کد خبر 416999
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۷

رژیم صهیونیستی لحن تهدید آمیز خود علیه حزب الله را شدت بخشیده و مقاومت اسلامی لبنان را به جنگ تهدید کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه رای الیوم نوشت: تل آویو روز گذشته با شدت بخشیدن به لحن تهدید آمیز علیه حزب الله از آن تحت عنوان دشمنی یاد کرد که بیش از هر دشمن دیگر موجب ناراحتی و سلب آرامش اسرائیل شده است.

این تهدیدات در حالی است که توان تسلیحاتی حزب الله از نظر کمی و کیفی ارتقاء پیدا کرده است، به گونه ای که از شمال تا جنوب شهرک های اسرائیلی و نیز نیروگاه هسته ای دیمونا در تیررس موشک های حزب الله قرار گرفته است.

نکته قابل ملاحظه اینکه این لحن تهدید آمیز از سوی یک مسئول نظامی بلند پایه اسرائیلی یا همان «هرتسی هالیفی» رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل بیان شد؛ کسی که به مواضع افراطی در قبال حزب الله معروف است و پیش از این نیز تهدید کرده بود حملاتی که در جنگ تابستان 2006 علیه ضاحیه جنوبی صورت گرفت این بار در کل لبنان تکرار خواهد شد.

در جنگ دوم لبنان که در تابستان 2006 رخ داد، رژیم صهیونیستی با وحشی گری تمام  ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد ولی به اهداف از پیش اعلام شده خود در آزاد سازی دو نظامی خود که در اسارت مقاومت لبنان بود دست نیافت و مانع از شلیک موشک مقاومت به شهرک های فلسطین اشغالی نشد.

بنابر گزارش رسانه های اسرائیلی، هالیفی همچنین هشدار داد چنانچه حزب الله در محاسبات خود اشتباه کند، جنگ سوم شعله ور خواهد شد.

رسانه های صهیونیستی تاکید کردند که، اظهارات این مسئول نظامی در جریان ارائه گزارش از وضعیت امنیتی به تعدادی از خبرنگاران رسانه های خارجی در تل آویو، ایراد شد.

در این میان یک افسر اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد، خطر شعله ور شدن درگیری های مسلحانه در دو یا سه سال آینده افزایش یافته است و در صورت آغاز جنگ با حزب الله  ارتش اسرائیل مناطق غیرنظامی لبنان را هدف قرار خواهد داد.

به گفته این افسر بلندپایه اسرائیلی، احتمال اینکه یک سازمان و یا یک کشور یک جنگ مقدماتی علیه اسرائیل به راه اندازد، بسیار کمتر از دو یا سه سال پیش است، اما کاهش این احتمال به این معنی نیست که احتمال جنگ منتفی شده است.

وی در عین حال افزود: اکنون بیش از گذشته احتمال شعله ور شدن جنگ به دلیل  هر گونه محاسبات اشتباه، افزایش یافته است و این احتمال بیشتر از سوی سازمان ها و طرفهایی است که علیه اسرائیل فعالیت داشته و در اطراف آن مستقر هستند.

بنابر اعلام رسانه های صهیونیستی، منظور این افسر اسرائیلی از سازمان های مزبور حزب الله لبنان است.

این افسر اسرائیلی نیز ضمن تکرار تهدیدات اسرائیل علیه حمله به غیرنظامیان در لبنان و بیان اینکه ارتش اسرائیل هر هدفی را در لبنان هدف قرا خواهد داد، در عین حال ابراز امیدواری کرد که ساکنان این مناطق منازل خود را ترک کرده باشند و مدعی شد که هر روستا در لبنان به یک قعله نظامی تبدیل شده است.

وی همچنین تهدید ناشی از ایران و حزب الله را کاملا به هم مرتبط دانست و مدعی شد تهدید ایران کاملا ملموس است، زیرا تهران به دنبال تسلط بر منطقه خاورمیانه است و حزب الله نیز یکی از ابزارهای تحقق این هدف است.

این افسر اسرائیلی با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت، توافق هسته ای می تواند موجب شکوفایی اقتصادی ایران شده و در نتیجه کمک های مالی آن را به سازمان های منطقه ای و پیش از همه حزب الله افزایش دهد.

در این میان هالیفی نیز در مراسمی که سازمان دوستان ارتش اسرائیل در یکی از هتل های نیویورک برگزار کرده بود، ابراز عقیده کرده که ایران فقط یک برنامه هسته ای نیست بلکه قدرت و نفوذ آن به عنوان یک دولت بزرگ منطقه ای  در بین کشورهای اطراف اسرائیل در حال افزایش است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    حزب الله هم الغالبون همین آیه شریف قرآن خودش همه چیز میرسونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس