کد خبر 415275
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

ارتش سوریه و مقاومت حزب الله در ادامه عملیات خود در منطقه القلمون کوه راهبردی «الباروح» را آزاد کرده و کنترل آن را در دست گرفتند.

به گزارش مشرق، عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله در منطقه القلمون، از توابع ریف دمشق در حالی ادامه دارد که این نیروها کنترل کوه «الباروح» را در دست گرفتند.

کوه الباروح از جمله نقاط راهبردی منطقه القلمون به شمار می‌آید و از حیث اهمیت با تپه «موسی» برابری می‌کند و در دست گرفتن کنترل آن به معنای اشراف یافتن بر تمام مناطق الجبه و راس المعره است.

این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پیشروی چشمگیری را در منطقه «المعیصره» و دشت المعیصره و دشت «الواطیه» که از جمله مناطق آموزش نظامی گروه‌های تروریستی مسلح شمرده می‌شد، انجام دادند.

همچنین ارتش سوریه یک مقر وابسته به گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» را در گذرگاه «الفتله» در راس المعره گلوله باران کردند و آن را به همراه تمام عناصر موجود در آن به طور کامل منهدم کردند.

تا روز گذشته (یک‌شنبه) نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله موفق شده بودند، 50 کیلومتر مربع از منطقه الجبه در القلمون را آزاد کنند و کنترل آن را در دست گیرند.

در جریان این عملیات‌ها 3 پایگاه نظامی آموزشی گروه‌های تروریستی مسلح از جمله جبهه النصره در الجبه منهدم شده که مهمترین آنها پایگاه نظامی «المعیصرات» بود که در میان گروه‌های مسلح منطقه از معروفیت خاصی برخوردار بود.

همچنین در عملیات ارتش سوریه و مقاومت حزب الله ده‌ها تروریست مسلح کشته شدند که در میان آنها «احمد ابراهیم مسعود»، سرکرده گروه تروریستی موسوم به «گردان الشعب» وابسته به ارتش آزاد و سرکردگان میدانی معروف جبهه النصره مانند محمد کمود، علی حمود، محمد درویش، حسن ادریس و ایهاب حمود مشاهده می‌شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس