کد خبر 494958
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴

هواپیمایی روسیه از اعمال منع پروازهای خطوط هوایی مصر به روسیه از فردا خبر داد.

به گزارش مشرق، به دنبال سقوط هواپیمای روسیه در مصر، مقامات فرودگاه مصر اعلام کردند، مقامات هوایی روسیه انجام تمام پروازهای خطوط هوایی مصر به روسیه را ممنوع اعلام کرده اند. خبرگزاری رویترز این خبر را منتشر کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نوشت: هواپیمایی روسیه اعلام کرده که تمام پروازهای مصر به روسیه از تاریخ 14 نوامبر (23 آبان) متوقف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مقامات فرودگاه مسکو رسما تأیید کردند که این اطلاعیه را دریافت کرده اند.

سخنگوی فرودگاه مسکو در گفت وگو با خبرگزاری «ریانووستی» روسیه اعلام کرد: این فرودگاه اطلاعیه و پیام سازمان هواپیمایی روسیه را در خصوص تحریم پروازهای خطوط هوایی مصر به روسیه از تاریخ 14 نوامبر (فردا) را دریافت کرده است.

بنا بر این گزارش، در تاریخ 31 اکتبر یک هواپیمای ایرباس روسیه در مسیر خود از شرم‌الشیخ مصر به سمت فرودگاه سنت پترزبورگ روسیه در صحرای سینا سقوط کرد و تمام 224 نفر سرنشین آن جان باختند.

به دنبال این حادثه، روسیه اعلام کرد که برای خارج کردن اتباع خود از شرم الشیخ 44 هواپیما به مصر می فرستد.

ساعاتی پس از وقوع این حمله داعش مسئولیت آنرا برعهده گرفت ولی دولت مصر مدعی است که این حادثه ارتباطی به داعش که فعالیتش در صحرای سینا افزایش یافته است، ندارد.

پیش از این، پروازهای خطوط هوایی کشورهای روسیه، ترکیه، فرانسه و انگلیس به شرم الشیخ به عنوان قطب توریسم مصر متوقف شده بود که این مسئله با انتقاد مقامات مصری همراه بوده است. این اقدام به دلیل ظن و تردیدهای مطرح در خصوص سقوط این هواپیمای روس به واسطه حملات تروریستی صورت گرفته بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس