کد خبر 495364
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

دور جديد مذاکرات صلح سوريه امروز در حالي آغاز شده است که حملات مرگبار شب گذشته در شهر پاريس، به شدت بر آن سايه افکنده است.

به گزارش مشرق، دور تازه گفت‌وگوهاي سوريه از امروز با حضور نزديک به 20 کشور در شهر وين اتريش آغاز شد. اين نشست در حالي برگزار شده که سايه سنگين حملات شب گذشته در شهر پاريس فرانسه به شدت روي آن احساس مي‌شود.

جان کري وزير خارجه آمريکا در ابتداي اين جلسه که فعلا از ايران حسين امير عبداللهيان معاون وزير امور خارجه در آن شرکت دارد،‌ براي ابراز همدردي با فرانسوي‌ها يک دقيقه سکوت اعلام کرد.

شب گذشته گروهي از افراد مسلح با بمبگذاري، تيراندازي و گروگان‌گيري بيش از 150 نفر ظرف 3 ساعت در پاريس کشتند.

در حالي که حسن روحاني رئيس‌جمهور ايران قرار بود اين هفته در اولين تور اروپايي‌اش به ايتاليا و فرانسه سفر کند، بروز حملات شب گذشته و وضعيت فوق العاده در پاريس موجب لغو اين سفرها شد. در پي لغو اين برنامه و آزاد شدن زماني محمد جواد ظريف وزير امور خارجه، وي نيز راهي وين شده تا در نشست سوريه شرکت کند.

حاضران در محل برگزاري نشست از تدابير شديد امنيتي و اعمال برخي محدوديت‌ها حتي براي اعضاي تيم‌هاي شرکت‌کننده در گفت‌وگوها خبر داده‌اند.

از شب گذشته تاکنون بسياري از کشورهاي اروپايي از بيم تکرار حوادث پاريس در کشورهايشان، تمهيدات امنيتي شديدي را در دستور کار قرار داده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حق مولا علی ع است ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مغول زمان داعش نیست بلکه مرکزوهابیت داعش پروردر ریاض است .وداعش یکی از جلوه های ننگین خونخوار ضد بشری مسلک ضاله وهابیت سعودی است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس