روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز نوشت: دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران گفته که این کشور حتی بعد از تحقق توافق نهایی با 1+5 هم احتمالاً مجبور است چندین ماه برای لغو تحریم‌ها منتظر بماند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز یک‌شنبه 94/3/24 به شرح زیر است:

روزنامه بین‌الملل مشرقایران:

حضور قانون‌گذاران آمریکایی در تجمع منافقین و ابراز امیدواری نسبت به تغییر نظام ایران

روزنامه واشنگتن‌تایمز- تجمع روز یک‌شنبه گروهک منافقین در پاریس دو میهمان بلندپایه آمریکاییداشت که شعارهای اعضای این گروهک تروریستی را بازگو کردند. سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا و از چهره‌های شناخته شده مخالف توافق هسته‌ای برای حاضران در این تجمع پیامی ویدیویی فرستاده بود و در آن، ایران را مرکز واقعی افراط‌گرایی اسلامی در منطقه خوانده بود. چند نفر از قانون‌گذاران آمریکایی هم شخصاً در این تجمعحضور داشته‌اند که البته فقط نام دانا روهراباچر نماینده مردم کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا ذکر شده است. روهراباچر در میان تشویق مستمر منافقین گفته که روز سقوط نظام حاکم بر ایران نزدیک است و دیگر حقوق زنان پایمال نمی‌شود.

کری: احتمال شکست مذاکرات وجود دارد

روزنامه بوستون گلوب- جان کری وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از مرخصی از بیمارستان، گفت مذاکرات هسته‌ای با ایران در برخی موارد با دشواری مواجه است و در برخی موضوعات پیشرفت کرده است. کری گفت: من هرگز نمی‌گویم خوشبین هستم. می‌گویم که امیدوارم. آیا ممکن است به توافق برسیم؟ قطعاً ممکن است. آیا امکان شکست مذاکرات وجود دارد؟ بله.

اصرار آمریکا به تعلیق تحریم‌هاست نه لغو آن‌ها

شبکه یک سیما- علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا اصرار به تعلیق تحریم‌ها و نه لغو آن دارد، زیرا تعلیق قابل برگشت اما لغو مستلزم تصویب مجدد اعضای شورای امنیت است و این در حالی است که شرایط اعضای شورای امنیت مانند گذشته نیست و بر این اساس ما به دنبال لغو تحریم‌ها هستیم. وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه کار تصویب پروتکل الحاقی با مجلس شورای اسلامی است افزود: اجرای موقت این پروتکل هم نیازمند مصوبه مجلس است.

برداشتن تحریم‌های ایران 2 تا 3 سال زمان خواهد برد

روزنامه المستقبل لبنان- منابع دیپلمات کاملا آگاه می‌گویند، توافق هسته‌ای عملاً "امضاشده" است، اما قدرت‌های بزرگ تا لحظه آخر از اعلام توافق خودداری خواهند کرد. این منابع به برداشته شدن تحریم‌ها اشاره کردند و هدف غرب را تعلیق دانستند نه لغو تحریم. این منابع گفتند: برداشته شدن تحریم‌ها طبق اجرای توافق از جانب ایران، دو سال یا سه سال زمان نیاز دارد.

روحانی مردم ایران را برای تأخیر در لغو تحریم‌ها آماده کرد

روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز- دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران گفته که ایران حتی بعد از تحقق توافق نهایی ایران و 1+5 در مهلت 30 ژوئن، احتمالاً مجبور است چندین ماه برای لغو تحریم‌ها منتظر بماند. رئیس‌جمهور میانه‌روی ایران تأکید کرد که وقتی به توافق برسیم، تا زمان اجرای توافق مدت زمانی طول می‌کشد و این زمان چند ماه است.

روزنامه بین‌الملل مشرقیمن:

احزاب یمنی در مذاکرات ژنو شرکت نمی‌کنند

المیادین- احزاب داخلی یمن در لحظات آخر تصمیم گرفتند که در شرایط کنونی در مذاکرات ژنو مشارکت نداشته باشند. جنبش انصارالله احتمالا در مذاکرات ژنو که قرار است دوشنبه برگزار شود، در شرایط کنونی سیاسی و نظامی مشارکت نکند. شبکه العربیه نیز گزارش داد که هواپیمای سازمان ملل یک‌شنبه بدون هیأت انصارالله و احزاب سیاسی داخلی یمن، به سمت ژنو پرواز کرد.

کمیته انقلابی یمن: مذاکرات ژنو، تله است

خبرگزاری یمنی خبر- نائف قانصمعاون کمیته عالی انقلاب و رهبر حزب بعث یمن با تله توصیف کردن مذاکرات موسوم به صلح ژنو، این نشست را در راستای تحقق اهداف عربستان دانست. معاون کمیته عالی انقلابی ادامه داد: عربستان قصد دارد تا به اهداف خود که در جریان 80 روز بمباران دست نیافته در مذاکرات ژنو دست یابد. منصور هادی و خالد بحاح یک گروه سیاسی نیستند، بلکه آن‌ها نتیجه یک توافق سیاسی هستند.

عربستان در خاک یمن منطقه ممنوعه ایجاد می‌کند

شبکه خبری العربیه- منابع نظامی عربستان اعلام کردند که در بخش‌های مرزی یمن و عربستان مناطقی ایجاد خواهند کرد که از نصب و استقرار پایگاه‌های موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی انصار الله جلوگیری کنند. این موانع در خاک یمن با استفاده از عملیات‌های هوایی و زمینی و با مشارکت نیروهای ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان ایجاد خواهد شد.

بیانیه فرستاده سازمان ملل به یمن درباره نشست ژنو

رویترز- اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با صدور بیانیه‌ای درباره نشست روز دوشنبه ژنو اعلام کرد: رایزنی‌های اولیه و جامع درباره یمن تحت نظارت سازمان ملل 15 ژوئن در ژنو برگزار خواهد شد. در این بیانیه تاکید شده است که سازمان ملل این فرصت را برای دعوت از گروه‌های سیاسی یمن به منظور مشارکت در این نشست با حسن نیت و بدون هیچ پیش‌شرطی در فضایی از فرهنگ و احترام متبادل غنیمت می‌شمرد تا راهکارهایی برای احیای روند سیاسی در یمن ایجاد شود و به یک راه حل به منظور نجات یمن و مردمش از بحران جاری برسیم.

عملیات نظامی همزمان با نشست صلح ژنو ادامه دارد

پایگاه خبری وئام نیوز- احمد العسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان برای حمله به یمن اعلام کرد که قرار نیست در طول مذاکرات ژنو آتش بس اعمال شود. وی افزود تا زمان اجرای قطعنامه 2216 سازمان ملل و عقب نشینی نیروهای انصار الله و ارتش یمن از بخش‌هایی که در آن مستقر شده‌اند حملات هوایی ادامه پیدا می‌کند.

جنایت عربستان سعودی در بیت معیاد صنعا

خبرگزاری فارس- عربستان سعودی جمعه شب، جنایت جدیدی را در حق شهروندان یمنی مرتکب شد. جنگنده‌های سعودی با بمباران منطقه بیت معیاد در صنعا، 69 شهروند یمنی را که اغلب زن و کودک بودند، قربانی کرد. همچنین به میزان زیادی به منازل این منطقه خسارت وارد شد.

آمریکا خواستار حضور انصارالله در ژنو شد

خبرگزاری فارس- عبد الجلیل عدنان الشلل، یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن افشا کرد که هیاتی به نمایندگی این جنبش یک‌شنبه راهی ژنو، پایتخت سوئیس شد تا در مذاکراتی شرکت کند که تحت نظارت سازمان ملل متحد در این شهر برگزار می‌شود و انصار الله به آن دعوت شده است. این عضو جنبش انصار الله گفت: حمزة علی الحوثی و مهدی المشاط نمایندگان انصار الله در مذاکرات ژنو شمرده می‌شوند و انتظار می‌رود، رهبرانی از انصار الله که در مسقط، پایتخت عمان حضور دارند، به آنها ملحق شوند. آمریکا از طریق مسقط از انصار الله و دیگر طرف‌های سیاسی یمنی خواست به ژنو رفته و در مذاکرات حضور یابند.

انصار الله یمن کنترل مرکز استان الجوف را به دست گرفتند

خبرگزاری فارس- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در درگیری با القاعده در مرکز استان الجوف واقع در شمال شرق یمن، کنترل این شهر را به دست گرفتند. هنوز چیزی از پیروزی انصارالله در شهر الحزم نگذشته بود که جنگنده‌های سعودی این شهر را بمباران کردند.

روزنامه بین‌الملل مشرقسوریه:

جبهه النصره: عاملان حادثه گردن زدن دروزی‌های سوریه را محاکمه می‌کنیم

رویترز- گروهک تروریستی جبهه النصره در بیانیه‌ای اعلام کرد که افرادی که هم‌دستی آن‌ها در حادثه روستای قلب لوزه ادلب سوریه مشخص شود، برای محاکمه به دادگاه شرعی ارجاع داده می شوند. کسانی که این جنایت را مرتکب شدند از فرماندهان خود دستور نگرفته بودند و با دستورات فرماندهی جبهه النصره مخالفت کردند. جبهه النصره از حادثه کشتار روز چهارشنبه گذشته توسط عناصری از این گروه در روستای قلب لوزه ادلب بسیار متأثر شده است.

حمله نیروهای امنیتی ترکیه‌ به پناه جویان سوری

المیادین- هزاران پناه‌جوی سوری که برای نجات از درگیری‌ها در این کشور خود را به نزدیک مرزهای ترکیه رسانده بودند با حمله نیروهای امنیتی ترکیه‌ای مواجه شدند. نیروهای امنیتی ترکیه برای متفرق کردن هزاران پناه جوی ترکیه از گاز اشک آور و تیر هوایی استفاده کردند. زمانی که سوری‌ها تلاش داشتند تا با عبور از گذرگاه مرزی خود را به اردوگاه آوارگان برسانند با شلیک تیر هوایی مواجه شدند.

فتوای جدید داعش در ماه رمضان؛ زن‌ها به هیچ وجه از خانه خارج نشوند

پایگاه خبری سوریه پرس- تروریست‌های داعش در شهرهای تحت اشغال خود در کشور سوریه، قوانین جدیدی را در رابطه با زنان وضع کرده است. طبق این فتوی، زنان حق ندارند در روزهای ماه رمضان از خانه بیرون‌ آیند و اگر پس از افطار قصد خارج شدن از خانه را دارند باید به همراه یکی از مردان خانه به این کار اقدام کنند.

روزنامه بین‌الملل مشرقعراق:

تاریخ برگزاری انتخابات ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام شد

خبرگزاری روداو- مقامات اقلیم کردستان تاریخ برگزاری انتخابات تعیین رئیس این اقلیم و مشخص شدن جانشین مسعود بارزانی را اعلام کردند. انتخابات مزبور روز 20 اوت (29 مرداد ماه) برگزار خواهد شد.

افسرانی که در نبرد با داعش عقب نشینی کردند حکمشان اعدام است

القبس- نوری المالکی معاون رئیس جمهور و نخست وزیر سابق عراق در سخنانی تصریح کرد که سقوط رمادی و موصل توطئه بوده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه نبردی در موصل میان نیروهای امنیتی و داعش روی نداده است، ابراز داشت که اگر در موصل نیروهای امنیتی با داعش مقابله می‌کردند تروریست‌ها نمی‌توانستند یک قدم پیشروی کنند و این یک توطئه بود که تمام نیروهای ارتش عقب نشینی و ارتش شکست خورد. ما افسران و سربازانی که از میدان نبرد عقب نشینی کردند را ترسو و خائن می دانیم و حکم این افراد در قانون اعدام است.

عهدشکنی اردن؛ طارق عزیز در میان بعثی‌ها در امان تشییع شد

شبکه الجزیره- الجزیره از انتقال جسد طارق عزیز معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق و وزیر خارجه او به امان پایتخت اردن و تشییع او در این شهر خبر داد. مراسم تشییع طارق عزیز که مسیحی بود از یک کلیسا در اطراف امان آغاز شد و وی سپس در یکی از قبرستان‌های استان جنوبی مأدبا دفن شد. در این مراسم شمار زیادی از اعضای حزب منحله بعث، شخصیت‌های سیاسی ملی، چپ‌گرا، شخصیت‌های پارلمانی، معارضان اردنی، فعالان اجتماعی حضور داشتند این در حالی بود که دولت عراق خواستار جلوگیری از هرگونه مراسم برای معاون صدام بود.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا بار دیگر مواضع نیروهای عراقی را هدف گرفتند

خبرگزاری فارس- ائتلاف آمریکا در عراق موسوم به ائتلاف ضد داعش، تاکنون چندین بار مواضع وابسته به نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و ارتش عراق را هدف قرار داده و هر بار تکذیب کرده است. در تازه‌ترین مورد زمانیکه نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای بسیج مردمی قصد انجام عملیات جدیدی را در اطراف شهر الرمادی داشتند با حمله غافلگیرکننده جنگنده‌های ائتلاف آمریکا مواجه شدند. در پی این حمله 15 تن از نیروهای عراقی جان خود را از دست دادند. جنگنده های ائتلاف زمانی که از احتمال پیشروی نیروهای عراقی در یک منطقه خاص و ضعف نیروهای داعش در آن منطقه اطلاعاتی به دست آورند، به هدف قرار دادن مواضع نیروهای عراقی اقدام می‌کنند.

روزنامه بین‌الملل مشرقعربستان سعودی:

پیغام محرمانه شاه عربستان به مخالفان اردوغان

خبرنگار الوعی‌نیوز- یک مقام امنیتی ترکیه‌ای که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، به در آنکارا گفت: اخبار و اطلاعاتی به دست آورده‌ایم که نشان می‌دهد از طرف عربستان و حکومت این کشور برای مخالفان دولت اردوغان، پیغام فرستاده شده است. هنوز مشخص نشده که این پیغام پیش از انتخابات ارسال شده یا بعد از آن اما دولت عربستان از شکست حزب عدالت و توسعه خوشحال شده است، از همین رو در این پیغام حمایت خود از حزب مخالف دولت را اعلام کرده و برای پیروزی آن و در دست گرفتن قدرت ابراز امیدواری کرده است.

ناتوانی عقلی پادشاه عربستان به زودی اعلام می‌شود

توئیتر- مجتهد فعال توئیتر معروف عربستان سعودی در صفحه توئیتر خود به نقل از سعود بن سیف النصر نوه پادشاه اسبق عربستان اعلام کرد که خاندان حاکمه به ضرورت اجرای تغییرات در هرم قدرت متقاعد شده‌اند. مجتهد تأکید کرد که دلیل اصلی تغییر قدرت در راس هرم، ناتوانی عقلی ملک سلمان پادشاه کنونی عربستانی است و به زودی این اقدام صورت می گیرد.

روزنامه بین‌الملل مشرقفلسطین:

اسرائیل گزارش خود درباره جنگ غزه را منتشر می‌کند

رویترز- رژیم صهیونیستی در صدد است روز یکشنبه گزارشی را منتشر کند و در آن استدلال کند که تجاوز این رژیم به غزه در سال 2014، قانونی بوده است. این اقدام اسرائیل با هدف پیش‌‌دستی کردن در انتشار یافته‌های سازمان ملل درباره تحقیقات جرایم جنگی است که اسرائیل در طول جنگ غزه مرتکب شده است و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این گزارش را به عنوان اتلاف وقت رد کرده است.

رژیم صهیونیستی قانون تغذیه اجباری اسرای اعتصاب‌کننده را تصویب کرد

وبگاه خبری فلسطین الیوم- رژیم صهیونیستی یکشنبه قانون تغذیه اجباری اسرای فلسطینی را که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، تصویب کرد. نزدیک به ۷ هزار اسیر در زندان‌های مختلف رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و برخی از آنها در موقعیت‌های مختلف برای رسیدن به حقوق حقه خود دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

روزنامه بین‌الملل مشرقآمریکا:

تصمیم آمریکا برای استقرار سلاح‌های سنگین در شرق اروپا

نیویورک‌تایمز- یکمقام آمریکایی می‌گوید که ارتش این کشور در نظر دارد تا بیش از 5 هزار نیرو، تانک، خودروهای زرهی و تسلیحات سنگین در برخی کشورهای بالتیک و شرق اروپا مستقر کند. پس از پایان جنگ سرد در دهه 90 میلادی، این برای اولین بار است که آمریکا در کشورهای شرق اروپایی غیر عضو ناتو که در گذشته بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند، پایگاه نظامی ایجاد کرده و تسلیحات زرهی و سنگین نظامی مستقر می‌کند.

نشست آمریکا و ونزوئلا برای عادی‌سازی روابط در هائیتی

کورئو دل اورینوکو- هیئت نمایندگی ارشد اعزامی از سوی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا با میانجی‌گری میشل مارتلی رئیس‌‌جمهور هائیتی نشستی با توماس شانون مشاور وزارت امور خارجه آمریکا، پاملا وایت سفیر آمریکا در هائیتی و توماس آدامز مسئول هماهنگی وزارت خارجه این کشور برگزار کردند. نشست مذکور در چارچوب روند نزدیکی دولت‌های آمریکا و جمهوری بولیواری ونزوئلا با هدف عادی‌سازی روابط دیپلماتیک صورت گرفت.

روزنامه بین‌الملل مشرقآلمان:

حمله سایبری به رایانه آنگلا مرکل

روزنامه آلمانی بیلد- رایانه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در دفتر وی، ماه می مورد حمله سایبری قرار گرفته است. این حمله سایبری پارلمان این کشور را هدف قرار داده بود. این حمله بزرگتر از حد انتظار بود. روز جمعه ویروس در 5 رایانه پارلمان مشاهده شد که رایانه مرکل هم یکی از آنان بوده است. هنوز مشخص نشده که چه کسی مسئول این حمله سایبری است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    هیچ تحریمی برداشته نمیشود ، مگر اینکه دولت آمریکا از جنازه نمایندگان صهیونیست کنگره بگذزن! تاریخ نشون داده ما هرو وقت به این صهیونیستهای غربی روی خوش کردیم آنها گستاخ تر شدند
  • صاعقه ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    این مجتهد که فعال تویتریه تو خاندان آل سعود، تا حالا حرفاش راست در اومدن؟ اگر راست باشه ملک سلمانم پررررررر
  • علی ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام ای بابا این ملک سلمان که از همان دوران کودکی عقب مانده ذهنی بود
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    یک روز میگه همزمان با توافق همه تحریمها برداشته میشه و یک روز میگه چند ماه تا تحریم برداشته بشه زمان نیاز است و لابد بعد هم میگه ما گفتیم چند ماه هنوز که دوازده ماه نشده ... چه چیزی را باور کنیم
  • امیر ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    کو کجاست همزمان با توافق تحریم ها لغو میشه طبق فرموده رهبر تحریم ها باید همزمان با توافق لغو شه آقای روحانی شما میگید جیب مردم خب جیب مردم این چند ماه بد جور خالیه یا همزمان یا هیچ ولمون کنید بابا از بس در اخبار میگید
  • amir ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    از اینهمه نبوغ مشرق و شماها در تعجبم.فقط میخواهید بیخودی حرفی زده باشبد.وقتی هنوز معنی توافق و زمان اجرای توافق را نمیدونید واسه چی زر مفت میزنین? اعصاب واسه آدم نمیذارید بخدا،یه مشت کودن هستید که دور هم جمع شدین و اظهار فضل میکنین.بخدا حرف نزنین کسی نمیگه لال تشریف دارید(منظورم همه دوستان نیست،اونهایی که کودن تشریف دارند خودشون به کامنت من جواب خواهند داد)
  • ویجویی ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    اقای روحانی باید فرموده رهبر که برداشتن یکجانبه و انی تحریمهاست اجرا بشه
  • نادری ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    تناقض درحرفهای روحانی...تحریمها بالمره لغو می شود ...بالمره یعنی ماها طول کشیدن ...متشکرم روحانی نمردیم معنی بالمره را هم یاد گرفتیم البته قبلش واژه های تدبیر امید کلید شیب ملایم و....یاد گرفته بودیم
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا و صهیونیست و تمام کسانی که هم آخور آنها هستند .
  • پسر ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    عراقی ها کی میخوان به خودشون بیاین که فقط فقط خودشون میتونن کشورشون نجات بدن نه طرفهای خارجی از جمله امریکای کثیف
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    پر کردن جیب مردم با پول نفت را عمه بیسواد آغا محمد قاجار هم بلد بود شما با سوادها سوادتان برای طراحی و اجرای اقتصاد اصولی و منطقی بدون درآمد نفتی کجاست؟
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    پر کردن جیب مردم با پول نفت را عمه بیسواد آغا محمد قاجار هم بلد بود شما با سوادها سوادتان برای طراحی و اجرای اقتصاد اصولی و منطقی بدون درآمد نفتی کجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس