در میان 4 تیم آسیایی بدترین قرعه به نام استرالیایی‌ها خورد تا سناریوی 3 دوره قبلی که در جام جهانی حاضر بودند تکرار شود و با قرار گرفتن در گروه مرگ جام جهانی 2014 کارشناسان هیچ شانسی برای آنها متصور نباشند، مگر اینکه کانگوروها شگفتی ساز شده و با نتایج غیرمنتظره همه پیش بینی ها را به هم بزنند هرچند سرمربی بزرگی چون هیدینک را روی سر خود نمی بینند.

استرالیاویژه نامه جام جهانی مشرق - بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)


6استرالیا - استرالیا (Australia)
سرمربی: آنجه پوستکگلو

ستاره: تیم کیهیل

کاپیتان: لوکاس نیل

رنکینگ در فیفا (آوریل): 59

حضور در جام جهانی: 3 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: حضور در یک هشتم نهایی (یک بار) 

بیشترین بازی ملی: مارک شوارتزر (109 بازی) (نوامبر 2013 از تیم ملی خداحافظی کرد)

بهترین گلزن ملی: تیم کیهیل (31 گل) 

شعار تیم در جام جهانی: امیدوار به تاریخ سازی

همگروه‌های استرالیا در جام جهانی برزیل: هلند، شیلی و اسپانیا در گروه B (حضور قهرمان و نایب قهرمان دوره گذشته در این گروه جالب توجه است)

آشنایی کلی با کشور استرالیا


به گزارش مشرق، کشور مشترک‌المنافع استرالیا (به انگلیسی: Commonwealth of Australia) کشوری است توسعه یافته در نیمکره جنوبی. این کشور با 7٬686٬850 کیلومتر مربع وسعت، کوچک‌ترین قاره جهان و ششمین کشور پهناور دنیا و 4.6 برابر ایران است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود (مشترک المنافع) است و در سال 1901 از بریتانیای کبیر استقلال یافت. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. در عمل نخست وزیر منتخب در کنار دولت و مجلس اداره کشور را در دست دارند. استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعهٔ اتحادیه کشورهای همسود است.

استرالیاسیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته‌است. استرالیا همچنین سرزمین اصلیِ قارهٔ اقیانوسیه به شمار می‌آید که کوچک‌ترین قارهٔ دنیاست.
نام مستعار رسمی این تیم ساکِروس است که به دلیل پشتیبانی مالی کانتاس ساکِروس نیز نامیده می‌شود. این تیم برای عضویت در آسِ آن (انجمن ملت‌های آسیای جنوب شرقی) نیز فراخوانده شده‌است.

نخستین تیم ملی استرالیا در سال 1922 برای انجام بازی در نیوزلند تشکیل شد. فوتبال استرالیا نزدیک به سه دهه قربانی فاصله دورش از کشورهای جهان بود. موقعیت جغرافیایی و گران بودن سفرهای هوایی شرایطی را برای استرالیا رقم زده بود که تا مدت‌ها فقط با نیوزیلند، چین و آفریقای جنوبی می‌توانست به رقابت بپردازد. اما با پیشرفت فناوری و ارزان شدن سفرهای هوایی استرالیا توانست با دیگر کشورهای جهان نیز هم بازی شود.

تیم ملی استرالیا تنها تیم غیر آسیایی است که عضو کنفدراسیون آسیا است، این تیم از زمان تأسیس خود در 1961 میلادی و عضویتش در فیفا در 1963 زیر نظر کنفدراسیون اقیانوسیه فعالیت می‌کرد، اما برای برخورداری از شانس بیشتر صعود به جام جهانی در سال 2005 درخواست عضویت در کنفدارسیون آسیا را داد و سرانجام در 1 ژانویه 2006 با درخواستش موافقت شد و به این ترتیب رسماً از کنفدراسیون اقیانوسیه خارج شد و به آسیایی‌ها ملحق شد. استرالیایی‌ها علی رقم اینکه برایشان صعود به جام جهانی از آسیا آن قدرها هم که فکر می‌کردند ساده نبود ولی موفق شدند در 2010 و 2014 مسافر جام جهانی باشند. این یعنی هر دو دوره بعد از آسیایی شدنشان. این در حالی است که در تمام چهل سالی که زیر سایه کنفدراسیون اقیانوسیه بازی می‌کردند فقط دو بار آن هم در 1974 و 2006 توفیق حضور در جام جهانی را داشتند.

نحوه صعود به جام جهانی 2014
تیم ملی فوتبال استرالیا در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه B منطقه آسیا با تیم های ژاپن، اردن، عراق و عمان همگروه بود و در پایان با 3 برد و 4 مساوی و یک باخت و با 13 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه پس از ژاپن برای چهارمین بار به جام جهانی راه یافت. این تیم با 23.6 میلیون یورو سی‌امین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی استرالیا به شرح زیر است:


عمان 0 - 0 استرالیا

استرالیا 1 - 1 ژاپن

اردن 2 - 1 استرالیا

عراق 1 - 2 استرالیا

استرالیا 2 - 2 عمان

ژاپن 1 - 1 استرالیا

استرالیا 4 - 0 اردن

استرالیا 1 - 0 عراق
جدول رده‌‌بندی نهایی گروه B مقدماتی جام جهانی منطقه آسیا

استرالیا

حضور در جام جهانی و افتخارات:

مردان سرزمین کانگوروها تاکنون 3 بار در جام جهانی حاضر بوده اند (1974، 2006 و 2010) که دو بار در مرحله گروهی حذف شده اند و یک بار صعود از گروه بهترین نتیجه آنها به حساب می آید.

شاید این تیم را بتوان بدشانس ترین تیم جام جهانی به حساب آورد چرا که در 4 دوره حضورش در جام جهانی یا با قهرمان دوره قبل همگروه بوده و یا با تیمی همگروه شده یا برخورد کرده است که در پایان جام قهرمان شده است. (در جام جهانی 1974 با آلمان میزبان که قهرمان هم شد همگروه بود، در 2006 با برزیل قهرمان دوره قبل همگروه بود و با وجود صعود از گروه به ایتالیا قهرمان آن دوره برخورد کرد، در 2010 هرچند با هیچ قهرمانی همگروه نشد اما یک آلمان قدرتمند که در نهایت سوم شد با نتیجه 4-0 انها را شکست داد و آنها بخاطر تفاضل گل حذف شدند و در عوض در این دوره با 2 فینالیست دوره قبلی همگروه شده اند تا به شایستگی لقب بدشانس ترین تیم جام جهانی را به خود اختصاص دهند.)

در سال 1974 در آلمان غربی، استرالیا اولین حضورش در جام جهانی را تجربه کرد که البته در این دوره مفتخر به کسب بیش از یک امتیاز نشد، به آلمان شرقی و آلمان غربی 2-0 و 3-0 باخت و فقط توانست برابر شیلی به تساوی 0-0 نائل شود.

یکی از بزرگ‌ترین ناکامی‌های استرالیا در صعود به جام جهانی مربوط به مقدماتی 1998 بود که در بازی پلی آف مقابل تیم ملی ایران قرار گرفت و با توجه به تساوی 1-1 بازی رفت که در ایران بود و جلو افتادن با دو گل در زمین خودشان داشتند به 24 سال دوری از جام جهانی پایان می‌دادند؛ اما کریم باقری و خداداد عزیزی با دو گل خود رویای استرالیایی‌ها را به کابوس تلخی مبدل نمودند و این ناکامی را در خاطر استرالیایی‌ها با ستارگانی چون مارک بوسنیچ، مارک ویدوکاف ویدمارف هری کیول و ... ماندگار کردند.

استرالیا

32 سال زمان برد تا استرالیا در سال 2006 (که به تازگی هم به آسیا پیوسته بود) توانست بار دیگر طعم حضور در جام جهانی را بچشد، اتفاقاً این بار هم آلمان میزبان بود، اما استرالیایی‌ها این دفعه مثل 32 سال پیش دست و پا بسته نبودند و درحالی‌که با برزیل، کرواسی و ژاپن هم گروه بودند، توانستند با برد ژاپن، تساوی برابر کرواسی و البته شکست مقابل برزیل با کسب چهار امتیاز و مقام دومی به یک هشتم راه پیدا کنند. در یک هشتم اما به ایتالیا که قهرمان آن دوره از جام جهانی هم شد با ناداوری 1-0 باختند و به کشور خود بازگشتند.

در 2010 استرالیا با آلمان، غنا و صربستان هم گروه بود، این بار هم توانست 4 امتیاز کسب کند ولی به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به غنا نتوانست مانند دور قبل به مرحله یک هشتم راه یابد. شاید عمده‌ترین دلیل حذفشان باخت چهار بر صفر در بازی اولشان مقابل آلمان بود که باعث شد نتوانند تفاضل گلشان را از -3 بالاتر ببرند.

پیش‌بینی عملکرد در جام جهانی 2014

استرالیا در قرعه‌کشی جام جهانی 2014 هم با بد اقبالی روبرو شده و در گروه B موسوم به گروه مرگ با اسپانیا (مدافع قهرمانی)، هلند (نائب قهرمان دوره قبل) و شیلی هم گروه شده است. حداقل خوش بینی ای که می‌توان برای استرالیا متصور شد این است که شیلی را ببرد و با یکی از دو تیم هلند یا اسپانیا به تساوی دست پیدا کند و نتایج دیگر طوری رقم بخورد که استرالیا بتواند به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرده و با تیم اول گروه B که به احتمال زیاد برزیل خواهد بود، بازی یک هشتم را برگزار کند، حالت‌های خوش‌بینانه‌تری هم می‌توان در نظر گرفت حتی ممکن است استرالیا تیم اول گروه شود و با تیم دوم گروه B برخورد کند که البته بسیار دور از انتظار است.

استرالیا
حالت بدبینانه و یا شاید هم واقع‌بینانه این است که استرالیا سوم یا چهارم شود و کوریتیبا، شهری که استرالیا سومین بازی گروهی‌اش مقابل اسپانیا را در 23 ژوئن برگزار می‌کند آخرین مقصد کانگوروها در برزیل باشد.

کميته برگزاری جام جهانی 2014 برزيل اعلام کرد تيم ملی استراليا اولين تيمی خواهد بود که برای برگزاری جام جهانی 2014 وارد برزيل خواهد شد. استراليا قرار است روز 28 می يعنی 15 روز قبل از آغاز جام جهانی وارد اين کشور شود.
معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی


استرالیاسرمربی: آنجه پوستکگلو (Ange Postecoglou)
این سرمربی گمنام پس از صعود استرالیا به جام جهانی هدایت این تیم را برعهده گرفته و جانشین اوسیک شده است. استرالیا در بازی‌های دوستانه خود پس از جام جهانی یک‌بار مقابل برزیل در شهریور ماه و یک‌بار هم مقابل فرانسه در مهرماه سال گذشته 6 بر صفر مغلوب و به نوعی تحقیر شده است. پس از بازی فرانسه هم سرمربی استرالیا، «هولگر اوسیک» اخراج شد و این مربی یونانی جایگزین او شد.
مربی 48 ساله و یونانی تبار تیم فوتبال ملبورن ویکتوری که چهار بار سابقه بازی در تیم ملی استرالیا را دارد و با انعقاد قراردادی چهار ساله به سمت سرمربیگری تیم استرالیا منصوب شده
پس از انتخاب اظهار داشت: تیم فوتبال استرالیا متعلق به مردم این کشور است. این وظیفه من است که نمایش خوبی از فوتبال استرالیا ارائه کنم. به خود می‌بالم که به عنوان بازیکن برای تیم ملی استرالیا بازی کرده ام و همین حس را در حال حاضر به عنوان سرمربی دارم. "گاس هیدینک" هلندی که در سال 2006 سرمربی کانگوروها در جام جهانی بود هم در لیست نامزدهای هدایت تیم ملی استرالیا قرار داشت.

کاپیتان:
لوکاس نیل(Lucas Neill)

استرالیامدافع 36 ساله استرالیا که هجدهمین سال حضور خود را در تیم ملی طی می کند با 96 بازی ملی قدیمی ترین بازیکن حال حاضر کانگوروهاست
. وی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌هایی چون بلکبرن، وستهام و گالاتاسرای را نیز در کارنامه خود دارد می تواند با تجربه خود یکی از ارکان خط دفاعی استرالیا باشد هر چند سن بالای او شاید مقابل بازیکنان تکنیکی هلند و اسپانیا وی را دچار مشکل کند. وی به عنوان سفیر مسابقات جام ملتهای 2015 آسیا که در استرالیا برگزار خواهد شد انتخاب شده است. وی هم اکنون در واتفورد حضور دارد.

ستاره تیم: تیم کیهیل (کاهیل) (Tim Cahill)

به گزارش مشرق، هافبک تهاجمی 32 ساله تیم ملی استرالیا که با 31 گل بهترین گلزن تاریخ کشورش نیز به شمار می رود پس از 8 سال بازی در اورتون سال 2012 به تیم نیویورک رد بولز پیوست و هم اکنون
در این تیم آمریکایی حضور دارد. وی اغلب به عنوان مهاجم در محوطه جریمه حریفان دیده می شود و از شم گلزنی بالایی برخوردار است.

استرالیا
  هافبک اسبق تیم های میلوال و اورتون است که علاوه بر پست خود در میانه زمین به خوبی هم گلزنی می کند و بهترین گلزن تاریخ استرالیاست، او هم اکنون در لیگ فوتبال آمریکا برای تیم ردبول بازی می‌کند.

اولین گل تاریخ استرالیا در جام جهانی را تیم کیهیل مقابل ژاپن و در جام جهانی 2006 به ثمر رساند. وی در مجموع 3 گل در دو جام جهانی به ثمر رسانده است و استرالیا روی گلزنی این هافبک هجومی حساب ویژه ای باز کرده است.

بازیکنان احتمالی تیم ملی استرالیا در جام جهانی:


استرالیا

دروازه بان ها: گالکوویچ، لانگراک، مت رایان

مدافعان: جیسون دیویدسون، ایوان فرانجیچ، ریان مکگوان، متیو اسپیرانوویچ، الکس ویلکینسون، بیلی رایت

هافبک‌ها: اولیور بوزانیچ، مارک برسچیانو، جیمس هلند، میل جدیانک، ماسیمو لونگو، مت مک‌کی، مارک میلیگان، داریو ویدوسیچ

مهاجمان: تیم کیهیل، بن هالوران، متیو لکی، تامی اوار، آدام تاگارت، جیمس ترویسی

استرالیا
لباس تیم ملی استرالیا در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای استرالیا در گروه B جام جهانی 2014 برزیل

 شنبه 24 خرداد 93 (14 ژوئن):

استرالیا - شیلی (کوئیابا- ورزشگاه پانتانال)  :: (ساعت 02:30) ::

چهارشنبه 28 خرداد 93 (18 ژوئن):

استرالیا - هلند (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 20:30) ::

دوشنبه 2 تیر 93 (23 ژوئن):

اسپانیا - استرالیا (کوریتیبا - ورزشگاه بایکسادا) :: (ساعت 20:30) ::


صحنه‌ای ماندگار از استرالیا در تاریخ جام جهانی

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استرالیا در جام جهانی 2006 با سرمربی بزرگ خود گاس هیدینک که موفق شده بود در سال 2002 کره جنوبی را به مقام چهارم جهان برساند، به آلمان رفت و با برزیل، کرواسی و ژاپن هم گروه شد و با ارائه بازی های خوب توانست با برد ژاپن، تساوی برابر کرواسی و البته شکست مقابل برزیل با کسب چهار امتیاز و مقام دومی به یک هشتم راه پیدا کند. اما در یک هشتم نهایی به ایتالیا که اتفاقا قهرمان آن دوره  هم شد برخورد کرد و در یک بازی پایاپای در حالی که همه منتظر شنیدن صدای سوت لوئیز مدینا کانتالخوی اسپانیایی به نشانه پایان بازی بودند اما به ناگاه این سوت در دقیقه 95 و به نشانه پنالتی به سود لاجوردی پوشان به صدا درآمد در حالی که تصاویر تلویزیونی نشان دادند که هیچ برخوردی میان لوکاس نیل و  فابیو گروسو صورت نگرفته و داور به اشتباه اعلام پنالتی کرده است. فرانچسکو توتی با یک شوت دقیق و محکم دروازه مارک شوارتزر را باز کرد تا پرونده استرالیا در این جام بسته شود. ایتالیایی ها هم البته به اخراج زامبروتا اعتراض داشتند.

فیلم خلاصه این دیدار مهیج را در زیر ببینید:

دانلود

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    خیلی خوب بود. ممنون از زحمات شما.
  • داود ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    کامل و عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس