کد خبر 495326
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

روحانی گفت: تروریست‌ها در برابر اراده همه ملت‌ها و دولت‌ها هرگز موفق نخواهند شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز شنبه در تماسی تلفنی با "ماتئو رنتزی" نخست‌وزیر ایتالیا، با اشاره به حوادث تروریستی در پاریس و ضرورت یکپارچگی و تمرکز بر مبارزه با تروریسم، ابراز امیدواری کرد سفر به رم با توجه به هماهنگی‌های وزرای خارجه دو کشور به زمان مناسب‌‌تری موکول گردید.

وی توسعه و گسترش روابط دو کشور را به نفع دو ملت و منطقه عنوان کرد.

رئیسجمهور به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم پرداخت و با اشاره به شهادت 17 هزار ایرانی توسط گروهک های تروریستی ، گفت: ما می دانیم که فعالیت‌های تروریستی تا چه اندازه نفرت انگیز و دهشتناک است اما در عین حال مطمئن هستیم که  تروریست‌ها در برابر اراده همه ملت‌ها و دولت‌ها هرگز موفق نخواهند شد به اهداف خود دست یابند.

"ماتئو رنتزی" نخست‌وزیر ایتالیا  نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه کشورش آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها است، گفت: ایتالیا همچنان در انتظار سفر رئیس جمهوری ایران است و امیدوارم که این سفر هر چه سریعتر انجام پذیرد.

نخست وزیر ایتالیا  با اشاره دلایل قابل درک تعویق این سفر،گفت : ما خواهان گسترش روابط تهران – رم  هستیم و همه زمینه ها برای گسترش این روابط مهیا است.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم  تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا می‌کند و ما باید در کنار هم و متحد، با گروه‌های تروریستی مبارزه کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس