پرافتخار ترین تیم جام جهانی با هدایت فیل بزرگ می خواهد در کشور خود ششمین جام قهرمانی را در خانه نگه دارد تا به نوعی خاطره تلخ جام جهانی 1950 را از اذهان پاک کند.

برزیل
ویژه‌نامه جام جهانی مشرق - بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)


برزیل12 - برزیل (Brazil)
سرمربی: لوئیز فلیپه اسکولاری

ستاره: نیمار

کاپیتان: تیاگو سیلوا

رنکینگ در فیفا (ماه می): 4

حضور در جام جهانی: 19 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: قهرمانی (5 بار)

بیشترین بازی ملی: کافو (142 بازی)

بهترین گلزن ملی: پله (77 گل)

شعار تیم در جام جهانی: خودت را نشان بده! ستاره ششم در راه است

همگروه‌های برزیل در جام جهانی برزیل: مکزیک، کرواسی و کامرون در گروه A

آشنایی کلی با کشور برزیل


به گزارش مشرق، برزیل بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشور حاضر در آمریکای جنوبی است و زبان رسمی مردم این کشور پرتغالی است که پایتخت آن هم شهر برازیلیا است.
برزیلاین کشور به صورت جمهوری اداره می‌شود و خانم دیلما روسف از سال 2011 تاکنون ریاست جمهوری این کشور پهناور را بر عهده دارد. برزیل از سال 1988 و توسط قانون اساسی این کشور دارای یک نظام ریاست جمهوری فدرال شده که در آن ریاست جمهوری برزیل به صورت همزمان ریاست دولت و ریاست حکومت را به عهده دارد.
برزیل دارای نظامی چند حزبی است که ضمانت آزادی این کشور به شمار می‌رود. نکته جالب در مورد این کشور این است که شهرداری‌ها واحدهای سیاسی مستقل به حساب می آیند. رئیس‌‌جمهوری برزیل برای 4 سال انتخاب می‌شود و این شانس را دارد که یک دوره پس از آن هم کاندیدای این پست شود.
قدرت قانون‌گذاری در این کشور در اختیار کنگره ملی است که از نمایندگان مجلس و نمایندگان سنا تشکیل شده است. نمایندگان سنا اما برای دوره‌های هشت ساله به این سمت انتخاب می‌شوند.

جغرافیای برزیل
کشور برزیل با اقیانوس اطلس همسایه است و شرقی‌ترین کشور قاره آمریکا به حساب می آید که با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان فرانسه، سورینام و گویان هم مرز است. در واقع به جز اکوادور و شیلی تمام کشورهای آمریکای جنوبی با برزیل مرز مشترک دارند.

برزیل دارای زمین‌‌های وسیع کشاورزی و جنگل‌‌های استوایی است و با داشتن منابع گسترده طبیعی و نیروی کار غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی به حساب می‌‌آید.

برزیل مستعمره پرتغال بوده و تنها کشوری است که در قاره آمریکا مردمش به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. جمعیت این کشور از نژادهای آفریقایی، سرخ‌پوستان آمریکایی، اروپایی و آسیایی تشکیل شده است و مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای روم است. عموم مردم بر این اعتقاد هستند که نام این کشور از نام پائوبرازیل برگرفته شده که نوعی درخت است که مهاجران اولیه برزیل برای آن احترام خاصی قائل بودند. عده‌ دیگر هم بر این باورند که نام برزیل برگرفته از جزیره‌ای اسطوره‌ای است که در قرون وسطی در اروپا از آن بسیار یاد شده است.

برزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان بعد از کشورهای روسیه، کانادا، چین و آمریکاست. وسعت این کشور 8 میلیون و 511 هزار و 965 کیلومتر است. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد جغرافیایی در برزیل وجود رود آمازون در برزیل است که بزرگترین و پرآب‌ترین رود دنیا و دومین رود طویل جهان است. این رود به اقیانوس اطلس می‌ریزد.از شهرهای مهم برزیل می‌توان به برازیلیا، ریودوژانیرو، سائوپولو، کوریتیبا، بازیوس، مانائوس و بلاهوریزونته اشاره کرد.کشور برزیل از 26 ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده که در مجموع 27 فدرال را تشکیل می‌دهد.

*اقتصاد برزیل
برزیل با در اختیار داشتن بخش‌های گسترده و توسعه‌یافته کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیروی کار دارای تولید ناخالص داخلی بیشتر از سایر کشورهای آمریکای لاتین است و همین موضوع این کشور را تبدیل به قدرت اقتصادی منطقه کرده است.
مهم‌ترین صادرات برزیل را هواپیماهای دارای بال ثابت، قهوه، وسایط نقلیه، سویا، سنگ معدن آهن، آب‌پرتقال، فولاد، منسوجات، کفش،‌گوشت و بازیکن فوتبال تشکیل داده است! بیشتر بخش صنعتی این کشور در بخش‌های جنوب و جنوب شرقی برزیل تجمع یافته است.
منطقه شمال شرقی برزیل فقیرترین منطقه این کشور به حساب می‌آید اما در حال حاضر این منطقه نیز در حال جذب سرمایه‌‌گذاری‌های جدید است.

برزیل

*مردم برزیل
کشور برزیل دارای تنوع زیستی بسیار زیادی است و بسیاری از نژادها و گروه‌های قومی را در خود جای داده است. در کل برزیلی ها 4 دسته هستند. سرخپوستان آمریکا و بومیان برزیل که در حدود 9 هزار سال قبل از میلاد مسیح از سیبری به سمت برزیل حرکت کردند و با عبور از تنگه برینگ به این کشور رسیدند. گروه دیگر استعمارگران پرتغالی بودند که از زمان کشف برزیل در سال 1500 میلادی تا سال 1822 که زمان استقلال این کشور است به این کشور مهاجرت کردند. برده‌های آفریقایی هم از سال 1530 تا سال 1850 وارد این کشور شدند و گروه دیگر هم گروه‌های متنوع مهاجران از آسیا و اروپا بودند که تا اوایل سده بیستم به برزیل پا گذاشتند.

*مذهب برزیل
74 درصد از مردم برزیل کاتولیک هستند و این کشور دارای بیشترین شمار کاتولیک در سراسر جهان است. البته در این کشور شمار پیروان مذهب پروتستان هم در حال افزایش است. اسلام هم در این کشور پیروانی دارد.

*ورزش برزیل
محبوب‌ترین ورزش در این کشور فوتبال است و برزیل فوتبالیست‌های مشهوری داشته و دارد که به جهان معرفی شده اند: لئونیداس داسیلوا، زیزینیو، گارینشا، پله، ویوا، دیدی، جرزینیو، کارلوس آلبرتو، سوکراتس، زیکو، کاره کا، رای، برانکو، روماریو، تافارل، به به تو، رونالدو، ریوالدو، رونالدینیوف روبرتو کارلوس، کاکا، روبینیو و ....
تیم ملی برزیل که به قناری کوچک و سلاطین سامبا معروف است تاکنون 5 بار فاتح جام جهانی شده و از این حیث در جهان بی‌رقیب است.
البته در برزیل ورزش‌های دیگری مثل والیبال، بسکتبال، تنیس، ژیمناستیک و اتومبیلرانی هم مورد علاقه مردم به حساب می‌آید و در این رشته ها هم عناوین جهانی کسب کرده است.

حضور در جام جهانی و افتخارات:

به گزارش مشرق، تیم ملی برزیل میزبان رقابت های جام جهانی 2014 با 5 بار قهرمانی و 10 بار حضور در جمع 4 تیم نهایی در این تورنومنت پرافتخارترین تیم نیز محسوب می شود، این تیم از سال 1923 به طور رسمی به عضویت فیفا در آمده و تنها تیمی است که از از اولین دوره جام جهانی یعنی 1930 تاکنون در تمامی جامهای جهانی حضور داشته است، و همچنین تنها تیمی است که توانسته است در 4 قاره مختلف جهان قهرمان جام جهانی بشود. برزیل به دلیل میزبان بودن بدون بازی های مقدماتی در جام جهانی 2014 حضور خواهد داشت.

اولین حضور برزیل در جام جهانی به اولین دوره جام جهانی در سال 1930 به میزبانی اروگوئه برمی‌گردد که برزیل در آن دوره موفق به صعود از مرحله گروهی نشد.
بعد از 1930 موفق ترین حضور برزیل در جام 1958 سوئد رقم می خورد، جایی که برزیل باقدرت به فینال راه پیدا می کند و در بازی فینال برابر سوئد میزبان با نتیجه 5 بر 2 برنده شده و برای اولین بار قهرمان جام جهانی می‌شود. در این دوره «پله» 17 ساله بود.
دومین قهرمانی برزیل سال 1962 در کشور شیلی به دست آمد و برزیل توانست در فینال چکسلواکی سابق را شکست داده و یکبار دیگر با دست پر به خانه برگردد.
سال 1970 در مکزیک برزیل به لطف درخشش اسطوره فوتبال خود یعنی پله هر شش بازی خود را برده و مقتدرانه قهرمان شود، برزیلی ها فینال را 4-1 از ایتالیا بردند.

برزیل


سال 1994 با چهارمین قهرمانی برزیل همراه شد، میزبان این دوره آمریکا بود و فینال دوباره بین برزیل و ایتالیا برگزار شد، در این بازی که در 120 دقیقه گلی بین دو تیم رد و بدل نشد، در ضربات پنالتی روبرتو باجو از ایتالیا آخرین پنالتی خودش را از دست داد و باعث شکست تیمش و قهرمانی برزیل شد. برزیل با نتیجه 3-2 برنده ضربات پنالتی شد.

آخرین قهرمانی برزیل به سال 2002 برمی‌گردد، به میزبانی مشترک ژاپن و کره جنوبی که البته اولین میزبانی مشترک و اولین میزبانی کشورهای آسیایی هم بود، برزیل در این دوره در مرحله گروهی هر 9 امتیاز را کسب کرد و به عنوان تیم اول صعود کرد و در مرحله حذفی بلژیک، انگلیس و ترکیه شگفتی ساز را از پیش رو برداشت و به فینال رسید، در فینال این رونالدوی برزیلی بود که دوبار الیور کان دروازبان ماندگار آلمان و بهترین بازیکن جام جهانی 2002 را مغلوب کرد و باعث پنجمین قهرمانی کشورش شد.

برزیل
در جام جهانی 2006 و 2010 برزیل نتایج خوبی به دست نیاورد و در هر دو جام در مرحله یک هشتم و توسط فرانسه و هلند حذف شد. بازیهای ماندگار برزیل در جام‌های جهانی 1982 و 1986 نیز در ذهن علاقه مندان به فوتبال مانده است. سال 1998 نیز تا پای فینال رفتند اما مقهور هنرنمایی زیدان و هم تیمی هایش در فرانسه شدند.

پیش بینی عملکرد در جام جهانی 2014

تیم ملی برزیل ملقب به "سلسائو" یکی از مهمترین بخت های قهرمانی در جام جهانی 2014 به شمار می رود، آنها با برخورداری از امتیاز میزبانی و همچنین ستارگانی همچون نیمار، اسکار، مارسلو، دنی آلوز و خولیو سزار و همچنین مربی پر افتخار خود اسکولاری، شانس زیادی برای کسب ششمین قهرمانی و استحکام رکوردشان دارند. هر چند اسکولاری روی نام ستارگان بزرگی چون کاکا، رونالدینیو، روبینیو و پاتو قلم قرمز کشید.

برزیل یک بار در سال 1950 میزبان جام جهانی بوده است ولی در آخرین دیدار که حکم فینال را داشت با شکست 2-1 برابر اروگوئه دستش از قهرمانی ناکام ماند تا پرتماشاگرترین دیدار جام جهانی که 200 هزار نفر را به ماراکانا کشانده بود تلخ ترین دیدار تاریخ برزیل لقب بگیرد.

برزیل در گروه A جام جهانی 2014 با کرواسی، مکزیک و کامرون هم گروه است و در صورت قهرمانی با تیم دوم گروه B که می تواند هلند یا اسپانیا و یا حتی شیلی باشد برخورد خواهد کرد و در صورت دومی باید با تیم اول این گروه بازی می کند، و از این حیث می توان گفت قرعه نسبتاً سختی برای برزیل میزبان در دور حذفی رقم خورده است.


عناوین:

1950- نایب قهرمان
1938- سوم
1958- قهرمان
1962- قهرمان
1970- قهرمان
1974- چهارم
1978- سوم
1994- قهرمان
1998- نایب قهرمان
2002- قهرمان

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی:
لوئیز فلیپه اسکولاری (Luiz Felipe Scolari)

لوئیز فلیپه اسکولاری مربی بین‌المللی برزیلی متولد 9 نوامبر 1948 پاسا فوندو در ایالت ریو گران دوسول است. اسکولاری که به فیل بزرگ مشهور است به عنوان سرمربی توانسته یک جام جهانی را فتح کند.

وی یک مربی‌ باحرکات عجیب و غریب در کنار زمین است، اوج این حرکات و واکنش‌ها او به اتفاقات درون زمین به بازی تیم پرتغال مقابل صربستان در 12 سپتامبر 2007 بازمی‌گردد که در پایان بازی، یک مشت به صورت بازیکن صرب زد. اسکولاری در تیم‌هایی که مربیگری کرده همچون یک پدر برای بازیکنان بوده و با آن‌ها ارتباط دوستانه‌ای داشته است.

اسکولاری در جام‌جهانی 2002 و هنگامی که سرمربی تیم برزیل بود، به بازیکنان تیم برزیل نسخه‌ای از کتاب هنر جنگ اثر سان تسو داد. هنر جنگ کتابی در مورد مسائل نظامی است که در قرن شش در چین نوشته شده است. اسکولاری در جام‌جهانی 2006 و در بازی پرتغال و آلمان که به پیروزی شاگردان اسکولاری به پایان رسید از این کتاب برای تدوین استراتژی بازی استفاده کرده است.

این مربی بزرگ دوران بازیگری چندان موفقی نداشت و تنها عنوان مهمی که به عنوان بازیکن فوتبال کسب کرده است قهرمانی در ایالت آلاگوندو بوده است. اما برخلاف دوران بازیگری، اسکولاری در دوران مربیگری بسیار موفق بوده است. وی اولین بار در سال 1982 مربیگری یک تیم باشگاهی در برزیل را عهده‌دار شد. دیگر تیم‌های او در سال‌های اول مربیگری جوونتود، الشباب عربستان و گرمیو بودند.
وی پس از این به کویت رفت و با تیم القادسیه قهرمان این کشور شد. پس از این تجربه باشگاهی‌، اسکولاری با تیم ملی کویت قهرمان دهمین دوره جام خلیج فارس شد. با حمله صدام به کویت اسکولاری به برزیل برگشت و مربیگری یک تیم باشگاهی را قبول کرد.

پس از بازگشت به برزیل، اسکولاری مربیگری چند باشگاه برزیلی را برعهده گرفت. منتقدان او در این سال‌ها او را به انجام بازی زشت متهم می‌کردند. وی موفق به کسب 6 عنوان قهرمانی با گرمیو شد که مهم‌ترین آن‌ها جام باشگاه‌های آمریکای لاتین بود. او با گرمیو در بازی بین‌قاره‌ای مغلوب آژاکس هلند شد.

اسکولاری

در سال 1997 اسکولاری برای مدت کوتاهی مربیگری در لیگ ژاپن را با تیم جوبیلو ایواتا تجربه کرد اما دوباره به برزیل بازگشت و سرمربی پالمیراس شد. وی با این تیم هم چند عنوان قهرمانی کسب کرد و به فینال بین‌قاره‌ای رسید اما دوباره مغلوب تیمی اروپا شد؛ این بار منچستر یونایتد.

فیل بزرگ پس از 6 سال هدایت برزیل و پرتغال سال 2008 دوباره سرمربی یک تیم باشگاهی شد و این بار چلسی یک فصل هدایت خود را به وی سپردند. سال 2009 او به آسیا آمد و سرمربی بنیادکار ازبکستان که ریوالدو را در خدمت داشت شد و بعد از یک سال مجددا به پالمیراس رفت تا اینکه از سال 2012 سکان هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفت.

اسکولاری در رده ملی افتخارات بیشتری دارد. وی پیش از جام جهانی 2002 سرمربی‌گری تیم برزیل را در شرایطی که خطر حذف از جام‌جهانی این تیم را تهدید می‌کرد قبول کرد. او در پایان تیم برزیل را به مسابقات جام‌جهانی رساند. در مسابقات جام‌جهانی برزیل بر تیم‌های ترکیه، چین، کاستاریکا، بلژیک، انگلیس غلبه کرد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله دوباره موفق شد ترکیه را مغلوب کرده و در فینال با شکست 2-0 آلمان عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کند.

پس از جام‌جهانی، اسکولاری هدایت تیم ملی پرتغال را عهدار شد در جام‌ ملت‌های اروپا 2004 که در پرتغال برگزار شد، اسکولاری با پرتغال از سد تیم‌هایی همچون انگلیس و هلند گذشت اما در فینال مغلوب یونان شگفتی ساز شد. اسکولاری در جام‌جهانی 2006 با پرتغال در مسابقات جام جهانی آلمان حضور یافت و تا مرحله نیمه‌نهایی پیش‌رفت اما در این مرحله مغلوب فرانسه نایب قهرمان جهان در سال 2006 شد. اسکولاری در جام‌ملت‌های اروپا 2008 هم به همراه پرتغال به مرحله پایانی رسید. اسکولاری از سال 2012 تا کنون هدایت تیم ملی برزیل را برعهده دارد و مردم کشورش به جز قهرمانی چیزی دیگر از وی نمی خواهند و باید دید با دعوت نکردن از ستارگانی چون رونالدینیو و کاکا به این مهم دست می یابد یا خیر؟

کاپیتان: تیاگو سیلوا (Thiago Silva)

مدافع 30 ساله برزیل که عضو تیم پاری‌سن ژرمن فرانسه است از سال 2008 در تیم کشورش بازی می کند و در 45 بازی ملی 2 گل نیز برابر آمریکا و پرتغال به ثمر رسانده است. این اولین حضور وی در جام جهانی محسوب می شود و به نوعی شاید او یکی از کم تجربه ترین کاپیتان های جام به شمار می رود.

سیلوا

سیلوا که سابقه بازی در میلان را نیز در کارنامه دارد معتقد است تیمش از اتحاد بالایی برخوردار است و در یک اظهار نظر جالب گفته بود : " اگر قرار باشد به خاطر نیمار در زمین بدوم این کار را خواهم کرد. حتی حاضرم به خاطر نیمار بمیرم!"

وی در المپیک 2008 پکن عضو تیم دونگا بود ولی در جام جهانی 2010 این مربی او را دعوت نکرد.

ستاره احتمالی: نیمار (Neymar)

نیمار با نام کامل نیمار داسیلوا سانتوس جونیور متولد 1992 در ایالت سائوپائولو و عضو باشگاه فوتبال بارسلونای اسپانیاست. پله در یک گفتگو وی را از مسی برتر دانسته بود.

نیمار با بازی در جوانان سانتوس رشد کرد و به عنوان یکی از چهره های برتر فوتبال برزیل معرفی شد و در تیمهای زیر 17 سال و زیر 20 سال برزیل هم بازی کرد تا اینکه در سال 2010 و در سن 18 سالگی، او اولین بازی خود را در یک بازی دوستانه در برابر آمریکا انجام داد و با یک ضربه سر اولین گل ملی خود را نیز به ثمر رساند.  وی از همان ابتدای بازی اش در تیم سانتوس با تکنیک نابی که داشت بار دیگر توانست جوگوبونیتوی برزیلی را زنده کند و از همان روزها چشم تیم های بزرگ اروپایی را گرفت و سرانجام به بارسلونا آمد هرچند در این فصل وی موفق نبود که شاید علت آن نبود یک سرمربی موفق و جا نیفتادن وی در ترکیب تیم باشد. سانتوس تنها باشگاهی است که نیمار قبل از بارسا در آن بطور رسمی بازی کرده است. نیمار در حالی که تنها 22 سال سن دارد توانسته 39 بازی ملی انجام دهد و 24 گل نیز به ثمر برساند.  103 بازی و 54 گل حاصل حضور چهار ساله نیمار در این تیم است.

برزیل
اما اوج درخشش نیمار در جام کنفدراسیون های 2013 برزیل بود که برخلاف همیشه که 11 می پوشید با پیراهن شماره 10 که در برزیل یک پیراهن خاص  و یک نماد به شمار می رود حاضر شد. پیراهنی که بزرگانی چون پله، زیکو، ریوالدو و رونالدینیو بر تن داشته اند و نمایش درخشان نیمار در جام کنفدراسیونها 2013 با پیراهن شماره 10 برزیل که بهترین بازیکن مسابقات نیز شد، همه را به آینده این بازیکن امیدوار ساخت و جام جهانی 2014 در کشورش می تواند اوج کار وی باشد.

بازیکنان تیم ملی برزیل در جام جهانی:

برزیل

دروازه‌بانان: جفرسون، ژولیو سزار، ویکتور

مدافعان: دانته، داوید لوئیز، هنریکه، تیاگو سیلوا، دنی آلوز، مایکون، مارسلو، مکسول

هافبک‌ها: فرناندینیو، هرنانس، لوئیز گوستاوو، اسکار، پائولینیو، رامیرز، ویلیان

مهاجمان: برنارد، فرد، هالک، ژو، نیمار

اسکولاری نام 7 بازیکن را در لیست ذخیره خود برای حضور در جام جهانی قرار داد:

1- دیگو کاوالیری (دروازه بان) 2- ژائو میراندا (مدافع) 3- فیلیپه لوئیس (مدافع) 4- رافینیا (مدافع) 5- لوکاس مورا (هافبک) 6- لوکاس لیوا (هافبک) 7- آلن کاردک (مهاجم)


برزیل
لباس تیم ملی برزیل در جام جهانی برزیل

برنامه بازیهای برزیل در گروه F جام جهانی 2014 برزیل

جمعه 23 خرداد 93 (13 ژوئن):

برزیل - کرواسی (سائوپائولو - ورزشگاه دی سائوپائولو - دیدار افتتاحیه) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

سه شنبه 27 خرداد 93 (17 ژوئن):

مکزیک - برزیل (فورتالزا - ورزشگاه کاستلائو) :: (ساعت 23:30) ::

سه شنبه 3 تیر 93 (24 ژوئن):

برزیل - کامرون (برازیلیا - ورزشگاه ناسیونال) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::


صحنه‌ای ماندگار از برزیل در تاریخ جام جهانی

به گزارش مشرق، تاریخ برزیل مملو است از صحنه های زیبا و ناب که اغلب در جام جهانی رقم خورده است و این کار را برای انتخاب سخت می کند اما از میان این همه صحنه ماندگار دیدار برزیل و ایتالیا در فینال جام جهانی 1970 را انتخاب کردیم.
فینال 1جام جهانی 1970 مکزیک که بین برزیل و ایتالیا برگزار شد یکی از زیباترین فینالهای تاریخ جام جهانی بود که با نتیجه به یادماندنی 4-1 به سود برزیل پایان یافت تا برزیل برای سومین بار پس از جامهای جهانی 1958 و 1962 قهرمان جام ژول ریمه شود.
پله هم براي سومين بار قهرماني در جام جهانی را جشن گرفت. پله با اين كه گفته بود هرگز در رقابت‌هاي جام جهاني بازي نمي‌كند، در اين مسابقات حضور يافت و تيم برزيل با تركيب طلايي خود شامل كلودو آلدو، جرسون، ريوه لينو، توستائو، جرزينيو، پله و كارلوس آلبرتو، جام ژول ريمه را براي سومين بار به خانه برد.

فیلم گلهای این دیدار تاریخی را در زیر می توانید ببینید

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید مصطفی ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    پرچم ایران و آمریکا کنار هم هستن جالبه بعد هواپیمای صهیونیستها تو فرودگاه ...
  • عرفان ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    عشق من برزیل عشق من رونالدو اورجینال
  • محمد ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    یکی از کاملترین گزارشهایی که در این چند ماه درباره جام جهانی خوندم. دستتون درد نکنه واقعا بخش ورزشیتون زحمت میکشن ایشالا موفق باشید.
  • Admin ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    از وقتی که فهمیدم فوتبال چیه عاشق برزیل و بارسلونا بودم؛ ریوالدو و رونالدو نازاریو منو مجذوب جادوی فوتبال برزیل کردن... تصور می کنم که هیچ تیمی به اندازه ی برزیل جذاب نیست... به امید پنجمین قهرمانی سلسائو...
  • مازندرانی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    برزیل هم برزیل قدیم الان همشون سوسول شدن
  • بهنام ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    آخ آخ...جاي كوتينيو خالي
  • مهدی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    مشرق جان من چند روزه مخاطب قرصت شدم و با گزارش هات مخصوصا جام جهانی خیلی حال میکنم. ولی فکر میکنم استاد بزرگ رونالدوی افسانه ای برزیل رو از یاد بردی! یک گزارش هم درباره رونالدو جادوگر بزرگ بزار. ممنون
  • اهوازی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    آخ جای رونالدینییو خالی
  • fvdtlsts ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    20

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس