شکنجه گاهی که بازگشایی شد، زلزله 4 ریشتری کرمان را لرزاند، سومین شکایت علیه ناظم متجاوز، نجات 20کوهنورد گمشده ایرانی، مهار دو آتش سوزی پرمخاطره در تهران و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



شکنجه گاهی که بازگشایی شد

به فاصله یک ماه و نیم از انتشار خبر توقف فعالیت باغ وحش بابلسر که با حکایت خرس به غل و زنجیر کشیده‌اش جهانی شده بود، اکنون خبر بازگشایی این مجموعه نگرانی هایی به همراه داشته است، چراکه همگان توقع برچیده شدن این مجموعه را داشتند.

چرا باغ وحش بابلسر به جای برچیده شدن، بازگشایی شد؟!باغ وحشی که به جای برچیده شدن بازگشایی شد

دکتر ناصر مهردادی، مدیر کلی محیط زیست استان مازندران که پیشتر از شکایت قضایی سازمان متبوعشان از مدیر باغ وحش بابلسر بابت شرایط وحشتناک نگهداری از خرس قهوه‌ای خبر داده و  خواستار برچیده شدن این مجموعه شده بود، با تایید این خبر می‌گوید: همچنان منتظر برچیده شدن این باغ وحش و انتقال آن به محلی که فضای کافی برای این کار داشته باشد، خواهیم ماند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زلزله 4 ریشتری کرمان را لرزاند

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه در ساعت8:51 صبح امروز(دوشنبه) زلزله به بزرگی 4.1 ریشتر در اعماق درونی زمین منطقه عنبرآباد در استان کرمان را لرزاند، گفت:این زمین لرزه در عمق 14.2 کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی (درجه - شمالی) ۲۸.۶۶۵ رخ داد.

وی افزود: پس از وقوع زمین لرزه تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند که خوشبختانه تاکنون گزارش از میزان خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سومین شکایت علیه ناظم متجاوز

همزمان با طرح سومین شکایت علیه ناظمی که به آزار و اذیت دانش‌آموزان متهم است وزارت آموزش‌وپرورش نیز با ارسال نامه‌ای به دادگاه کیفری ‌استان تهران از این ناظم شکایت کرد.

نماینده وزارت آموزش‌وپرورش با طرح این شکایت‌ درخواست کرد متهم به دلیل آزار دانش‌آموزان و برهم‌زدن امنیت مدرسه نیز مجازات شود. متهم که ناظم دبستانی پسرانه در غرب تهران بود، دو ماه قبل به اتهام تعرض به دو کودک بازداشت شد. مطابق گزارش پرونده مدیر و معلم پرورشی این مدرسه توسط یک دانش‌آموز در جریان این ماجرا قرار گرفتند.

دانش‌آموزی که موضوع را اطلاع داد به معلم پرورشی خود گفت: ناظم مدرسه در نماز‌خانه بچه‌ای را اذیت کرده و او در حال گریه‌کردن است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نجات 20کوهنورد گمشده ایرانی

حوادثمحمد تقی شهبازی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند بعدازظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان نهاوند اظهار داشت: این گروه کوهنوردان محلی شهرستان نهاوند متشکل از ۱۲ آقا و هشت خانم بودند که به علت آشنا نبودن به کوهستان و نبود راهنما در هنگام برگشت موقعیت و مسیر خود را گم کردند و بیش از هشت ساعت در بلاتکلیفی بودند.

شهبازی گفت: این کوهنوردان در منطقه صخره ای کوه چهل نابالغان گرین که محلی بسیار سخت و بد مسیر است گم شده بودند که یک نفر از خانم ها نیز از محل مچ پا دچار مصدومیت می شود که پس از شناسایی و نجات با آمبولانس به بیمارستان علیمرادیان نهاوند منتقل شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مهار دو آتش سوزی پرمخاطره در تهران

حوادثصبح یکشنبه آتش نشانان ایستگاه ۶۷ از آتش سوزی انباری یک ساختمان مسکونی در خیابان وحدت اسلامی مطلع شدند که بلافاصله خود را به این نقطه رسانده و با عملیات ویژه خود مانع از خسارات مالی بیشتر به ساکنان شدند.

به گفته ویلکچی فرمانده ایستگاه ۶۷ آتش نشانی، آتش سوزی دریک ساختمان ۳طبقه مسکونی و درقسمت انباری طبقه سوم وپشت بام به متراژ تقریبی ۲۵ متر مربع اتفاق افتاد.آتش نشانان بلافاصله بعد از ایمن کردن ساختمان، به ۲ گروه تقسیم شدند، گروهی مأمور به جستجو در طبقات برای نجات محبوسین احتمالی و تخلیه ساکنین شدند وگروه دیگری از آتش نشانان هم به وسیله لوله های آبدهی به مقابله با شعله های آتش پرداختند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ترانزیت گنج‌های زیرخاکی با اتوبوس

حوادثسه جست‌وجوگر گنج با 85 شیء عتیقه و زیرخاکی مربوط به دوران باستان در دام مأموران اصفهان افتادند.

«مصطفی صادقیان» با بیان این مطلب اظهار داشت: مأموران پلیس لنجان استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر این‌که شخصی در زمینه نگهداری و خرید و فروش اشیای عتیقه و تاریخی فعالیت دارد موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

 وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات گسترده و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات حساب شده وارد خانه این شخص شده که در بازرسی از محل، 82 شیء عتیقه قدیمی و تاریخی مربوط به دوران باستان کشف شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زورگيري خانوادگي با تويوتا

حوادثدر بيست و پنجم خرداد ماه امسال فردي با مراجعه به ماموران كلانتري 140 باغ فيض اعلام كرد كه توسط سرنشينان آقا و خانم يك دستگاه خودروي تويوتا كمري مورد زورگيري قرار گرفته است و در توضيح بيشتر ماجرا به ماموران گفت: در ساعت 18:30، در اتوبان همت زير پل شهران در حال تردد به صورت پياده بودم كه ناگهان يك دستگاه خودروي تويوتا كمري با دو سرنشين آقا و خانم در برابر من توقف كرد؛ راننده خودرو به بهانه خرد كردن مقداري تراول چك به سمت من آمد و پس از اطمينان از همراه داشتن پول نقد توسط من، با تهديد اقدام به زورگيري كرد و پس از آن با خودروي تويوتا از محل متواري شد.

همزمان با مراجعه شاكي به گشت كلانتري و اعلام خبر زورگيري توسط سرنشينان خودروي تويوتا كمري، از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي خبر يك فقره زورگيري مشابه توسط يك دستگاه خودروي تويوتا كمري به ماموران اعلام شد كه بلافاصله طرح مهار از سوي كلانتري 140 باغ فيض انجام و خودروي مورد نظر در مقابل يك مغازه پيتزا فروشي، به صورت پارك دوبله، مورد شناسايي قرار گرفت كه با شناسايي متهمان توسط شاكي، دو متهم به نام‌هاي حبيب، 40 ساله و اعظم، 35 ساله دستگير و به همراه سه فرزند 14، هشت و يك ساله‌شان به كلانتري منتقل شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جوجه اردکی که جان ۲ نفر را گرفت

روز جمعه «اما -  کزورنوباج» یک دختر جوان 21 ساله اهل کبک – کانادا برای نجات جوجه اردک موجب مرگ یک موتورسوار و مسافر او شد.

جوجه اردکی که جان ۲ نفر را گرفت+عکس

این دختر 21 ساله در سمت چپ بزرگراه پارک کرد و از خودرو پایین آمد تا جان یک جوجه اردک را نجات دهد؛ در همان زمان یک مرد 50 ساله و دختر 16 ساله‌اش که سوار بر موتورسیکلت بودند با سرعت 100 کیلومتر در ساعت با خودروی دختر برخورد کردند و هر ۲ جان خود را از دست دادند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تصادف زنجیره ای 17 خودرو در تبریز

حوادثحبیب حسینقلی‌زاده، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در این حادثه 17 خودرو اعم از سواری، تریلی و کامیون با هم در اتوبان شهید کسایی تیریز، روبروی شهرک آزمایش تصادف کردند. اورژانس 115 تبریز با دریافت گزارش این تصادف بلافاصله 5آمبولانس را به محل حادثه اعزام کرد که خوشبختانه با توجه به وسعت تصادف، تعداد فوتی ها و مصدومین پایین بود.

حسینقلی‌زاده گفت: متاسفانه در زمان وقوع تصادفات شهروندان با پارک خودرو در کنار جاده و توقف های نابجا به تماشای صحنه تصادف می پردازند و یا اقدام به فیلمبرداری می کنند که این امر احتمال وقوع تصادفات بعدی را برای خودروهایی که در حال عبور از محل هستند با این افراد به وجود آورده و باعث می شود تعداد سانحه دیده گان افزایش یابد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جوانی که سلامتی‌ خود را فدای غیرت کرد

بعدازظهر چهارشنبه، سیزدهم مهرماه سال 1390، مسافرانی که سوار یکی از اتوبوس‌های شرکت واحد بودند، در میدان آزادی با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/4/2/625272_916.jpg

مسافر اتوبوس واحد که به قسمت خانم‌ها رفته بود و برای یکی از مسافران زن مزاحمت ایجاد کرده بود، وقتی با اعتراض جوان نوزده ساله روبه‌رو شد، یکی از میله‌های اتوبوس را کند و حادثه خونینی را رقم زد. مرد 36ساله‌ای با کندن یکی از میله‌های داخل اتوبوس، به سمت این ‌حمله‌ برد و ضربه محکمی بر سرش زد و وی را نقش بر زمین کرد و شاهدان با دیدن این صحنه ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

مرد مهاجم که عصبانی به ‌نظر می‌رسید، میله آهنی را به گوشه‌ای پرت کرد و پا به فرار گذاشت؛ اما فردی که همراه جوان مجروح بود به طرف او دوید و با گرفتن پیراهنش مانع از فرار وی شد. در همین هنگام مأموران گشت کلانتری آزادی سر رسیدند و به این ترتیب مرد مهاجم دستگیر شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سوختگی پدر و پسر در خیابان سراج

حوادثسیدجلال ملکی در این باره گفت: به دنبال یک مورد حادثه آتش سوزی در ساعت 15:35 امروز، ستاد فرماندهی آتش نشانی را به همراه دو نردبام و تشک نجات به محل حادثه واقع در خیابان سراج اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی بود که واحدی 60 متری در طبقه اول دچار آتش سوزی شده بود. در جریان این حادثه یک پسر 5 ساله و پدر 40 ساله اش دچار سوختگی از چند ناحیه شدند که آتش نشانان آنان را برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل دادند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدیاسر ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام درود به این جوان با غیرت البته قوه قضاییه باید با شخص مهاجم به شدت برخورد کند
  • ناشناس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    باید با عامل این جنایت بصورت شدید برخورد کرد واز این جوان شجاع قدردانی نمود...
  • میرزاعباس ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    درود برمردان باغیرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس