کد خبر 500016
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

نقش دولت انگلیس و حمایت مالی وزارت امور خارجه این کشور از بی بی سی فارسی، این تلویزیون را نزد مردم ایران به یک سازمان تک قطبی تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، برخی از کارشناسان معتقدند که پس از ناکامی سرویس های مختلف جاسوسی و رسانه ای در براندازی نظام جمهوری اسلامی، کشورهای اروپایی به دنبال جذب نیروی انسانی کارآمد و ثروتمند ایرانی هستند و به همین خاطر شانتاژهای رسانه ای را با هدف ناامید کردن ایرانیان از وضع موجود در کشور در دستور کار خود قرار دادند.

در همین راستا رسانه ضد ایرانی بی بی سی فارسی امروز در گزارشی با هدف سیاه نمایی وضع موجود ایران نوشت: "نشریه اکونومیست اخیرا با انتشار گزارشی وضعیت مراقبتهای درمانی و تسکینی در ماهها و روزهای آخر زندگی را در هشتاد کشور دنیا بررسی کرده که بریتانیا! در صدر این جدول قرار دارد."

در ادامه این گزارش ادامه است: "بیست کشور بالای جدول را کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا و کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن، سنگاپور، تایوان و کره جنوبی اشغال کرده‌اند، در این کشورها کیفیت زندگی تا لحظه مرگ اهمیت دارد."

بی بی سی فاسی می نویسد: "ایران با کمبود شدید کادر پزشکی و مراقبتی برای خدمات تخصصی تسکینی روبرو است و برنامه‌ای هم برای برطرف کردن این کمبود وجود ندارد."

این رسانه ضد ایرانی در خاتمه با نتیجه گیری قابل تامل بهترین جای مردن را انگلیس! عنوان کرده و ادامه داده است: "این در حالی است که مثلا در بریتانیا، که بر اساس این گزارش بهترین جای دنیا برای مردن است، اگر فردی فقط به این دلیل که مراقبت لازم در خانه یا جامعه فراهم نبوده در بیمارستان فوت کند، یک کوتاهی بزرگ به شمار می‌رود."

ذکر این نکته الزامی است که  درست 5 ماه قبل از انتخابات سال 88 دولتمردان انگلیس تصمیم گرفتند تلویزیون فارسی بی بی سی را با بودجه ای هنگفت از سوی وزارت امور خارجه بریتانیا راه اندازی نمایند.

مدیران و سیاست گذاران شبکه بی بی سی (BBC) به اقتضای منابع مالی این تلویزیون، مستقیم از سوی ملکه انگلیس انتخاب می شوند.

نقش دولت انگلیس و حمایت مالی وزارت امور خارجه این کشور از بی بی سی فارسی، این تلویزیون را نزد مردم ایران به یک سازمان تک قطبی تبدیل کرده است که بیشتر بلندگوی وزارت امور خارجه انگلیس است تا صدای افکار عمومی ایران.

 همین امر کافی بود تا رفته رفته مخاطبین بی بی سی فارسی ریزش پیدا کنند و رسانه ملکه انگلستان نتواند آنگونه که کاخ باکینگهام طراحی کرده بود اثرگذار باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    با اینکه به شدت مخالف انگلیس و سیاستهایش هستم ولی انصافا مسئولین ما ما در بخش پزشکی خیلی کم کاری کردن
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اونها قصدشون معلومه ولی خودمونیم. هنوز خیلی جای کار داریم که استانداردهای ملی خودمون رو هم براورده کنیم. بعد بتونیم با سربلندی وضعیت پزشکی در کشور خودمون رو به رخ بقیه بکشیم.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق شورش دراوردی!چرا همه چیز را سیاسی میکنی یعنی تمام کشورهایی که در رتبه های پایین قرار دارند باید ادعای شما را داشته باشند. یا باید فکری به حال این وضعیت اسفناک مملکتمون بکنیم.با این شانتاژها مشکلات که حل نمیشه!
  • نام ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حالم از برنامه های بی بی سی به هم می خوره . توی یه خبرش نیست که اگه دقت کنی بدگویی ، نا امیدی و نحسی نباشه خصوصا در مورد ایران . خیلی ضایعه شبکه ش . وقتی کسانی که ادددعای دموکراسی دارن اینطورین بیشتر توی ذوق آدم می خوره . یک شبکه ی دیکتاتور که ادعایی هم نداشته باشه شرف داره به بی بی سی . خصوصا از نوع پر ادعای فارسیش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس