کد خبر 352134
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۴۷ هزار نزاع خیابانی در تهران رخ داده است،‌ گفت: بهتر از سند همکاری پلیس و مدیریت شهری برای افزایش ضریب امنیت در شهر تهران تهیه کنیم.

به گزارش مشرق،  مرتضی طلایی در صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم،‌مدیریت شهری‌و نیروی انتظامی سه ضلع اساسی برای فراهم کردن امنیت پایدار در شهر به شمار می‌آیند،‌ اظهار داشت: اگر بخواهیم به آنچه حق مردم است دست یابیم لازم است مهندسی جامع و کاملی داشته باشیم تا تعاملی پویا و کارآمد بین مدیریت شهری،‌ مردم و نیروی انتظامی بر قرار کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی از عوامل شکل دهنده جرم صحبت می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که تعامل مشترک مدیریت شهری و نیرو انتظامی می‌تواند در کاهش آن مؤثر باشد، ادامه داد: سال گذشته حدود 107 هزار و در 6 ماه نخست سال جاری 40 هزار نزاغ خیابانی در سطح شهر تهران داشته‌‌ایم در حالی که با ایفای نقش فعال‌تر مدیریت شهری و هماهنگی مشترک می‌توان این معضلات را کاهش داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره اینکه در بودجه سال 93 بر اختصاص ردیفی برای فضاهای بی‌دفاع شهری اصرار داشتم،‌ تصریح کرد: هم اکنون 108 نقطه بی‌دفاع شهری در تهران داریم که سهم قابل توجهی در بزهکاری‌ها دارد و تا زمانی که مشکل آن را حل نکنیم نمی‌توان انتظار افزیش امنیت را داشت.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی پلیس محلات که نمادی از هماهنگی پلیس،‌ مدیریت شهری و پلیس نیروی انتظامی است از جمله مواردی است که می‌توان برای افزایش امنیت انجام داد،‌ گفت: پیشنهاد می‌‌کنم سند همکاری بین پلیس نیروی انتظامی و مدیریت شهری با محوریت شورای شهر داشته باشیم تا وظایفی که برای مدیریت شهری و پلیس تعریف کنیم و با پشتیبانی از پلیس انتظامی ضریب امنیت در شهر تهران را افزایش دهیم.

بعد از اظهارات طلایی،‌ از تعدادی از عوامل پلیس شهر نیروی انتظامی شهر تهران تقدیر شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    واقعا كه زيبنده يك جامعه اسلامي با اين سابقه فرهنگ و تمدن نيست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس