صدراعظم آلمان ضمن سخنانی در حمایت از فرانسه در برابر حملات تروریستی خواستار برگزاری نشستی ویژه در این زمینه شد.

به گزارش مشرق، آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که کشورش و فرانسه به همراه هم علیه آنهایی که این حملات مرگبار را در پاریس ترتیب دادند، اقدام می‌کنند.

بنابر گزارش شبکه خبری «دویچه‌وله» مرکل اعلام کرد: « ما می‌دانیم که زندگی آزاد ما قوی‌تر از ترور است.دولت فدرال آلمان در همکاری نزدیک با دولت فرانسه همکاری می‌کند و همه راه‌های ممکن در این زمینه را پیشنهاد داده است. ما هر کاری خواهیم کرد تا با جنایتکاران  و حامیان آنها مقابله کنیم و اقدام مشترک علیه تروریسم صورت دهیم.»

دفتر مرکل امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در روزهای آتی با دیگر وزیران دیدار می‌کند تا اوضاع فرانسه و دیگر مسایل مربوط را مورد بررسی قرار دهد. امکان دارد که این دیدار اوایل بعدازظهر برگزار شود. «توماس دیمیتزیره» وزیر کشور آلمان هم قرار ملاقات در لایپزیک را لغو کرد و در نشست شرکت خواهد کرد.

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان و «اورسولا فن‌درلین» وزیر دفاع و «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و معاون مرکل دیگر مقامات آلمانی هستند که در این نشست حضور خواهند داشت.

در جریان حملات بامداد امروز به نقاط مختلفی در فرانسه از جمله یک سالن کنسرت و استادیوم ورزشی هدف حمله قرار گرفتند که منجر به مرگ حدود 150 نفر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس