شب تنهایی کودک 4 ساله کنار جنازه پدر و مادر، قتل مرد پيکان سوار در لانه مخوف، بخشش قاتل یک محیط بان پس از 12 سال، تعیین مقصران سانحه قطار تهران - مشهد و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



شب تنهایی کودک 4 ساله کنار جنازه پدر و مادر

بر اثر واژگونی خودرو وانت پیکان در کیلومتر پنج محور سیرجان به کرمان زن و شوهر داخل خودرو جان باختند و کودک 4 ساله آنان جان سالم به در برد.



فرمانده پلیس راه سیرجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وانت که سحرگاه امروز از روستاهای اطراف عازم سیرجان شده بود به علت نامعلوم یا خواب آلودگی از جاده منحرف می شود و پس از واژگونی در 25 متری جاده پهلو می گیرد.

سرگرد اسماعیل جهانشاهی افزود: به علت مشخص نبودن مکان سقوط خودرو، جسد بی جان زن و شوهر میان بوته ها صبح امروز پیدا شد و پسر بچه 4 ساله آنان نیز تا صبح کنار جسم بی جان پدر به سر برده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قتل مرد پيکان سوار در لانه مخوف

مردادماه سال ۹۱، اعضاي خانواده اي با مراجعه به پليس آگاهي از مفقودشدن يکي از اعضاي خانواده خود خبر دادند که با خودروي پيکان از منزل خارج و ديگر بازنگشته است. حدود يک هفته بعد خودروي مقتول در يکي از خيابان هاي شهر کشف شد که پس از انجام يکسري تحقيقات ميداني و پليسي، افرادي که آخرين بار با مقتول در ارتباط بودند شناسايي شدند.

قتل مرد پيکان سوار بر صندلي مرگ

سپس به دستور قاضي اسماعيل شاکر (قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه) ۳ متهم اين پرونده قبل از کشف جسد دستگير شدند. در ادامه اين ماجرا متهمان به ارتکاب قتل اعتراف کردند و جسد مقتول نيز از داخل چاه بيرون آورده شد.

۳ متهم يک پرونده جنايي که با کشاندن مرد پيکان سوار به لانه مخوف، او را روي صندلي مرگ نشانده بودند به جرم خود اعتراف کردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بخشش قاتل یک محیط بان پس از 12 سال

حوادثیکی از محکومان به قصاص که از سال 81 در زندان بسر می‌برد در نهایت با تلاش مسئولان در «جشن ملی بخشش» از سوی خانواده مقتول مورد بخشش قرار گرفت.

خانواده مرحوم «قلی بیرامی»، محیط بان کازرونی که سال هشتاد در درگیری با متجاوزان به محیط زیست در پارک ملی «نیابند» در استان بوشهر جان خود را از دست داد، با پا در میانی مسئولان حاضر شدند از حق قصاص خود بگذرند و بختی دوباره برای زندگی برای کسی که عزیزشان را از ایشان گرفته، پدید آورند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سقوط خودرو دروازه‌بان اسبق سایپا به دره‌

حوادثبی‌توجهی نسبت به ایمنی جاده طویر به ناتر در شهرستان چالوس، موجب بروز حوادث فراوانی در این مسیر می‌شود که آخرین آن سقوط خودروی دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال سایپا به دره‌ای در این جاده است.

تخریب و عدم وجود دیواره‌های حفاظتی و گاردریل در جاده منتهی به روستای «ناتر» در کوهستان مرزن‌آباد چالوس، منجر به بروز سانحه دلخراش تصادف در این مسیر برای داریوش شمس‌ناتری، دروازه‌بان سابق باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تعیین مقصران سانحه قطار تهران - مشهد

طبق اعلام گزارش کمیسیون عالی سوانح راه آهن مسببان حادثه برخورد قطار باری و مسافری تهران - مشهد که 15 خرداد رخ داد، لکوموتیوران و کمک لکوموتیوران قطار مسافری و کنترلر بهره‌برداری هستند و مدیر کل منطقه شمال شرق با پذیرش قصور پرسنل تحت امر خود و به نشانه عذر خواهی از مردم از سمت خود استعفا کرد.

حوادث

به دنبال بروز سانحه قطار مسافری فوق العاده تهران - مشهد، راه آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با صدمه دیدگان این حادثه و دلجویی از کلیه مسافران این قطار، بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرده است " مسئولان راه‌آهن بر خود لازم می‌دانند نسبت به برخورد با مسببان و مقصران این حادثه اقدام کنند چرا که متولیان آن به خوبی می‌دانند که حفظ جان شهروندان و هموطنان پاسخ به اعتمادی است که بدست آوردن آن کار آسانی نبوده است و پیرو همین مساله هیچ گونه اغماضی در این مورد پذیرفته شدنی نخواهد بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زورگیری دو مرد با همکاری دختر جوان

حوادثفرمانده انتظامی آذربایجان غربی از متلاشی شدن باند سارقان زورگیر و دستگیری یک دختر و دو مرد در شهرستان ارومیه خبر داد.

سردار شرفی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، در تشریح خبر فوق اظهار داشت: در پی دریافت پرونده ای مبنی بر وقوع یک فقره زورگیری در شهرستان ارومیه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت که در نهایت یک دختر و دو مرد در این راستا شناسایی و دستگیر می شوند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کشتار دردناک توله خرس

یک توله خرس قهوه‌ای در آذربایجان شرقی برای مصرف اجزای بدنش، به شکلی فجیع از پای در آمد.

کشتار دردناک توله خرس+عکس

در شرایطی که مرگ و میر گونه‌‌های مختلف جانوری کشور با دست درازی‌های متعدد شکارچیان و تفنگ به دستان و حوادثی که از دخل و تصرف در زیستگاه‌های جانوران، مثل عبور جاده از آنها، فزونی یافته و زنگ خطر انقراض برخی گونه ها را به صدا درآورده، همچنان یکی از دلایل مهم کشتار حیوانات در کشورمان، باورهای خرافاتی رایج میان مردم است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زن جوان و سه قلوهایش به کام مرگ رفتند

حوادثساعت 4:30 بامداد روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان گناباد مبنی بر واژگونی یکدستگاه خودرو ال 90 در کیلومتر 10 محور گناباد به تربت حیدریه بلافاصله ماموران پاسگاه عمرانی این فرماندهی به همراه نیروهای اورژانس و پلیس راه به محل اعزام شدند.

این گزارش حاکی است، با حضور ماموران در محل و بررسی های به عمل آمده مشخص شد که یک دستگاه خودرو تندر ال90 از جاده منحرف و واژگون شده است که در این سانحه متأسفانه مادر و سه قلوهای یک و نیم ساله اش(دو پسر و یک دختر) به علت شدت جراحات وارده در دم فوت می کند و راننده خودرو با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل می شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کلاهبرداری کارمند بانک از سالخوردگان

حوادثسرهنگ علی‌اصغر طالبی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: در اواخر اردیبهشت ‌ماه نماینده حراست یکی از شعبه‌های بانکی در شهرستان ساوه به پلیس آگاهی شهرستان مراجعه کرد و گزارش‌هایی از رفتار مشکوک یکی از کارمندان بانک و احتمال اختلاس از حساب مشتریان را ارائه داد.

وی با بیان اینکه با اعلام این گزارش بلافاصله، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای بررسی موضوع شروع کردند، گفت: در تحقیقات جامع و نامحسوس کارآگاهان پلیس که به مدت یک ماه به طول انجامید، مشخص شد کارمند متخلف در زمان مراجعه مشتریان سالخورده به شیوه‌های متعدد از حساب آن‌ها برداشت می‌کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پیشنهاد ازدواج، شگرد سارق حقه‌باز

 چندی پیش زن جوانی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از مردی به اتهام سرقت پول و طلاهایش شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه سوار خودروی پرایدی شدم که در میانه راه راننده به بهانه گرفتن پول از دوست مغازه دارش، دقایقی خودرو را متوقف و پس از بازگشت آبمیوه ای به من تعارف کرد که پس از نوشیدن آن، دیگر متوجه چیزی نشدم. وقتی بهوش آمدم، دیدم که یک هفته است در بیمارستانم و طلا و پول هایم سرقت شده است.

پیشنهاد ازدواج، شگرد سارق حقه‌باز+عکس

با تحقیق از متهم معلوم شد وی یک جاعل و کلاهبردار حرفه ای است و در مواجهه حضوری با شاکیان به بی هوش کردن و سرقت اموال آنها اعتراف کرد.

در پی این اعترافات، بازپرس برجسته در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در غرب استان تهران، دستور چاپ تصویر متهم را بدون پوشش چهره صادر کرد و از مردم خواست چنانچه در دام این متهم گرفتار شده و اموالشان به سرقت رفته است برای شکایت از وی و پیگیری پرونده هایشان به دادسرا یا پلیس آگاهی غرب استان تهران مراجعه کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زن روستایی دختربچه 2ساله را نجات داد

حوادثآن روز درحالي‌كه بيشتر مردان روستا راهي زمين‌هاي كشاورزي خود شده بودند، سمانه 2ساله به همراه خواهر بزرگش سرگرم بازي در حياط خانه‌شان بودند. در همين هنگام دختربچه 2ساله با نزديك شدن به چاه آبي كه در حياط خانه بود، به داخل آن سقوط كرد و مادرش با ديدن صحنه وحشتزده شروع به داد و فرياد كرد. صداي فريادهاي كمك‌خواهي اين زن، همسايه‌شان را متوجه ماجرا كرد.

زن همسايه سراسيمه خود را به محل حادثه رساند و وقتي در جريان ماجرا قرار گرفت، به سمت دهانه چاه رفت و با يك طناب وارد چاه شد. اين زن 45ساله كه ملكه يحيي بيگي نام دارد، در توضيح اين ماجرا گفت: آن روز بيشتر مردان روستا براي جمع‌آوري محصولات كشاورزي به مزارع رفته بودند و فرصتي براي رسيدن آنها به روستا نبود. فقط من بودم و مادر سمانه و مي‌دانستم كه اگر غفلت كنيم، دختربچه در چاه آب غرق مي‌شود. هر طوري بود از ديواره‌هاي چاه گرفتم و وارد آن شدم. 13متري پايين رفتم تا اينكه به سمانه رسيدم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حمله هالیوودی هکر ایرانی به بانک

حوادثهکر جوان در ساری هفته‌ای به 7 هزار شماره حساب بانکی از سراسر کشور نفوذ می‌کرد و دست به سرقت می‌زد.

این جوان 25 ساله که «نادر» نام دارد در پی خالی کردن همزمان 30 حساب بانکی و اعلام شکایت طعمه‌هایش از سوی پلیس فتای مازندران تحت تعقیب قرار گرفته بود.

بنابر این گزارش، روز 20 فروردین ماه سال 93 با خالی‌شدن ناگهانی حساب‌های بانکی تعداد زیادی از دارندگان حساب‌های بانکی که کارت عابر بانک داشتند، مدیران بانک حساب‌های بانکی را مسدود کرده و ماجرا را با کارآگاهان در میان گذاشتند.با بررسی‌های تخصصی مأموران مشخص شد ظرف مدت زمانی کمتر از 20 دقیقه پول چندین میلیونی از حساب‌های بانکی 30 زن و مرد مورد دستبرد اینترنتی قرار گرفته است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرگ جوان در استخر پلمپ شده

حوادثحر حاجیان رئیس هیئت نجات غریق خوزستان، اظهارکرد: این پسر جوان عصرجمعه 16 خردادماه در استخر آزادی اهواز در حالی که در حال شناکردن بود، غرق شد.

وی بیان کرد: علت غرق‌شدن این فرد هنوز مشخص نشده است و علت در حال بررسی است و ما منتظر نظریه کارشناسی پزشکی قانونی هستیم.

رئیس هیئت نجات غریق خوزستان گفت: جلسه‌ای برای بررسی علت این موضوع در حال برگزاری است و به محض این‌که نتیجه این جلسه و همچنین پزشکی قانونی اعلام شد، ما هم نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فرار از زندان با بالگرد

حوادثپلیس کانادا اعلام کرد سه زندانی با استفاده از یک بالگرد از یکی از زندان‌های این کشور متواری شدند.

بنابر اعلام پلیس کانادا، فرار این زندانیان ساعت 19:45 روز گذشته (شنبه) به وقت محلی در ایالت کبک رخ داد. مقامات محلی با اعلام خبر شناسایی هویت این سه زندانی و شروع جستجوها برای یافتن آنان تاکید کردند: به نظر می‌رسد بالگرد به سمت غرب پرواز کرده باشد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


3بار اعدام برای پزشک قلابی

در این پرونده علی 54 ساله متاهل، دارای چند فقره سابقه کیفری بازداشت از تاریخ 4 آبان امسال متهم به مباشرت در سرقت مقرون به آزار با داروی بیهوشی به قصد تجاوز و قصد عنوان پزشک داروساز است.

در این جلسه که به صورت غیر علنی تشکیل شد، 4نفر از شکات که از سوی متهم مورد تجاوز قرار گرفته بودند حضور داشته و به طرح شکایت پرداختند.در ادامه متهم به نام علی در جایگاه قرار گرفت و با رد اظهارات شکات گفت: من اتهام سرقت را قبول دارم اما مرتکب تجاوز به عنف نشده‌ام.

3بار اعدام برای پزشک قلابی

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش رئیس دادگاه و 4قاضی مستشار وارد شور شدند و با بررسی دفاعیات متهم و وکیل مدافعش اظهارات شکات و محتویات پرونده علی را درخصوص اتهام سرقت به 10سال زندان، تحمل 74ضربه شلاق و رد مال و درخصوص اتهام غصب عنوان پزشک به دو سال زندان و درخصوص اتهام تجاوز به عنف با اثبات تعدادی از شکات به سه بار اعدام محکوم کردند.

با اعتراض پزشک قلابی پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات شعبه 11 دیوان عالی کشور حکم را تائید کردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قاچاق مواد در لباس کودکان

حوادثسرهنگ قدیر مصر خانی در تشریح این خبر گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با اجرای ایست و بازرسی در محور بردسکن به سبزوار به خودرو سواری عبوری که مسافران آن از استان‌های جنوبی به مقصد مشهد در حرکت بودند مشکوک و خودروی فوق را متوقف کردند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که راننده هیچ نسبتی با مسافران خود ندارد که در بازرسی بدنی ازسرنشینان خودرو 10 کیلو و 700 گرم مواد مخدر افیونی از نوع تریاک کشف شد.

مصرخانی افزود: در این عملیات راننده خودرو که پدر خانواده بود مواد مخدر را در لباس‌های دختر 8 و 12 ساله‌اش جاسازی کرده و قصد قاچاق مواد افیونی به مشهد را داشت که دستگیر شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آتش سوزی اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم

حوادثاردشیر جمشیدی راد در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از کرج به سمت اصفهان در حرکت بود در 35 کیلومتری قم به علت نقص در سیستم برق از ناحیه موتور دچار حریق شد.

وی ادامه داد: با اقدام به موقع راننده با استفاده از کپسول‌های در اختیار، آتش خاموش شده و همه مسافران سالم از اتوبوس پیاده شده و با وسیله نقلیه دیگری به مقصد انتقال داده شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    واقعا خجالت آوره که صدای افسادطلب های تندرو بلند نمیشه ...چرا وزرای صنعت و راه استعفاء نمی دهند ؟ معلوم بود برخی جان مردم را فدای حزبی گری می کردند ...خدا لعنتتان کند .
  • شهرام ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    چرا کسی اقدامی نمیکنه؟حتما باید تمام اتوبوس های اسکانیا با مسافر در ایران بسوزه بعد اقدام کنید؟ترکمنستان به خاطر دوازده کشته تمام تریلرهای هوورو به معادن انتقال داد چرا اینجا کسی کاری نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس