بر اساس لایحه بودجه سال 2016 آمریکا که روز جمعه در کنگره این کشور به تصویب رسید، اتباع 38 کشور جهان برای ورود به خاک آمریکا با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش مشرق، بر اساس یکی از بندهای این لایحه،‌ آن دسته از مسافران ،‌گردشگران یا بازرگانان این 38 کشور از جمله30 کشور اروپایی،‌که از اول مارس 2011 به سوریه ،‌عراق ،ایران یا سودان رفته اند یا تابعیت دوگانه با این کشورها دارند دیگر نمی توانند از معافیت روادید بهره مند شوند. بر اساس این لایحه، این افراد باید پیش از ورود به آمریکا روادید دریافت کنند، ‌روندی که به گفته نمایندگان کنگره، موجب خواهد شد افراطیون اروپایی به نحو بهتری شناسایی شوند.

این لایحه روز جمعه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با اکثریت آراء به تصویب رسید.

اصلاحات صورت گرفته در برنامه معافیت روادید که درباره 38 کشور ثروتمند جهان اعمال می‌شد، یکی از پاسخ‌های نمایندگان کنگره آمریکا به حملات پاریس به شمار می‌رود. مقامات آمریکایی عقیده دارند برخی از عاملان احتمالی این حملات که فرانسوی یا بلژیکی هستند،‌ به صورت بالقوه می‌توانند بدون دریافت روادید، عازم نیویورک شوند.

نمایندگان کنگره آمریکا می‌گویند با سخت‌گیری‌هایی که در این برنامه اعمال خواهد شد، فرایند اخذ روادید و همچنین مصاحبه با نماینده کنسولی و انگشت‌نگاری و ارائه عکس، از کارهایی است که می‌تواند از هر گونه نفوذ این عوامل به خاک آمریکا جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بر اساس قانون جدید، اتباع این 38 کشور پیش از اخذ روادید از یکی از کنسولگری‌های آمریکا نمی‌توانند عازم این کشور شوند.

در حال حاضر سالانه حدود بیست میلیون نفر از 38 کشور جهان بدون اخذ روادید عازم آمریکا می شوند و می‌توانند تا نود روز در این کشور اقامت داشته باشند. از این بیست میلیون نفر، سیزده میلیون نفر اروپایی هستند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس