ماری هارف گفت: با ایرانی‌ها در لوزان بر سر این مسئله به توافق رسیدیم و قرار شد در طی یک روند، فهرست اماکن و افراد لازم به بازرسی را تعیین کنیم.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/3/1 به شرح زیر است:

واشنگتن: موضوع دسترسی به افراد هسته‌ای ایران حل شده است/ عربستانی‌ها 85 اسیر دادند؛ یمنی‌ها تازه وارد جنگ شده‌اند/ایران:

دیدار وزیر دفاع ایران و مسئول سازمان بدر در کربلا

شبکه ماهواره‌ای الغدیر- حامد صاحب الکربلایی مسئول سازمان بدر در کربلای معلی ضمن دیدار با سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران، درباره مسایل سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و همچنین روند عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش با یکدیگر بحث و گفت‌و‌گو کردند.

احتمال واگذاری مشاوره و آموزش نیروهای عراق به ایران وجود دارد

وال‌استریت‌ژورنال- دریاسالار جیمز استاوریدیس، فرمانده پیشین نیروهای ناتو در اروپا با توجه به سقوط الرمادی در الانبار عراق از احتمال واگذاری فرایند آموزش و مشاوره نیروهای امنیتی عراق به ایران سخن گفته است.

رژیم صهیونیستی: غرامت نفتی ایران را نمی‌پردازیم

روزنامه اسرائیل‌هیوم- رژیم صهیونیستی پس از حکم دادگاه فدرال سوئیس مبنی بر محکومیت این رژیم در دعوی نفتی با ایران اعلام کرده این غرامت را به طرف ایرانی نمی‌پردازد. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به موجب قوانین تجاری، انتقال پول به دشمن و از جمله شرکت ملی نفت ایران ممنوع است. دادگاه سوئیسی پیشتر به شرکت نفت الیات اشکلون دستور داده بود یک میلیارد و صد میلیون دلار به عنوان غرامت مربوط به قراردادی در سال 1968 به شرکت ملی نفت ایران بپردازد. دعوای مطرح شده مربوط به قراردادی است که سال 1968 بین شرکت ملی نفت ایران و رژیم تل آویو به منظور انتقال نفت ایران از طریق دریای سرخ به سرزمین‌های اشغالی فلسطین منعقد شده بود.

آمریکا دو شرکت عربی را به اتهام همکاری با ایران تحریم کرد

رویترز- وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه دو شرکت عربی را به اتهام کمک در خرید هواپیمای مسافربری دست دوم توسط ایران، تحریم کرد. این دو شرکت که در عراق و امارات مستقرند، بر اساس ادعای وزارت آمریکایی، در خرید این هواپیمای دست دوم به شرکت ایرانی ماهان کمک کرده‌اند. مقامات شرکت عراقی النور و شرکت اماراتی الناصر هنوز موضعی در این خصوص نگرفته‌اند.

واشنگتن:‌ با ایرانی‌ها در لوزان بر سر دسترسی به سایت‌ها و افراد هسته‌ای ایران موافقت کردیم

خبرگزاری فارس- ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنج‌شنبه گفت: با ایرانی‌ها در لوزان بر سر این مسئله به توافق رسیدیم و قرار شد در طی یک روند، فهرست اماکن و افراد لازم به بازرسی را تعیین کنیم.

ریابکوف: امکان حصول توافق نهایی هسته‌ای با ایران بسیار زیاد است

خبرگزاری اینترفکس- معاون وزارت خارجه روسیه در سخنانی امیدوارانه نسبت به حصول حتمی توافق هسته‌ای با ایران ابراز خوشبینی کرد. سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه در سخنانی اظهار داشت: مسکو مطمئن است که توافق هسته‌ای با ایران میسر است و انتظار نمی‌رود مذاکرات تا مدت طولانی ادامه داشته باشد. وی گفت: از دیدگاه من توافق نهایی انجام خواهد شد. ما اینک از خطوط نامعلوم گذشته عبور کرده‌ایم.

ظریف: اجازه زیاده خواهی به طرف‌های غربی را نمی‌دهیم

خبرگزاری خانه ملت- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر زیاده‌خواهی جدید آمریکا در بحث مذاکرات هسته‌ای به‌ویژه موضوع فردو و موضوع بازرسی از تأسیسات نظامی، گفت: بارها من و اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تأکید کرده‌ایم که قطعاً اجازه زیاده‌خواهی به طرف‌های غربی در بحث مذاکرات هسته‌ای را نمی‌دهیم. به‌طور حتم تیم مذاکره‌کننده خود را مقید به حفظ خطوط قرمز نظام در تمام مباحث مذاکرات هسته‌ای از جمله فردو می‌داند.

آغاز دور چهارم مذاکرات معاونان و کارشناسان ایران و ۱+۵ به ریاست نجفی

خبرگزاری صدا و سیما- چهارمین دور گفت‌وگوهای هسته‌ای به منظور ادامه نگارش پیش‌نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پیش از ظهر جمعه در سطح معاونان و کارشناسان در هتل کوبورگ وین آغاز شد. در این نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته‌ای حضور دارد، شرکت دارند. این نشست‌ها به منظور مرور متن و کاسته شدن موارد اختلافی در همه زمینه‌ها یعنی هسته‌ای و هم تحریم‌ها است.

واشنگتن: موضوع دسترسی به افراد هسته‌ای ایران حل شده است/ عربستانی‌ها 85 اسیر دادند؛ یمنی‌ها تازه وارد جنگ شده‌اند/یمن:

اجتماع بزرگ رؤسای قبائل یمنی علیه عربستان

خبرگزاری خبر یمن- بزرگان و رؤسای قبائل و افراد سرشناس یمنی پنج شنبه برای تأکید بر وحدت و همبستگی در مقابل تجاوز عربستان در صنعاء پایتخت یمن، گرد هم آمدند.

مخالفت انصارالله با پیش‌شرط دولت مستعفی یمن برای شرکت در کنفرانس ژنو

شبکه المیادین- محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که مبنای مذاکره، توافق صلح و مشارکت سیاسی است. وی با اشاره به اظهارات نماینده عربستان در سازمان ملل درباره عدم حضور ایران در کنفرانس صلح در ژنو تاکید کرد که ما از عربستان و یا دیگر کشورها درخواست حضور در کنفرانس ملی را نکردیم. وی همچنین در واکنش به پیش‌شرط وزیر خارجه دولت مستعفی یمن برای شرکت در کنفرانس صلح ژنو مبنی بر عقب نشینی نیروهای انصارالله از مناطق مختلف یمن تاکید کرد که انصارالله با درخواست تحویل سلاح و خروج نیروهای آن از مناطق یمنی مخالف است و آن را قبول نمی‌کند.

پادگان‌های نظامی جنوب عربستان موشک‌باران شد

المیادین- نیروهای ارتش یمن پایگاه نظامی الاباء در ظهران واقع در جنوب عربستان را هدف حملات موشکی خود قرار داده‌اند. ارتش یمن عصر پنجشنبه همچنین پادگان نظامی عین الحره در جازان واقع در جنوب عربستان را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داده است.

انصار الله 15 عضو دستگاه اطلاعات سعودی را دستگیر کرد

خبرگزاری فارس- جنبش انصار الله 15 عضو دستگاه اطلاعات عربستان سعودی را در بندر الحدیده، یمن دستگیر کرد. حمید طارق العدنانی، یکی از رهبران جنبش انصار الله در این خصوص تصریح کرد که این عناصر دستگاه اطلاعات عربستان سعودی برای انجام عملیات‌های تروریستی علیه کشتی کمک‌های ایرانی و شلیک موشک به سمت آن وارد بندر الحدیده یمن شده بودند.

حمله ارتش سایبری یمن به وزارتخانه‌های خارجه، کشور و دفاع عربستان

خبرگزاری فارس- ارتش سایبری یمن در اولین بیانیه رسمی خود، از هدف قرار گرفتن 3 وزارتخانه عربستانی خبر داده است. بر اساس این بیانیه سایبری‌های یمن گفته‌اند که ما به شبکه وزارت خارجه عربستان سعودی دسترسی پیدا کردیم و بر بیش از 3 هزار کامپیوتر و سرورهای این وزارتخانه تسلط داریم. ما به ایمیل‌ها، اطلاعات شخصی و سری هزاران کارمند این وزارتخانه و همچنین، جاسوسان، عوامل اطلاعاتی و پرسنل ارتش این کشور دست یافتیم. مکاتبات و اسناد فوق‌سری موجود در نامه‌نگاری‌های مقامات عربستان با مقامات دیگر کشورها از سال 1980 هم در میان اسناد به دست آمده است.

سوء‌قصد نافرجام به جان استاندار الحدیده یمن

پایگاه خبری یمنی المندب پرس- چند فرد ناشناس، صبح جمعه تلاش کردند حسن أحمد الهیج استاندار الحدیده یمن و از همپیمانان جنبش انصارالله را در حالی که برای ادای نماز صبح به مسجدی در مجاوزت منزلش برود، ترور کنند. افراد مسلح ناشناس سوار بر یک خودرو، ابتدا به سوی محافظان استاندار الحدیده مقابل مسجد ابی بکر الصدیق، یک بمب دست‌ساز پرتاب و سپس تیراندازی کردند اما تنها یکی از محافظان به شدت زخمی شد و یک شهروند یمنی به نام جبر الرادعی که قصد داشت برای ادای نماز وارد مسجد شود، کشته شد.

ارتش یمن مقر فرماندهی گارد مرزی عربستان در ظهران را هدف قرار داد

شبکه المیادین- ارتش یمن، مقر فرماندهی نیروهای گارد مرزی عربستان سعودی در ظهران را هدف قرار داد. منابع رسانه‌ای عربستان از جمله خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کردند که این حمله، یک کشته و 2 زخمی برجای گذاشته است.

بمباران مدارس و مراکز آموزش نظامی در صنعا و صعده

خبرگزاری فارس- جنگنده‌های سعودی در بمباران صنعا، یک دانشکده نظامی و یک آموزشگاه نظامی گارد ملی را در صنعا هدف قرار دادند. این آموزشگاه در نزدیکی پایگاه هوایی الدیلمی قرار دارد که در دو نوبت هدف بمباران قرار گرفت. همچنین ساختمان دانشکده نظامی نیز در نزدیکی این آموزشگاه بمباران شد. گفته می‌شود که جنگنده‌های سعودی مدارس امام هادی (ع) و امام حسین (ع) را در مران واقع در استان صعده نیز هدف قرار دادند.

شلیک موشک به سوی نجران عربستان

پایگاه خبری یمنی ردفان پرس و خبرگزاری خبر- منابع آگاه محلی یمن از شلیک ده‌ها خمپاره و موشک به سوینجراندر عربستان سعودی خبر دادند و اعلام کردند که قبایل یمنی پایگاه‌های نظامی جدیدی را در مناطقالعین الحمراء،المبخرهبه دست گرفته‌اند و میان زیادی از اسلحه و تجهیزات نظامی عربستان را به غنیمت گرفتند.

فرار دسته‌جمعی سربازان سعودی از یک پایگاه نظامی در جنوب غرب عربستان

پایگاه خبری المنار- منابع خبری از فرار دسته‌جمعی سربازان عربستان سعودی از پایگاه نظامی المعزاب در جنوب غرب عربستان خبر دادند. مقرهای نظامی در نجران، ظهران و... نیز همچنان آماج حملات و خمپاره‌های قبایل و کمیته‌های مردمی یمن است.

85 سرباز عربستانی به اسارت قبایل یمن درآمدند

خبرگزاری آسیا‌- منابع یمنی خبر دادند که 85 سرباز عربستانی خود را تسلیم کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله و قبایل یمنی کردند و سلاح های خود را تحویل دادند.

انفجار مقابل یک مسجد در صنعا؛ داعش مسئولیت را برعهده گرفت

خبرگزاری رویترز- منابع آگاه از وقوع یک انفجار در مسجد الصیاح در صنعا و زخمی شدن شماری از مردم بی‌گناه یمن خبر دادند. 13 نفر در این انفجار زخمی شدند. این در حالی بود که پایگاه خبری یمنی حضرموت پرس نوشت که این انفجار 5 کشته برجای گذاشت. گروه تکفیری داعش، مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفته است.

هادی تا چند ساعت دیگر وارد قلب القاعده در یمن می‌شود

اسپوتنیک- در حالی که چندی پیش اعلام شده بود که اوایل ماه جاری میلادی، عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به شهر سیئون در استان حضرموت یمن خواهد آمد تا این شهر را به عنوان پایتخت جدید یمن اعلام کند، یک منبع عالی‌رتبه اعلام کرد که هادی، به زودی وارد استان حضرموت یمن خواهد شد. وی به طور رسمی، عملیات نظامی زمینی گسترده علیه یمن را با نام شمشیرهای بران تحت حمایت عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، آغاز خواهد کرد. وی افزود که قرار است هادی تا چند ساعت دیگر وارد فرودگاه البدیع در استان حضرموت که از آغاز تجاوز عربستان به یمن از بمباران در امان بوده، شود.

واشنگتن: موضوع دسترسی به افراد هسته‌ای ایران حل شده است/ عربستانی‌ها 85 اسیر دادند؛ یمنی‌ها تازه وارد جنگ شده‌اند/عراق:

روسیه و عراق در آستانه عقد پیمان دفاعی پیشرفته

خبرگزاری روسی اینترفکس- گفت‌وگو برای ارسال سلاح‌های روسی به عراق در حال انجام است. یک مقام ارشد روسی نوشت: عراق و روسیه در حال رایزنی برای عقد قرارداد دفاعی پیشرفته‌ای هستند. میخاییل بوگدانف معاون وزارت خارجه روسیه پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این موارد در سطوح پیشرفته بین بخش‌های دفاعی طرفین در حال رایزنی هستند. البته اقداماتی با شرکای عراقی به طور کامل انجام گرفته و قراردادهایی امضا شده است.

روسیه: آماده ارسال سلاح به عراق هستیم

شبکه المیادین- حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. لاوروف وزیر خارجه روسیه در این دیدار گفت: هرگونه حمایتی را از عراق برای مبارزه با تروریسم در پیش خواهیم گرفت. آماده ارسال سلاح و تجهیزات به ارتش عراق هستیم.

محاصره پالایشگاه بیجی شکسته شد

پایگاه خبری السومریه نیوز- سخنگوی عملیات مشترک عراق پنجشنبه از ورود نیروهای امنیتی به پالایشگاه بیجی در شمال شهرستان بیجی در ۴۰ کیلومتری شمال تکریت خبر داد. در همین ارتباط، قیس خزعلی دبیرکل گروه عصائب اهل الحق اعلام کرد که محاصر بیجی در شمال تکریت شکسته شد و ۳۰۰ سربازی که در پالایشگاه محاصره بودند نیز آزاد شدند.

مرجعیت عراق: نیروهای ملی نقشه دقیقی برای مدیریت جنگ علیه داعش طراحی کنند

شبکه خبری السومریه نیوز- مرجعیت عراق خواستار طراحی نقشه دقیق برای مدیریت جنگ علیه داعش در این کشور شد. احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا گزارش داد که برخی از فرماندهان نظامی کمک می‌کنند تا همراهانشان در جنگ شکست بخورند.

حمله به کنسولگری ترکیه در موصل و کشته شدن نزدیک به 30 سرکرده داعش

السومریه نیوز- یک منبع آگاه امنیتی، جمعه اعلام کرد که 50 تکفیری داعش از جمله شماری از سرکرده‌های عرب و غیر عرب این گروه تروریستی در حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به موصل کشته و زخمی شدند. در این حمله، ساختمان کنسولگری ترکیه در جنوب موصل هدف قرار گرفت.

واشنگتن: موضوع دسترسی به افراد هسته‌ای ایران حل شده است/ عربستانی‌ها 85 اسیر دادند؛ یمنی‌ها تازه وارد جنگ شده‌اند/سوریه:

حمله مجدد به سفارت روسیه در دمشق

روسیاالیوم- حمله خمپاره ای به سفارت روسیه در دمشق به کشته شدن یک نیروی امنیتی و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد. روز سه شنبه گذشته نیز ۲ خمپاره به سفارت روسیه در سوریه اصابت کرد، که وزارت خارجه آمریکا این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

جبهه النصره بارگاه خضر پیامبر در ادلب را تخریب کرد

خبرگزاری فارس- در راستای محو هویت دینی و نابودی آثار اسلامی و تخریب بارگاه‌ها و اماکن مقدس جهان اسلام، گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره اقدام به تخریب بارگاه خضر پیامبر در شهرک اشتبرق واقع در ریف ادلب کرد. جبهه النصره فیلمی منتشر کرد که در آن نشان می‌داد، چگونه تکفیری‌های خارجی اقدام به منهدم کردن بارگاه این پیامبر می‌‌کنند.

عناصر داعش 17 غیر نظامی را در تدمر سوریه اعدام کردند

شبکه خبری روسیا الیوم- گروهک تروریستی داعش دستکم 17 غیر نظامی را در شهر تدمر سوریه اعدام کرد. فعالان اعلام کردند که افراد غیر نظامی اعدام شده در یک شورای محلی در شهر تدمر مشغول فعالیت بودند.

ارتش سوریه محاصره بیمارستان جسرالشغور را در هم شکست

شبکه خبری المیادین- ارتش سوریه محاصره بیمارستان جسرالشغور واقع در ریف جنوب غربی ادلب را در هم شکست. رسانه‌های غربی-عربی مانند فرانس پرس و العربیه مدعی شده بودند که تروریست‌های جبهه النصره وارد بیمارستان شده‌اند.

واشنگتن: موضوع دسترسی به افراد هسته‌ای ایران حل شده است/ عربستانی‌ها 85 اسیر دادند؛ یمنی‌ها تازه وارد جنگ شده‌اند/فلسطین:

اسرائیل مدعی آزمایش موشکی جدید مقاومت در نوار غزه شد

پایگاه صهیونیستی واللا- مقاومت فلسطین چهارشنبه شب یک موشک دیگر آزمایش کرده است. رژیم صهیونیستی گفته که مقاومت در غزه به آموزش‌های خود در این زمینه برای تقویت زرادخانه موشکی خود مرتب ادامه می‌دهد.

دیدار موگرینی با رئیس رژیم صهیونیستی و تأکید بر بازسازی غزه و همزیستی

وبگاه خبری وطن- فردریکا موگرینی هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه با رووین ریولین رئیس اسرائیل دیدار کرد. ریولین در این دیدار ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا را برای از سرگیری مذاکرات اسرائیلی-فلسطینی یاری کند.

وی همچنین به بازسازی غزه نیز اشاره کرد و گفت: بازسازی غزه گامی مهم برای اعتمادسازی با فلسطینی‌ها خواهد بود.

آمریکا در حال گفت‌وگو با اسرائیل درباره منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای است

آسوشیتدپرس- آمریکا برای از سرگیری گفت‌وگوها درباره منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای یک مقام ارشد این کشور را به سرزمین‌های اشغالی فرستاده است. وزارت خارجه آمریکا تأیید کرده که توماس کناتریمن معاون وزیر خارجه در امور امنیت بین‌الملل و منع اشاعه برای رایزنی درباره این موضوع به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

واشنگتن: موضوع دسترسی به افراد هسته‌ای ایران حل شده است/ عربستانی‌ها 85 اسیر دادند؛ یمنی‌ها تازه وارد جنگ شده‌اند/عربستان:

شاهزاده سعودی آثار باستانی مصر را قاچاق می‌کند

توئیتر- مجتهد، فعال توئیتری عربستانی شب چهارشنبه نوشت که یک شاهزاده سعودی با همکاری افسران سازمان اطلاعات مصر آثار باستانی مصر را به خارج از این کشور قاچاق می‌کنند. عبدالعزیز بن مشعل بن عبدالعزیز آل سعود شاهزاده عربستانی با همکاری تعداد از افسران مصری در حال حاضر 4 مجسمه طلا و 2 مومیایی را از مناطق باستانی اسوان خارج می‌کنند که این اقدام تحت پوشش سفارت عربستان در مصر صورت می‌گیرد. شاهزاده سعودی 30 میلیون دلار به صورت نقد در مقابل این آثار پرداخت کرده است که معامله نیز در هتل ریجنسی در کویت صورت گرفته است.

پاکستان خبر توافق هسته‌ای با عربستان را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس- قاضی‌خلیل‌الله سخنگوی وزارت امور‌خارجه پاکستان جمعه با تکذیب خبر قرارداد هسته‌ای با عربستان افزود: خبرهایی که در این زمینه منتشر شده هیچ پایه و اساسی ندارد.

واشنگتن: موضوع دسترسی به افراد هسته‌ای ایران حل شده است/ عربستانی‌ها 85 اسیر دادند؛ یمنی‌ها تازه وارد جنگ شده‌اند/آمریکا:

هیئت ژوری اتهامات 6 افسر پلیس بالتیمور را تائید کرد

خبرگزاری فارس- بازپرس پرونده مرگ فردی گری جوان سیاه‌پوست آمریکایی روز پنج‌شنبه اعلام کرد اتهامات 6 افسری که در مرگ وی در بازداشتگاه‌ دخیل بوده‌اند، از سوی هیئت ژوری تائید شده است. مرگ گری که حین بازداشت و انتقال به بازداشتگاه به دلیل برخورد خشونت‌بار پلیس دچار ضایعه نخاعی شده بود، هفته‌ها شهر بالتیمور آمریکا را به صحنه اعتراضات سیاه‌پوستان بدل کرد.

واشنگتن: موضوع دسترسی به افراد هسته‌ای ایران حل شده است/ عربستانی‌ها 85 اسیر دادند؛ یمنی‌ها تازه وارد جنگ شده‌اند/روسیه:

رزمایش مشترک چین و روسیه در دریای مدیترانه

خبرگزاری فارس- رزمایش مشترک چین و روسیه در دریای مدیترانه که برخی آن را واکنشی به افزایش اقدامات نظامی آمریکا می‌دانند، پس از چند روز پایان یافت. این رزمایش طبق برنامه آغاز شد و دو کشور روسیه و چین رزمایش دریایی مشترک خود را برگزار کردند.

واشنگتن: موضوع دسترسی به افراد هسته‌ای ایران حل شده است/ عربستانی‌ها 85 اسیر دادند؛ یمنی‌ها تازه وارد جنگ شده‌اند/انگلیس:

گاردین: تعرض جنسی در دانشگاه‌های انگلستان اپیدمی شده است

روزنامه گاردین- فراگیر شدن تعرض جنسی در کالج‌های انگلستان، به موضوعی بحث برانگیز میان فعالین حقوق زنان بدل شده است. آمار تجاوزهایی که با اجبار فیزیکی همراه بوده و یا قربانی تجاوز به دلیل استفاده از مواد مخدر و الکل، ناتوان شده بوده اشاره می‌کند، نشان می‌دهد که در انگلستان، از هر پنج زن، یکی در زمان دانشجویی، تعرض جنسی را تجربه کرده است.این در حالی است که تجاوز با اجبار و تهدید و تجاوز از راه‌های غیرمتعارف، در این آمارگیری لحاظ نشده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    خدایش ظلم آمریکا بر دیگر ملت های جهان تمامی ندارد!اسرائیل دارای صدها بمب اتمی است در جهان غرب کسی نیست از آژانس اتمی و آمریکا بپرسد چرا کلاهک های اتمی صهیونیسم ها برای جهان خطر ناک نیست ولی کشور ما که دنبال برق اتمی و داروسازی است باید این همه محدودیت را قبول کند.خدایش تا کی مردم جهان باید شاهد اینهمه دوروی و نا عدلتی باشند!!؟
  • شناس ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    احمدی روشن ها میدهیم
  • ramin ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    اون نامردا توی همچیز دبه میکنن ما توی اشتباهات خودمون نمی تونیم تجدیدنظر کنیم.چقدر این آمریکا پررو هست.
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    روسیه: آماده ارسال سلاح به عراق هستیم مرگ بر روسیه
  • ناشناس ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود .
  • ناشناس ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    دسترسی به دانشمندان هسته ای یعنی باز شدن راه ترور دانشمندان و دسترسی به سایت های نظامی یعنی باز شدن راه حمله نظامی به کشور .
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    دوستان اینا نه با هسته ای مشکل دارن نه با بمب نه با موشک.اینا بهانه اس تنها چیزی که اینا باهاش مشکل دارن وجود کشور ایران و وجود ایرانی ها بر روی کره زمین هست. اگه به اینا باشه تا ایران و تمام ایرانی ها از بین نرن مشکلشون حل نمیشه.
  • سيد هادي ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    پس خدا رو شكر حل شد اين موضوع ...مگه چه اشكالي داره بزار دانشمنداي ما رو بكشند بزار مردم ما روبكشند بزار از تأسيسات نظامي ما بازديد كنند بزار با ما مثل يك وحشي برخورد كنند!!! توافقي كه بعد از گذشت يك سال و نيم هنوز مردم هيچ چيزي ازش نميدونند!!!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    معلوم نيست هئيت ايراني چيكار داره ميكنه كه آمريكائيها اميدوارند بتونند به اطلاعات محرمانه هسته اي و نظامي ما دسترسي داشته باشند؟؟!!
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    ای قربان حضرت اقا بروم که خوب میدانست و چهره درهم کشید و فریاد زد که من اجازه نمیدهم که در موضوع جوانان نخبه و کارشناس و شجاع این مملکت وارد شوند و جاسوسی کنند
  • ناشناس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    هسته ای هم بهانه است / اصل نظام نشانه است
  • العبد ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    لعنت خداوند بر آمریکا و اذنابش و کسانی که عزت اسلام را در عوض نان به شیطان می فروشند.
  • مجتبی7 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    عربستانی ها میخوستن به کشتی نجات موشک بزنن... حالا آقای ظریف برو برای وزیر خارجه شون پیام تبریک بفرس...
  • محمد ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    اینها با اسلام وهر روح آزاد اندیش که در تقابل باشه با سلطه اونها برجهان مخالفن وگرنه ایرانی بودن خصوصیتی نداره شما میتانی ایرانی باشی ولی رفیق فابریک آمریکا باشی ولی یه شرط داره که مثل خودشان دستت توی جنایت های اونها باشه .بهت گفتن برو فلان ملت را بمباران اتمی بکن باید بری تا دنیا ومادیاتت تامین بشه
  • محمد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    زمان شاه نظامیان آمریکائی از ملت ایران حق توهش میگرفتن فکر کنم دارن همون معامله را با ما میکنن .این غیرت کجائی افسوس
  • جواد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    آنچه كه در روند مذاكرات هسته اي از طرف غربي ها با زمامداري آمريكا ( پشت پرده ، صهيونيست ها ) انجام گرفت ، حيله بسيار هوشمندانه اي بود كه تاكنون نيز ادامه دارد. اين حيله همانند شكار و به تور انداختن صيد از طرف صياد مي باشد. صياد در ابتدا تور پنهاني پهن ميكند و سپس در روي تور ، بطور آشكار دانه مي ريزد و صيد بيچاره بي خبر از تور و براي خوردن دانه بطرف تور رفته و در دام شكارچي حقه باز گرفتار ميشود. بنده مطمئنم كه غربي ها در مرحله جذب طرفهاي ايراني براي دانه خوردن برنده شدند و در صورت ادامه مذاكرات ، توري كه براي كشورمان بر سر تمامي ملت ما افكنده خواهد شد كه ممكن است راه بازگشتي نباشد و مطمئنا اين تور در وضعيتي قرار خواهد گرفت كه براي آزادي خود هر آنچه دست و پا بزنيم ، بيشتر در ميله ها و طنابهاي تور غوطه ور خواهيم شد.
  • پسر ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    غرامت نفت از حلقوم اسرائیل میکشیم بیرون دیگه برنامه هسته ای نمونده تا براش مذارکره کنیم همه چی دادیم رفت برنامه ثریا همه چی مو به مو توضیح داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس