صبح امروز فارس 2 بار لرزید، دستگیری باند سارقان 7 استان، رهاسازی یک‌قلاده "زرده بر"در پارک‌ملی، مرگ زن جوان در تصادف اتوبان حکیم، سقوط مرگبار به داخل چاهک آسانسور و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



صبح امروز فارس 2 بار لرزید

حوادثساعت چهار و چهار دقیقه و 6 ثانیه صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به شدت 3,3 ریشتر به عمق 20 کیلومتر و همچنین ساعت چهار و 21 دقیقه و 14 ثانیه زمین‌لرزه دیگری به شدت 3,1 ریشتر به عمق هشت کیلومتر، مهر در جنوب فارس را لرزاند.

بنا به اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله 3,3 ریشتری در موقعیت جغرافیایی 27,48 شمالی و 52,84 شرقی به وقوع پیوست.

همچنین این زلزله در عمق 20 کیلومتری از سطح زمین و در 9 کیلومتری مهر، 22 کیلومتری وراوی و 23 کیلومتری عسلویه بوشهر، رخ داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دستگیری باند سارقان 7 استان

سردار آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان، در تشریح جزئیات دستگیری اعضای باند سارقان خودرو و منزل در اصفهان گفت: در پی وقوع سرقتهای زیاد در اصفهان پیگیری موضوع از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی سارق یا سارقان احتمالی آغاز شد.

دستگیری باند سارقان 7 استان

وی با بیان اینکه کارآگاهان در بررسی‌های پلیسی خود توانستند جسد دو سارق حرفه‌ای را در یکی از مناطق شهرستان بیابند ادامه داد: با کشف اجساد این سارقان؛ رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد به گونه‌ای که تحقیقات نشان داد که اعضای این باند بنا به دلایلی همچون عدم شناسایی؛ اختلاف بر سر تقسیم اموال و یا اختلافات، دو عضو این باند را به قتل رساندند که بر همین اساس رسیدگی به پرونده در دستور کار تیم مشترکی از کارآگاهان اداره جنایی و سرقت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه ماموران در چند عملیات توانستند اعضای این باند پنج نفره را در اصفهان و چند شهر دیگر دستگیر کنند افزود: سارقان پس از دستگیری علاوه بر معرفی هفت مالخر خود؛ به سرقت خودرو و منزل در استانهای اصفهان، مازندران، البرز، قم، تهران، مرکزی و سمنان اعتراف کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رهاسازی یک‌قلاده "زرده بر"در پارک‌ملی

مسئول منطقه حفاظت‌شده کویر از رهاسازی یک عدد زرده بر در محدوده پاسگاه محیط بانی شکرآباد در منطقه حفاظت‌شده کویر خبر داد.

رهاسازی یک‌قلاده

محمود رضا خسروی با اعلام این خبر، گفت: در هفته گذشته یک عدد زرده بر توسط یکی از شهروندان دوست‌دار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده کویر به اشاره به اینکه زرده بر جزء حیوانات وحشی و بومی منطقه است، افزود: این حیوان پس از تیمار اولیه و اطمینان از شرایط سلامت و آمادگی جهت رهاسازی در طبیعت در محدوده پاسگاه شکرآباد در منطقه حفاظت شده کویر به زیستگاه طبیعی خود بازگردانده شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرگ زن جوان در تصادف اتوبان حکیم

حوادثجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، اظهار داشت: ساعت 18 و 15 دقیقه شنبه در بزرگراه حکیم مسیر غرب به شرق یک دستگاه خودروی ام وی ام با سه سرنشسین به شدت با قسمت عقب یک دستگاه خاور برخورد کرد.

وی افزود: پس از اطلاع این حادثه به سازمان آتش نشانی بلافاصله آتش نشانان دو ایستگاه به محل حادثه رسیدند. در بررسی های اولیه مشخص شد در اثر شدت تصادف دختر 11 ساله ای از داخل خودرو به بیرون پرتاب شده بود که امدادگران اورژانس مرگ او را تایید کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سقوط مرگبار به داخل چاهک آسانسور


ساعت 18 و یک دقیقه شنبه سقوط کارگری به چاهک آسانسور به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

در بررسی ها مشخص شد در یک پروژه ساختمانی 21 طبقه در داخل چاهک آسانسور داربست نصب کرده و کارگران در آنجا مشغول کار بودند. یکی از کارگران هنگام کار به دلیلی نامعلوم از طبقه 19 به پایین سقوط کرد که در طبقه سوم در میان داربست ها گرفتار شده بود.

آتش نشانان کارگر 35 ساله ایرانی را از داخل چاهک آسانسور خارج کرده که امدادگران اورژانس پس از معاینه مرگ او را تایید کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فیس‌بوک جان یک جوان را گرفت

حوادثیک جوان ۱۹ ساله فرانسوی روز پنجشنبه در جریان یک بازی فیسبوکی با دوچرخه اش داخل رودخانه پرید و غرق شد.

دادسرای منطقه وان فرانسه اعلام کرد این جوان ۱۹ ساله خود را قربانی یک بازی ناگوار و کاملاً احمقانه کرد. بر اساس این بازی فیسبوکی فرد باید ظرف ۴۸ ساعت خود را به آب پرتاب می کرد یا بازنده باید طرف مقابل را به شام در رستوران دعوت می کرد.

بر همین اساس این جوان در حالی که پایش را به دوچرخه اش بسته بود در منطقه موربیئان در بگان فرانسه به آب انداخت اما عمق شش متری آب سبب شد وی به رغم تلاش برای ماندن در سطح آب غرق شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


واژگونی خودرو پلیس حین تعقیب

بامداد امروز یکشنبه ساعت 01:55 طی تماس از کلانتری مرکزی به سازمان آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو سمند نیروی انتظامی واقع در شهریار،بلوار شهید مداحی،روبروی حصارزیرک  گزارش گردید.
 
ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه های  101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد وا مدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند.

واژگونی خودرو پلیس حین تعقیب+تصاویر

امدادگران پس از حضور در محل مشاهده کردند، یکدستگاه خودرو سمند متعلق به نیروی انتظامی به علت تعقیب و گریز از مسیر جاده منحرف و پس از برخورد با گاردریل فلزی واژگون شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نجات 30نفر از حریق میدان هفت تیر

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، گفت: در ساعت 12:05 امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در ساختمان پنج طبقه اداری مسکونی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن عوامل ایستگاه‌های 73 و 18 به همراه دو گروه نجات 13 و 14، نردبام، خودروی تنفسی و ... به محل حادثه واقع در میدان هفت تیر، ابتدای خیابان بهار شیراز اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به پر شدن طبقات بالایی این ساختمان از دود افزود: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص 30 نفر از ساکنان این ساختمان را از میان دود نجات داده و به محل امن منتقل کرده و همزمان گروهی دیگر نیز شعله‌های آتش را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قتل همسر با نقاب خفاش شب

حوادثمرد جوانی در حالی‌ که خود را نگران نشان می‌داد با مراجعه به مأموران پلیس آگاهی آمل ادعا کرد همسرش «کلثوم» برای انجام کاری از خانه خارج شده و دیگر مراجعت نکرده است.

عصر روز 13 خرداد مرد جوان ادعا کرد اطلاعاتی به‌دست آورده که نشان می‌دهد همسرش را کشته‌اند و در جنگل‌های اطراف امامزاده عبدالله رها کرده‌اند.

در جریان بازرسی‌های انجام گرفته در محل پیدا شدن پیکر قربانی حادثه، مأموران دست‌نوشته‌ای را پیدا کردند که در آن ادعا شده بود قتل زن جوان توسط گروه‌های شکارچی زنان که خود را خفاش نامیده بودند، انجام گرفته است.

شوهر قربانی حادثه که «صمد» نام دارد در جریان بازجویی‌های مأموران وقتی با ارائه دلایل و مدارک و مستندات غیر قابل انکاری روبه‌رو شد، اعتراف کرد با طراحی توطئه‌ای هولناک همسرش را از پای در آورده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سقوط آسانسور حادثه ساز شد

عصر روز گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام حادثه سقوط آسانسور در یک ساختمان سه طبقه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 28 و گروه امداد و نجات 5 این سازمان را در ساعت 16:46 دقیقه به محل حادثه در خیابان زمزم اعزام کرد.

غلامرضا قاسم پور رئیس ایستگاه 28 آتش نشانی تهران دراین باره گفت: یكی از كارگران تالار پذیرایی به قصد رفتن به طبقه پایین وارد آسانسور شد که ناگهان اتاقک آسانسور در داخل چاهک آن از طبقه سوم تا طبقه دوم با سرعت زیاد سقوط کرد اما دربین راه، به یکباره ترمز اضطراری آسانسور عمل کرد وکابین در طبقه دوم متوقف شد.

سقوط آسانسور حادثه ساز شد+تصاویر

وی یادآور شد: اگر ترمز اضطراری عمل نمی کرد قطعا کابین تا انتهای چاهک آسانسور سقوط می کرد و کارگر نیز دچار آسیب جدی شده و حتی امکان داشت جان خود را از دست دهد که خوشبختانه با بکار افتادن ایمنی دستگاه، این شخص از این حادثه جان سالم بدر برد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نجات کارگر از زیر خروارها خاک

ریزش ناگهانی خاک دیواره محل گودبرداری شده بر روی كارگری كه در داخل این گودال مشغول کار بود موجب گرفتاری وی در زیر آوار شد.

وقوع این حادثه ساعت 11:16 دقیقه صبح امروز به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه یک و گروه نجات یک آتش نشانی راهی محل حادثه در خیابان وحدت اسلامی، روبروی خیابان فرهنگ شدند.

نجات کارگر از زیر خروارها خاک+تصاویر

اکبر اکبری رئیس ایستگاه یک آتش نشانی تهران در این باره اظهار کرد: آتش نشانان بی درنگ تلاش های خود را برای بیرون آوردن کارگر گرفتار شده از زیر خاک آغاز کردند و با استفاده ازتجهیزات ایمنی، عملیات ایمن سازی و تثبیت موقعیت را برای جلوگیری از ریزش مجدد انجام دادند.

وی افزود: این کارگر 40 ساله که تا گردن درمیان خاک گرفتار شده بود سرانجام با تلاش آتش نشانان و در شرایطی که دیواره همچنان ریزش داشت، بدون آسیب دیدگی از زیر خاک بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    سمند بوده که چپ کرده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس