کد خبر 432260
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

گزارش‌ها نشان می‌دهد، گروهی که براساس مانیفست دیلان رووف، قاتل ۹ سیاه‌پوست آمریکایی در کلیسا، الهام بخش وی بوده‌اند، از حامیان سرسخت حزب جمهوری‌خواه آمریکا هستند.

به گزارش مشرق، گاردین نوشت: اِرل هولت، رهبر گروه راستگرایی که متهم است با افکار خود به رادیکالیزه شدن دیلان رووف - جوان سفید‌پوستی که 9 سیاه‌پوست را در کلیسای امانوئل شهر چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی به قتل رساند - یاری رسانده است، هزاران دلار را به کارزار انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه شامل تِد کروز، راند پول و ریک سانتورم، کمک کرده است.

اِرل هولت در حالی که طی سال‌های اخیر مبلغ 65 هزار دلار را به این کارزارها اختصاص داده است که اظهارات فتنه‌جویانه وی - شامل اینکه سیاه‌پوستان «تنبل‌ترین، احمق‌ترین و جرم‌خیزترین نژاد در تاریخ جهان هستند» - با نام وی بر روی شبکه اینترنت منتشر شده است.

مسئولان کارزار انتخاباتی تِد کروز در پاسخ به گاردین در مورد این موضوع، اعلام کردند که تمام پولی که سناتور کروز از هولت دریافت کرده است، پس داده خواهد شد.

هولت 62 ساله، رئیس «شورای شهروندان محافظه‌کار» است، سازمانی که از سوی وبگاهی که به نام دیلان رووف ثبت شده و شامل مانیفست وی است، مورد ارجاع قرار گرفته است. اف‌بی‌آی روز شنبه اعلام کرد که در مورد این وبگاه در حال انجام تحقیقات خود است.

نویسنده این مانیفست که بنا به گزارش‌های متعدد شخصِ دیلان رووف است، به آموزه‌هایی در مورد «بی‌رحمی سیاهان در قتل سفید‌پوستان» اشاره کرده است که از وبگاه «شورای شهروندان محافظه‌کار» آموخته است.

رووف 21 ساله، متهم به قتل 9 فرد سیاه‌پوست در کلیسای امانوئل در چارلستون در کارولینای جنوبی است. وی متهم است که پیش از گشودن آتش به سوی این افراد و فرار، وارد جمعی که مشغول قرائت انجیل بودند، شده است.

اما هولت، روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای گفت از اینکه رووف ظاهرا اطلاعاتی را از وبگاه سازمان تحت امر وی دریافت کرده است «شگفت‌زده نشده است» زیرا این وبگاه روابط نژادی را به صورتی «دقیق و صادقانه» گزارش داده است. با این حال، وی در این بیانیه گفته است: «شورای شهروندان محافظه‌کار در قبال رفتار این فرد دیوانه مسئولیتی ندارد زیرا وی اطلاعات دقیق این وبگاه را به صورت موردی دست‌چین کرده است».

بر اساس اسناد کمیسیون انتخابات فدرال، از جمله مبالغ پرداخت شده از سوی هولت به نامزدهای جمهوری‌خواه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: هولت از سال 2012 تاکنون به تد کروز - سناتور جمهوری‌خواهی که هم‌اکنون وارد کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری شده است - و کمیته اقدام سیاسی موسوم به «صندوق مشاغل، رشد و آزادی» که وابسته به کروز است، مبلغ 8500 دلار کمک کرده است.

وی همچنین مبلغ 1750 دلار را به «راندپک» یا همان کمیته اقدام سیاسی راند پل همچنین مبلغ 2 هزار دلار را در سال 2012 به کارزار تبلیغاتی ریاست جمهوری میت‌رامنی، نامزد وقت حزب جمهوری‌خواه، پرداخت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس