میزبان دو دوره جام جهانی همیشه جزو تیم‌های رتبه‌دار رنکینگ فیفا بوده و با اینکه خودش تیمی عنوان‌دار حساب نمی‌آید اما همواره رقیبی سرسخت برای حریفانش بوده است و به نظر می رسد مکزیک پس از برزیل به عنوان تیم دوم صعود کند.

سربازان آزتک به دنبال احقاق حق +تصاویرویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)
** بخش پانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (پرتغال)
** بخش شانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (روسیه)
** بخش هفدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ژاپن)
** بخش هجدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (سوئیس)
** بخش نوزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ساحل عاج)
** بخش بیستم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (شیلی)
** بخش بیست و یکم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (غنا)
** بخش بیست و دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (فرانسه)
** بخش بیست و سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کاستاریکا)
** بخش بیست و چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کامرون)
** بخش بیست و پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کره جنوبی)
** بخش بیست و ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کرواسی)
** بخش بیست و هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کلمبیا)


سربازان آزتک به دنبال احقاق حق +تصاویر28 - مکزیک  (Mexico)

سرمربی: میگل اره‌را (Miguel Herrera)

کاپیتان: رافائل مارکز

بیشترین بازی ملی: کلودیو سوارز (178 بازی)

بهترین گلزن ملی: خارد بورگتی (46 گل)

رنکینگ فیفا: 19

حضور در جام جهانی: 14 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: یک چهارم نهایی (2 بار)

شعار تیم در جام جهانی: همیشه متحد، همیشه آستک

هم‌گروه‌های مکزیک در جام جهانی: برزیل، کرواسی و کامرون در گروه A

آشنایی کلی با کشور مکزیک
این کشور در ابتدا با نام اسپانیای نو شناخته می‌شد اما پس از آنکه پایتخت این کشور مکزیکوسیتی نامیده شد نام مکزیک که برگرفته از زبان سرخپوستی ناهوآتل است را برای او برگزیدند البته معنی لغوی مکزیک مشخص نیست. مکزیک کشوری است در آمریکا شمالی. این کشور بیش از 115 میلیون نفر جمعیت دارد و مکزیکوسیتی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا در این کشور قرار دارد.

سربازان آزتک به دنبال احقاق حق +تصاویرزبان کاربردی مکزیکی‌ها اسپانیایی است اما این کشور زبان رسمی ندارد و در حدود 62 زبان رسمی سرخپوستی به عنوان زبان‌های ملی در این کشور رواج دارد. 70 درصد از مردم مکزیک از تبار مستیزو (دو رگه سفیدپوست و سرخپوست) 15 درصد سفید‌پوست و 9.8 درصد سرخپوست هستند. بیش از 82 درصد از مردم این کشور مسیحی و بقیه پیرو شاخه‌های دیگر ادیان هستند. مکزیک چهاردهمین کشور وسیع دنیا و یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است و نخستین آثاری که از زندگی بشری در این کشور به دست آمده مربوط به  40 هزار سال پیش است. مکزیک مهد تمدن باستان آزتک بوده است. این کشور سده 16 میلادی توسط هرنان کورتس کشف شد.

تاریخ مکزیک
انقلاب فرهنگی مکزیک حدود 9 هزار سال پیش توسط سرخپوستان عهد باستان که به کاشت ذرت روی آوردند ثبت شده است. در سال 1521 اسپانیایی‌ها به کمک تلاکسکالتک‌ها که از اصلی‌ترین دشمنان آزتک‌ها محسوب می‌شدند تنوچیتیتلان پایتخت آزتک‌ها را به تصرف خود درآوردند از آن پس مکزیک مستعمره اسپانیا شد.

جغرافیای مکزیک
مکزیک کشوری کوهستانی و مرتفع است و تنها قسمتی از این کشور که مسطح می‌باشد در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. ارتفاع این کشور از سطح دریا بیش از 500 متر است و به همین دلیل دمای متغیری در مکزیک وجود دارد. شمال این کشور خشک و غیرقابل کشت است اما جنوب مکزیک گرم و مرطوب می‌باشد. از مهمترین رودهای این کشور می‌توان به ریوگرانده، لرما، اسوماسینتا، گریخالوا، هاناکو، بالزاس و سانتیاگو اشاره کرد. بلندترین نقطه کشور مکزیک قله سیتلال تپتل با بیش از 5700 متر ارتفاع است.

سربازان آزتک به دنبال احقاق حق +تصاویر

سیاست مکزیک
قانون اساسی مکزیک در سال 1917 مصوب شده و این کشور به صورت نظام جمهوری و دولت دموکرات اداره می‌شود. بر اساس قانون اساسی مکزیک 3 نوع نهاد حکومتی در این کشور وجود دارد 1- اتحادیه فدرال 2- دولت‌های ایالتی 3- دولت‌های استانی. کنگره اتحادیه که متشکل از دو مجلس نمایندگان و سنا است کار قانون‌گذاری را انجام می‌دهد. تصویب قانون فدرال اعلام جنگ، تعیین میزان مالیات و تمامی معاهدات بین‌المللی در مجلس نمایندگان انجام می‌گیرد. قوه اجرایی که بر عهده رئیس‌جمهور است فرمانده نیروهای مسلح مکزیک هم به شمار می‌رود. همچنین رئیس‌جمهور اختیار وتو کردن مصوبات مجلس این کشور را داراست.

سربازان آزتک به دنبال احقاق حق +تصاویر
مکزیک با شکست 9-3 نیوزیلند (5-1 در دیدار رفت و 4-2 در دیدار برگشت) موفق شد به جام جهانی صعود کند


اقتصاد مکزیک
واحد پول کشور مکزیک پزو مکزیک است که معادل 100 سنتاوو است. مکزیک دارای یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رود و استخراج ذخایر بزرگ گاز طبیعی و نفت باعث شد اقتصاد این کشور جهش فراوانی داشته باشد و به همین دلیل اکنون مکزیک بخش بزرگی از ثروت فزاینده‌اش را مدیون منابع نفتی است. در این کشور اما صنایع پتروشیمی، نساجی و فرآورده‌های غذایی هم رشد قابل توجهی داشته است. این در حالی است که هنوز در این کشور مشکلات اقتصادی عدیده‌ای وجود دارد. بیش از 45 میلیون نفر نیروی کار کشور مکزیک را تشکیل می‌دهد اما حدود 14 درصد از مردم مکزیک به غذای مناسب دسترسی ندارند.

سربازان آستک به دنبال حق مکزیک در فوتبال
ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال مکزیک در جام جهانی
فوتبال مکزیک
تیم ملی فوتبال مکزیک تاکنون در 13 دوره جام جهانی حضور داشته که بهترین نتیجه آن صعود به مرحله یک چهارم نهایی در سال‌های 1970 و  1986 است که در هر دو دوره این کشور میزبان جام جهانی بوده است. مکزیک اما دو بار به عنوان نایب قهرمانی و 3 بار هم به عنوان سومی مسابقات کوپاامریکا دست یافته است. این تیم نخستین بازی ملی‌اش را مقابل گواتمالا در سال 1923 انجام داد که موفق شد 3 بر 2 این تیم را شکست دهد اما بهترین پیروزی آزتک‌ها به پیروزی 13 بر صفر مقابل باهاما در سال 1987 برمی‌گردد هر چند که بدترین شکست مکزیک مقابل انگلیس با نتیجه  8 بر صفر در سال 1961 بوده است.

سربازان آزتک به دنبال احقاق حق +تصاویر
خاویر هرناندز که به چیچاریتو معروف است در منچستر نشان داد که از شم گلزنی بالایی برخوردار است. ایا برزیل صحنه هنرنمایی این مهاجم ریزنقش خواهد بود؟

مکزیک همیشه جز تیم‌های رتبه‌دار رنکینگ فیفا بوده و با اینکه خودش تیمی عنوان‌دار حساب نمی‌آید اما همواره رقیبی سرسخت برای حریفانش بوده است. مکزیک فوتبال را خوب بازی می‌کند و بازیکنان این تیم بر پایه فوتبال فردی اما در قالب تاکتیک معمولا اثرگذار حاضر می‌شوند و این می‌تواند برای حریفان مکزیک در جام جهانی یک اتفاق خطرناک باشد. مکزیک را نمی‌توان تیم خیلی قوی به حساب آورد و نمی‌توان هم به آنها تیم ضعیف اطلاق نمود.

صعود به جام جهانی
مکزیک برخلاف همیشه که به راحتی از منطقه خود بالا می آمد امسال به لطف نتایج سایر تیمها صعود کرد و یکی از ضعیف ترین دوره های این تیم در مقدماتی جام جهانی محسوب می شود. آزتک ها در گروه 6 تیمی با 2 برد 3 باخت و 5 مساوی به عنوان تیم چهارم به پلی اف رفتند و در این مرحله با پیروزی 9-3 در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر نیوزیلند به جام جهانی راه یافتند. مکزیک با 47.1 میلیون یورو بیست و هفتمین تیم با ارزش جام جهانی است.

حادثه تلخ در اردوگاه آزتک
چندی پیش تيم ملي فوتبال مکزيک در ديداري دوستانه موفق شد 3 بر يک از سد اکوادور بگذرد ولي اين پيروزي با یک حادثه تلخ توام بود که طی آن مصدوميت هافبک اين تيم رقم خورد. لوئيس مونتس 28 ساله در اين ديدار دوستانه پس از برخوردي که با سگوندو کاستيو، هافبک اکوادور داشت از ناحيه پاي راست دچار شکستگي شد تا روياي حضور در جام جهاني 2014 برزيل برايش نقش برآب شود.

سربازان آستک به دنبال حق مکزیک در فوتبال
مونتس که بلافاصله به بيمارستاني در تگزاس آمريکا منتقل شد از ناحيه پاي راست دچار شکستگي شديدي شده و قادر به همراهي تيم ملي مکزيک نيست.
وی که يکي از بازيکنان کليدي مکزيک به شمار مي‌رفت تاکنون 12 بازي ملي و 3 گل‌زده در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

اسامی تیم ملی مکزیک برای حضور در جام جهانی

سربازان آزتک به دنبال احقاق حق +تصاویر

دروازه‌بان‌ها: خسوس کرونا، گویلرمو اوچوآ، آلفردو تالاورا
مدافعان: پائول آگویلار، آندرس گوآردادو، میگوئل لایون، رافائل مارکز، هکتور مورنو، دیگو ریس، فرانسیسکو خاویر رودریگوئز، کارلوس سالیسیدو
هافبک‌ها: ایساک بریزوئلا، مارکو فابیان، هکتور هررا، کارلوس مدینا، لوئیس مونتس، کارلوس پنا، خوزه خوان وازسکوئز
مهاجمان: جیوانی دو سانتوس، خاویر هرناندز، رائول خیمنز، اوریب پرالتا و آلن پولیدو.


سربازان آزتک به دنبال احقاق حق +تصاویر
لباس تیم ملی مکزیک در جام جهانی برزیل

برنامه بازیهای مکزیک در گروه A جام جهانی 2014 برزیل

جمعه 23 خرداد 93 (13 ژوئن):

مکزیک - کامرون (ناتال - ورزشگاه داس دوناس) :: (ساعت 20:30) ::

سه شنبه 27 خرداد (17 ژوئن):

مکزیک - برزیل (فورتالزا - ورزشگاه کاستلائو) :: (ساعت 23:30) ::

سه شنبه 3 تیر 93 (24 ژوئن):

کرواسی - مکزیک (رسیف - پرنامبوکو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::


**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس