرانسوی فیگارو گزارش داد که در حملات بامداد امروز در پاریس، 8 تروریست کشته شدند که از این 8 نفر 7 تن دست به اقدام انتحاری زده بودند.

18:51: به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر کشور آلمان گفت که نباید حملات تروریستی پاریس را به بحران پناهندگان ارتباط داد و آنها را مرتبط دانست.

18:45: به نوشته وبگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، بدنبال وقوع چند حمله کوچک در فرانسه در ماه جاری، جامعه یهودیان این کشور، پیشاپیش اطلاعاتی را درمورد یک حمله بزرگ تروریستی دریافت کرده بود.

18:40: مقامات هلندی می‌گویند به دنبال دریافت یک توئیت تهدیدآمیز درباره حمله تروریستی، یک هواپیمای فرانسوی در فرودگاه آمستردام به زمین نشست. مقامات هلندی به جزئیات بیشتری از این خبر اشاره نکرده‌اند.

18:30: رئیس‌جمهور روسیه در پیامی خطاب به فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس تاکید کرد که «من به اطلاع شما می‌رسانم که طرف روسی آماده نزدیک‌ترین همکاری با همتایان فرانسوی در تحقیق درباره جنایت در پاریس است».

18:20: خبرگزاری رویترز گزارش داد که امروز شنبه رئیس‌جمهور آمریکا با شورای امنیت ملی خود جلسه‌ای ترتیب می‌دهد تا درباره حملات پاریس بحث کنند.

18:03: رسانه‌های فرانسه گزارش کردند که مرزهای فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی مجدداً بازگشایی شد.

17:51: به دنبال حملات شب گذشته در پایتخت فرانسه، لهستان اعلام کرد که از طریق برنامه اتحادیه اروپا دیگر هیچ پناهجویی را نمی‌پذیرد.

وزیر امور اروپای لهستان اعلام کرد: «تصمیمات شورای اروپا درباره نقل مکان پناهجویان و مهاجران به تمامی کشورهای اروپایی بخشی از قوانین اتحادیه اروپا است که ما به آن انتقاد داریم. با توجه به رخدادهای غم‌انگیز پاریس ما هیچ‌گونه احتمال سیاسی برای پذیرش این پناهجویان قائل نیستیم».

 

17:37: رسانه‌های فرانسه گزارش کردند که یکی از عاملان انتحاری در حملات پاریس یک زن بوده که هنوز تعیین هویت نشده است.

17:36: پادشاه مغرب نیز همچون بسیاری از مقامات سراسر جهان به «فرانسوا اولاند» تسلیت گفت و با مردم و دولت این کشور ابراز همدردی کرد.

 

17:31: روزنامه «لیبراسیون» فرانسه اعلام کرده است که عاملان این حمله گذرنامه‌های فرانسوی، مصری و سوری داشتند که مأموران پلیس تاکنون موفق شدند که عامل فرانسوی را تعیین هویت کنند اما هویت او تاکنون فاش نشده است.

17:26: برخی منابع اعلام کردند که یک گذرنامه مصری در کنار جسد یکی از تروریست‌های حوادث شب گذشته پاریس پیدا شده است.

17:25: «برنار کازنوو» وزیر کشور فرانسه در یک سخنرانی تلویزیونی درباره حادثه تروریستی «پاریس» گفت که مقامات تمامی تظاهرات عمومی را تا روز پنجشنبه منع می‌کند.

وی ادامه داد که به مقامات محلی مجوز داده شده تا در صورت نیاز اعلام حکومت نظامی کنند.

17:11: دبکا در گزارشی اعلام کرد که هدف داعش از حملات تروریستی پاریس ترور یا گروگان گرفتن فرانسوا اولاند بود.

17:08: منابع پزشکی فرانسه اعلام کردند که تعداد زخمی‌های حادثه پاریس به 300 نفر افزایش یافته که حال 80 نفر از آنها وخیم است.

17:05: بنا به گفته مقامات سوئیس، سرویس امنیتی و گارد مرزی سوئیس به دنبال حملات تروریستی پاریس، تدابیر امنیتی در نزدیکی ساختمان‌های متعلق به دولت فرانسه را تشدید بخشیدند.

17:01: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که چند نفر از اتباع آمریکایی در بین زخمی‌شدگان این حادثه پاریس هستند.

17:00: «جب بوش» نامزد جمهوریخواه انتخابات 2016 با اشاره به حملات پاریس گفت: «این یک تلاش سازمان یافته برای نابودی تمدن غربی است و ما باید در این زمینه نقش رهبری خود را ایفا کنیم».

برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تأکید بر لزوم تحکیم ائتلاف‌ها با متحدان اروپایی و لزوم تقویت توانمندی‌های اطلاعاتی برای شکست «تروریست‌های اسلام‌گرا» در سوریه و عراق افزود: «این جنگ دوره و زمانه ما است و ما در مشارکت در آن و ایجاد استراتژی برای مقابله با آن باید جدی باشیم».

 

16:55: مقامات فرانسه در ادامه تشدید اقدامات امنیتی خود، بازدید از برج «ایفل» را به صورت موقت ممنوع کردند.

16:31: بلژیک اعلام کرد که دو نفر از اتباع این کشور در حادثه تروریستی پاریس کشته شدند و رومانی نیز اعلام کرد که دو نفر از قربانیان این حادثه از این کشور هستند و یکی از تبعه‌های رومانی نیز در این حادثه زخمی شده‌ است.

16:07: برخی منابع خبری در فرانسه از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی جدید در منطقه «بنیوله» در حومه پاریس خبر دادند.

15:58: حملات تروریستی پاریس موجب شد اسپانیا نیز کنترل امنیت در سراسر این کشور را تشدید بخشد.

15:56: ملکه انگلیس نیز در واکنش به حملات تروریستی «پاریس» اعلام کرد که به دلیل از دست رفتن زندگی قربانیان این حادثه شوکه و ناراحت شده است.

15:53: منابع فرانسوی گزارش کردند که هویت دو نفر از مهاجمان این حادثه تاکنون شناسایی شده است. یکی از آنها ظاهراً سوری و دیگری فرانسوی بودند.

15:47: «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس ضمن اعلام همدردی با مردم فرانسه اعلام کرد که باید «آمادگی داشته باشیم زیرا ممکن است تعدادی اتباع انگلیسی نیز کشته شده باشند».

15:46: شورای عالی علمای عربستان حوادث تروریستی پاریس را محکوم کرد و اعلام کردند که این اقدامات در تضاد با ارزش‌های اسلامی است.

15:36: رسانه‌های فرانسوی به نقل از منابع امنیتی گزارش داده‌اند که در نزدیکی جسد یکی از عوامل انتحاری حادثه پاریس، یک گذرنامه سوری پیدا شده است.

15:32:  از ضاحیه تا پاریس؛ برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز اوباما و متحدانش

15:26: مقامات فرانسوی اعلام کردند که برگزاری هرگونه تظاهرات تا روز پنجشنبه هفته جاری در این کشور ممنوع می‌باشد.

15:24: اتحادیه اروپا در همدردی با مردم فرانسه، پرچم‌های مقر این اتحادیه در بروکسل را به حالت نیمه‌افراشته درآورد.

15:20: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و روسای دیگر کشورها با «فرانسوا اولاند» درباره حادثه پاریس تماس تلفنی برقرار کردند.

15:16: به دنبال حملات تروریستی «پاریس»، ایتالیا نیز کنترل مرزهای خود را تشدید بخشید.


14:40: مقامات بلژیک به اتباع خود هشدار دادند که از سفر به پاریس خودداری کنند.

14:18: تکفیری‌های «داعش» در بیانیه‌ای رسماً مسوولیت حملات تروریستی «پاریس» را برعهده گرفتند. (برای خواندن متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)


14:09: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در ابتدای نشست «وین» درباره سوریه به حملات تروریستی «پاریس» اشاره کرد و گفت این حادثه «اراده ما، همه ما، برای مبارزه با تروریسم را محکم‌تر می‌کند و (موجب می‌شود) برای پیشرفت و حل بحرانی که با آن روبرو هستیم، بیشتر تلاش کنیم.»

وی تأکید کرد که حملات تروریستی در پاریس، بیروت و عراق «بی‌اخلاقانه‌ترین، وحشتناک‌ترین و خشم‌آورترین اقدامات روی کره زمین است. ما شاهد نوعی فاشیسم قرون وسطایی و مدرن هستیم... که هیچ احترامی برای زندگی قائل نیست و تنها برای ویرانگری و ایجاد بی‌نظمی، اغتشاش و ترس تلاش می‌کند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که واشنگتن می‌خواهد «هر آنچه در توان دارد» برای مقابله با تروریسم انجام دهد.

14:03: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در آغاز نشست بین‌المللی «وین» درباره سوریه تصریح کرد که حملات پاریس بر ضرورت همکاری برای مبارزه با تروریسم تأکید می‌کند.

13:59: به دنبال حملات تروریستی پاریس و به راه افتادن موجی از هراس در بین کشورهای اروپایی، ترمینال شمالی فرودگاه «گاتویک» انگلیس تخلیه شد.


اولاند: تکفیری‌های «داعش» پشت حملات پاریس هستند/ دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ داعش یک نوار ویدئویی تهدیدآمیز منتشر کرد/ بشار اسد: فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می کنیم + تصاویر

13:38:اداره پلیس نیویورک بلافاصله بعد از حملات پاریس در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای مقابله با تروریسم در مناطق شلوغ و پرتردد شهر نیویورک و نیز اطراف ساختمان های متعلق به دولت فرانسه مستقر شده‌اند.

13:37: «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد که تکفیری‌های «داعش» پشت حملات امروز پاریس هستند.

13:26: تحلیل «سی ان ان» از حوادث تروریستی پاریس

13:26: وزیر کشور بلژیک ضمن اعلام اعمال تدابیر امنیتی شدید در مرز این کشور با فرانسه تأکید کرد، پلیس این کشور موظف شده تا اقدامات امنیتی شدیدتری را برای برگزاری رویدادهای بزرگ نظیر کنسرت ها و مراسمی که شرکت کنندگان زیادی دارد، برقرار کند.

13:21: قاچاقچی سلاح، مظنون به دست داشتن در حمله تروریستی پاریس در آلمان بازداشت شد.

13:05: «محمود الزهار» یکی از اعضای ارشد حماس نیز حملات تروریستی پاریس را که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت را محکوم کرد.

13:01: تکفیری‌های داعش یک نوار ویدئویی بدون تاریخ منتشر کرده که در آن هشدار می‌دهد فرانسه تا زمانیکه به حملات خود ادامه دهد، مورد تهدید خواهد بود.

12:44: «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد که حملات پاریس بر لزوم اقدام عمل علیه اقدامات تروریستی تأکید دارد.

12:38:«نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نیز ضمن محکوم کردن این حملات، گفت: «این اقدام تروریستی بوده است و در واقع یک قتل عام وحشیانه بوده است».

12:37: «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن نیز تأکید کرد که از حملات پاریس «شوکه و خشمگین شده است».

12:36: «عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز حملات تروریستی پاریس که رسانه‌های فرانسه می‌گویند ۱۲۷ کشته داشته را محکوم کرد.

12:33: «سلطان قابوس» پادشاه عمان در پیامی خطاب به فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه همدردی خود را به خاطر حملات در پاریس اعلام کرد.

12:31: «ماتئو رنزی» نخست‌وزیر ایتالیا ضمن محکوم کردن حملات پاریس گفت:«تدابیر امنیت ملی افزایش یافته است و تهدید دستکم گرفته نشده است».

12:27: وابسته فرهنگی سفارت عربستان در پاریس از دانشجویان عربستانی در این شهر خواست تا پایان آماده‌باش دولت فرانسه در خانه‌های خود بمانند و از تردد در شهر بپرهیزند.

12:20: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» قرار است قبل از سفر به «وین» برای شرکت در نشست «سوریه» یک سفری به پاریس داشته باشد.

12:18: «ژو گوآنگیائو» معاون وزیر دارایی چین نیز درباره این حملات اینگونه گفت: «حملات پاریس نشان می‌دهد که تروریسم یک دشمن مشترک برای همه است».

12:17: کشورهای اروپایی به دنبال وقوع حوادث تروریستی پاریس در صدد بررسی لغو روادید «شینگن» هستند.

اولاند: تکفیری‌های «داعش» پشت حملات پاریس هستند/ دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ داعش یک نوار ویدئویی تهدیدآمیز منتشر کرد/ بشار اسد: فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می کنیم + تصاویر

12:15: «ماری هیوز تامپسون» موسس جنبش آزادسازی غزه احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در حملات تروریستی پاریس را مطرح کرد.

12:12: به دنبال حملات تروریستی شب گذشته در پاریس که به کشته و زخمی شدن صدها تن منجر شد، 120 هزار نیروی امنیتی فرانسوی در سراسر این کشور مستقر شدند.(برای خواندن متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

12:10: براساس گزارش یک شبکه تلویزیونی فرانسه تمامی رویداهای ورزشی که قرار بود این هفته در شهر پاریس برگزار شود، به تعویق افتاد. (برای خواندن متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

12:02: «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه که قرار است امروز با هیأتی متشکل از چهار نماینده فرانسوی دیدار کند، در واکنش به حملات پاریس گفت: «فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می کنیم».

12:00: جلسه اضطراری شورای دفاعی فرانسه در کاخ الیزه برای بررسی حادثه تروریستی پاریس آغاز شد.

11:58: وزارت کشور فرانسه همه تجمعات و مراسمات عمومی  امروز را در پاریس ممنوع کرد.

11:57:«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان نیز در یک پیام توییتری درباره این حوادث نوشت: «این حملات وحشیانه و بزدلانه نشان می‌دهد که تروریست‌ها هیچ مذهبی ندارند و تلاش‌های بین‌المللی برای از بین بردن تروریسم صورت گیرد».

11:50: به دنبال انفجارهای تروریستی پاریس، وضعیت اضطراری در این شهر اعلام شد و امروز مدارس، موزه، کتابخانه ها تعطیل هستند.

 انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ اولاند: پاسخ ما به تروريست ها بی رحمانه خواهد بود +تصاویر

11:45: واتیکان حملات تروریستی پاریس را محکوم کرد و گفت که این یک «خشونت تروریستی دیوانه‌وار بوده است».

11:44: وزارت خارجه روسیه اعلام کردند که حملات تروریستی پاریس بر دستورکار نشست «وین» درباره سوریه تأثیر خواهد گذاشت.

«دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه نیز به دنبال این حوادث اعلام کرد: «حملات پاریس نشان داد باید در برابر افراط گرایی متحد شویم».

11:40: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس تصریح کرد: «غلبه بر تروریسم نیازمند تلاش‌های بین‌المللی است».

 

 

 

 انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ اولاند: پاسخ ما به تروريست ها بی رحمانه خواهد بود +تصاویر

وزارت خارجه عراق نیز حملات پاریس را یک اقدام وحشیانه توصیف کرد و اعلام کرد که عراق در کنار فرانسه و مردم این کشور است.

11:27:«ویویان بالاکریشنان» وزیر خارجه سنگاپور نیز سطح هشدار در این کشور را افزایش داد و گفت: «این یک حمله هولناک به شهری با مردمی گرم و صمیمی و شاد و مهمان نواز بود.»

وی تأکید کرد: «ما باید به تروریست‌ها اجازه ندهیم که بین ما تفرقه بیاندازند یا اینکه روح ما را تخریب کنند. من می‌دانم که روح فرانسه پیروز خواهد شد».

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ اولاند: پاسخ ما به تروريست ها بی رحمانه خواهد بود +تصاویر
 

11:20: «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان نیز در واکنش به این حملات تروریستی پاریس گفت: «حملات تروریستی پاریس نقض و نادیده گرفتن همه ادیان است».

11:19: «برت کوندرس» وزیر خارجه هلند نیز در یک پیام توییتری در واکنش به این حوادث پاریس نوشت: «از حملات جدید پاریس بهت‌زده و متأسف شدم. دیگر حرف زدن کافی است».

11:01: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده قربانیان حادثه تروریستی پاریس، گفت:« اسرائیل در جنگ با تروریسم، شانه به شانه فرانسوا اولاند و مردم فرانسه است».

10:58: شبکه العربیه گزارش کرد که نیروهای امنیتی پاریس به صورت ناگهانی و از پیش اعلام نشده، بازرسی برخی خانه‌ها در حومه پاریس را آغاز کردند.

10:57: «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند نیز در یک پیام توییتری در واکنش به این رخدادها گفت: «اخبار پاریس، نگران‌کننده و وحشتناک است».

10:56: «خوزه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر خارجه اسپانیا نیز در واکنش به حوادث تروریستی پاریس گفت: «تمامی این رخدادها تأیید می‌کند که ما با چالش بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم. با یک چالش ظالمانه بسیار بزرگ مواجه‌ایم».

10:50: «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حملات تروریستی پاریس را محکوم کرد و با ملت فرانسه اظهار همدردی کرد. عباس در ادامه بر ضرورت همبستگی کامل جامعه بین‌الملل در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

10:49: «شی جینگ پینگ» رئیس جمهور چین در واکنش به حملات شب گذشته پاریس گفت:«آماده‌ایم برای همکاری بیشتر امنیتی در مبارزه با تروریسم به فرانسه کمک کنیم».

10:45: گروه تروریستی تکفیری داعش در مجله اینترنتی خود "دابق" به زبان فرانسوی ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حملات تروریستی پاریس تهدید کرد که پس از فرانسه اکنون نوبت ایتالیا، انگلیس و آمریکا است.

10:42: شبکه العربیه گزارش کرد که 12 نفر از عوامل مسلح این حوادث تروریستی فرار کرده‌اند.

10:37: «خالد بن عطیه» وزیر خارجه قطر ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس گفت: این گونه اقدامات به دنبال بر هم زدن ثبات و امنیت و مخالف با تمامی اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

10:35: «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده نیز در پیامی به فرانسوا اولاند این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و با ملت و خانواده‌های قربانیان اظهار همدردی کرد.

وی سپس با فرانسه در این شرایط سخت اعلام همبستگی کامل و اعلام آمادگی برای کمک به این کشور در مبارزه با تروریسم کرد.

10:34: «شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت هم پیامی به اولاند فرستاد و اعلام کرد این اقدام مخالف با تمامی ادیان آسمانی و ارزش‌های انسانی است. وی بر همدردی و همبستگی کامل کویت با کشور فرانشه تاکید کرد.

10:24: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران ضمن اعلام همدردی با مردم فرانسه، عازم «وین» شد و هدف این سفر را دیدار و گفت‌و‌گو باوزرای امور خارجه کشورهای حاضر برای مقابله آنچه «جنایت» خواند، دانست.

10:23: «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به رخدادهای شب گذشته پاریس در یک پیام توییتری نوشت: «با درد و غم رخدادهای پاریس را دنبال می‌کند. اروپا در کنار فرانسه و مردم فرانسه است».

10:19: «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس تأکید کرد که «تروریست‌ها علیه فرانسه اعلام جنگ کردند». مقامات فرانسه از شهروندان این کشور خواستند تا برای زخمی‌ شدگان این حادثه خون اهدا کنند.

9:55: «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به دنبال حملات تروریستی پاریس سفر برنامه‌ریزی شده خود به فرانسه را لغو کرد. (برای خواندن متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

9:48: شورای امنیت سازمان ملل حملات جمعه شب پاریس را حملات تروریستی بزدلانه و وحشیانه نامید.

به گزارش شبکه خبری العربیه انگلیسی، ۱۵ نفر از اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای در واکنش به حملات تروریستی پاریس تاکید کردند که عاملان این جنایت تروریستی باید محاکمه شوند.

9:44: شورای فدراسیون روسیه قصد دارد روز ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان ماه) در خصوص حملات تروریستی فرانسه بحث و مذاکره خواهند کرد.

9:43: وزارت خارجه انگلیس از اتباع خود در فرانسه خواست به دلیل حملات تروریستی با احتیاط در اماکن عمومی حاضر شوند.

8:52: «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون انگلستان نیز در واکنش به حملات پاریس گفت «فکر من با مردم پاریس است. ما در کنار فرانسوی‌ها هستیم. چنین اقداماتی شنیع و غیر اخلاقی هستند».

8:49: شبکه ۹ استرالیا اعلام کرد که تکفیری‌های «داعش» مسوولیت این حملات را برعهده گرفته است. ۶ حمله در سراسر پاریس به وقوع پیوسته است.

8:45: مقامات سازمان ملل، اروپا و آمریکا به حملات متعدد و گروگان گیری در پاریس که منجر به کشته شدن دست کم ۱۴۰ و مجروح شدن ۲۰۰ نفر شد واکنش نشان دادند. ( برای خواندن متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

8:40: «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس به مردم فرانسه تسلیت گفت. وی این حملات را شوک برانگیز خواند و گفت: «ما هرآنچه که بتوانیم برای کمک انجام می دهیم.»

8:38: «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در باره حملات فرانسه گفت:«من از حوادث امشب پاریس شوکه شدم. فکر و دعای ما با مردم فرانسه است. هرچه لازم باشد برای کمک انجام می‌دهیم».

8:36: شبکه تلویزیونی استرالیا اعلام کرد که تعداد کشته‌های این حادثه به ۱۶۰ نفر افزایش یافته است.

8:30: آخرین اخبار رسیده حکایت از آن دارد که ۲۰۰ نفر زخمی شدند که ۸۰ نفر در شرایط اضظراری به سر می‌برند. ۸ عامل مسلح این حادثه کشته شدند که ۷ نفر آنها کمربند انتحاری داشتند.

8:26: اولاند طی یک سخنرانی درباره این حادثه تأکید کرد: «در این شرایط سخت من درباره قربانیان و خانواده‌های آنان فکر می‌کنم. ما باید احساس همدردی و همبستگی داشته باشیم.»

وی تصریح کرد که جنگ بی‌رحمانه‌ای را علیه تروریسم آغاز می‌کنیم و همچنین از توافق آمریکا و فرانسه برای مبارزه با تروریسم خبر داد. (برای خواندن متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

8:26:  محل دقیق حملات داعش در فرانسه+نقشه( برای خواندن متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

8:25: «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا در سخنانی درباره حملات مرگبار پاریس گفت: «واقعا جمعه سیاهی برای فرانسه و برای جهان بود».

8:24: بعد از حملات پاریس، مقامات فیلیپین برقراری امنیت بیشتر در نشست «اپک» را وعده دادند.

8:13: «جئون هیو پارک» رئیس جمهور کره جنوبی برای حملات پاریس به مقامات و مردم این کشور پیام تسلیت فرستاد.

8:06: «ملکولم ترون بول» نخست وزیر استرالیا این حملات فرانسه را، اقداماتی تروریستی از مدل داعش نامید.

7:35: از سوی دادستانی فرانسه رسماً اعلام شد هشت نفر از تروریست هایی که حمله کردند کشته شدند  که از اون میان ۷ نفر در عملیات انتحاری کشته شدند.

07:21: مقام‌های امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند دست‌کم 200 نفر در حملات مسلحانه و انفجار بمب در پاریس زخمی شده‌اند. حال 80 نفر وخیم گزارش شده است.  

06:50: پلیس فرانسه می‌گوید اعتقاد بر این است که تمام حمله‌کنندگان کشته شده‌اند، اگرچه عملیات جستجو برای یافتن همدستان تروریست‌هایی که ممکن است متواری باشند، هنوز در جریان است. 

06:48: تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حملات انجام شده در هفت نقطه پاریس که در جریان آن دست‌کم 153 نفر کشته شده‌اند را به عهده نگرفته است. 

06:40: شبکه خبری سی‌ان‌ان، شمار تلفات را دست‌کم 153 نفر اعلام کرد. 

06:33: «اشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای، حوادث بامداد شنبه پاریس را «وحشتناک و وحشیانه» خواند و گفت: «این حملات، فراتر از حمله به ملت یا مردم فرانسه بوده‌اند و تهاجم به ارزش‌های انسانی مشترک ما هستند.»

06:31: خبرگزاری فرانسه، نقشه مربوط به هفت نقطه در پاریس که در آنها حملات تروریستی انجام شده را منتشر کرد. بنا به گفته مقامات فرانسه، غیر از انفجار و بمب‌گذاری در نزدیکی ورزشگاه و تیراندازی و گروگان‌گیری در مرکز هنری «باتاکلان»، تیراندازی‌هایی در چند نقطه دیگر پاریس انجام شده است. 

 انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

(برای دیدن تصاویر بیشتر کلیک کنید)

06:20: پلیس آمریکا در برخی از شهرهای آمریکا تدابیر امنیتی اتخاذ کرده است. نیویورک، شیکاگو و بوستون، از جمله شهرهای هستند که این تدابیر در آنها اتخاذ خواهد شد. 

06:08: «اسپوتنیک» از قول پلیس فرانسه به جزئیات بیشتری از کشته شدن حمله‌کنندگان به سالن کنسرت «باتاکلان» اشاره کرد. به گفته پلیس، گروگان‌گیرها در این سالن کنسرت چهار نفر بوده‌اند که سه نفر از آنها همزمان با نزدیک شدن نیروهای امنیتی فرانسه، خود را با کمربندهای انفجاری منفجر کرده‌اند.  

05:51: خبرگزاری فرانسه، گزارش‌های پیشین مبنی بر کشته شدن چهار افسر پلیس در جریان آزادسازی مرکز هنری «باتاکلان» را رد کرد و گفت که منظور از چهار نفر کشته شده، نفرات گروگان‌گیر بوده است. 

05:48: «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد و آن را «تهاجم به بشریت و انسان‌های آزادی‌دوست» خواند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد کشورش از فرانسه حمایت خواهد کرد. 

05:41: چراغ‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک، برای اعلام همبستگی با فرانسه به رنگ پرچم این کشور در آمد.

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها
(برای دیدن تصاویر بیشتر کلیک کنید)

 

در برخی از دیگر شهرها نیز، همین اقدام صورت گرفته است.

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها
(برای دیدن تصاویر بیشتر کلیک کنید)

 

05:29:روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داده چهار نفر از مقامات فرانسه - که احتمالاً پلیس هستند - در عملیات آزادسازی گروگان‌ها از مرکز هنری «باتاکلان» کشته‌ شده‌اند. 

گزارش‌های اولیه می‌گویند چهار افسر پلیس کشته شده‌اند، اما این اخبار هنوز تأیید نشده است. (برای مشاهده اخبار تکمیلی، خبر ساعت 5:51 را هم ببینید).

05:10: خبرگزاری فرانسه از قول دادستان این کشور گزارش داد پنج نفر از افراد مهاجم در مناطق مختلف تحت حمله «احتمالاً» کشته شده‌اند. 

پیشتر شبکه خبری العربیه گزارش داده بود که دو نفر از مهاجمان در مرکز هنری «باتاکلان» کشته شده‌اند.

گزارش‌های پیشین همچنین حاکی است که دست‌کم یکی از حملات انجام شده در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، حمله انتحاری بوده است. گزارش‌ها درباره تعداد نفرات مهاجم و اینکه چه تعداد از آنها ممکن است متواری باشند، هنوز متناقض است. 

05:08: مردم با حضور در خیابان‌های پاریس پلاکاردهایی به دست دارند که روی آنها نوشته شده است: «نترسیده‌ایم.»

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

 

05:03: تصاویری از آتش‌سوزی در اردوگاه پناهندگان فرانسه منتشر شده است. برخی از کاربران اجتماعی با انتشار تصاویری نظیر تصویر زیر مدعی هستند اردوگاه پناهندگان فرانسه در شمال این کشور به آتش کشیده شده است. 

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

 

04:49: فرانسوا اولاند، در مرکز هنری «باتاکلان» حضور یافت و گفت فرانسه در نبرد با تروریست‌ها، مماشات نخواهد کرد.

04:48: جولیان بی‌شاپ، وزیر خارجه استرالیا حوادث پاریس را «جمعه سیاه» برای جهان خواند. 

04:43: اولاند ارتش این کشور را برای مقابله با این حملات فراخواند. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای اولاند، دستور اعزام 1500 سرباز به پاریس را صادر کرد. 

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

04:40: عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر حملات پاریس را محکوم کرد و گفت تروریسم شکست خواهد خورد. 

04:37: عربستان سعودی، خواستار همبستگی بین‌المللی با پاریس شد. 

04:37: کویت با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی پاریس را محکوم کرده و آن را مغایر با ارزش‌های ادیان آسمانی دانست. 

04:35: رجب طیب اردوغان و احمد داود اوغلو رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه نیز به فرانسوا اولاند تسلیت گفتند و این حملات تروریستی را حمله به تمامی انسانها دانستند و ان را محکوم کردند.

04:34: رسانه های گروهی ایتالیا به نقل از ماتیو رنزی نخست وزیر این کشور نوشتند که « اروپا در قلب خود دچار مصیبت شد و خوب می داند که چگونه با این وحشیگری مقابله کند». همچنین سرجیو ماتاریلا رئیس جمهور ایتالیا هم غم و اندوه شدید خود را از این حادثه تروریستی ابراز داشت.

04:33: به گزارش الجزیره، اتحادیه سازمان‌های اسلامی اروپا، حملات پاریس را محکوم کرد. شورای مسلمانان فرانسه هم با «نفرت انگیز و ذلت‌بار» خواندن این حملات آنها را محکوم کرد.

04:21 شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در خبری گزارش داد حملات پاریس در هفت نقطه مختلف صورت گرفته است. (نقشه مربوط به این هفت نقطه را در خبر ساعت 6:31 ببینید.)

04:19: ناتو حمایت خود را از دولت فرانسه در مبارزه با تروریسم اعلام کرد. 

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

 

04:16: شرکت «امریکن‌ ایرلاینز» آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از پروازهای خود به مقصد فرودگاه «شارل دوگل» پاریس را لغو کرده است. 

04:04: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حملات فرانسه را محکوم و با دولت پاریس اعلام همبستگی کرد. 

04:00: شبکه خبری العربیه اعلام کرد سه فرد مهاجم به مرکز موسیقی فرانسه کشته شده‌اند. 

03:54: آسوشیتدپرس از قول یک مقام پلیس فرانسه گزارش داد دست‌کم 100 نفر در داخل مرکز کنسرت پاریس کشته شده‌اند. خبرگزاری فرانسه هم لحظاتی بعد این خبر را تأیید کرد. در صورتی که این خبر تأیید شود، شمار کشته‌شدگان دست‌کم 143 نفر است. 

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

 

03:50: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد فرودگاه‌های این کشور باز خواهند بود و پروازها و حرکت قطارها متوقف نخواهد شد.

03:44: گروگان‌گیری پایان یافت و گروگان‌ها در حال خروج هستند. اولین تصاویر از آزادسازی گروگان‌ها از مرکز هنری «باتاکلا» در زیر منتشر شده است.  

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

 

03:42: جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا حملات پاریس را محکوم کرد. 

03:37: سفر اولاند به ترکیه برای شرکت در نشست گروه 20 لغو شد.

03:25: رسانه‌ها از کشته شدن دو نفر از گروگان‌گیران در سالن کنسرت باتاکلان خبر داد. 

03:17: شبکه خبری سی‌ان‌ان، تعداد کشته شدگان، را 43  نفر اعلام کرد. 

03:10: شبکه العربیه در خبری فوری شمار گروگانگیران در سالن کنسرت باتاکلان پاریس را حدود 12 نفر اعلام کرد.

03:08: بان‌کی‌مون، حملات فرانسه را محکوم کرد و آن را به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. 

03:02: در آلمان، مردم به خیابان آمده و فریاد می‌زنند: «آلمان با فرانسه است.»

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

 

02:59: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حملات پاریس را تسلیت گفت و اضافه کرد مسکو آماده است به فرانسه برای تحقیق در زمینه این حمله تروریستی کمک کند. 

02:58: رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه می‌گوید سه نفر در بمب‌گذاری و حمله انتحاری در نزدیکی ورزشگاه محل برگزاری مسابقه فوتبال فرانسه و آلمان کشته شدند. 

02:54: تماشاگران در حال خروج از ورزشگاه هستند. 

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

 

02:52: این اولین بار است که در سر تا سر فرانسه، اعلام وضعیت اضطراری می‌شود. 

02:44: فرانس‌24 گزارش داد انفجار در نزدیکی استادیوم حمله انتحاری بوده است. مطابق این گزارش، در نزدیکی این ورزشگاه، دو حمله انتحاری و یک بمب‌گذاری به وقوع پیوسته است. 

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

 

02:43: فرانس 24 گزارش داد برخی از نفرات گروگان گرفته شده پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه تروریست‌ها در حال کشتن مردم، یکی پس از دیگری هستند. برخی از رسانه‌های بین‌المللی همچنین از قول برخی از نفراتی که توانسته‌اند از محل گروگان‌گیری خارج شده‌اند، اظهاراتی مشابه مطرح کرده‌اند. 

02:35: رسانه‌ها از قول یک شاهد عینی مدعی شده‌اند یکی از افراد حمله‌کننده، هنگام تیراندازی فریاد زده: «این برای سوریه است.»

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

 

02:29: فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه با اعلام وضعیت اضطراری در سر تا سر این کشور اعلام کرد مرزهای این کشور، بسته خواهد شد.  وی گفت هدف از این اقدام، جلوگیری از خروج تروریست‌ها از فرانسه است. 

اولاند با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که حمله جدید روی ندهد اضافه کرد نیروهای ویژه، عملیات برای یافتن مرتکبان این حمله را آغاز کرده است. 

اولاند همچنین گفت که می‌داند مهاجمین از کجا آمده‌اند. اولاند ارتش را برای مقابله با تروریسم در پاریس فراخواند. 

02:13: «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد. وی گفت: «شاهد تلاشی ظالمانه برای ایجاد رعب و حشت در میان شهروندان بی‌گناه هستیم. این نه فقط حمله به پاریس، نه حمله به مردم فرانسه، بلکه حمله به بشریت و ارزش‌های جهانی‌ای است که ما در آن سهیم هستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت دولت این کشور آمادگی دارد هر کمکی که فرانسه می‌خواهد را در اختیار آن کشور قرار دهد. وی فرانسه را قدیمی‌ترین متحد آمریکا خواند که همواره در کنار این کشور بوده است و بر آمادگی آمریکا برای کمک به پاریس در نبرد با تروریسم تأکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده؛ ما با مقامات فرانسه در تماس بوده‌ایم تا به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت بگوییم.»

اوباما با بیان اینکه وضعیت هنوز سیال است تصریح کرد: «من ترجیح داده‌ام هنوز با رئیس‌جمهور اولاند تماس نگیرم چون انتظارم این است که او در حال حاضر بسیار پرمشغله باشد.» 

02:12: برخی رسانه‌های بین‌المللی، از جمله العربیه می‌گویند دست‌کم 60 نفر در حملات پاریس کشته شده‌اند. رسانه‌های فرانسه کماکان، تعداد کشته‌شدگان را 35 نفر اعلام می‌کنند. 

02:10: فیلمی منتشر شده که صدای لحظه انفجار در حین برگزاری مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه را نشان می‌دهد. 

01:56: شمار تلفات در بحران فرانسه به دست‌کم 40 نفر افزایش یافته و گزارش‌هایی از خشونت در داخل پاریس و حومه آن وجود دارد. 

01:50: دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید از حوادث امشب در پاریس، «شوکه شده است.»

01:49- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد شمار تلفات حملات فرانسه، اکنون به 30 نفر افزایش یافته است.

01:38- تلویزیون فرانسه می‌گوید استادیوم «استاد دو فرانس»، به دلایل امنیتی تعطیل شده و از خروج ده‌ها هزار تماشاگر جلوگیری به عمل آمده است. تماشاگرها وارد زمین بازی شده‌اند.

01:33:  دیدار دوستانه فرانسه و آلمان در ورزشگاه «استاد دو پاریس» که از ساعت 23:30 دقیقه آغاز شده بود با نتیجه دو بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید. 

01:32- پلیس فرانسه می‌گوید دست‌کم 26 نفر در این حملات کشته شده‌اند. 

01:09: خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه از ورزشگاه استادو فرانس خارج شده است.

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها

لحظه اسکورت اولاند به خارج از ورزشگاه 

01:06: شمار تلفات حوادث فرانسه تا این لحظه، دست‌کم 18 نفر گزارش شده است.

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/دست‌کم 153 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند/ خروج رئیس‌جمهور فرانسه از محل مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه/مرزهای فرانسه بسته شد + واکنش‌ها


 

*این خبر لحظه به لحظه تکمیل می‌شود*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 176
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • جلال ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    حالا کجاشو دیدن اروپاییها،اایران بارها گفته و تذکر داد که این گروههای تکفیری انگلیسی،آمریکایی و اسراییلی و ... روزی بلای جان خودشون خواهد شد.بیچاره مردماشون که باید تاوان حماقتهای سیاستمداران احمقشوون رو بدن!
  • مهدی ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بدلیل نبود امنیت در فرانسه رئیس جمهور سفرش را به فرانسه لغو کند .
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    حالا یه کم درک کنن ببینن مردم مظلوم سوریه و عراق و یمن چی میکشن... مرگ بر حامیان تروریست..
  • محمد ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    عاقبت حمایت از تروریسم حقا حرف بشار اسد داره درست در میاد کسانی که بی محابا از تروریستا حمایت میکردن این بلا دامن گیرشون شده این اتفاق چه زمانی هم رخ داد فردا مذاکرات صلح سوریست!!!!
  • ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    الان به ایرانی بودنم می نازم چرا ؟ . چون مایی که در مرزهای غرب کشور در شهر ایلام زندگی میکنم هیچ ترسی از داعشی که در عراق و در فاصله کمتر از 200کیلومتری مان است نداریم . اما میبینیم که در قلب اروپا و هزاران کیلومتر آن طرفتر چه بر سر حامیان داعش میاد.این نتیجه حمایت از تروریست و ریختن خون مردم بی گناه سوریه و عراقه حالا با ریخته شدن خون مردم بیگناه خودشون میفهمند که چه بر سر دیگر کشورها میارن.
  • هومن ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    داشتم بازی فرانسه - آلمان رو می دیدم که صدای انفجار اومد ! فکر کردم ترقه بوده از سمت تماشاگران ولی بعد فهمیدم چه فاجعه ای رخ داده...فیلم لحظه صدای انفجار پشت استادیوم رو چند سایت گذاشته
  • ابوذر ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خود کرده را تدبیر نیست . سال ۲۰۱۰ فرانسه چهل نفر از مظنونین به اعمال تروریستی رو آزاد کرد ، و اونها هم به سوریه رفتند و در تشکیل داعش نقش اساسی داشتند . در طول این مدت هم دولت فرانسه از هیچ اقدامی علیه دولت سوریه خودداری نکرده ...و حالا ....
  • ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    شر عاقبت دامانشونو گرفت...
  • سربازعلی ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید از حوادث امشب در پاریس، «شوکه شده است.».......بادکاشتیدحالاطوفان دروکنید..
  • علی ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    تسلیت به بازماندگان.اما فکر میکنم این تاوان بسیار کمی است برای کشوری که از حامیان اصلی تروریسم هست
  • ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    وقتی داعش و علم می کردید بایستی به چنین روزهایی هم می اندیشیدید. چاه کن ته چاه
  • ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    فتنه به خودشان برگشت ، چقدر دردناک است کشته شدن انسانها بخاطر جهالت کسانی که این هیولا را درست کردند چه در شرق و در غرب عالم .
  • سراج ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام خدمت تمامی امت اسلام. این یک سیاه بازی است برای توجیح یک کشتار وسیع مسلمانان.به گوش باشیم و گول نخوریم
  • مهدی از قم ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اون موقعی که دول غربی داشتند این تروریست ها را تجهیز میکردند تا به جون مردم مسلمان بیندازند فکر این قسمت از ماجرا نبودند.حالا میفهمند که جون انسان غربی مثل گذشته خیلی هم گران نیست
  • مهدی از قم ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اون موقعی که دول غربی داشتند این تروریست ها را تجهیز میکردند تا به جون مردم مسلمان بیندازند فکر این قسمت از ماجرا نبودند.حالا میفهمند که جون انسان غربی مثل گذشته خیلی هم گران نیست
  • علیرضا اهواز ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خخخخخ یازده سپتامبر فرانسه برای شروع حمله دیگه ای به جهان اسلام،و احتمالا سوریه !!! اینا تا یه جا کم میارن و مکر و حیله و ترفنداشون جواب نمیده یهویی برمیگردن به همون ریشه اصلیشون و مثل آبا و اجداد وحشی و خونخوارشون شروع میکنن به قتل و کشتار. اینجاشو که دارید ؟ صبر کنید تا ببینید تو این هفته به محوریت فرانسه چه بازی ای رو شروع میکنن! نادان اون کسی که گول این جماعت مکار و حیله گر رو بخوره!
  • پويا ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    حقه شماست كه اين بلا سرتون بياد اين نتيجه خونهاي انسانهاي بي گناهي كه شما با اسلحه و نقشه هاتون بر زمين ريختين حالا همان حيواناتي كه ازشون طرفداري مي كرديد به سراغتون اومدن...
  • محمد رضا ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این نتیجه حمایت از تروریستهاست. اگر اینها میخواهند مشکل رو حل کنند باید ریشه تروریست رو که در تفکر وهابیت هست بخشکونن.عربستان ،قطر،عمارات. بعله اینتوریاست. هرچه کنی به خود کنی گر چه که نیک وبد کنی.
  • محمد رضا ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این نتیجه حمایت از تروریستهاست. اگر اینها میخواهند مشکل رو حل کنند باید ریشه تروریست رو که در تفکر وهابیت هست بخشکونن.عربستان ،قطر،عمارات. بعله اینتوریاست. هرچه کنی به خود کنی گر چه که نیک وبد کنی.
  • محمود ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چاه نکن بحر کسی اول خودت....
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    باد بکارید تا توفان درو کنید. ما مخالف تروریسم هستیم ولی پیش بینی رهبرمان درست بود .اروپا باید در تفکراتش و همراهی با آمریکا تجدید نظر کند.
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    باد بکارید تا توفان درو کنید. ما مخالف تروریسم هستیم ولی پیش بینی رهبرمان درست بود .اروپا باید در تفکراتش و همراهی با آمریکا تجدید نظر کند.
  • ناشناس ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    صحبت های اوباما خیلی جالبه ! هزاران نفر در سوریه و عراق و یمن کشته شده اند این غربی ها هیچی رو محکوم نمی کنند حالا این انفجار حمله یه بشریت و ارزشهاس جهانی می خوانند. بچشید طعم خونریزی از مردم بی گناه سوریه و عراق را.
  • شهاب ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    داعش علیه اسلام و مسلمانان همه کاری می کنند و این قبیل کارها برای مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمانان است و ایحاد موج جدید اسلام ستیزی بین کشورهای اروپائی
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    میخواهند در اذهان جا بندازند که کار داعشه و داعش مسلمانه و مردم کشورشون رو در مقابل مسلمانان قرار بدن
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چقدر خوب طراحی می کنن. داعش که دست پرورده خوشون هست رو مسئول حملات تروریستی می کنن تا بتونن به سوریه که داره از دستشون میره حمله کنن و سوریه رو تبدیل به افغانستان و عراقی دیگه بکنن. خدا دنیا رو با ظهور مهدی موعود از شر گرگ صفتان نجات دهد.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اینها که با هم رفیقند این برنامه را باهم ریختند تا نقشه های بعدیشون رو اجرا کنند علیه مسلمانان !
  • امیر ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آنهایی که درسوریه یمن وافغانستان هزارهزارکشته میشوندجزءبشریت نیستند فقط آمریکاییها واروپاییهابشرندآقای اوباما ؟؟؟؟؟!!!!!
  • امیری چگنی ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    ما از این واقعه متاسف شدیم ولی این رخداد ثابت کرد کسانیکه تروریست پرورند خود هم گرفتا شده وخواهند شد .
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    قطعا با هماهنگی خودشان بوده است تا زمینه حمله فرانسه و کشورهای غربی به سوریه فراهم شود. هدف از این حمله هم چیزی نیست جز سرنگونی اسد به اسم از بین بردن داعش و تروریسم. چون دستاوردهای جبهه‌ی مقاومت، برای جبهه غربی ـ عربی ـ صهیونیستی غیر قابل تصور و تحمل بوده است.
  • امیررضا ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    هیچکس از وقوع چنین حوادث ناجوانمردانه ای خوشحال و راضی نیست اما بگذار این اروپاییها که آتش اختلاف و جنگ و خونریزی را در سرتاسر کشورهای اسلامی روشن کرده و با انواع سلاحها و جنگ افزارهاشان آن را شعله ور نگهمی دارند تا اقتصاد خود را رونق بدهند کمی فقط کمی از درد و رنج مسلمونها را درک کنند.
  • سعید ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    عربستان سعودی، خواستار همبستگی بین‌المللی با پاریس شد. رجب طیب اردوغان و احمد داود اوغلو رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه نیز به فرانسوا اولاند تسلیت گفتند و این حملات تروریستی را حمله به تمامی انسانها دانستند و ان را محکوم کردند. یعنی چطور روشون شد؟!!!!
  • lمحسن ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چاه کن به چاه می افتد
  • محمد ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    ازهمه جالبتر همین اعلام همبستگی عربستان با فرانسه بود وزیر خارجه همجنس باز عر بستان خودش داعشی هست ال سعود کثیف نجاست نسل کش جنایت کار ال سعود جنایتکار
  • عجل لولیک الفرج ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مرگ بر امریکا ..........
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    روحانی باید هر چه سریعتر سفرش به فرانسه را کنسل کند.
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اين بخش اول ١١سپتامبر فرانسه ، يقينا بخشهاى بعدى اجرا اعجاب انگيز تر خواهند بود
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اين بخش اول ١١سپتامبر فرانسه ، يقينا بخشهاى بعدى اجرا اعجاب انگيز تر خواهند بود
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    حالا برای اخراج مسلمانان عرب از اروپا بهانه دارند .
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خودم حین تماشای بازی فرانسه و آلمان از شبکه ورزش صدای انفجار را شنیدم .
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    از این به بعد آزادانه هر کاری علیه مسلمانان عرب تبار انجام میدن .و احتمالا مساجد اروپا را تعطیل میکنند .
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    الله اكبر الله اكبر الله اكبر قال الله تعالى ( فشرد بهم من خلفهم ) حالا كفار از خدا بي خبر هم قدري از مصايب هر روزه مسلمين را مي چشند و لا تحسبن الله غافلا عما يعمل الظالمون إنما يؤخرهم ليوم تشخص فيه الابصار
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    در این بین صهیونیستها اون کنار نشسته اند و دارند میوه یاغشون را برداشت میکنند .و به اصطلاح از دور دستی بر آتش دارند این توطعه احتمالا از 11 سپتامبر بزرگتره و ترکیه احتمالا داره با حمایت فرانسه غرب برای حمله به سوریه برنامه ریزی میکنه .
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد. وی گفت: «شاهد تلاشی ظالمانه برای ایجاد رعب و حشت در میان شهروندان بی‌گناه هستیم. این نه فقط حمله به پاریس، نه حمله به مردم فرانسه، بلکه حمله به بشریت و ارزش‌های جهانی‌ای است که ما در آن سهیم هستیم.» فقط اینا شهروند بی گناهن یانکی؟! شهروندان بیروت یا یمن و جاهای دیگه بی گناه نیستن؟!!!!
  • مرگ بر آمریکا ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    شارلی ابدو دوم شروع شد این جریان ساختگی هم مانند 11 سپتامبر نیویورک واقعه دیگری را رقم خواهد زد که نتیجه آن خونریزی و جنایت بر علیه مظلومان است حال چه مردم فرانسه باشند چه سودان یا لیبی! مرگ بر شیطان بزرگ
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بالاخره حمیاتهای غربیها از داعش دامن خودشونو گرفت. حالا ببین برای برای این چند تا کشته چه جنجالی درست کنند در حالی که همه روزه هزاران مسلمان کشته میشوند و هیچکس صداش در نمیاد
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    زیرکانست ،بهانه خوبی بدست آوردن چون سوریه و عراق دارن شکست های سنگینی به داعش وارد میکنن با این بهانه که این انفجارات کار داعش بوده قطعا برنامه هایی برای سوریه و عراق دارن که قدرتشونو تضعیف کنن باید منتظر باشیم...
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آه کشته های یمن و سوریه وعراق و عربستان و فلسطین و لبنان... عاقبت دامن غرب را خواهد گرفت و دودمان آن هارا خواهد سوزاند - مردم بی گناه این کشورها خدا بدادشان برسد که چوب حماقت و ظلم سیاستمداران بی تدبیر کشورهایشان را می خورند.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    احتمال داره این کاره امریکاییها باشه که فرانسه رو وارد بحران سوریه کنند
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    به معارضان سوریه بازم کمک میکنید ؟حالا خودتونو جای اونا بگذارید واقعادرد ناکه اما برای اونا درد نبود
  • خرزوخان ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    با عرض تاسف و تسلیت. خون همیشه خون میاره. کاش اون روزی که تروریست میفرستادن سوریه و عراق به عاقبتش فکر میکردن که مردم بیچارشون قربانی نشن. واقعا متاسفم. مرگ بر داعش و داعش پرور
  • اهوازی ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    حالا زمانی است که وزارت امور خارجه انگشت انهام را بسوی حامیان اصلی تروریسم یعنی ترکیه و عربستان سعود و قطر و امارات متحده عربی نشان رود و رییس جمهور در صفر به فرانسه پاسخ یاوه گویی های آل سعود و ترکیه را بدهد.
  • اهوازی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    ببینیم حالا بی بی سی میگه اینها تروریست هستند.
  • مرگ بر آمریکا ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    ضمن تاسف به بازماندگان این جنایت ها که از گور شیطان بزرگ در می آید. یک بار دیگر توطئه شوم و وقیحانه ای ایجاد کردند و باز مردم را قربانی اهداف پلید خود کردند! خدا را شکر دست غربیها رو شده است ! همه فهمیده اند که این هم یک بازی جدید است. خداراشکر مردم آگاه شده اند. بدا بحال آنانیکه هنوز خوابند و نمیتوانند عوامل صحنه گردان پشت سر داعش را ببینند! همه فهمیده اند که یازده سپتامبر دیگری در راه است و شیطان بزرگ و هم پیمانانش بدنبال ایجاد فاجعه ای بمراتب بدتر از افغانستان و عراق و سوریه و لیبی برای یک کشور دیگر دارند! خدا این جنایت کاران را روسیاه و نابود گرداند.
  • سروش ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    انسانهای بی گناهی توی این ماجرا کشته شدند. ولی این وعده الهی است که مکر و حیله دشمنان را به خودشان باز خواهد گرداند و چه زیبا است این جمله، حالا به کارهای زشت جنایتکارانی که در اردوگاه های خودتان پرورش داده اید بنگرید که با خودشما چه ها که نخواهند کرد خواب خوش را در قلب اروپا برایتان زهر مار خواهند کرد آنچه که با ملتهای مظلوم عراق، افغانستان، لیبی، یمن مظلوم، و الخصوص سوریه قرمان کردید حالا نتیجه اش را برداشت کنید رژیم اشغال گر قدس هم منتظر باشد البته بعید نیست این جنایت رو اونها سازمان دهی کرده باشند چون ظاهرا عید پوریم نزدیکه و خون کم آوردند.
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    نتيجه قطعي كاشتن باد طوفان بخشي از محصول خواهد بود.
  • مهدی ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اینم نقشه تازه شون هست خدا مکرشون رو به خودشون برگردونه
  • امیر ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    شاید هم از قبل طراحی شده بوده برای افزایش موج اسلام ستیزی و عرب ستیزی... بالاخره وقتی خودشون رو قربانی تروریست نشون بدن بیشتر به خودشون حق میدن در دنیا و کشورهای دیگه دخالت نظامی کنند و به دیگران تعرض کنند... چیزی که براشون ارزش نداره جون مردم بیگناهه...
  • غلام ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این میشه 11سپتامبر پاریس و بهانه برای لشکر کشی رسمی ناتو و فرانسه و امریکا به سوریه. تمام
  • فرهاد ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بسیار خوب شد ... اینها باید بدانند که اگر در فکر نقشه های شوم به دیگران باشند خودشان هم قریانی خواهن شد .... دو زاریشون افتاد که اونطور که فکر میکنند نیست و نمیتوانند دنیا را آنطور که دوست دارند پیش ببرند !!!! درس خوبی براشون بود
  • نصرالله ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    الحمدالله رب العالمین تا بفهمند مردم بی دفاع وبی گناه سوریه ،لبنان،یمن،عراق ،فلسطین و ... چه رنجی را از اقدامات تروریستی متحمل می شوند
  • ناشناس ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چقدر مسلمانان مظلومند هیچ کس نگران آنها نیست
  • ناشناس ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    داعش بااین کارش از غرب در خواست کمک کرد
  • ناشناس ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    شیطان رو میبینید چظور به تکاپو افتاده ؟ میبینه اسلام حضرت امیر المومنین ع داره جهانی میشه نوچه های آمریکایی و صهیونیستشو از طریق داعش ملعون به جون مسلمانان انداخته و با هر ترفند میخواد کشورهای غربی رو علیه مسلمونا بشورونه!لعنت خدا بر شیطان و نوچه های کثیفش!
  • سید ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خداهمگی کشته شدگان رارحمت کنه وبه خانوادهاشون صبربده. دوتااحتمال میشه داد: 1-تروریستی که دست پرورده خوداینهاست الآن گریبان خودشونوگرفته. 2-نقشه ای ازطرف عربستان و...برای دخالت وحضورنظامی فرانسه وهمپیمانانش درخاورمیانه مثل جریان ساختگی 11سپتامبر. به هرحال دست طبیعت انتقام میگیره وبیگناه وگناهکاروتروخشک باهم میسوزن شایداروپاییهایه خرده هم به یادقتل عام وحشیانه مردم سوریه وعراق ویمن وافغانستان و کشته شدن حاجیان درعربستان و...بندازه وتصمیم بگیرن داعش وتروریستهای واقعی روازبین ببرن.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    جالبه در خبرهای بالا همه کسانی که از داعش در حال حاضر دارن حمایت میکنن پیغام همدردی دادن ! دوران فیلم بازی کردن ها گذشته این شروع یک نقشه است باید ببینیم میخوان چیکار کنند تحلیل گرای ایرانی باید دست بجنبونن و نزارن اینا به اهداف شومشون برسن
  • مرگ بر آمریکا ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    داعش دست پخت خودشونه!!!! منظورت چیه درخواست کمک کرد؟؟ فکرز کن ببین چه خواب دیگری برای مردم معاصر دیدند؟ دوباره با فرانسوی ها شروع کردند به کجا ختم میشود خدا میداند؟ خدا این جنایتکاران تاریخ را روسیاه و نیست ونابود کند. مرگ بر شیطان بزرگ و همپیاله هایش
  • جواد ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    قال وا اسفا علی یوسف وابیضت عیناه من الحزن در انفجارهای لبنان چرا کسی متاسف نشد و حتی شما هم زیاد نپرداختید
  • مجتبي ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بايد جلوي تروريست پرورها مثل تركيه عربستان در منطقه و اسراييل در جهان ايستاد و اينها همون نفهم هايي هستند كه امريكا حمايت ميكنه!
  • مرگ بر آمریکا ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بخاطر اینکه از هم فرار میکنیم! اینهمه در قرآن تاکید میکند به وحدت!! ولی باز ما به جان هم افتاده ایم! لین هم نقشه شیطان بزرگ است که همه با هم درگیر باشیم حداقل سودش برای غربیها این است که کارخانه های اسلحه سازی غرب پررونق میشود! و کشورهای اسلامی ضعیفتر، غقب مانده تر و نیازمند تر به غرب
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    احسنت
  • مهماندار هواپیما ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    (اردوغان ) ماموریت انجام شد پناهنده ها داعشی از سوریه وارد عملیات شدن
  • جامانده ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اسلام ستیزی و بدنام کردن اسلام به بدترین شکل ممکن داره اتفاق میفته . چیکار باید بکنیم تو این شرایط . خدایا خودت کمک کن
  • مرگ بر آمریکا ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آقا سید سلام احتمال دومت صد در صد درسته. اگر وقایع قبلی مانند 11 سپتامبر نیویورک و یا گروگانگیری مرکز خرید سیدنی استرالیا و یا شارلی ابدو فرانسه و یا .... دیگر را دقیق بررسی کنید خواهید فهمید خواب جدیدی برای مسلمانان دیده اند! خداوند مکرشان را بخودشان برگرداند انشاالله
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چندتا ضرب المثل ایرانی بگم .خالی از لطف نیست 1.چاه مکن بهر کسی . اول خودت دوم کسی 2.چاه کن خودش ته چاه افتاد 3.مار تو آستین پرورش دادن 4.چیزی که عوض داره گله نداره 5.از هر دستی بدی از همون دست پس میگیری امیدوارم غربیها تجربه کنند ولی احتمالش هست که اینم مث 11 سپتامبرشون ساختگی باشه
  • ناشناس ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    پاسخ به مرگ بر امریکا9:51 منم می دونم داعش دست پرورده غرب است منظورم اینه که با این کار زمینه جنگ دیگری راایجاد کردند
  • msx ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    یه 11 سپتامبر دیگه ...
  • علی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    پشت این جریان سوریسهای اطلاعاتی غربیها هستند برای دستیابی به اهداف خودشون.وگرنه داعش و تروریستهای دیگه مستقیما از آمریکا و اروپا دسنور میگیرند.تازه مسئولان کشور ما بارها به غربیها تذکر داده اند که روزس تروریسم دامان خودشون رو خواهدگرفته،حمایت نکنید.
  • غلام ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این میشه 11سپتامبر پاریس و بهانه برای لشکر کشی رسمی ناتو و فرانسه و امریکا به سوریه. تمام
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    فیلم نامه خوبی افتاد دست هالیودد و شرکتهای فیلم سازی اروپایی
  • سرباز ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    احسنت بر تو رفیق......
  • رضا ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    واقعا ادم دلش نمیاد بگه اما انصافا حقشونه اینا خودشون داعش رو ایجاد کردن و چند ساله مردم منطقه رو به خاک خون کشیدن حالا نوبت خودشونه البته نباید غافل شد چون شاید کار خودشون باشه و بخوان از این موضوع سو استفاده کنن
  • حسین ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آفرین حرف دل همه مارو زدی
  • حسین ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    برا قلع وقمع کفر آماده ایم داعش هم مولود نامشروع خودشونه اینو همه میدونن اما نگاه چپ کنن به اسلام و مسلمین دهنشونو خرد میکنیم...
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مسلمانان خودتون رو براى يه نقشه شوم و فتنه جديد آماده كنيد!!!
  • ممد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    11 سپتامبر ديگر ... جنگ دوابر قدرت شرق با غرب ،جهت تسلط به خاورميانه سهم خواهي ناتو جاي خود را دارد. بدبخت ملت سوريه،عمراً روي آسايش ببينند.
  • محمد رضا ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    حالا صبر کنین تا گردو خاک بخوابه تا معلوم بشه مثل یازده سپتامبر هیچ یهودی در این جریان کشته نشده.
  • کرمانشان ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    تروریسم تکفیری ابروی اسلام و برده لعنت به داعش .اما مرد اونه حرف دلشه بزنه فرانسوی ها ۱ میلیون مسلمان و کشتن تو الجزایر بذار خودشانم طعم وحشته بچشن.اینم شد ۱۱ سپتامبر دیگه بهانه واسه کشتن مسلمونا
  • شایان ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    جنگ سردی دیگر در دنیا روسیه داره قدرت میگیره و گرفته این آمریکا و متحدانشو آزار میده مطمئنا حملات به سوریه و عراق شروع میشه شک نکنید سوریه و خاورمیانه حالا حالاها رنگ آرامشو به خودشون نمیبینن این نفت کذایی اگر نبود الان خاورمیانه اینجوری نبود این نفت کثیف چیزه مزخرفیه
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    هرکه باد بکارد ، طوفان درو خواهد کرد خانم کلینتون که میگه ما داعشو ایجاد کردیم این هم نتیجش
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مردم چه گناهی کردن؟ :)
  • غلام ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این میشه 11سپتامبر پاریس و بهانه برای لشکر کشی رسمی ناتو و فرانسه و امریکا به سوریه. تمام
  • ايمان ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    دوره ضربالمثل ها به پايان رسيده بالاخره چاقو دسته خودشو بريد
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اینهمه نگین حقتونه، حواسمان باشد ما مسلمانیم. مردم بی گناه و کودکان کشته شده اند، حساب کار سیاستمداران صهیونیست فرانسه و اروپا جدا اما دلم سوخت دیروز توی لبنان 45 نفر تکه تکه شدند، صدایی از این سازمان ها و اروپایی ها برخواست اگر قبول دارند جهان دهکده جهانیست باید بدانند گذشت آن زمانی که از تروریست واحد در گوشه ای از دنیا حمایت کنند و در گوشه ای دیگر محکومش نمایند. آتش ترور اگر در گوشه ای از دنیا برافروخت بر خرمن شما هم خواهد رسید پس به خود آیید
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    جامعه جهانی باید به ترکیه و عربستان سعودی بعنوان حامیان اصلی داعش حمله نظامی بکنند
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اخرالامرچاقوشروع کرده ببریدن دستان صاحبانش
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    فقط امیدوارم یه زمانی بدتر از این بلاها سر امریکا بیاد اینهمه کشورهارو انداخته به جون هم و مردم بیگناهشونو کشته ولی حتی فقط 1% از این اتفاقات سر مردم بی فرهنگ شهوتپرست و شکم پرور خودش نیومده...
  • اهوازی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مردم ایران برای همدردی با مردم فرانسه و لبنان و عراق و سوریه جلوی سفارت عربستان سعودی و ترکیه و قطر و امارات متحده عربی جمع شوند و به این سفارتخانه ها اعتراض کنند.
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    در وصف این روزهای فرانسه و پاریس: گنه کرد در بلخ آهنگری / ز شوشتر زدند گردن مسگری
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    باید منتظر حمله فرانسه ، ناتو و آمریکا به بهانه این قضیه به سوریه باشیم .
  • شایان ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    جرات این کارو نداره ترکیه مگه عراق و سوریه و افغانستانه میدنی چقدر قدرت نظامی داره ضمن اینکه ترکها اعراب نیستن وطن پرستهای واقعی هستن در جنگ نخست نشون دادن که با تموم ابر قدرت ها هم میتونن بجنگن پس کسی جرات این کارو نداره
  • خواجه بوشهری ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    سیاستمداران بهترین گزینه را باید انتخاب کنند و آن مبارزه با گروههای تروریستی وحشی مثل داعش است و کشورهای اروپایی ایطور فکر میکردند که سگ هیچوقت صاحب و دست پرورده خودش حمله نمیکند ولی این سگ وقتی هار شد و افسار گسیخته رحمی به آشنا و غریب نمیکند و اروپاییها باید به خودشون بیان علی الخصوص آمریکا سیاست یه بوم و دو هوا باید کنار بگذارند و با مردم نجیب و مسلمان ایران با تمدن بیش از 2500 سال هم نوا شوند
  • شایان ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    به لندن هم میرسه شما برو از شهر بیرون اگر ساکن لندنی اونجا مطمئن باش وضع بدتری پیش میاد چه بسا وحشتناک تر
  • سید ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خداهمگی کشته شدگان رارحمت کنه وبه خانوادهاشون صبربده. دوتااحتمال میشه داد: 1-تروریستی که دست پرورده خوداینهاست الآن گریبان خودشونوگرفته. 2-نقشه ای ازطرف عربستان و...برای دخالت وحضورنظامی فرانسه وهمپیمانانش درخاورمیانه مثل جریان ساختگی 11سپتامبر. به هرحال دست طبیعت انتقام میگیره وبیگناه وگناهکاروتروخشک باهم میسوزن شایداروپاییهایه خرده هم به یادقتل عام وحشیانه مردم سوریه وعراق ویمن وافغانستان و کشته شدن حاجیان درعربستان و...بندازه وتصمیم بگیرن داعش وتروریستهای واقعی روازبین ببرن.
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    در استانه سفر رییس جمهور محترم ایران به فرانسه.......... این عمل به شدت محکوم هستش و زشت. ولی فقط گوشه خیلی خیلی کوچیک از رنجهایی و ظلمهایی که مردم خاورمیانه دیدن هستن. کودکان سوری. عراقی. افغانی. یمنی. بحرینی. مصری. لیبی و.....
  • مهرداد ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    فرانسه روزگاری مهد علم و ادب و فرهنگ و تمدن اروپا بود ولی الان .....
  • ناشناس ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این وها بیهای عربستان تروریست پرور الان موقعش بگن این پرندگان ابابیل بودند که بر سر مردم فرانسه سرازیر شد به گفته مفتی حرامزاده سعودی که زمان کشتار حجاج منا این الفاظ روبرده بود مرگ بر امریکای شیطان صفت
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بسمه تعالی نتیجه دوستی با امریکا همین است ف هر کشوری که با امریکا دست دوستی دهد آخر وعاقبتش چنین است . دنیا حیطه وبوته ی امتحان پس دادن است . راست گفت قرآن کریم دست دادن با شیطان وجنود او همین دار مجازات است . تلک دارالاخره نجعلها للذیّن لا یریدون علّو فی االارض و........
  • ناشناس ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    برو ببین همین ها در ویتنام و الجزایر چه جنایاتی کردند.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این سوغات همان وحشی هایی هست که در دامن چرکین غربیها شکل گرفت و امروز وبال خود آنها شده لعنت بر داعشی ها و اربابان بی مروت و سفاک آنها .امان از این همه جنایت!!!
  • محمد ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    ای همه مردم بیچاره تو سوریه و عراق و کوبانی کشتن کسی ککش گزید؟؟؟ ای همه به ناموس مسلمانا تجاوز کردن کسی چیزی گفت؟؟؟؟؟ حالا شده حقوق بشر؟؟؟؟؟ سگی که تربیت کرده بودن حالا قلاده پاره کرده داره پاچه صاحبشو میگیره
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بله به قول دوستان این بهانه ای میشه برای حمله ی گسترده به سوریه و خرابکاری بیشتر این اتفاقات برای مردم عراق افغانستان سوریه عادی شده ماه و هفته ای نیست که صدای گلوله ی و بمب نشنون.اون وقت چرا صدای آمریکا و بقیه ی کشورا در نمیاد؟مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    همه این سناریوها برای دست پر شدن غربیها (حامیان تروریسم بین الملل) در استانه نشست وین است!
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    11 سپتامبری دیگر... دو روز پیشروی داشتیما
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    هر که باد بکارد طوفان درو میکند خود کرده را تدبیر نیست خانم کلینتون که میگفت ما داعشو ایجاد کردیم بیاد جواب بده فرانسه یکی از پدران فرزند حرامزاده یعنی داعشه که عاقبت دامن خودشونو گرفت
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بهانه ایی برای آغاز یک جنگ صلیبی جدید علیه مسلمین
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اوضاع منطقه از امروز به بعد شرایط پیچیده تری بخود می گیرد حالا باید غرب تصمیم بگیرد کدام در اولویت است: از بین رفتن اسد و محور مقاومت و یا حفظ امنیت داخلی ؟؟؟؟
  • احسان ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این هم نتیجه حمایت فرانسه از تروریست آه مردم سوریه ،عراق و یمن دامن همه حامیان تروریست و داعش را خواهد گرفت.
  • محمد کراقلی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مرگ بر داعش صهیونیستی آمریکایی زنده باد امام خامنه ای ایشالا دکتر بشار اسد مرگ تمام حامیان تروریست ها رو ببینه
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    یعنی تا حالا وارد نشده بوده؟!
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    +1000 به شما و به دلاور مردان ایراناونایی که جواب توچ و تانک رو با لبخند نمیدن
  • کیمیا ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    ان شاء الله همیشه شما و تمام مردمان غیور مرز نشین ما سلامت باشند.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مردمشون گناه نکردن ولی بالاخره آبروریزی هزینه داره! بعدشم کلی از این داعشی ها از این کشورها سراریز شدن به سوریه عراق تازه حقشونه به این دلیل که وقتی 4-5 سال تو کشورهای دیگه کشتن و اینا صداشون در نیومد حالا باید یه گندی بخوره به آبروشون که دیگه نتونن برا مردمشون ماست مالی کنن
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    ریشه اش صهیونیسم بین الملله وهابیت یه بخشی از این طایفه اند
  • اهوازی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آیا فرانسه از حمایت از گروهک تروریستی منافقین و تروریست های تجزیه طلب که در فرانسه و بویژه پاریس جا خوش کرده اند دست خواهد برداشت؟
  • مجید ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    من نظرات رو میخوندم دیدم که چه باور کردن که داعش زده نخیر دوستان همین چند روز پیش بود که ارتش سوریه اعلام کرد که اگه ناو فرانسه نزدیک بشه میزنیمش حالا لعنت بر این فرانسه که خودزنی میکنه که بیاد در سوریه دخالت کنه البته شاید جنگ طولانی تر بشه اما خدا یاور ماست
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    دوره زمونه عوض شده دوره بزن و در رو تموم شده! شاید هم برنامه ریزی شده باشه برا مظلوم نمایی اما الان دوره ای نیس که بتونن همه چیزو پیش بینی و مدیریت کنن احتمال داره قبل از اینکه هر غلط اضافه ای بکنن یکهو یه نتیجه خارق العاده ای بگیرن! ایران همه اینا رو پیش بینی کرده بود اینکه این آتشیه که دودش به چشم خودشون میره
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    قطعنامه 598! شایدم البته به فضل الله نتیجه عکس بگیرن ما از این مکرهایی که خدا خیلی خوشگل برمیگردونه به صاحب مکر زیاد دیدیم همون طور که تو قرآن اومده در مکر خود ساقط شدند
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    +100000000
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بقول آقا طنز تلخ روزگار ما
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مردم این دولت رو انتخاب کردن و از سیاست هاش حمایت.عربستان نیست که بگین دیکتاتوریه و مردم هیچ نقشی ندارن.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اوووووووووووووه! چقد قدرت قائلین شما برای این دنیای استکبار که وقتی داره واقعا جون آخرو میکنه اینهمه جدی فکر میکنین نمایشه! من که فکر میکنم نیس و فکر هم میکنم حتی اگر مکری چیده باشن از فرط ضعف و به فضل الله نتیجه کاملا معکوس میشه.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    عملیات روانی مثلا اینا داخل آدمن و حالا الان یکهو احساسات انسان گرایانه پیدا کردن و در جا هم احساساستشون تحریک شده
  • یک نکته ز این معنی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    جنگ کثیف شرق و غرب، هر روز کثیف تر می‌شه و دنیا را به مرحله خطرناک غیر قابل برگشت میرسند... انتظار چنین حادثه یی بعد از جریان هوپیمی روسی میرفت ولی‌ مطمئنا پایان آن نخواهد بود، چون هر طرف عقب بنیشینه، برای ۱۰۰ سال آینده باید موقعیت طرف مقابل را قبول کند... و بد تر از همه ، هر دو طرف از سلفیها که متاسفانه در دنیا به نامهای اسلامی هستند، استفاده میکند، و همه چیز به نفع یک کیان میشود.... مردم مظلوم لبنان، سوریه، یمن، عراق، لیبی‌ و... کلا مرم بیگنهه خاورمیانه باید بهائی این جنگ کثیف کشورهای بزرگ را به دهند.... خد ا عاقبت همه ما را به خیر کنه، و کاش رهبران کشورهای اسلامی به جای متهم کردن یکدیگر، برای اولویت بزرگتر، که نجات کیان مسلما جهان از اینهمه بیداد است از خود بگزاند و به همکاری روی بیاورند که این آتش اگر عاقبت اندیشی‌ نباشد خدای نکرده همه را در خاورمینه خواهد سوزند......
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    " «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد و آن را «تهاجم به بشریت و انسان‌های آزادی‌دوست» خواند. " ... بی شرفها، اون 500 حاجی ما که مظلومانه با لب تشنه زیر پوتینای سعودیا جون دادن " انسان " نبودن ، 80 میلیون ایرانی رو بیش از 35 ساله تحریم کردید " انسان " نیستن، چند صد هزار نفر از بهترین مردم کشورمون رو در جنگی که شما ها راه انداختید در جنگ تحمیلی از دست دادیم " انسان " نبودن، مسافران ایرباسمون رو رو آسمون زدن " انسان " نبودن و ... این پست فطرتها فقط خودشون رو " انسان " میدونن و بقیه رو اندازه حیوانشون هم حساب نمی کنن ! حالا بازم با این سیاه بازیاشون (با این همه دستگاه های اطلاعاتیشون)، برای کجا و چی نقشه کشیدن خدا میدونه. لعنت بر شما که دنباله های بنی الامیه و بنی العباس هستید.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این حملات و داعش هیچ ربطی به اسلام ندارن...اینا تحت تاثیر قضیه های هندسه اقلیدسی دست به چنین جنایتی زدن
  • ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این همه سال مردم عراق سوریه افغانستان ولبنان ویمن تاوان کارکثیف این هارادادندومی دن کسی تودنیا حتی صداش درنیامداماحالاتوفرانسه داعش یک حمله ی تروریستی کردهمه صداشون دراومدخوب دیگه بالاخره چاقوهم دستشوبریداین کم ترین تاوانی است که غرب به خاطراین همه ریختن خون انسان های بی گناه بده.
  • امیر پاشا ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خاک تو سرت مشرق اینقدر این نظرات رو سانسور نکن خاک عالم تو سرت
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    به نظرم علت اینکه عملیات تروریستی در پاریس به این میزان مورد توجه رسانه ها و مقامات کشورهای مختلف قرار می گیرد، ولی کسی به حوادث تروریستی مانند حوادث تروریستی لبنان و... که تقریبا همزمان با حوادث فرانسه هم هست واکنش نشان نمی دهد این است که : فرق داره دیگه .توی سوریه آدم های فقیر و مسلمانی که زمانی مستعمره ی فرانسه بودند کشته می شوند و کک کسی هم نمی گزد ولی فرانسه!! خدای مد و هنر و شعر و اینا هستن دیگه. مو از سر کسی کم بشه دنیا به آخر می رسه.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بزارید طعم نا آرامی را بچشن تا بفهمن چه بر سر مردم سوریه آوردن
  • Fratello ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آخه برادر من ، چرا شما داری درو رو شانس میندی ؟ هر روز در نمیزنه ها ! الان وقتشه از این داستان به نفع کشور استفاده بشه.
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    کوزه گر در کوزه افتاد
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اولاند همیشه میره تماشای فوتبال، یا میدونسته امشب شب خاصیه!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آتشی را که امریکا برافروخت روزی دامن خودش را خواهد گرفت و دنیا درآن وقت نظار ه گر خوبی خواهد بود .
  • ناشناس ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    عاقبت حمایت از تروریست میانه رو همین است.
  • سید ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خداهمگی کشته شدگان رارحمت کنه وبه خانوادهاشون صبربده. دوتااحتمال میشه داد: 1-تروریستی که دست پرورده خوداینهاست الآن گریبان خودشونوگرفته. 2-نقشه ای ازطرف عربستان و...برای دخالت وحضورنظامی فرانسه وهمپیمانانش درخاورمیانه مثل جریان ساختگی 11سپتامبر. به هرحال دست طبیعت انتقام میگیره وبیگناه وگناهکاروتروخشک باهم میسوزن شایداروپاییهایه خرده هم به یادقتل عام وحشیانه مردم سوریه وعراق ویمن وافغانستان و کشته شدن حاجیان درعربستان و...بندازه وتصمیم بگیرن داعش وتروریستهای واقعی روازبین ببرن.
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    رئیس جمهور فرانسه باید به ملت خودش می رسید وآنان را در شرایط سخت کمک ویاری می کرد . باید مردم دار می بود وبرای مردمش قدم بر می داشت تا مردمش اورا یاری وکمک می کردند . اما قضیه عکس شد ، یعضی از مردمش از روی ناچاری وبدبختی تن به گروه داعش دادند ورفتند با آنان همکاری کردند ، امروز این آتش دامن خودش را گرفته است وفردا نیز دامن امریکا واسرائیل را به فضل خدا خواهد گرفت وآنان نابود خواهند شد .
  • ahmad ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    واقعاً متاسفم وبرای شادی روح کشته شدگان دعا می کنم . اما سیاستمداران غربی با به هم زدن اوضاع خاور میانه دنبال چه منافعی بودند و چرا از تروریست ها حمایت کردند امروز سر اژدهای تروریسم در عربستانه که هر جا عامل انتحاری و یا سلاخی دسته جمعی دیده می شه رد پای پولها و نیروهای عربستان به وضوح دیده میشه اما بازهم به خاطر نفت ارزان چشم هاشونو روی کشته شدن مردمان خودشون هم می بندند و باز هم به طور ابلهانه ای تروریستها را به خاطر منافع نامعلوم به دو دسته خوب و بد تقسیم می کنند . این سیاستمداران بدونند که همون تروریستهای میانه رو هم دست کمی از تندرو ها ندارند و فقط برای پول و سلاح است که چند صباحی گوش به فرمانند و روزی را مثل امروز خواهند دید که این مارهای جدیدی که پرورش دادند باز هم مانند القاعده و طالبان به دست و پای انها خواهد پیچید.در تئوری بدبینانه تر اهداف این سیاستمداران که به وضوح اینده را از ما مردم بهتر می بینند جزء با هم ریختگی کامل منطقه نمی توانند دست به غارت ثروت های خدادای مسلمانان بزنند به همین دلیل است که اینگونه تروریست پروری میکنند و به این امید هستند که روزی طرح های خاورمیانه بزرگ انها(بخوانید تکه پاره کردن خاورمیانه) به کمک تروریست ها به ثمر بنشیند.
  • سعید ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    از کجا معلوم این حمله مثله قضیه 11 سپتامبر ساختگی نباشه؟!!! تا به این وسیله اهداف خاصی که دارن پیش ببرن... از نتیجه‌گیری هایی که از این ماجرا میکنن میشه تا حدی به حقیقت ماجرا پی برد
  • سلطان پور ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    حالا رئیس جمهور فرانسه بداند که سوریه وعراق چه کشیدند، اقای اولاند باید مزه اش را بچشد ببیند آیا داعشی ها مختص کشتن مسلمانان هستند یا خیر؟ ایا آن وقتی که از امریکا حمایت می کردند تا تروریسم با مسلمانان بجنگد وتشلیحات در اختیار این آدم کشان بی دین ومذهب گذاشتند فکر اینجا را می کردند که روزی همین حیوانها بیایند آنان را پاره پاره کنند؟؟؟؟؟؟
  • ریاستی ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مرگ بر حاکمان جنایتکار فرانسه که خود حامی تروریست وتروریستهایی مانند منافقین هستند.این جریان برای اسلام هراسی اسلام ستیزی وحصور بیشتر در سوریه است تا معادلات را بهم بریزند.این حرومزاده ها از ملت خودشون هم نمیگذرند.هولوکاس جدید
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مقاومت در شرق حلب می ره که نفس داعش رو قطع کنه در غرب حلب نفس جبهه النصره با قطع پشتیبانی خاک ترکیه یعنی حرامزاده ها در عراق و سوریه رو به تحلیل می رن یعنی 5 سال تلاش و سرمایه گذاری این همه کشور عربی مرتجع ، صهیون ، غربیا و خصوصا ترکیه پر ! اینا مثل 11 سپتامبر آمریکا باز خودزنی کردن تا با ورود به سوریه معادلات حلب رو برگردونن ، فتنه ها شروع شده .
  • پسر همسایه ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    کار خود سازمان اطلاعاتی فرانسه است می خوان بهانه گیر بیارن در سوریه نیرو پیاده کنن و نقشه های روسیه را در سوریه را برهم بزنن
  • رحیمی بادافشانی از روستاهای استان اصفهان نایین ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چاه نگن بهره کسی اول خودت دوم کسی.یا خودم کردم که لعنت بر خودم باد.هاهای اولاندهای بدبخت سلاح بفرستیدید کمک کنید ابوجهلهای زمانه را تجهیز کنید وهابیهای صهیونیست وتروریستهای مانند بلکه بدتراز کفتارها را .ایا شیرین است یاتلخ کدام بهتراست ای بدبختهای تاریخ
  • محمد ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چرا رئیس جمهور فرانسه سفرش رو به ترکیه کنسل کرد!!!؟؟؟ از اونجا بهتر نمیتونست حادثه رو پیگیری کنه !!!؟؟؟ تازه میتونست با اردوغان هم صحبت کنه که خودش مسئول لجستیک داعشه! حالا 120 تا کشته که چیزی نیست مردم 464 تا کشته میدن عین خیالشون نیست اتفاقی نیوفتاده که
  • محمد ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چرا رئیس جمهور فرانسه سفرش رو به ترکیه کنسل کرد!!!؟؟؟ از اونجا بهتر نمیتونست حادثه رو پیگیری کنه !!!؟؟؟ تازه میتونست با اردوغان هم صحبت کنه که خودش مسئول لجستیک داعشه! حالا 120 تا کشته که چیزی نیست مردم 464 تا کشته میدن عین خیالشون نیست اتفاقی نیوفتاده که
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    هر روز در همه اروپا و افریقاو امریکا و استرالیا باید در همه کشورها تلفات دهند.
  • ali ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بوی جنگ میاد هر جنگی یه مقدمه میخاد این مقدمشه
  • نیما ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خیلی مشکوکه ! غربی ها استاد فریبکاری و سیاه بازی اند . از طرفی خیلی خوب بلدند تهدیدها رو برای خودشون به فرصت تبدیل کنند . واقعا نگران کننده ست !!!!!
  • من کوردم ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    نترس ما ازتون مراقبت میکنیم..
  • ناشناس ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اگر قرار است حمله شود باید به ترکیه و قطر و عربستان سعودی حمله کنند.
  • مرد غارنشین ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    روح همه درگذشتگان در آرامش خداوندگار ا
  • ناشناس ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    درود بر هموطن آذری با بصیرت.به دیگر آذری ها بگو که هوشیار باشند وگرنه دشمن ایران را بدتر از سوریه و عراق و افغانستان و... خواهد کرد.
  • ahmad ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    واقعاً متاسفم وبرای شادی روح کشته شدگان دعا می کنم . اما سیاستمداران غربی با به هم زدن اوضاع خاور میانه دنبال چه منافعی بودند و چرا از تروریست ها حمایت کردند امروز سر اژدهای تروریسم در عربستانه که هر جا عامل انتحاری و یا سلاخی دسته جمعی دیده می شه رد پای پولها و نیروهای عربستان به وضوح دیده میشه اما بازهم به خاطر نفت ارزان چشم هاشونو روی کشته شدن مردمان خودشون هم می بندند و باز هم به طور ابلهانه ای تروریستها را به خاطر منافع نامعلوم به دو دسته خوب و بد تقسیم می کنند . این سیاستمداران بدونند که همون تروریستهای میانه رو هم دست کمی از تندرو ها ندارند و فقط برای پول و سلاح است که چند صباحی گوش به فرمانند و روزی را مثل امروز خواهند دید که این مارهای جدیدی که پرورش دادند باز هم مانند القاعده و طالبان به دست و پای انها خواهد پیچید.در تئوری بدبینانه تر اهداف این سیاستمداران که به وضوح اینده را از ما مردم بهتر می بینند جزء با هم ریختگی کامل منطقه نمی توانند دست به غارت ثروت های خدادای مسلمانان بزنند به همین دلیل است که اینگونه تروریست پروری میکنند و به این امید هستند که روزی طرح های خاورمیانه بزرگ انها(بخوانید تکه پاره کردن خاورمیانه) به کمک تروریست ها به ثمر بنشیند.
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    قشنگ بود! +10000
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    آقای کرد ما هم از شماتشکر میکنیم و برا دفاع از کشورمون کنارتون می ایستیم
  • عبدالحسین ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    به خدا پناه میبریم از این نقشه شوم صهیونیستی _ آمریکایی، توطئه ای جهت اشغالگری و تجاوز، فتنه جدیدی بنام 11 سپتامبر پاریس!!! این سؤالات باید در جوامع بین المللی طرح شود : آیا تروریستهای داعش مسلمان هستند یا پیرو فرقه ضاله ای بنام وهابیت که ساخته شده دست استعمارغرب میباشد؟ سرکردگان فعلی این فرقه (وهابیت) تکفیری سران کدام کشورند ؟ و نوکر کدام قدرتند؟ تروریستهای داعش عمدتاً با دلارهای نفتی کدام کشور مرتجع عربی حمایت و مجهز میشوند؟
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    جناب ناشناس 2:57 دقیقا با حرف شما موافقم ، دلیل این همه امنیت اینه که وقتی کشورمون به خطر میافته ( نظیر جنگ تحمیلی ) همه از کوچک و بزرگ از 13 ساله تا 90 ساله برای حفظ این مرزو بوم و آب وخاک از جان مایه گذاشتن ، شما برخی از این کشورهای عربی رو نگاه کن خصوصا در سوریه به جای جنگیدن با داعش که تعدادشون از چند صد هزار تجاوز نمی کنه فرار و آوارگی و خفت کشیدن در کشورهای مثل ترکیه رو ترجیح میدن ، ما سرفرازیم چون پشت به کشور و مردم خودمون نمی کنیم ، ما آزاده ایم ! به کشوری تجاوز نمی کنیم ولی در برابر متجاوزان به شدت سختگیریم و استخوانهایشان را خرد خواهیم نمود.
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    جناب سراج من هم با نظر شما موافقم احتمالا یک لشگرکشی دیگه نظیر عراق و افغانستان در پیش خواهد بود!!
  • حسین ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    سلام عجب دنیایی است که جنایتکاران اصلی مانند عربستان ، اسرائیل ، امریکا ، قطر ، ترکیه و کشورهای اروپائی حامی تروریسم برای کشته شدن مردم اشک تمساح می ریند و عجیب تر اینکه مردم مظلوم یمن زیر بار شدیدترین حملات عربستان با سلاحهای امریکایی و غربی و اسرائیلی قراردارند و این همه زن و کودک کشته می شوند ولی هیچکس ابراز همدردی نمی کند و جلوی این فاجعه را نمی گیریند غربی ها در انجام یک کار با هم متحدند و آنهم مسلمان کشی است و از بین بردن زیر ساختهای کشورهای اسلامی و ضعیف کردن آنها و وابستگی شان به غرب
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    این یه ۱۱سپتامبر دیگر امریکا برای حمله به افغانستان بهانه میخواست تخریب برج دوقلو رو انداخت گردن بن لادن و بهش حمله کرد الان هم مثل روز روشن هست که کار دولت فرانسه است اگه اخبار رو نگاه کرده باشین چند بار رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت که ما به دنبال حمله زمینی به عراق و سوریه هستیم این کار اونا فقط برای اسلام ستیزی هستش داعش توی تاجیکستان میخواست عامل انتحاری منفجر کنه که دستگاه های امنیتی تاجیکستان دستگیر کردنش بعد کی باورش میشه فرانسه با این همه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نتونه بفهمه تازه این کشور که از زمانی که داعش به و جود امد رفت وامد مسلمون ها به کشورش سخت تر شده. و هر کس از مردمش که به خاور میانه سفر میکنه تحت کنترل قرار میگیره حالا از وقوع همچین حادثه ای اطلاع پیدا نکرده باشه منم واقعا ناراحت شدم به خاطر کشته شدن اون افراد ولی میدونم که دولت فرانسه پشت این کار بوده بعد شما نگاه کنید گروهی که الان همه باهاش میجنگند و تو وضعیت خوبی نیست چرا باید همچین کاری بکنه و برا خودش دشمن بتراشه و سریعا این کار رو به نام خودش ثبت کنه مرگ بر اسراییل
  • ایرانی ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    متاسفم که همه‌ی تحلیل‌ها بی هیچ استثنا، مواضع کیهانی دارد. موضوع بر سر کمیت و موقعیت جنایت نیست. و نگاه قومی-قبیله‌ای که خون را با خون پاسخ گفتن، به این فاجعه نادرست است. حال اگر جنگی علیه سوریه به محوریت غرب آغاز شود، جمهوری اسلامی هم که پیمان‌های نظامی با سوریه دارد، ناگزیر یک سویه‌ی جنگ خواهد بود؟ در این بین مردم خاورمیانه هستند که باز هم قربانی سیاست‌های سرمایه‌داری جهانی می‌شوند. هر نوع تحلیلی بر پدیده‌ی داعش و فاجعه‌ی پاریس، باید از دیدگاه طبقاتی باشد. نیروهای داعش بر اثر بحران سیاسی-اقتصادی و ارتجاع حاکم بر حکومت‌ها در خاورمیانه به وجود آمده‌اند. این لشگر بیگانه از جامعه همان نیروهای کار جوانی هستند که به دلیل توسعه نیافتگی ناشی از انحصار صنعتی نظام سرمایه‌داری به‌وجود آمده‌اند. هر نوع تداوم جنگ و آشوب در منطقه به بازتولید این نیروها کمک می‌کند. بنا براین مردم منطقه راهی جز صلح‌طلبی و پیشرفت سریع در روند توسعه‌ی ملی ندارند. با شعارهای سیاسی بی آن‌که در عمل بادرنظر گرفتن منافع ملی، رفتار مناسبی پیش بگیریم، تغییری ایجاد نخواهد شد. نباید با شهادت طلبی نیروهای مستشاری و دخالت نظامی پر هزینه و بی فایده در سوریه، ملیتاریزه کردن اذهان عمومی. به جنگ دامن زد
  • رضا ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یازده سپتامر دیگری برای حمله به سوریه چه وقت مسلمانهابایددرس عبرت بگیرندازاین همه دغل بازی غربیها
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    این عکس ها مرا یاد ترور بوستون در زمان اجرای ماراتن می اندازد. عجیب بهم شباهت زیادی دارند. از آن کپی شده است. جنایتکاران غرب هر روز کپی ترور خود را در یک کشور برای حمله به سوریه و اسد پیاده می کنند و مردم منطقه هنوز علیه این جنایتکاران متحد نشده اند. روسیه و چین و ایران و دیگر کشورها باید علیه این جنایتکاران مقابله کنند و اگر اوباما دلقک سیاه صهیونیزم جرات کرد به سوریه حمله برد باید لشکرشان در همان سوریه نابود و دفن شوند. یک نفر هم نباید زنده بیرون رود. مردم جهان از اینهمه اوباش تروریست جنایتکار دزد و متجاوز خسته شده اند. باید کارشان را یکسره کرد.
  • محمد ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    اینا همش نقشه خودشونه تا یه بهانه ای برای حملات بعدی و اخراج مسلمانان داشته باشن
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    با این وضعیت احتمال اینکه صهیونیست ها این اقدام را انجام داده اند قوت گرفته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس