لاجوردی پوشان جنوب اروپا آمده اند تا در سرزمین فوتبال به رکورد پرافتخارترین تیم جهان برسند البته در این راه حریفان سرسختی انتظار آن ها را خواهد کشید؛ از گروه مرگ گرفته تا قهرمان دوره گذشته و میزبان قدرتمند مسابقات.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.
بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)


ایتالیا10 - ایتالیا (Italy)

سرمربی: چزاره پراندلی

ستاره احتمالی: کلودیو مارکیزیو

کاپیتان: جیان لوئیجی بوفون

رنکینگ در فیفا (آوریل): 9

حضور در جام جهانی: 17 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: قهرمانی (4 بار) 

بیشترین بازی ملی: جیان لوئیجی بوفون (139 بازی)

بهترین گلزن ملی: لوئیجی ریوا (35 گل) 

شعار تیم در جام جهانی: بیا جام جهانی را آبی کنیم

همگروه‌های ایتالیا در جام جهانی برزیل: اروگوئه، انگلیس و کاستاریکا در گروه D (این گروه با وجود 3 قهرمان جام جهانی گروه مرگ رقابت ها نامیده شده است)

آشنایی کلی با کشور ایتالیا


به گزارش مشرق، ایتالیا کشوری چکمه ای شکل در جنوب اروپا و پایتخت آن شهر رم است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه‌یافته است و جزو هشت کشور صنعتی به‌شمار می‌آید.

واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و ششصد هزار نفر است و ۹۱.۶ درصد مردم آن مسیحی هستند.

تیم همیشه مدعی به دنبال رکورد تاریخی +تصاویرایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد.

دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود.

رم، پایتخت ایتالیا، به عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ، برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بود.

پس از فروپاشی امپراتوری روم، منطقه ایتالیا به مناطق و شهرهای خودگردان بسیاری تقسیم شده‌بود (ازجمله جمهوری ونیز و دولت کلیسا) ولی واحدهای مختلف سیاسی در منطقه ایتالیا در سال ۱۸۶۱ متحد شده و کشور کنونی ایتالیا را به‌وجود آوردند.

تیم ملی فوتبال این کشور توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا با نام FIGC  هدایت می شود . تیم ملی فوتبال ایتالیا تا به حال توانسته است 4 بار در سال های 1934 ، 1938 ، 1982 و 2006 عنوان قهرمانی  جام جهانی فوتبال دست یابد و بعد از تیم ملی فوتبال برزیل موفق ترین تیم دنیا به حساب می آید.

از بازیکنان معروف ایتالیا می توان پائولو مالدینی ، فرانچسکو توتی ، الساندرو دل پیرو ، دینوزوف ، فرانکو باره سی ، اسکیلاچی ، روبرتو باجو ، فابیو کاناوارو ، کریستین ویری ، فیلیپو اینزاگی ، الساندرو نستا ، جان لوئیجی بوفون و پائولو روسی نام برد که همگی در بهترین تیم های اروپا بازی کردند.

تیم ملی ایتالیا مشکلات عمده ای در برگزاری رقابت های داخلی خود موسوم به کالچیو سری A  و سری B دارد و با شکل گیری باند های مافیایی لطمه زیادی به فوتبال این کشور در سال های اخیر وارد کرده است که جبران آن نیاز به زمان زیادی دارد و باشگاه های بزرگ کشور ایتالیا دچار مشکلات و ضرر های مالی بزرگ شده اند.

ایتالیا

تیم ملی فوتبال ایتالیا تا کنون فقط یک بار طعم قهرمانی را در جام ملت های اروپا چشیده و آن هم مربوط به سال 1968 میلادی که میزبانی این رقابت ها را به عهده داشته به این مهم دست یافت ، ایتالیا توانست در این رقابت ها تیم های شوروی و یوگوسلاوی را در بین 4 تیم شرکت کننده شکست دهد و خود را قهرمان این رقابت ها معرفی کند.

تیم های آث میلان و اینتر میلان دو تیم بزرگ این کشور در شهر میلان واقع شده و از مشخصه های فوتبال ایتالیا به حساب می آیند و بازی های این 2 تیم جزء اولین دربی دنیا به حساب می آید. یوونتوس نیز دیگر تیم بزرگ ایتالیاست.

تیم ایتالیا با 4 مقام قهرمانی و 2 مقام نایب قهرمانی جام جهانی فوتبال، دومین تیم پرافتخار جهان و پرافتخارترین تیم قاره اروپا در این رقابت هاست. همچنین یک قهرمانی و 2 نایب قهرمانی در جام ملت های اروپا و 1 طلا و 2 برنز المپیک نیز در کارنامه آنها ثبت شده است.
لوئیجی ریوا بازیکن قدیمی این تیم با زدن 35 گل بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال ایتالیا است جیان لوئیجی بوفون کاپیتان ایتالیا نیز با 139 بازی ملی بیشترین تعداد بازی را برای این تیم انجام داده است. ایتالیا یکی از محبوب ترین تیمهای خارجی در میان فوتبال دوستان ایرانی به شمار می رود.

نحوه صعود به جام جهانی 2014
تیم ملی فوتبال ایتالیا در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه B منطقه اروپا با تیم های دانمارک، جمهوری چک، بلغارستان، ارمنستان و مالت همگروه بود و در پایان با 6 برد و 4 مساوی و با 22 امتیاز به عنوان تیم اول گروه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. این تیم با 312 میلیون یورو هشتمین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

حضور در جام جهانی و افتخارات:

به گزارش مشرق، تیم ملی ایتالیا تا کنون 17 بار در جام جهانی حضور داشته و همواره یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب می شود. 4 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی یک مقام سومی و یک مقام چهارمی گواه این مدعاست
.
ایتالیا 2 بار هم میزبان جام جهانی بوده که یک بار در آن قهرمان شده (1934) و یک بار هم بدون باخت سوم شد(1990).در این جام ایتالیا در نیمه نهایی در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد.

عناوین:

1934- قهرمان
1938- قهرمان
1982- قهرمان
2006- قهرمان
1970- نایب قهرمان
1994- نایب قهرمان
1990- سوم
1978- چهارم

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی:
چزاره پراندلی (Cesare Prandelli)

پراندلیچزاره پراندلی (Cesare Claudio Prandelli) در سال 1957 در شهر اورزینوی ایتالیا به دنیا آمد و در دوران بازیگری در پست هافبک بازی می‌کرد. چزاره پراندلی پس از خداحافظی با بازی فوتبال به مربیگری رو آورد و اولین تجربه خود را به عنوان مربی جوانان و پس از آن بزرگ‌سالان تیم آتالانتا کسب کرد. همچنین در کارنامه وی، سابقه مربیگری تیم‌های لچه، ورونا،پارما، رم و فیورنتیا به چشم می‌خورد.

با کناره‌گیری مارچلو لیپی از سمت سرمربی‌گری تیم ملی ایتالیا، فدراسیون فوتبال این کشور در سال 2010 سکان هدایت تیم ملی را به چزاره پراندلی سپرد. چزاره پراندلی پس از پنج فصل نسبتا موفقیت با فیورنتینا، در پی نمایش فاجعه بار ایتالیا در جام جهانی 2010 ، جایگزین مارچلو لیپی شد. وی که از همان ابتدا دست به جوانگرایی زد و با چشم انداز جام جهانی 2014 تیمی منسجم را ساخته است تا در کنار باتجربه هایی مثل پیرلو، بوفون و د روسی و کاسانو برای فتح جام جهانی تلاش کنند. یکی از نکات مثبتی که درباره او گفته می‌شود، بهبود جو حاکم در اردوهای تمرینی و همینطور کاهش رویارویی میان رسانه‌ها و تیم بوده است. پراندلی در بزرگترین تجربه مربیگری خود با تیم ملی ایتالیا، در یورو 2012 شرکت داشت و با ایتالیا با شکست سنگین 4-0 در فینال برابر اسپانیا نایب قهرمان شد.

کاپیتان تیم: جیان لوئیجی بوفون (Gianluigi Buffon)

بوفونبوفون 36 ساله که آخرین جام جهانی خود را تجربه می کند بدون شک یکی از ستون های اصلی لاجوردی پوشان است و هنوز هم یکی از 3 دروازه بان برتر دنیا به شمار می رود. وی که به تازگی با یوونتوس به قهرمانی سری A دست یافته رکورددار بیشترین بازی ملی است و همه ویژگی‌های یک کاپیتان را دارد؛ شجاع، قدرتمند، قابل اتکا و روحیه بخش. وقتی ایتالیا به او نیاز دارد، او با تمام وجود در اختیار تیمش است.

او در فینال جام جهانی 2006 و لحظاتی پیش از اخراج زیدان، ضربه سر ستاره تیم ملی فرانسه را با عکس العملی دیدنی مهار کرد و دو سال بعد در یورو 2008 نیز با گرفتن ضربه پنالتی موتو در دیدار مقابل رومانی، ایتالیا را به مرحله یک چهارم نهایی رساند.

با سابقه درخشانی که بوفون در تیم ملی ایتالیا داشت، انتخاب او به عنوان کاپیتان تیم بعد از خداحاظی فابیو کاناوارو از تیم ملی بعد از جام جهانی 2010 کسی را متعجب نکرد.

بوفون برای پنجمین بار در جام جهانی حاضر می شود و با این حضور به رکورد لوتار ماتئوس خواهد رسید.

ستاره احتمالی تیم: جکلودیو مارکیزیو (Claudio Marchisio)

مارکیزیومارکیزیو هافبک 28 ساله یکی از مردان ثابت تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس است که از یورو 2012 تا کنون به روند روبه رشد خود ادامه داده و یکی از ستاره های احتمالی ایتالیا به شمار می رود. البته ماریو بالوتلی هم بدون شک اگر آماده باشد یکی از ستارگان ایتالیا خواهد بود. البته نباید از چیرو ایموبیله آقای گل جوان این فصل سری A نیز چشم پوشی کرد.

بازیکنان تیم ملی ایتالیا در جام جهانی:

ایتالیا

دروازه‌بانان: جان‌لوئیجی بوفون (یوونتوس ایتالیا)، ماتیا پرین (جنوای ایتالیا) و سالواتوره سیریگو (پاری‌سن‌ژرمن فرانسه)

مدافعان: ایگناسیو آباته (میلان ایتالیا)، آنده‌رآ بارزاگلی (یوونتوس ایتالیا)، لئوناردو بونوچی (یوونتوس ایتالیا)، جورجیو کیه‌لینی (یوونتوس ایتالیا)، ماتئو دارمیان (تورینوی ایتالیا)، ماتیا دی‌اشلیو (میلان ایتالیا)، کریستین ماگیو (ناپولی ایتالیا)، گابریل پالتا (پارمای ایتالیا)، مانوئل پاسکال (فیورنتینای ایتالیا) و آندره رانوچیا (اینتر ایتالیا)

هافبک‌ها: آلبرتو آکوئیلانی (فیورنتینای ایتالیا)، آنتونیو کاندروا (لاتزیوی ایتالیا)، دانیله دِروسی (رم ایتالیا)، کلودیو مارکیزیو (یوونتوس ایتالیا)، ریکاردو مونتولیوو (میلان ایتالیا)، تیاگو موتا (پاری‌سن‌ژرمن فرانسه)، مارکو پارولو (پارمای ایتالیا)، آندره‌آ پیرلو (یوونتوس ایتالیا)، رومولو (هلاس ورونا ایتالیا) و مارکو وراتی (پاری‌سن‌ژرمن فرانسه)

مهاجمان: ماریو بالوتلی (میلان ایتالیا)، آنتونیو کاسانو (پارمای ایتالیا)، آلسیو چرچی (تورینوی ایتالیا)، ماتیا دِسترو (رم ایتالیا)، چیرو ایموبیله (تورینوی ایتالیا)، لورنزو اینسینه (ناپولی ایتالیا) و جوزپه روسی (فیورنتینای ایتالیا)

ایتالیا
لباس تیم ملی ایتالیا در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای ایتالیا در گروه D جام جهانی 2014 برزیل

یکشنبه 25 خرداد 93 (15 ژوئن):

انگلیس - ایتالیا (مانائوس - ورزشگاه آمازون) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::

جمعه 30 خرداد 93 (20 ژوئن):

کاستاریکا - ایتالیا (رسیف - ورزشگاه پرنامبوکو ) :: (ساعت 20:30) ::

سه‌شنبه 3 تیر 93 (24 ژوئن):

اروگوئه - ایتالیا (ناتال - ورزشگاه داس دوناس) :: (ساعت 20:30) ::


صحنه‌ای ماندگار از ایتالیا در تاریخ جام جهانی

به گزارش مشرق، وقتی که در تاریخ 17 ژوئن 1970 آرتورو یاماساکی مالدونادو داور اهل پرو، سوت بازی نیمه نهایی جام جهانی را به صدا درآورد فکر نمی کرد که این دیدار لقب "بازی قرن" را به خود اختصاص دهد.

دو تیم ایتالیا و آلمان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 1970 مکزیک به مصاف هم رفتند. این بازی در ورزشگاه آزتکا مکزیک برگزار شد و تنها بازی در تاریخ جام جهانی بود که 5 گل در وقت های اضافه زده شد. دیدار دو تیم در 90 دقیقه 1-1 مساوی به پایان رسیده بود.

فیلم شرح گلهای این دیدار مهیج با صدای عادل فردوسی پور

دانلود

90 دقیقه ابتدای دیدار به هیچ وجه در خور نام "دیدار قرن" نبود. ایتالیا در دقیقه هشتم با گل "روبرتو بونینسنیا" از حریف پیش افتاد و بعد از گل به دفاع جانانه پرداخت. آلمان‌ها به حملات خود افزودند و حتی فرانس بکن بائر معروف به "قیصر فوتبال" با کتف آسیب دیده به بازی ادامه داد تا در نهایت در آخرین دقایق بازی "کارل هاینز اشنلینگر" در دقیقه 90 دروازه "آلبرتو زی" را که تا پیش از این دیدار تنها یک گل خورده بود باز کرد تا دو تیم به وقت‌های اضافه بروند.

آنچه در وقت اضافه این دیدار رخ داد قابل پیش بینی نبود: 5 گل در 30 دقیقه فراموش ناشدنی

بازی در وقتهای اضافه آغاز شد و در دقیقه 94 گردمولر 8 گله آلمان را پیش انداخت ولی در دقیقه 98 "تارکیزیو بورن ئی" بازی را برابر کرد و دوباره در دقیقه 104 "لوئیجی ریوا" ایتالیا را پیش انداخت اما این داستان در اینجا پایانی نداشت و در دقیقه 110 دوباره "گرد مولر" ملقب به بمب افکن ژرمنها بازی را برابر کرد و تعداد گلهایش دورقمی شد و در حالی که هنوز گوینده تلویزیون آلمان داشت نام او را صدا می زد، "جیانی ریورا" که بیشتر نیمکت نشین بود و در این دیدار هم از ابتدای نیمه دوم به بازی آمده بود در دقیقه 111 گل برتری ایتالیا را به ثمر رساند تا لاجوردی پوشان به یک پیروزی تاریخی و شگفت انگیز برسند.


یک اتفاق بی نظیر و ماندگار در
فرانتس بکن باوئر و جیانی ریورا دو بازیکنی که نامشان با این بازی در تاریخ ثبت شد

پلاک یادبود این بازی در روبروی ورزشگاه "آزتکا" نصب شده و بر روی آن نوشته شده است: ورزشگاه آزتکا از تیم‌های ملی آلمان و ایتالیا برای بازی قرن که در جام جهانی 1970 درخشیدند تجلیل می‌کند.

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    داداش این چیه؟
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    به امید قهرمانی لاجوردی پوشان
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    واقعا دوست داشتنی و پرهیجان اند و لایق
  • فرهاد ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    متأسفانه در بازی فینال آثار خستگی این بازی کاملاً مشهود بود و آتزوری تاب مقاومت در برابر پله و یارانش را نیاورد تا جام ژول ریمه برای همیشه به برزیل برود
  • lvwvfmux ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    20

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس