در حالی که اوباما وعده داده است که تا پایان سال 2016 در نظر دارد 10 هزار نفر از پناهندگان سوری را در این کشور اسکان دهد شمارزیادی از فرمانداران ایالت های آمریکا درپی واقعه تروریستی پاریس گفته اند که به پناهجویان سوری اجازه ورود به ایالت خود را نخواهند داد.

به گزارش مشرق، چارلی بیکر فرماندار ایالت ماساچوست روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت تا زمانی که دولت فدرال آمریکا روشن نکرده است چه برنامه ای برای نگهداری پناهندگان سوری در خاک آمریکا دارد، وی حاضر نخواهد شد به آن ها اجازه ورود به این ایالت را بدهد.
وی با بیان این که امنیت و سلامت مردم ایالت ماساچوست برای او از اولویت برخوردار است گفت، به هیچ وجه تمایلی به قبول پناهجویان سوری ندارد و به شدت با این کار مخالفت خواهد کرد.
مارتین والش شهردار دموکرات شهر بوستون نیز که در این گفتگوها در کنار فرماندار ماساچوست قرار داشت ضمن تایید سخنان او گفت که ترجیح می دهد قبل از اجازه ورود به این پناهندگان منتظر روشن شدن تصمیمات دولت فدرال آمریکا بماند.
'گرگ ابوت' فرماندار ایالت تکزاس هم گفت که او نیز از ورود پناهندگان سوری به این ایالت جلوگیری خواهد کرد و از اوباما رییس جمهور آمریکا نیز خواسته است تا درتصمیم خود دردادن اجازه ورود به این پناهندگان به خاک آمریکا تجدیدنظر کند.
فیل براینت فرماندار می سی سی پی نیز امروز با صراحت گفت که هرچه از دستش بر بیاید برای جلوگیری از ورود پناهندگان به این ایالت انجام خواهد دارد.
مایک پنس فر ماندار ایالت ایندیانا نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد به فرمان او همه نهادهای این ایالت از اسکان پناهندگان سوری خودداری خواهند کرد وبابی جیندال فرماندار ایالت لوییزیانا نیز با صدور یک فرمان ویژه، ورود و اسکان پناهندگان سوری در ایالت خود را ممنوع کرد.
ریک سنایدر فرماندار ایالت میشیگان و رابرلت بنتلی فرماندار ایالت آلاباما نیز با صدور بیانیه هایی اعلام کردند که از ورود پناهندگان سوری به ایالت های خود جلوگیری خواهند کرد.
بنتلی در این بیانیه نوشته است که بعد از بررسی های دقیق در مورد وقایع تروریستی پاریس به این نتیجه رسیده است که حاضر نخواهد شد سیاست هایی را که زندگی شهروندان ایالت آلاباما را به مخاطره بیندازد مورد تایید قرار دهد و به همین دلیل از ورود پناهندگان سوری به آلاباما جلوگیری خواهد کرد .
این درحالی است که جان بارکانیک مدیرکل یکی از آژانس های اسکان پناهندگان بنام 'ورلد ریلیف شیکاگو' در خصوص این اظهارات فرمانداران آمریکایی گفته است که تصمیم درمورد پناهندگان به عهده وزارت خارجه امریکا است و وقتی کسی بعنوان پناهنده درخاک این کشور پذیرفته بشود هیچ مقامی قادر به جلوگیری از ورود آن شخص به ایالت خاصی نخواهد بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • حاج رضوان ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    شرم بر شما به امید اون روزی که دروازه های جهنم وجنگ بر روی کشورهایی باز بشه که به داعش کمک کردند و جنگ در سوریه وعراق وکشورهای اسلامی به راه انداختند باید غربیها با گوشت وپوستشون درک کنند که مردم خاورمیانه چه میکشند از دست سیاستهای امریکا وغرب
  • سلام ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    ان شاءاله به روزگارشان بنشینید. ولی نه با داعش با دشمنان داخلی خودتان.
  • حسین ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    بار الها ملت بیچاره سوریه از دست شیاطین چه میکشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس