تیم ملی فوتبال هندوراس که یک تیم کم نام و نشان محسوب می شود برای صعود از مرحله گروهی در جام جهانی به چیزی بیش از یک معجزه نیاز دارد.

بی نام و نشان‌های امیدوار +تصاویرویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)
** بخش پانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (پرتغال)
** بخش شانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (روسیه)
** بخش هفدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ژاپن)
** بخش هجدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (سوئیس)
** بخش نوزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ساحل عاج)
** بخش بیستم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (شیلی)
** بخش بیست و یکم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (غنا)
** بخش بیست و دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (فرانسه)
** بخش بیست و سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کاستاریکا)
** بخش بیست و چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کامرون)
** بخش بیست و پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کره جنوبی)
** بخش بیست و ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کرواسی)
** بخش بیست و هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کلمبیا)
** بخش بیست و هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (مکزیک)
** بخش بیست و نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (نیجریه)
** بخش سی ام معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (هلند)


بی نام و نشان‌های امیدوار +تصاویر31 – هندوراس (Honduras)

سرمربی: لوییس فرناندو سوارز

کاپیتان: نوئل والادارس

بیشترین بازی ملی: آمادو گوئوارا (138 بازی)

بهترین گلزن ملی: کارلوس پاوون (57 گل)

رنکینگ فیفا: 33

حضور در جام جهانی: 2 بار (آخرین بار 1982)

شعار تیم در جام جهانی: ما یک ملت هستیم، ستاره در قلبمان

هم‌گروه‌های هندوراس در جام جهانی: سوئیس، اکوادور و فرانسه در گروه E

آشنایی کلی با کشور هندوراس
بی نام و نشان‌های امیدوار +تصاویرجمهوری هندوراس کشوری در قاره آمریکا است که به دلیل بی‌ثباتی سیاسی و بلایای طبیعی فراوانی که در سال‌های گذشته در آن روی داد، کمتر از دیگر کشورهای منطقه توسعه‌ یافته است.
این کشور از غرب با گوانتاملا، از جنوب غرب با السالوادور و از جنوب شرق با نیکاراگوئه همسایه است. پیش از این هندوراس را با نام هندوراس اسپانیا می‌شناختند تا با کشور هندوراس انگلیس که این روزها نامش بلیز است، اشتباه نشود.
این کشور از شمال با دریای کارائیب و از جنوب با اقیانوس آرام همسایه است. آب و هوای این کشور متنوع است و از گرمای استوایی تا آب و هوای سرد کوهستانی را می‌توان در آن یافت. هندوراس تا 15 سپتامبر سال 1821 مستعمره اسپانیا بود.

سیاست در هندوراس
رئیس جمهور در هندوراس هم رئیس دولت است و هم رئیس حکومت. او معاونی دارد که در کارهای اجرایی به یاریش می‌آید.
رئیس جمهور با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شود. او کابینه را انتخاب می‌کند. مجلس قاونگذاری این کشور 128 کرسی دارد که نمایندگانش با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند. انتخابات مجلس یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

اقتصاد در هندوراس
تولید ناخالص داخلی این کشور 69/24 میلیارد دلار است. دو میلیون و 812 هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند.
نرخ بیکاری در هندوراس نزدیک به 28 درصد است و بیش از 50 درص از مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در سال 2007 نرخ تورم در این کشور 4/6درصد بود.
محصولات صادراتی این کشور شامل قهوه، میگو، موز، طلا، روغن خرما، میوه، خرچنگ و الوار است که به کشورهای آمریکا (6/70درصد)، گوانتامالا (5/3درصد) و السالوادور (4/3 درصد) صادر می‌شود.
محصولات وارداتی آن شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد اولیه صنعتی، محصولات شیمیایی، سوخت و مواد غذایی است که از کشورهای آمریکا (53 درصد)، گوانتامالا (7 درصد)، السالوادور (5/4درصد)، کاستاریکا (1/4درصد) و مکزیک (1/4 درصد) وارد می‌شود.

مردم هندوراس
جمعیت این کشور حدود هفت میلیون و 639 هزار نفر با میانگین سنی 20 سال است. امید به زندگی برای زنان 71 سال و برای مردان 68 سال است.
97 درصد از مردم هندوراس مسیحی کاتولیک و سه درصد پروتستان هستند. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است.

فوتبال هندوراس
فوتبال در سرزمین ستارگان، مدیون اعتبار کونکاکاف است و بسیاری از ستارگان دنیای فوتبال با ملیت هندوراسی درخشش در کشورهای دیگر دنیا را مدیون حضور موفق هندوراس در رقابتهای قاره ای کونکاکاف هستند.
جدال دو تیم هندوراس و کاستاریکا در این منطقه دربی آمریکای مرکزی توصیف می‌شود و البته هندوراس در بیش از 90 درصد این بازی‌ها شکست خورده است. این تیم آمریکایی در سال 1982 برای نخستین بار توانست به جام جهانی فوتبال راه پیدا کرد.
در آن سال تساوی یک بر یک برابر اسپانیا، نتیجه مشابه مقابل ایرلند شمالی و شکست مقابل یوگوسلاوی باعث حذف هندوراس نشد و این تیم در جام جهانی بازی کرد.

بی نام و نشان‌های امیدوار +تصاویر
هندوراس روحیه تسلیم ناپذیری دارد. مدافعان این تیم یعنی آرنولد پرالتا(از باشگاه رنجرز)٬ پیکتور برناردز(از باشگاه زلزله سن خوزه)٬ ماینور فیگویرا (از باشگاه هال سیتی) و امیلیو ایزگویره(از باشگاه سلتیک)٬ به همراه ویلسون پالاسیوس٬ بازیکن استوک سیتی جزء هسته‌ّای اصلی تیم محسوب می‌شوند.

دومین بار به سال 2009 بود که فوتبال هندوراس جهانی شد و به جام جهانی 2010 راه یافت. در آن زمان، هندوراس تنها با غلبه بر ال سالوادور راهی جام جهانی شده بود در مرحله گروهی از پس اسپانیا، شیلی و سوئیس بر نیامد.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل
هندوراس در جدول شش تیمی منطقه آمریکای شمالی سوم شد و بالاتر از تیم های مکزیک، پاناما و جاماییکا جواز صعود مستقیم به جام جهانی را بدست آورد. هندوراس تابحال دوبار حضور در جام جهانی را تجربه کرده که اولین آن در سال 1982 و آخرین آن همین 2010 بود.بنظر می رسد کاتراچوها (لقب تیم ملی هندوراس) دارند خودشان را به حضور در این تورنمنت عادت می دهند.

بی نام و نشان‌های امیدوار + تصویر
ترکیب احتمالی هندوراس در جام جهانی 2014 برزیل


سرمربی: لوییس فرناندو سوارس

تنها تجربه سرمربیگری فرناندو در عرصه ملی به سالهای 2004 تا 2007 بر می گردد که هدایت اکوادور را بر عهده داشت. بقیه تیم هایی که این کلمبیایی 53 ساله روی نیمکت آن نشسته، باشگاه های نه چندان مطرح حوزه ی آمریکای لاتین بوده است. شاید صعود اکوادور به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2006 آلمان موجب شده مسئولان فدراسیون فوتبال هندوراس در سال 2011 نیمکت تیم ملی کشورشان را به فرناندو بسپارند.

مارادونای هندوراس ، غایب جام جهانی!
هندوراس از نظر تعداد بازیکنان اسم و رسم دار جزء تیم‌های کم ستارهٔ جام جهانی به شمار می‌رود، این تیم به غیر از سه یا چهار بازیکنی که در تیم‌های ویگان، استوک و هال سیتی بازی می‌کنند، چهره شاخص دیگری را در ترکیب ندارد، اما با همهٔ این اوصاف ترکیب تیم ملی هندوراس از وجود بازیکنان جوان و پرانگیزه خالی نیست، آن‌ها در حال حاضر از بازیکنی با تکنیک بهره می‌برند که در لیگ MLS آمریکا توپ میزند، این بازیکن کسی نیست جز الکساندر لوپز 21 ساله.

لوپز در اولین فصل حضورش در تیم المپیا همگان را به تعجب وا داشت، او در طول فصل 2010-2011 در طی 22 مسابقه 12 پاس گل را برای هم تیم‌هایش ارسال کرد و 7 گل را نیز به ثمر رساند، در ادامه همین بازی‌های چشم نواز او بود که باعث شد، هواداران تیم هندوراس به او لقب مارادونای فوتبال هندوراس را بدهند، او چند ماه پس از جام جهانی 2010 اولین بازی ملی خود را در دیداری دوستانه مقابل گواتمالا انجام داد.

بی نام و نشان‌های امیدوار +تصاویر

او در فصل 2011-2012 دچار مصدومیتی طولانی مدت شد و نیمی از مسابقات باشگاهی لیگ هندوراس را از دست داد، اما در ادامه فصل وقتی که شرایط مسابقه را پیدا کرد، مجددا به ترکیب تیم فوتبال المپیا بازگشت و توانست با ارائه بازی‌های خوب در لیست بازیکنان تیم ملی هندوراس برای شرکت در المپیک 2012 لندن قرار بگیرد.

این بازیکن جوان در فصل 2012-2013 در اغلب بازی‌های المپیا در نقش سازنده ظاهر می‌شد، وی در طول فصل 23 مسابقه را برای تیم ملی هندوراس انجام داد و 19 پاس گل را نیز برای هم تیم‌هایش آر سال نمود.
مارادونای فوتبال هندوراس در نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته به تیم دینامو هیوستون آمریکا پیوست، خیلی تلاش کرد تا در فهرست هندوراس باشد اما داشتن لقب مارادونا برای رسیدن به جام جهانی کافی نبود و مصدومیت کار دستش داد و در نهایت نام خود را در فهرست نهایی هندوراس مشاهده نکرد.

فهرست 23 بازیکن هندوراس در جام جهانی

بی نام و نشان‌های امیدوار +تصاویر

دروازه‌بان‌ها:
نوئل والادارس، دونیس اسکوبر، لوییس لوپز

مدافعان: برایان بکلز، آرلوند پرالتا، امیلیو ایزاگیره، خوان کارلوس گارسیا، ماینور فیگوئروا، ویکتور برناردز، عثمان چاوز، خوان پابلو مونتس

هافبک‌ها: لوییس گاریدو، راجر اسپینوزا، خورخه کارلوس، ویلسون پالاسیوس، اسکار گارسیا، اندی نجار، ماریو مارتینز،‌ ماروین چاوز

مهاجمان: جری بنگستون، جری پالاسیوس، کارلو کاستلی، رونی مارتینز

بی نام و نشان‌های امیدوار +تصاویر
لباس تیم ملی هندوراس در جام جهانی برزیل

برنامه بازیهای هندوراس در گروه E جام جهانی 2014 برزیل

یکشنبه 25 خرداد 93 (15 ژوئن):

هندوراس - فرانسه (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 23:30) ::

شنبه 31 خرداد (21 ژوئن):

هندوراس - اکوادور (کوریتیبا - ورزشگاه بایکسادا) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::

پنجشنبه 5 تیر 93 (26 ژوئن):

سوئیس - هندوراس (مانائوس - ورزشگاه آمازون) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::


**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس