یکی از مدعیان همیشگی قهرمانی جام جهانی با شمار زیادی از ستارگان دنیای فوتبال به کشور همسایه و البته همیشه رقیب آمده است تا به کمک لیونل مسی به ناکامی 28 ساله قهرمان نشدن در این تورنمنت مهم پایان دهد، تیمی که هر وقت از جمع 8 تیم بالاتر رفته همواره قهرمان یا نایب قهرمان شده است.

برنده 3 جام معتبر فوتبال دنیا به‌دنبال پایان 28 سال ناکامی +فیلم// آماده انتشار 12 شب
ویژه نامه جام جهانی مشرق - بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.
بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.


آرژانتین1 - آرژانتین (Argentina)

سرمربی: آلخاندرو سابه‌یا

ستاره: لیونل مسی 

کاپیتان: خاویر ماسکرانو

رنکینگ در فیفا (آوریل): 6

حضور در جام جهانی: 15 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: قهرمانی (2 بار) 

بیشترین بازی ملی: خاویر زانتی (145 بازی)

بهترین گلزن ملی: گابریل باتیستوتا (56 گل) 

شعار تیم در جام جهانی: نه فقط یه تیم، ما یک ملت هستیم

همگروه‌های آرژانتین در جام جهانی برزیل: ایران، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در گروه F

آشنایی کلی با کشور آرژانتین

به گزارش مشرق، کشور آرژانتین در آمریکای جنوبی واقع شده و پایتخت آن بوئنوس آیرس، زبان رسمی مردمش اسپانیایی و جمعیت آن 41 میلیون نفر است. واحد پول آرژانتین پزو نام دارد و از لحاظ وسعت پس از برزیل دومین کشور آمریکای جنوبی و در بین کشورهای جهان هشتمین کشور از لحاظ وسعت است. آرژانتین سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را دارد و سطح زندگی در آن بالا است.

آرژانتین97 درصد از جمعیت آرژانتین اروپایی‌تبار هستند که بیشترشان از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی هستند. 92 درصد از مردم این کشور مسیحی، 1.9 درصد مسلمان و بقیه بی‌دین یا پیرو ادیان دیگر هستند. پاپ فرانسیس اول، رهبر کنونی کاتولیک‌های جهان اهل آرژانتین است.
تیم ملی فوتبال این کشور یکی از پرقدرت ترین تیمهای فوتبال دنیا به شمار می رود و سرعت و تکنیک از خصوصیات بارز فوتبال آنهاست و فوتبال این کشور را با نام دیگو آرماندو مارادونا می شناسند. آرژانتینی ها با 2 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی در جام جهانی یکی از پرافتخارترین تیمهای جهان به شمار می روند. همچنین با 14 قهرمانی در کوپا آمریکا (جام ملتهای آمریکای جنوبی) پس از اروگوئه دومین تیم پرافتخار این جام به شمار می رود. آرژانتین در المپیک هم 2 قهرمانی کسب کرده است.

نحوه صعود به جام جهانی 2014
تیم ملی فوتبال آرژانتین در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل با 8 تیم دیگر منطقه آمریکای جنوبی(CONMEBOL) به صورت دوره ای و رفت و برگشت به رقابت پرداخت و با 9 برد، 5 مساوی و 2 باخت و با 32 امتیاز به عنوان تیم اول به جام جهانی راه یافت. این تیم با 475.2 میلیون یورو سومین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی آرژانتین به شرح زیر است:


آرژانتین 4 - 1 شیلی

ونزوئلا 1 - 0 آرژانتین

آرژانتین 1 - 1 بولیوی

کلمبیا 1 - 2 آرژانتین

آرژانتین 4 - 0 اکوادور

آرژانتین 3 - 1 پاراگوئه

پرو 1 - 1 آرژانتین

آرژانتین 3 - 0 اروگوئه

شیلی 1 - 2 آرژانتین

آرژانتین 3 - 0 ونزوئلا

بولیوی 1 - 1 آرژانتین

آرژانتین 0 - 0 کلمبیا

اکوادور 1 - 1 آرژانتین

پاراگوئه 2 - 5 آرژانتین

آرژانتین 3 - 1 پرو

اروگوئه 3 - 2 آرژانتین
جدول رده‌‌بندی نهایی مقدماتی جام جهانی منطقه آمریکای جنوبی(CONMEBOL)
آرژانتین

حضور در جام جهانی و افتخارات:

آرژانتین تاکنون تنها یک بار (سال 1978) میزبان جام جهانی بوده و صعود این تیم به جام جهانی 2014 برزیل شانزدهمین حضور این تیم به شمار می رود. آلبی سلسته (لقب تیم ملی فوتبال آرژانتین) در پانزده حضور قبلی تنها 4 بار توانسته است به نیمه نهایی برسد و اتفاقا در هر 4 دیدار خود در نیمه نهایی با غلبه بر حریفان به فینال راه یافته و 2 قهرمانی در سالهای 1978 و 1986 و دو نایب قهرمانی در سالهای 1930 و 1990 در کارنامه این تیم ثبت شده است.

آرژانتین

این تیم همراه با برزیل و اسپانیا تنها تیم‌هائی هستند که در خارج از قاره خود به قهرمانی جام‌جهانی رسیده‌اند. آرژانتین به همراه فرانسه دو تیمی هستند که در سه جام معتبر فوتبال (جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها و المپیک) قهرمان شده‌اند. رقبای آرژانتین در دنیای فوتبال با توجه به رویدادهای تاریخی، آلمان، برزیل، اروگوئه و انگلیس هستند. بازی‌های آرژانتین با تیم‌های یاد شده همواره از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

آرژانتینی‌ها آخرین باری که توانستند قهرمان جهان شوند در سال 1986 بود که با جادوی مارادونا به این مهم دست یافتند. چهار سال بعد آرژانتین در جام‌جهانی 90 بر سکوی دوم ایستاد اما پس از آن دوران افت فوتبال آلبی‌سلسته شروع شد و این تیم تا پایان سال 2002 عملکرد چندان خوبی در جام‌جهانی نداشت. آرژانتین با هدایت پکرمن در جام‌جهانی 2006 توانست عملکرد خوبی داشته باشد اما در نهایت به سد آلمان برخورد کرد و در ضربات پنالتی شکست خورد تا از جام جهانی وداع کند. آرژانتینی‌ها در جام جهانی 2010 با هدایت مارادونا توانستند صعودی قاطعانه داشته باشند. آن‌ها توانستند کره جنوبی، نیجریه و یونان را شکست داده و قاطعانه به دور دوم جام جهانی صعود کند. آرژانتین در دور دوم به مصاف مکزیک رفت و با درخشش کارلوس توس موفق شد 3 بر یک این تیم را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جهان صعود کند اما در این مرحله آلمان موفق شد با 4 گل این تیم را تحقیر کند تا آرژانتین با جام جهانی وداع کند.

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: آلخاندرو سابه‌یا (Alejandro Sabella)

آرژانتینسابه‌یای 60 ساله در سال 2011 جانشین سرخیو باتیستا شد که پس از حذف آرژانتین از کوپا آمریکا از سمتش برکنار شده بود. این مربی در دوران بازیگری تنها 8 بازی ملی در کارنامه دارد و قبل از تیم ملی کشورش تنها هدایت تیم استودیانتس را به مدت 2 سال بر عهده داشته است و جایی در میان مربیان سرشناس جهان ندارد اما با داشتن بازیکنان سرشناس و بزرگی مانند لیونل مسی، دی ماریا، هیگواین، ماسکرانو و ... از وی انتظار می رود که تیم کشورش را به مراحل بالاتر برساند و یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می رود. نکته بارز سابه یا در چند وقت اخیر عدم دعوت وی از کارلوس توز مهاجم آماده یوونتوس است.

کاپیتان: خاویر ماسکرانو

آرژانتیناین هافبک دفاعی 30 ساله که هم اکنون چهارمین فصل حضور در بارسلونا را تجربه می کند از سال 2003 در تیم ملی بازی می کند و به همراه خوان نلسون بازیکن تیم ملی واترپولو آرژانتین تنها ورزشکارانی هستند که 2 طلای المپیک برای آرژانتین به ارمغان آورده اند. (المپیک 2004 و 2008).
ماسکرانو 95 بازی ملی و 2 گل در کارنامه دارد. پس از انتخاب مارادونا به عنوان سرمربی آرژانتین در سال 2008 او ماسکرانو را به عنوان کاپیتان تیم ملی انتخاب کرد و گفت: من می‌خواهم ماسکرانو کاپیتان تیمم باشد به این خاطر که باور دارم او نزدیکترین شرایط را به اعتقاداتی که من به پیراهن تیم ملی آرژانتین دارم داراست، او برای پیراهن تیم ملی عرق می‌ریزد، فداکاری می‌کند و به هم تیمی‌هایش نزدیک است. من متقاعدش میکنم که کاپیتان تیم من باشد. در حضور خاویر زانتی بزرگ و باتجربه، ماسکرانو در ابتدا قبول نکرد ولی بالاخره در تاریخ 10 نوامبر اولین بار کاپیتان آلبی‌سلسته شد.

ستاره تیم: لیونل مسی

بدون شک ستاره بی بدیل آرژانتین لیونل مسی مهاجم 27 ساله تیم فوتبال بارسلوناست که معرف حضور همه فوتبال دوستان هست و با کریستیانو رونالدو دو چهره سرشناس این جام خواهند بود. برخی از علاقه مندان به وی و کارشناسان مسی را با مارادونا مقایسه کرده و حتی او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می دانند.
اما ناکامی در سطح ملی همیشه پاشنه آشیل مسی بوده، و این یکی از دلایل اصلی منتقدان سرسخت او، از جمله پله است که باعث شده آنها او را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ نشناسند. او روی کاغذ بعید است بتواند به دستاوردهای بزرگی در سطح ملی، مانند عنوان بهترین گل‌زن تاریخ جام جهانی که متعلق به رونالدو با 15 گل است، یا بیشترین گل زده در یک دوره جام جهانی که متعلق به ژوست فونتن فرانسوی با 13 گل است برسد، اما رسیدن به رکورد گابریل باتیستوتا که بهترین گل‌زن ملی تاریخ آرژانتین با 56 گل است محتمل به نظر می رسد.

آرژانتین

لیونل مسی با کسب 4 توپ طلا رکورددار بوده و بسیاری از رکوردهای جهان را جابجا کرده و بسیار امیدوار است که در دوران اوج خود و در سومین حضور در جام‌های جهانی به ناکامی 28 ساله آرژانتین در کسب عنوان قهرمانی پایان دهد و همان گونه که در تیم باشگاهی خود بارسلونا می درخشد در تیم ملی نیز بدرخشد و آمار 37 گل زده در 83 بازی را ارتقا دهد. مسی در دور مقدماتی 10 گل از 35 گل آرژانتین را به ثمر رساند و نشان داد که عزم خود را برای جبران ناکامی در گلزنی در دو جام جهانی گذشته جزم کرده است. مسی در 8 بازی که با آرژانتین در جام جهانی انجام داده است تنها یک گل به ثمر رسانده است.

بازیکنان تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2014:

دروازه بان ها: سرجیو رومرو - ماریو آندوخار - آگوستین اوریون

مدافعان: پابلو زابالتا - فدریکو فرناندز - ازکیل گارای - مارکوس روخو - هوگو کامپانیارو - خوزه باسانتا - مارتین دمیکلیس

هافبک ها: خاویر ماسکرانو - فرناندو گاگو - آنخل دی ماریا - لوکاس بیگلیا - ماکسیمیلیانو رودریگز - آگوستو فرناندز - ریکاردوآلوارز - انزو پرز

مهاجمان: سرخیو آگرو - گونزالو هیگواین - رودریگو پالاسیو - ازکیل لاوزی - لیونل مسی

پایان ناکامی 28 ساله با جادوی مسی +فیلم
لباس تیم ملی آرژانتین در جام جهانی برزیل

برنامه بازیهای آرژانتین در گروه F جام جهانی 2014 برزیل

 یکشنبه 26 خرداد 93 (16 ژوئن):

آرژانتین - بوسنی و هرزگوین (ورزشگاه ماراکانا - ریودوژانیرو) :: (ساعت 02:30) ::

شنبه 31 خرداد 93 (21 ژوئن):

آرژانتین - ایران (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیه رو) :: (ساعت 20:30) ::

چهارشنبه 4 تیر 93 (25 ژوئن):

آرژانتین - نیجریه(پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 20:30) ::


صحنه‌ای ماندگار از آرژانتین در تاریخ جام جهانی

بدون شک دو گل تاریخی آرژانتین در جام جهانی را مارادونا در دیدار برابر انگلیس (
که همواره دشمن شماره یک هم شناخته می شوند (اینجا)) در جام جهانی 1986 مکزیک به ثمر رساند که یکی از آنها به عنوان بهترین گل تاریخ جام جهانی شناخته شد. این دو گل را در زیر می بینید:

دانلود

**شما مخاطبین عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    0 0
    مرگ بر فوتبال
  • محمد ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    0 0
    بسیار عالی. به این میگن احترام به مخاطب. یک گزارش کامل و جامع و البته مفید برای علاقه مندان به فوتبال. مشرق تو قسمت ورزشی داری عالی کار می کنی همینجوری ادامه بده تا امثال ناشناس بالا که میگن مرگ بر فوتبال دیگه نیان نظر بدن.
  • حسن ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    0 0
    خیلی خیلی ممنون از اطلاعات کاملی که در اختیار گذاشتید. با آرزوی موفقیت در جام جهانی
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    بسیار قوی وقدرتمند و البته مغرور وبدشانس!
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    فقط مسی...............
  • امیر ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    عالیه
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    فقط دژاگه
  • ليو ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    فقط ليونل وارژانتينننننننن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس