حملات تروریستی پاریس که دست‌کم 120 کشته و 200 مجروح به جای گذاشت، تیتر یک رسانه‌های جهان شد. یک روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از شاهدان سالن کنسرت، مدعی شد که یکی از تروریست‌ها پیش از شلیک به سمت حضار با گفتن «الله اکبر» فریاد زد «از جان سوریه چه می‌خواهید».

گروه گزارش بین‌الملل- حملات تروریستی شب گذشته 13 نوامبر 2015 که شامل 2 انفجار در ورودی‌های استادیوم استادو فرانس هنگام بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و آلمان و 2 حمله مسلحانه به یکی از رستوران‌های خیابان دهم و یک سالن کنسرت باتاکلان بود، 11 سپتامبر دیگری را برای فرانسه را رقم زد. گروهک تروریستی داعش، ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای رسما مسئولیت آنها را بر عهده گرفت و کشورهای آمریکا، انگلیس و روسیه را تهدید به تداوم این حملات کرد. این گزارش به بازتاب حملات تروریستی فرانسه در رسانه‌های جهان می‌پردازد.

بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

فرانسه

فرانس 24
شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد فرانسوا اولاند در اولین واکنش پس از حوادث تیراندازی و انفجارهای پاریس در پیامی تصویری که از تلویزیون‌های فرانسوی و انگلیسی پخش شد گفت: «در این لحظه که صحبت می‌کنم، حملاتی تروریستی با وسعتی بی‌سابقه در پاریس ادامه دارد. چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند. این وحشتناک است. بنا به تصمیم من، همه نیروهای ممکن را بسیج کرده‌ایم تا امکان مهار تروریست‌ها و برقراری امنیت در همه محله‌های درگیر وجود داشته باشد.»

بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟


خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه، نیز ساعاتی پس از وقوع حملات گزارش داد که "آنگلا مرکل" -صدراعظم آلمان- حملات تروریستی پاریس را که شامگاه جمعه رخ داد و ده‌ها کشته بر جای گذاشت، محکوم کرد. مرکل در بیانیه‌ای افزود: «من از اخبار و تصاویری که از پاریس رسیده است، شوکه شده‌ام. در این زمان به قربانیان این حملات تروریستی، نزدیکان آنها و همه ساکنان پاریس فکر می کنیم». به گفته این خبرگزاری، دولت روسیه نیز حملات پاریس را محکوم و بر آمادگی روسیه برای ارائه کمک در تحقیقات در این زمینه تأکید کرد. افزون بر این، «بان کی مون» -دبیر کل سازمان ملل- ضمن نفرت‌انگیز خواندن حملات تروریستی پاریس، آزادی گروگان‌ها را خواستار شده بود. این پیام پیش از انتشار خبر پایان گروگان‌گیری در سالن کنسرت باتاکلان منتشر شده بود.


بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟


این خبرگزاری با اشاره بر اینکه کابوس سرویس‌های امنیت فرانسه به واقعیت بدل شد، به عواقب و پیامد‌های احتمالی این حملات برای سایر کشورها در صورت عدم آمادگی آنها پرداخت.

فیگارو
روزنامه مشهور فرانسوی، ضمن ابراز تاسف شدید از این واقعه حزن‌انگیز برای مردم فرانسه و ابراز همدردی، این حملات تروریستی را شیطنت داعش و اقدام جنایتکارانه این گروهک تروریستی خواند. فیگارو روایتی حزن‌انگیز و ادبی از ماوقع و لحظات پس از حملات شب گذشته را ارائه داد و به شهروندان پاریسی تاکید کرد که کاملا در خدمت دستورات پلیس و نیروهای امنیتی این کشور باشند.


آمریکا

سی ان ان

این شبکه آمریکایی گزارش داد که شاهدان می گویند 1519 تن در سالن کنسرت پاريس در زمان وقوع حادثه حضور داشتند. دو مرد مسلح و مجهز به جلیقه ضد گلوله و کمربند انفجاری وارد ساختمان شدند و شماری را به گروگان گرفتند. گفته می‌شود که 87 تا 100 نفر تنها در حمله به اين سالن کنسرت کشته شده‌اند. نیروهای امنیتی فرانسه، دهها نفر را در مناطق مختلف این شهر به ویژه اطراف ورزشگاه سنت دنیز بازداشت کردند.

بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

سی ان ان، مدعی شد که "نوئل لو گریت" -رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه- گفته است که پلیس محلی توانست بمبی را که در مقابل يکی از درهای ورودی ورزشگاه "استادیوم دو فرانس" در منطقه "سن دونی" در حومه پاریس پایتخت فرانسه کار گذاشته شده بود خنثی کند.

بی بی سی
بی بی سی، ضمن پرداختن به بحران امنیتی فعلی فرانسه و اعلام سه روز عزای عمومی در این کشور، به جزییات حملات شب گذشته پرداخت و اعلام همدردی و همکاری باراک اوباما و دیوید کامرون و موضع پاپ و واتیکان که این حملات را دشمنی علیه تمامی بشریت اعلام کرده است را پر رنگ کرد.

بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

آسوشیتد پرس
خبرگزاری آسوشیتد پرس، به جلسه اضطرای اولاند با هیئت وزرا برای پیگیری هر چه سریعتر این فاجعه پرداخت و به نقل از رییس جمهور فرانسه، این حملات را بزرگترین حملات کشتار جمعی پس از جنگ جهانی دوم خواند. به گفته این روزنامه، اولاند سه روز عزای عمومی در فرانسه اعلام کرد و دستور فوری برای تامین امنیت به قویترین شکل ممکن را صادر نمود. همچنین مسئله ریزش توریست‌ها که از این پس ممکن است برای فرانسه تبدیل به دغدغه بزرگ شود نیز مورد اشاره این خبرگزاری قرار گرفت.


بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

رویترز
خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: «به دنبال وقوع اين حملات در پاریس، دولت این کشور 1500 نظامی دیگر فرانسوی را به پایتخت این کشور اعزام کرده است. این خبرگزاری مدعی شد که طبق ادعای وزارت‌ خارجه استرالیا و سوئد، يک استراليايي و یک سوئدی نيز در ميان زخمی‌ها وجود دارند و همچنین وزارت خارجه انگلیس به اتباع این کشور درباره تردد در خیابان‌های پاریس پایتخت فرانسه هشدار داده و از آنان خواسته که به دستورات مقامات فرانسوی به طور کامل عمل کنند.»

بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟


نیویورک تایمز
روزنامه آمریکایی، با اشاره به جزییات حملات تروریستی به شهادت شاهدان قضیه پرداخت و به نقل از یکی از شاهدان سالن کنسرت، مدعی شد که یکی از تروریست‌ها پیش از شلیک به سمت حضار فریاد زد «از جان سوریه چه می‌خواهید. آمدم که تاوان دخالتتان را به شما نشان بدهم».


بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

لس آنجلس تایمز
روزنامه لس آنجلس تایمز به این موضوع پرداخت که دادستان کل پاریس ضمن ابراز تاثر اعلام کرد 7 نفر از تروریست‌ها در حمله انتحاری کشته شدند و ضمن حمله فریاد «این بخاطر سوریه است» و «الله اکبر» سر می‌دادند. این روزنامه، حملات شب گذشته را مدلی از حملات القاعده‌ای دانست و به دستور فوری و امنیتی فرانسوا اولاند برای تامین امنیت جدی شهر اشاره کرد.


بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟



انگلیس

گاردين

روزنامه انگلیسی نوشت: «اولاند اعلام کرده است که مرزها بسته خواهد بود اما عملا ورود و خروج به کشور ادامه دارد گرچه تدابير امنيتي تشديد شده است. فرودگاه‌های اين کشور باز است و پروازها به سمت خارج از پاريس انجام می‌گيرد. اما برخی از خطوط هوایی از جمله آمريکن ايرلاين اعلام کرده است که پروازهايش به پاريس را متوقف خواهد کرد. خدمات ريلی نيز همچون سابق ارائه می‌شود.»

بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

گاردین در ادامه آورد: «حملات پاریس سبب شده است که فرانسه در کما فرو رود و دچار ترس از آینده شود. بار دیگر پاریس دچار وحشت شده است. اجساد کشته‌شدگان در خیابان‌ها مشاهده می‌شود. دوستان و خانواده‌ها، تماس‌های تلفنی نگران‌کننده‌ای با یکدیگر برقرار می‌کنند. یک ملت در وحشت فرو رفته است. سالی که با فاجعه شارلی ابدو آغاز شد با قتل عامی فاجعه بارتر در حال به پایان رسیدن است.»

این روزنامه انگلیسی این حملات را نشانه اسلام افراطی خواند و با تکیه بر این موضوع که نیت داعش از این حملات تروریستی ایجاد رعب و وحشت در دل اروپا بود، کشورهای اروپایی را به تدبیر جهت جلوگیری از روزی خواند که مردمشان از وحشت اینگونه اقدامات جرات بیان اعتقاد و نظر خود را نداشته باشند.

اکسپرس
روزنامه اکسپرس انگلیس همچون سایر رسانه‌ها و جراید بین‌الملی ضمن محکوم کردن حملات شب گذشته، این حرکت داعش را نشان از وجود عناصر خطرناک تهدید در آینده خواند و از قول آندرو پارکر -رییس ام آی 5- آورد که با وجود تلاش و دقت تمام، ما قادر به کنترل و جلوگیری از همه حملات تروریستی تهدید‌کننده علیه انگلیس نیستیم.

بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

ایندپندنت
روزنامه ایندپندنت، ضمن تشریح وضعیت اسفبار جامعه فرانسه در حال حاضر، به همدردی آمریکایی‌ها با این فاجعه اشاره کرد و خبر از دستور فوری آندرو گوئومو -فرماندار نیویورک- برای تزیین برجهای تجارت جهانی به رنگها سه گانه پرچم فرانسه جهت همدرید و همراهی با خانواده‌های داغدار فرانسوی داد.


بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

مترو
روزنامه مترو، به جزییات ریز حملات تروریستی شب گذشته پرداخت و وضعیت کنونی فرانسه را در یکی از بدترین و بحرانی‌ترین برهه‌های زمانی تاریخ این کشور اعلام کرد. این روزنامه، ضمن اعلام تعداد دقیق کشته‌شدگان به تامین امنیت در خیابان‌ها از سوی ارتش این کشور اشاره کرد.

بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

تلگراف
روزنامه تلگراف، به موضوع چرایی حمله به فرانسه پرداخت و با کالبد شکافی واقعه، دلایل را حمله به پاریس را اینگونه بیان نمود: «فرانسه مرکز مسلمانان اروپاست، مستعدترین مرزهای قاچاق سلاح در اروپا را دارد، و پیوسته در هر نقطه دنیا علیه تروریست‌ها مبارزه کرده است. همین دلایل کافی است تا مورد نفرت و حمله تروریست‌ها و تندروها باشد. از طرفی حضور بیشترین تعداد مسلمان در این کشور، می‌تواند واکنش جامعه فرانسه علیه آنها را در بر داشته باشد و گروهک داعش نسبت به این موضوع آگاهی کامل داشته است».


بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟



دیگر رسانه‌ها

راشا تودی به اظهار نظر جک رایس -مامور سابق سازمان سیا- که این حملات را مانند حمله یازده سپتامبر یک حمله معنادار خوانده است اشاره کرد. این خبرگزاری به سخنان رایس پرداخت: «پس از  یازده سپتامبر شاهد بروز حملات دیگر از این دست در سایر نقاط جهان بودیم. تروریست‌ها اگر یک چنین حمله‌ای صورت دهند پس از آن هم شاهد سلسله حملات دیگر نظیر این در جهان خواهیم بود.»



بازتاب رسانه‌ای 11 سپتامبر فرانسه چه بود؟

دویچه وله آلمان نوشت: "تیراندازی در یک سالن کنسرت و در یک رستوران و همچنین انفجار بمب در یک بار در پاریس ده‌ها کشته بر جای گذاشت. رئیس جمهوری فرانسه، حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

طبق گزارش این پایگاه خبری، در پی این مجموعه حملات تروریستی که گفته می‌شود مرگبارترین و هماهنگ‌شده‌ترین حمله تروریستی در تاریخ فرانسه است، در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام شده است. رئیس جمهور فرانسه، خواستار برگزاری نشست اضطراری کابینه دولت شده است. در این رشته حملات تروریستی، تیراندازی، چند مورد انفجار و یک گروگان‌گیری بزرگ رخ داده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که در جریان تیراندازی که در یک رستوران و انفجار در نزدیکی استادیوم پاریس روی داد شمار زیادی کشته شدند و تیراندازی با تفنگ کلاشینکف انجام شده است.

شبکه الجزیره در خبری فوری گزارش داد: در پی انفجارها و گروگانگیری در پاریس، فرودگاه بین المللی «اورلی» این شهر بسته شد. این شبکه از حضور فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در محل گروگانگیری در پاریس خبر داد.


منابع:

http://www.afp.com/en/news/french-security-services-nightmare-comes-true

http://www.france24.com/en/20151114-live-blog-string-deadly-shootings-rock-paris

http://www.express.co.uk/news/world/619371/Islamic-State-ISIS-Britain-London-Paris-attacks-Twitter

http://edition.cnn.com/2015/11/14/europe/paris-attacks-scene/index.html

http://www.theguardian.com/world/2015/nov/14/parisians-had-got-used-to-the-new-normal-but-this-is-an-attack-on-a-terrifying-scale

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/paris-attacks-new-yorks-one-world-trade-center-spire-lit-blue-white-and-red-in-solidarity-with-a6734366.html

http://metro.co.uk/2015/11/13/several-casualties-as-gunman-attacks-restaurant-in-paris-5500368/

http://www.lefigaro.fr/actualites/2015/11/13/01001-20151113LIVWWW00406-fusillade-paris-explosions-stade-de-france.php

http://www.latimes.com/world/europe/la-fg-paris-explosion-20151113-story.html

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/E/EU_FRANCE_PARIS_ATTACKS?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2015-11-14-04-26-20

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/11995505/Paris-attacks-Why-has-France-been-targeted-again.html



http://www.tabnak.ir/fa/news/547016/

http://www.bbc.com/news/world-europe-34820016

https://www.rt.com/news/321883-shooting-paris-dead-masked/





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    ماری که در آستین پرورانده بودند به خودشان نیش زد
  • علی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    باید مراقب کشور خودمون باشیم چشم نخوره. بیخ گوش ترورها ما به هر حال امنیتمون بیشتر از این فرانشه پر ادعای کیلومترها دور از صحنه هستیم. نکنه کاسه ای زیر نیم کاسه هست.
  • علی اکبر ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    به فرق شکافته شده ی مولایم حیدر کرار (ع) قسم ، که اگه داعش یا هر حرامزاده ی دیگری قصد چنین عملیات هایی رو تو ایران داشته باشن ، اولین کسی که خارج از مرز ایران و تو خاک سوریه و عراق به جنگشون میره ، منم .
  • ایران عزیز ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چقدر سخت فرانسوایها حالا یکم از دل مردمان دیگر ابخورید که وقتی عزیز ی را از دست می دهند سخت ولی شما ها برایتان مهم نبود
  • مجید ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اولاند: از ماست که برماست...
  • ایرانی ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آقا ساده نباشید تماما کار خودشونه برای اسلام هراسی وبهانه تهاجم به خاور میانه وکشورهای اسلامی وحتی خیلی از کشورهای دیگه به بهانه تعقیب وسرکوب تروریسم .......
  • حمید ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اینها همه مقدمه راه اندازی جنگ جهانی در خاورمیانه است
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چی چی از ماست که بر ماست..... اخوی ، قضیه خودزنی بوده ... عین یازده سپتامبر ...آتو برای حملات آتی ...
  • فدایی ولایت ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    150 نفر در فرانسه کشته شدند ببین چه غوغایی به راه انداخته اند در منا 5000نفر کشته شد اصلا این غربی ککشان هم نگزید و حتی در رسانه هایشان هم منعکس نکردند تنها کاری که کردند در طول حادثه منا فقط از آل سعود تمجید و تشکر کردند. 5 سال است مردم مظلوم سوریه هر روز چند برابر این وضعیت را دارند چرا تو این مدت فقط از این تروریست ها حمایت کردند آیا یکی از این اروپایی گفت که این مردم بیگناه سوریه و عراق و لبنان چه گناهی دارند حالا دنیا را به هم ریخته اند که چرا منطقه آنها نا امن شده است این بچه ای است که خودتان پرورش دادید حالا نتیجه آن را بگیرید.
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    داعشی ها که عقل و شعور نقشه کشیدن را ندارند. من مطمئنم پشت این جنایت باز هم اسرائیلی ها هستند تا مثل 11 سپتامبر به دهها هدف شوم خود برسند و به جنایات خود راحت ادامه بدهند. مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر امریکا و مرگ بر هرکسی که مقابل جبهه عزیز مقاومت ایستاده است . خدا یا بی بصیرت های داخلی را هم شفا بده.آمین
  • منصور ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اینها همش نقشه است. مطمئن باشید یک طرح و نقشه ای در پی این جادثه اتفاق خواهد افتاد/
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بمب گذازی دیروز لبنان چقدر در رسانه های جهان منعکس شد و این جریان فرانسه چقد؟ نصف مردم خاورمیانه را در یک روز بکشند اهمیتش پیش افکار عمومی دنیا کمتر از قتل چند نفر تو اروپاست.
  • غلام شیش لول بند ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این کجا و آن کجا ...
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    داعش فرانسه وانگلیس وروسیه وآمریکا را تهدید می کند ولی عملا بیشتر این حملات در فرانسه صورت می گیرد چون فرانسه بسیاری از عرب تبارها چه بصورت مهاجر وچه بصورت مقیم در خود جای داده است قومی که هر جا می روند با خود آتش وخون ووحشت به ارمغان می آورند.
  • یه مرد ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    با سواد نیش رو به من و تو و یه مشته بیگناه دیگه میزنن. اینا همش برنامس...
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    باشد که کمی حال مردم سوریه و عراق و میانمار و بحرین و یمن و فلسطین و ... رو درک کنن.
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این نتیجه تربیت به شیوه ی اسلام سلفی و وهابی است و دورماندن از اسلام ناب محمدی(ص)
  • محمد ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این مار پرورشی خودشانه اما با اراده خودشان نیش میزنه وهدفمنده
  • ایرانی ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    می خوان به این بهانه به سوریه لشکر کشی بکنن .سقوط سوریه برای اسراییل استراتژیک هستش
  • محمد ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این نظرت بوی شیطنت میده و خودت و ملتت را به ترور متهم میکنی
  • کرم ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    احسنت
  • لامع ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    عربستان آدم کش اومده وین داره برای آینده اسد تصمیم می گیره چه رورگار غریبی است نارنین
  • ی .ک ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آمین
  • ت.د ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چند روز دیگه معلوم میشه حتما می خوان به سوریه لشکر کشی بکنن دارن روی مخ ملتشون کار می کنن تا حمله به سوریه رو به بهانه کشتن داعش تو جیه کنن
  • ب.ک ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    حادثه لبنان قبل از فرانسه اتفاق افتاد ولی رییس جمهور امروز به لبنان تسلیت گفت باید همون روز می گفت
  • محسن ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اشتباه نکن داعش فقط روسیه رو تهدید می کنه سگ صاحبشو گاز نمی گیره انفجارات پاریس هم با اجازه دولت فرانسه بوده
  • کرم ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    نقشه خودشونه چقدر ساده ای
  • اکبر.ت ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اولاند داره فیلم بازی میکنه
  • گ ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    کاش ما و همه کشورهای جهان هم از مسائل داخلی کشورهای عربی فاصله می گرفتند و اینها را به حال خود رها می کردند و هیچ وقت هم کشورهای عربی را تسلیح نمی کردند و با انها بازرگانی هم نمی کردند تا مبادا تحت تاثیر نفوذ همه جانبه و فرهنگی غرب و شرق و شمال و جنوب قرار بگیرند و عزتشان لکه دار شود!
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    حالا میبینید بخاطر 150نفری که خودشون کشتند فردا 150هزارنفر رودرخاورمیانه ومسلمانان ستمدیده میکشند مگرامام زمان به دادمسلمانان برسد
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    به درک
  • کاپیتان ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    از این اتفاق ناراحتم ولی خون اونا از دیگر مردم جهان رنگین تر نیست این همه آأم که تو پاکستان و عراق و ... میمیرند و کشور ما هم قربانی تروریسم بوده ما با اونا همدردی میکنیم و تسلیت میگیم اما یادشون باشه که اونا هیچ وقت دلشون به حال ما نسوحته و ما جراهای خون هایی که از ما ریختند و آلوده کردند و..
  • ناشناس ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خیلی شیک بگم به درک که مردند . هزار نفر از اینا فدای یه قطره خون مسلمان سوری .
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    امروز هر جنیتی که در اقصی نقاط عالم رخ دهد مسبب اصلی آن خود امریکا است . زیرا امریکا پول واسلحه در اختیار آدم کشان در دنیا داده است . در حقیقت امریکا تروریسم پروری کرده ، دولت امریکا داعش را درست کرده ، دولت امریکا گروه تکفیری ها را ساپورت کرده ومی کند ، دولت امریکا تروریست ها را سازماندهی وحتی آموزش می دهد که در دنیا آدم کشی کنند . هدف اصلی امریکا مقابله ی با مسلمانان وجهان اسلام است ؛ لذا تمام کشورهای اسلامی باید با هم متحد شوند وریشه ی اصلی این قضایا را برکنند واز بین ببرند وآن خود امریکا است 0
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    رئیس جمهور امریکا منتظر باشد تا خون کثیفش را بریزم .( داعشی توبه کرده )
  • حواست باشه ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    این دیگه چه حرفی بود هموطن؟ این همه شهید میدیم تو سوریه ! مرامتو شکر
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    به حول وقوه ی خداوند بزرگ این گروه آدمکش که نامش داعش است به امریکا حملور شده وآنجا را هم به آشوب وکشتار خواهد کشاند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس