در تازه ترین اقدامات آل‌سعود، دولت این کشور آگهی داده 8 نفر را که فقط بتوانند به خوبی گردن و دست و پای افراد را قطع کنند به عنوان جلاد استخدام می‌کند.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/ایران:

دیدار رستم قاسمی با بشار اسد در دمشق

شبکه سوریه- بشار اسد رئیس جمهور سوریه با رستم قاسمی رئیس کمیته توسعه روابط اقتصادی ایران دیدار کرد. این دیدار در دمشق صورت گرفت و رئیس جمهور سوریه میزبان رئیس کمیته توسعه روابط اقتصادی ایران بود.

در ماجرای مهاباد، منشاء بسیاری از پیام‌ها و تصاویر توئیتری، عربستان بود

بی‌بی‌سی- وبگاه شبکه خبریبی‌بی‌سی در گزارشی به بررسی ماجرای آتش گرفتن یک هتل در مهاباد و تعرض به یک بانوی مهابادی پرداخته و نوشت: شایعات بسیاری در این‌باره و در سطح شهر مهاباد رواج پیدا کرد. برخی نیروهای اطلاعاتی ایران، کارمندان و مدیر هتل را مسبب مرگ یک بانوی ایرانی معرفی می‌کردند. نکته حائز توجه و تعجب آور دیگر موج تصاویر منتشره توئیتری به زبان عربی بود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در اولین روز انتشار هشتگ این حادثه بیش از یک سوم تصاویر منشأشان از عربستان سعودی بود.

لاوروف: تحویل اس-۳۰۰ به ایران اشتباه نیست

خبرگزاری فارس- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه اعلام کرد که به دلیل نقش سازنده ایران در مذاکرات هسته‌ای مسکو می‌خواهد تحریم‌های تسلیحاتی اعمال شده علیه این کشور را رفع کند. وی درباره ارسال موشک‌های اس-۳۰۰ گفت که لغو تحریم‌های تسلیحاتی و ارسال سامانه موشکی اس-۳۰۰ به ایران خطای سیاسی نبوده و این سامانه موشکی باید به ایران ارسال می‌شد.

کاردار بحرین در تهران به وزارت خارجه احضار شد

خبرگزاری فارس- در پی اظهارات خارج از نزاکت دیپلماتیک وزیر خارجه بحرین، کاردار این کشور در غیاب سفیر به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد. در این دیدار بر لزوم تصحیح رفتار و گفتار دولت و مقام های بحرینی تأکید شد.

تشکر حیدر العبادی از ایران به دلیل حمایت از عراق در مبارزه با داعش

پایگاه خبری شفق نیوز- حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق و سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران که دوشنبه وارد بغداد شده است، درباره تقویت همکاری دو کشور در زمینه‌های امنیتی و نظامی و مبارزه با تروریسم و دست‌آوردهای امنیتی در عراق بحث و گفتگو کردند. نخست وزیر عراق ضمن تمجید و تشکر از ایران به دلیل حمایت از عراق در مبارزه با داعش اعلام کرد که داعش برای همگان تهدید و خطر محسوب می شود، لذا همکاری همه کشورها بویژه کشورهای همسایه اهمیت دارد.

آرژانتین ابزار دست صهیونیست‌ها نشود

شبکه سی5ان آرژانتین- علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص پرونده آمیا و دخالت ایران در این انفجار گفت: ما این را یک اتهام می‌دانیم، یک اتهام بی‌پایه و کاذب و به آرژانتین هم نصیحت می‌کنیم که ابزار دست صهیونیست‌ها نشود. بعد از حادثه آمیا، لابی صهیونیستی در آرژانتین برخی مقامات ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کردند. این اتهامات از یک سو روابط ایران و آرژانتین را تحت الشعاع قرار داده و از طرف دیگر افکار عمومی آرژانتین را علیه ایران بسیج کرده است.

نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار

خبرگزاری فارس- یک دیپلمات بسیجی در پی نامه سردار سلیمانی به نویسنده کتاب آن 23 نفر، نامه‌ای را خطاب به وی نوشته که متن کامل آن را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

وین از فردا میزبان دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای

خبرگزاری فارس- دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از چهارشنبه در شهر وین آغاز می‌شود. در همین راستا تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده بامداد چهارشنبه راهی اتریش می‌شوند. در این دور از مذاکرات معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نگارش پیش‌نویس برجام می‌پردازند.

به هیچ وجه زیر بار زیاده خواهی های طرف مقابل نمی‌رویم

خبرگزاری فارس- مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر سیاست اصولی کشورمان در دستیابی به توافق جامع در چارچوب راه حل های حاصله در بیانیه لوزان گفت: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و به هیچ وجه زیر بار زیاده خواهی های طرف مقابل نخواهیم رفت.

ولایتی با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

خبرگزاری فارس- علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل روز دوشنبه و در پایان سفر یک روزه به لبنان که برای شرکت در گردهمایی علمای جهان اسلام برای فلسطین به این کشور سفر کرده بود با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و در خصوص مهمترین مسایل منطقه ای، پیروزی های جبهه مقاومت و مبارزه با افراط گرایی و جریانات تکفیری به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ولایتی با بشار اسد دیدار کرد

خبرگزاری فارس- علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، در سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور با وی گفت‌وگو کرد.

کمیته روابط خارجی سنا پرداخت غرامت به گروگان‌های لانه جاسوسی را بررسی می‌کند

پایگاه خبری گاورنمنت اگزکیوتیو- در بخش غیرالزام‌آور طرح بازبینی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که قرار است به امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برسد، نمایندگان کنگره خواستار پرداخت غرامت به ۵۲ دیپلمات لانه جاسوسی آمریکا شده‌اند. سناتور جانی ایساکسون طرحی جداگانه تهیه کرده که میزان غرامت در نظر گرفته شده برای نفرات گروگان گرفته شده و منابع تأمین این مبالغ را مشخص می‌کند. این طرح قرار است روز پنجشنبه در نشست تجاری اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا مورد بررسی قرار گیرد. پیش از این منابع نزدیک به کارکنان سابق لانه جاسوسی آمریکاگفته بودندخواستار دریافت بیش از 4.4 میلیون دلار برای هر کدام از ۵۲ دیپلمات گروگان‌گرفته شده هستند.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/آمریکا:

جان کری: کره شمالی از مذاکرات هسته‌ای ایران الگو بگیرد

اسپوتنیک- جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود از کره جنوبی از برنامه موشک‌های بالستیک کره شمالی انتقاد کرد و از این کشور خواست برای شکستن بن‌بست‌های ایجاد شده بر سر برنامه هسته‌ایش ایران را الگوی خود قرار دهد. وی گفت ایران که به تازگی موفق به رسیدن به توافقی موقت بر سر برنامه هسته‌ای خود شده می‌تواند برای کره شمالی الگو باشد.

آمریکا ۸۹ میلیارد دلار به مداخله نظامی در کشورهای دیگر اختصاص داده است

استوتنیک- ران پال، نماینده اسبق کنگره آمریکا گفته تصویب بودجه جدید پنتاگون اهداف این کشور برای مداخله نظامی در کشورهای دیگر را مورد تأکید قرار می‌دهد. لایحه اختیارات دفاع ملی، 2016 روز جمعه به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید. پال هشدار داد تصویب این لایحه مداخله‌جویی آمریکا در سالهای آتی را مورد تأکید قرار می‌دهد. وی گفت از آنجا که واشنگتن به دنبال حفظ امپراطوری خود در سر تا سر جهان است مجلس نمایندگان 89 میلیارد دلار تحت عنوان بودجه اضطراری جنگ به مقادیر قبلی افزوده است.

دادگاه آمریکایی رأی به ادامه انتشار فیلم موهن به پیامبر (ص) داد

رویترز- یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا روز دوشنبه رأی به عدم حذف یک فایل ویدئویی موهن به ساحت نورانی پیامبر اسلام (ص) از فضای مجازی داد. این دادگاه در پرونده شکایت یک زن برای حذف این فیلم از یوتیوب که انتشار آن به تظاهرات مسلمانان سراسر جهان منجر شده بود، به نفع شرکت گوگل رأی داد و اعلام کرد حکم قضایی پیشین که گوگل را از انتشار فیلم مورد نظر منع می‌کند، بایستی حذف شود.

آمریکایی‌ها مسئول همسر دستگیر شده سرکرده داعش بازجویی خواهند کرد

رویترز- مقامات آمریکایی می‌گویند از همسر دستگیر شده یکی از سرکردگان داعش درباره نحوه برخورد این گروه تروریستی با گروگان‌ها بازجویی به عمل خواهد آمد. مقامات امنیتی و مجری قانون آمریکا می‌گویند دولت این کشور معتقد است ابو سیاف که هفته گذشته در یکی از حملات هوایی کشته شد مسئولیت گروگان‌های خارجی داعش را به عهده داشته است.

وزیر دفاع قطر: آمریکا از اعراب در مقابل ایران دفاع خواهد کرد

روزنامه الشرق‌الاوسط- حمد بن علی العطیه وزیر دفاع قطر اعلام کرد اگر کشورهای خلیج مورد هجوم قرار گیرند آمریکا بر اساس روابط استراتژیک خود با این دولت‌ها از آنها دفاع خواهد کرد و واشنگتن به ایران اجازه نمی‌دهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

پلیس قاتل جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست آمریکایی دادگاهی نمی‌شود

خبرگزاری رویترز- در ادامه تبرئه ماموران خاطی پلیس سفیدپوست آمریکا در قتل‌های نژادی سیاه‌پوستان، قرار شده که اصلا به پرونده یک مامور پلیس قاتل رسیدگی قضایی نشود. جیسون فلانری مامور پلیس سفیدپوست سنت لوئیس آمریکا اواخر ماه آگوست در یک تیراندازی، ون دریت مایرز جوان 18 ساله سیاه پوست را کشت. اکنون پس از گذشت چند ماه دادستان شهر سنت لوئیس گفته که قرار نیست فلانری به دادگاه رفته و پرونده وی برسی قضایی صورت گیرد، چراکه ابتدا مایرز بوده که به مامور پلیس شلیک کرده است. فلانری به دلیل آنکه در حال دفاع از خود بوده، قرار نیست دادگاهی شود.

اعتصاب در پالایشگاه‌های آمریکا به 3.5 ماه رسید

رویترز- کارگران پالایشگاه شرکت مارتون پترولیوم آمریکا واقع در خلیج گلوستون در ایالت تگزاس این کشور، اعلام کرده اند که پیشنهاد میانجی دولتی که برای پایان دادن به اعتصاب سه ماه و نیمه این پالایشگاه ارائه شده بود را رد کرده اند. و به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. کارگران اعلام کرده اند که شرایط قرار داد ارائه شده از سوی مارتون پترولیوم امنیت شغلی آنها را به مخاطره انداخته و باعث خواهد شد که سیاست های اجرا شده در راستای افزایش ایمنی در این پالایشگاه بعد از حادثه سال 2005 نیز کاهش یابد. وقوع انفجار در این پالایشگاه در سال 2005 منجر به مرگ 15 کارگر شد.

خشونت پلیس آمریکا موجب مرگ جوان سیاه‌پوست در بازداشتگاه شد

پایگاه خبری شبکه راشاتودی- سال 2012 جیمز برون سرباز سیاه‌پوست ارتش آمریکا به دلیل رانندگی حین مستی به دو روز زندان محکوم شد و برای گذراندن این دوره به زندان منتقل شد، اما نهایتا، در حالی که هوشیاری خود را به دلیل آنچه مشکلات پزشکی از قبل اعلام شد، از دست داده بود، به مرکز درمانی منتقل شده و همانجا هم جان خود را از دست داد. پس از گذشت 3 سال ویدئویی منتشر شده که دلیل مرگ این سرباز سیاه‌پوست را مشخص می‌کند. نیروهای ویژه زندان به سلول او یورش برده و وی را در حالی که فریاد می‌زند نمی‌توانم نفس بکشم مورد ضرب و جرح قرار داده و روی زمین می‌خوابانند و با پارچه روی صورتش را می‌پوشانند. وی مدتی به همین وضعیت رها می‌شود و پس از وخامت اوضاعش به مرکز درمانی منتقل می‌شود که آن‌جا هم نمی‌توانند کاری برای او بکنند.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/فلسطین:

موگرینی: ادامه وضع موجود در مسئله اسرائیل و فلسطین امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری آسوشیتدپرس- فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که چهارشنبه و پنج‌شنبه آینده به خاورمیانه می‌رود تا درباره روند مذاکرات سازش و مشکلات موجود در این زمینه رایزنی کند. موگرینی گفت: من معتقدم که یک موضوع برای همگی در منطقه روشن است و آن این است که ادامه وضع موجود گزینه مورد نظر نیست.

تشکیلات خودگردان: بدون تعیین قدس به عنوان پایتخت فلسطین ثباتی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

وبگاه خبری قدس- نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که صلح و ثباتی در منطقه خاورمیانه وجود نخواهد داشت مگر اینکه قدس به عنوان پایتخت دولت فلسطین تعیین شود. وی این سخنان را در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گفته بود: قدس تنها پایتخت ابدی یهودیان خواهد بود.

سیلوان شالوم مسئول از سرگیری مذاکرات سازش شد

خبرگزاری فرانسه- بنیامین نتانیاهو مسئولیت مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها را به سیلوان شالوم وزیر جدید امور داخلی خود سپرد. این مسئله با مخالفت فلسطینی‌ها روبرو شد چراکه آنها می‌گویند شالوم به راه‌حل ایجاد دو دولت اعتقادی ندارد.

نتانیاهو: اجازه نمی‌دهم بیت‌المقدس تقسیم شود

روزنامه تایمز اسرائیل- بنیامین نتانیاهو می‌گوید بیت‌المقدس هرگز در هیچ توافق صلحی با فلسطینی‌ها تقسیم نخواهد شد و ساخت‌وساز در این شهر، به‌رغم انتقادات بین‌المللی ادامه خواهد یافت. نتانیاهو در سخنرانی خود در کنست (پارلمان اسرائیل) گفت: بیت‌المقدس بار دیگر تقسیم نخواهد شد و به یک مرز یا شهر مرزی تبدیل نخواهد شد.

تظاهرات مجدد یهودیان اتیوپیایی‌تبار در تل‌آویو علیه تبعیض‌ نژادی

پایگاه خبری والا- صدها نفر از اسرائیلی‌های اتیوپیایی‌تبار شب دوشنبه علیه نژادپرستی و تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند. این سومین باری است که یهودیان آفریقایی‌تبار در اراضی اشغالی دست به تظاهرات می‌زنند. کلید این ماجرا نیز از انتشار ویدئویی زده شد که در آن پلیس رژیم صهیونیستی به یک سرباز اتیوپیایی‌تبار حمله کرد و او را مورد ضرب و جرح قرار داد. همین موضوع موجب شد چندی قبل نزدیک به دو هزار مهاجر اتیوپیایی در بیت‌المقدس تجمع کنند و نسبت به رفتار نامناسب و تبعیض‌آمیز علیه خود اعتراض کنند.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/عربستان:

عربستان ۸ جلاد جدید استخدام می‌کند

روزنامه انگلیسی گاردین- در تازه ترین اقدامات آل‌سعود، دولت این کشور برای اجرای احکام اعدام، آگهی استخدام چند جلاد جدید (گردن زن) داده است. دولت عربستان آگهی داده 8 نفر را که فقط بتوانند به خوبی گردن و دست و پای افراد را قطع کنند به عنوان جلاد استخدام می‌کند.

ملک سلمان: من نسبت به مسلمانان جهان مسئولم

پایگاه خبری المصریون- ویدیویی از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان که گفته می‌شود از بیماری آلزایمر رنج می‌برد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن پادشاه عربستان ادعا می‌کند نسبت به همه مسلمانان جهان احساس مسئولیت می‌کند. در این ویدیو ملک سلمان بر اتحاد مسلمانان و عرب‌ها تأکید می‌کند و می‌گوید: از هر کسی که برای وحدت مسلمانان و اعراب تلاش کند حمایت می‌کنم. ما در برابر اسلام و قومیت‌ عربی‌مان در سراسر جهان مسئولیم و من باید مسئولیت همه مسلمانان را در سراسر جهان بر عهده بگیرم.

صادرات نفت عربستان در ماه مارس رکورد 10 ساله را شکست

موسسه جودی- صادرات نفت عربستان در ماه مارس به بالاترین رقم در نزدیک به یک دهه گذشته رسید. این اقدام عربستان در شرایط کنونی بازار تنها با بهانه تلاش برای حفظ سهم بازار توجیه‌پذیر است. عربستان در نشست پیشین اوپک با همین بهانه مانع از کاهش سقف تولید این سازمان برای بالا بردن قیمت‌ها شد.

عمرو موسی: ائتلاف عربستان بعد از یمن باید در سوریه و لیبی وارد عمل شود

خبرگزاری فارس- دبیر کل پیشین اتحادیه عرب اعلام کرد که ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان در یمن تا کنون آغاز خوبی داشته و باید مشکلات کشورهای عربی از طریق همین ائتلاف نظامی حل شود و به جای پناه بردن به بیانیه‌ها و نشست‌ها باید از طریق ائتلاف نظامی وارد عمل شد. وی همچنین گفت: بعد از پایان عملیات در یمن باید عملیات مشابهی در سوریه و لیبی نیز آغاز شود و بعد از آن به دیگر کشورهای عربی از جمله فلسطین و کشورهای شمال آفریقا امتداد پیدا کند.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/سوریه:

عربستان قبل از توافق هسته‌ای، علیه سوریه وارد عمل می‌شود

شبکه بی‌بی‌سی- یکی از مقامات عربستان سعودی اعلام کرده است که عربستان قبل از اینکه توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و 1+5 محقق شود، علیه سوریه وارد عمل خواهد شد.

عملیات شکست محاصره بیمارستان جسرالشغور آغاز شد

خبرگزاری فارس- جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از ریف ادلب اشاره دارد که ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده‌ای را برای درهم شکستن محاصره بیمارستان ملی شهر جسر الشغور آغاز کرده است. ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی عملیات خود را از تمام محورها به سمت بیمارستان جسر الشغور که 200 سرباز سوری از آن دفاع می‌کنند، آغاز کرد و در گام اول به محورهای المسطومه-الاربعین رسیده است. گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره برای تصرف این بیمارستان حملات متعددی را از زمان اشغال شهر جسر الشغور بواسطه انتحاری‌های خود انجام داده است.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/یمن:

احتمال آغاز حملات دریایی انصارالله یمن به کشتی‌های جنگی سعودی

وبگاه تحلیلی الوقت- یک منبع آگاه یمنی اعلام کرد که احتمال دارد جنبش انصار الله یمن حملاتی را علیه نیروهای دریایی عربستان ترتیب دهد. وی تأکید کرد که نیروی دریایی عربستان ملت یمن را از نظر دریایی محاصره کرده‌ است و احتمال دارد که جنبش انصار الله حملاتی را علیه این نیروها انجام دهد.

شلیک بیش از ۱۰۰ موشک و خمپاره به صعده یمن طی 24 ساعت

المیادین- نظامیان سعودی بیش از 100 موشک و خمپاره به منطقه مرزی صعده طی 24 ساعت گذشته شلیک کردند. عربستان سعودی بیش از 70 موشک و گلوله توپخانه‌ای نیز به سوی مناطق مرزی یمن شلیک کرد. نظامیان عربستانی امروز همچنین منطقه فج حرض استان مرزی حجه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

انصارالله جسد خلبان مغربی متجاوز به یمن را تحویل داد

پایگاه خبری المسلة- انصارالله جسد خلبان مغربی جنگنده متجاوز شرکت کننده در حمله سعودی‌ها به یمن را تحویل داد. وزارت کشور یمن، جسد این خلبان را که جنگنده‌اش در صعده سقوط کرده به صلیب سرخ جهانی تحویل داد. گفته می‌شود که تحویل این جسد با میانجیگری‌های جمال بن عمر فرستاده سابق سازمان ملل به یمن صورت گرفته است.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/عراق:

پنتاگون: برای بازپس‌گیری الرمادی با نیروهای شیعه همکاری نمی‌کنیم

واشنگتن‌اگزماینر- استیو وارن، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه مدعی شد آمریکا به همکاری با دولت عراق و ارسال سلاح به این کشور ادامه خواهد داد. وارن در عین حال گفت: واشنگتن موضع خود را درباره همکاری با نیروهای شیعه تغییر نمی‌دهد. از مشارکت هیچ گروهی که تمایل به همکاری با دولت مرکزی عراق ندارد و نمی‌تواند به وحدت عراق کمک کند، استقبال نمی‌کنیم. واشنگتن پیشتر این گروه‌ها را به عدم همکاری با دولت مرکزی عراق متهم کرده و گفته بود حضور آنها باعث تشدید تفرقه‌های قومی می‌شود.

سازمان ملل: بعد از حمله داعش به الرمادی حدود ۲۵ هزار نفر از این شهر گریخته‌اند

شکبه خبری العربیه- سازمان ملل اعلام کرده از زمان حمله گروه تروریستی داعش به شهر الرمادی در استان الانبار عراق نزدیک به 25 هزار نفر از این شهر گریخته‌اند. الرمادی بزرگترین شهر استان الانبار عراق است که در فاصله 110 کیلومتری از پایتخت قرار دارد و در طول رودخانه فرات گسترده شده است.

داعش برای آموزش کودکان ایزدی پایگاه‌های ویژه‌ای دایر کرد

خبرگزاری فارس- یک مقام مسئول در منطقه کردستان افشا کرد که گروه تروریستی تکفیری داعش پایگاه‌های نظامی ویژه‌ای را برای آموزش کودکان خانواده‌های ایزدی که در اسارت دارد، احداث کرده است. داعش در این پایگاه‌ها علاوه بر آموزش‌های نظامی به این کودکان که سن‌شان از 5 سال شروع می‌شود، اقدام به شستشوی مغزی آنها نیز می‌کند تا از آنها در صفوف خود استفاده کند.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/مصر:

معترضان خودروی معاون رئیس دادگاه تجدیدنظر قاهره را آتش زدند

اسکای‌نیوز- افراد ناشناس خودروی معاون رئیس دادگاه تجدید نظر قاهره در شمال استان المنیا را آتش زدند. منابع خبری مصر خبر دادند که این حادثه در واکنش به صدور حکم اعدام محمد مرسی صادر شده است. دو روز گذشته نیز سه قاضی مصری بر اثر تیراندازی در شمال شبه جزیره سینای این کشور کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/اتحادیه اروپا:

یونان و طلبکاران در آستانه توافق بر سر بدهی‌ها

خبرگزاری رویترز- یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان اعلام کرد که آتن به توافق با طلبکاران بین‌المللی خود بر سر پرداخت آخرین بخش بسته کمک مالی بسیار نزدیک شده است و من فکر می‌کنم که با این نزدیکی بتوانیم طی یک هفته به توافق برسیم. الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان نیز چند روز پیش اعلام کرد که دولت چپگرای وی به دستیابی به توافق با طرف‌هایی که به یونان وام اعطا کرده‌اند بسیار نزدیک است.

پارلمان اروپا اشتباهی کاتالونیا را به رسمیت شناخت و آن را در فهرست اعضای اتحادیه اروپا قرار داد

نشریه ای‌بی‌سی- پارلمان اروپا در اقدامی اشتباهاً استقلال کاتالونیا را به رسمیت شناخته و نام آن را به عنوان کشوری مستقل در فهرست 28 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار داد. اقدام پارلمان اروپا در به رسمیت شناختن اشتباهی استقلال کاتالونیا، عذرخواهی مارتین شولز رئیس پارلمان اروپا از نمایندگان پارلمان اسپانیا را به دنبال داشته است.

آیا ملک سلمان آلزایمر دارد/ پخش آگهی جذب جلاد در عربستان/ نامه یک دیپلمات بسیجی به سردار/ چه کسی از همسر سرکرده داعش بازجویی می‌کند/روسیه:

مسکو ترانزیت محموله‌های ناتو به خاک افغانستان را متوقف کرد

پایگاه خبری کانیوز- دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه از امضای توافقنامه در خصوص توقف ترانزیت محموله‌های نظامی از خاک روسیه به افغانستان خبر داد و تصریح کرد: تصمیم توقف ترانزیت تجهیزات نظامی از طریق خاک روسیه به سمت افغانستان بر اساس مفاد قطعنامه 138 شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ شده است.

ریابکوف: آماده‌ایم در همه موضوعات با آمریکا گفت‌وگوها را ادامه دهیم

اسپوتنیک- ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو آماده است در همه موضوعات مهم بین‌المللی به ویژه موضوعات سیاسی و نظامی گفت‌وگوهای خود را با آمریکا ادامه دهد. وی روز دوشنبه با ویکتوریا نولاند معاون اروپایی وزیر خارجه آمریکا دیدار و رایزنی کرد. این دیدار پس از آن انجام شد که جان کری وزیر خارجه آمریکا برای اولین بار از زمان بحران اوکراین به روسیه سفر و با ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف دیدار و گفت وگو کرده بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    اگه در یمن جلوی سعودیها رو نگیریم کار خیلی سخت میشه. مطمئنا اگه احمدی الان سر کار بود مرکز توجه و ایرانهراسی بود و حواس همه پرت میشد و اتحادیه اروپا اینچنین به رژیم صهیونیستی فشار وارد نمیکرد و بهانه های صهیونیستها برای پرت کردن حواس دیگران تکمیل بود.
  • سعید نوروزی ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    باید هر چه زودتر وسریعتر جلوی دولت نجس وکثیف سعودی گرفته شود . باید چنان درسی را به سعودی داد تا برای همیشه فراموش نکند 0ملت مسلم این کشور باید دست به قیام زده و با رژیم کشور خود مبارزه کنند وتا نابودی این ژریم از پا ننشینند 0
  • احمد جاسمی ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    الموت آل سعود
  • مهرداد محمدی ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    لعنت بر آل سعود که با پول زائران شیعه به خودشون حمله و تجاوز میکنه ' اینها همون بی ناموس هایی هستن که حق مولا رو خوردن و حضرت زهرا رو زدن ' قاتلین کفتار صفت ' دارم روز شماری میکنم که جنگ با عربستان شروع بشه '' انتقام زهرا رو میگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس